Alternator Virago 535

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
dyzioo
Status: Offline

Alternator Virago 535

Post autor: dyzioo »

Witam was serdecze...
Mam pytanie dziwne moze, ale szukam juz dlugo i nie moge nigdzie znalezc, studiuje CLIMERa i dupa zbita....

Sciagajac lewa pokrywe od silnika..zeby dostac sie do ALTERNATORA, z ktorym byc moze mam problemy i chce sie przyjrzec cewkom (cewka?) jak one wygladaja, to czy OLEJ MUSZE SPOSCIC??
Na rysunku widac jakby nie bylo dostepu oleju..ale nie chce miec ZONKA i sie upaprac w oleju...

No i jedna prosba bo angielski jakos tam znam... i rozumiem "prawie wszystko oprocz

11. Remove the bolt securing the engine ground
cable and disconnect the cable. (Ktora sruba to jest bo nie ma zaznaczonej na rysunku)

12. Carefully pull the stator wire harness from the
frame and remove the wires from the frame. Note
the path of the wire harness during removal; it must
be routed the same during installation. (?)

13. Using a crisscross pattern, loosen then remove
the Allen screws securing the alternator cover/coil
assembly (Figure 8). Te srubke co jest zanaczona na rysunku..(srubke? Moze bardziej ZABEZPEICZENIE...
http://picasaweb.google.com/dyzioo78/Vi ... 0816416034[/img]

I pytanko odnosnie tych dwoch zdjec...Na co powinienem zwrocic uwage przy demontarzu ROTORA..
http://picasaweb.google.com/dyzioo78/Vi ... 6716398882

http://picasaweb.google.com/dyzioo78/Vi ... 5506513474

Dziekuje z gory za pomoc..
PS..sorki za brak poslkich znakow ale jestem za gramanica w pracy..aczkolwiek juz w czwartekl bede w kraju i bedzie jaaaazda...
Teslacoil
Posty: 96
Rejestracja: 06 maja 2008, 10:35
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Czarnów
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Alternator Virago 535

Post autor: Teslacoil »

Olej musisz spuścić, chyba że laleczkę na prawym boku położysz...nie polecam.
Jednak nim zaczniesz, zrób pomiary, to nie trudne jest, opisane jest na forum, nawet ja coś tam wspominałem w innym wątku. Jeśli już będziesz demontował, dobrze dopasuj bit wkrętaka do łbów śrub które łączą stator (czyli zespół cewek, ROTOR stanowi tu koło magnesowe na wale) z pokrywą, są silnie dokręcone, zniszczenie łba poprzez smyknięcie wkrętaka znacznie przedłuży robotę. Uważaj też na izolację przewodów od cewek alternatora jest bardzo odporna termicznie, ale bardzo słabo mechanicznie.
Kolorem cewek się nie sugeruj. Moje są tak czarne, że wręcz trudno mi uwierzyć w ich poprawne działanie. A ładuje altek jak wściekły :smile: .
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ