czy cewki należy kupić nowe??? Virago 535 98r

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Awatar użytkownika
McGregor
Posty: 19
Rejestracja: 12 września 2012, 23:49
Motocykl: VIRAGO 535 98r
Wiek: 38
Status: Offline

czy cewki należy kupić nowe??? Virago 535 98r

Post autor: McGregor »

Witam wszystkich :D.Virago 535 98r Problemy z odpaleniem po zimie... po kilku godzinach walki... moto odpalił.. ale teraz tak wyniki pomiarów...
napięcie ładowania 13,3-13,5 V (na włączonych światłach)
rezystancja pierwotna cewek : 4,4 ohma (temperatura 5')5,1ohma(temp.20'+)
rezystancja wtórna cewek : 15,7 k ohma (temp. 5') 17,1 k ohma (temp. 20'+)
i teraz pytanie czy można coś z tym zrobić czy po prostu cewki do wymiany.
konektory w cewkach wyczyszczzone i wymienione nasówki na nowe, przewody wysokiego skrócone o 2 cm i nowe fajki
na ciepłym moto odpala ale przy dodaniu lekko gazu ...
motocykl na wysokich obrotach strzela, na niskich nie równo pracuje, a po rozgrzaniu na wolnych obrotach po prostu gaśnie..
Awatar użytkownika
DARKMAN
Posty: 899
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
Motocykl: Virago 535 '90
Lokalizacja: Legnica
Wiek: 34
Status: Offline

Re: czy cewki należy kupić nowe??? Virago 535 98r

Post autor: DARKMAN »

Regulator napięcia albo styki popatrz + regulacja gaźnika
Yamaha Virago 535

SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE! ;)

Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
Awatar użytkownika
McGregor
Posty: 19
Rejestracja: 12 września 2012, 23:49
Motocykl: VIRAGO 535 98r
Wiek: 38
Status: Offline

Re: czy cewki należy kupić nowe??? Virago 535 98r

Post autor: McGregor »

Tylko ewidentnie widać że iskra znika spróbuję z tym regulatorem napięcia. .gaźnik byl regulowany w zeszlym sezonie.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: czy cewki należy kupić nowe??? Virago 535 98r

Post autor: vinny »

To nie jest problem elektryczy . Ładowanie nie powala , ale jest , żeby poprawić do 14 v trzeba przelutować styki zaciskane lub zrobić baypas (połączyć dodatkowym przewodem plus od regulatora [czerwony przewód ] z plusem akumulatora , przy okazji popraw masę regulatora ) . Twój problem to brudny gażnik , wyjmij gaznik( bo musisz sie dostać do zaworu air cut ) , wyczyść , przedmuchaj sprężonym powietrzem wszyskie kanały , dysze , sprawdz zawór air cut ( to może być przyczyna strzelania w tłumik ) ustaw wszystkie parametry gażnika ( serwisówka ) , sprawdz membrany a na koniec synchroniazacja gazników .
Najpierw przeczytaj rozdział 6 https://www.dropbox.com/sh/tsqqcoial8u1 ... olsku?dl=0
Wczoraj zapomniałem , sprawdz rezystencję impulsatora na zimnym ( powinno być chyba 170 oma ) I na ciepłym silniku ( do 230 oma ) jak na ciepłym będzie więcej to iskra może uciekać .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
McGregor
Posty: 19
Rejestracja: 12 września 2012, 23:49
Motocykl: VIRAGO 535 98r
Wiek: 38
Status: Offline

Re: czy cewki należy kupić nowe??? Virago 535 98r

Post autor: McGregor »

W którym miejscu mierzyć impulsator ? Przy cewkach na tych przewodach ? Bo nie wiem. Czy podane rezystancje cewek są "normalne"czy już jest coś z nimi nie tak ?
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: czy cewki należy kupić nowe??? Virago 535 98r

Post autor: Blunio »

vinny pisze:wyjmij gaznik
Z całym szacunkiem, ale czy rzeczywiście musi wytargać gaźniki ? Z tego co wiem z autopsji wyciagnięcie gaźników jest niezbędne dla udrożnienia dysz ssania, resztę idzie ogarnąć na motocyklu bez wyciągania gaźników.
O diagnostyce cewek się nie będę wypowiadał bo nie przerabiałem tego tematu. Jednak jest metoda, ze zanim kupisz nietanie cewki spróbuj dogadać się z kimś aby swoich użyczył na podmianę w celu sprawdzenia. Nie sztuka wydać kasę i pozostać z nierowiązanym problemem. :kawa:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: czy cewki należy kupić nowe??? Virago 535 98r

Post autor: leszekk »

Blunio pisze:O diagnostyce cewek się nie będę wypowiadał bo nie przerabiałem tego tematu.
Nie sztuka się wypowiadać jak się na czymś znasz.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: czy cewki należy kupić nowe??? Virago 535 98r

Post autor: 2007XV1700 »

cewki można zamienić miejscami i sprawdzić czy dalej kuleje jeden z cycków.


nie sztuka żółtku wypowiadać się w nie wnosząc nic do tematu :twisted:
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: czy cewki należy kupić nowe??? Virago 535 98r

Post autor: vinny »

McGregor pisze:W którym miejscu mierzyć impulsator ? Przy cewkach na tych przewodach ? Bo nie wiem. Czy podane rezystancje cewek są "normalne"czy już jest coś z nimi nie tak ?
Po lewej stronie z pokrywy alternatora w okolicach stopki wychodzą przewody od alternatora I impusatora , kostki od nich znajdują się pod lewym boczkiem . Rozpinasz tę od impulsatora ( od alternatora ma 3 piny od impulsatora 2 piny ) I mierzysz opór pomiedzy pinami . Cewki są ok , parametry do cewek znajdzies w linku , który posłalem w rozdziale 7 .
Ostatnio zmieniony 02 marca 2016, 11:21 przez vinny, łącznie zmieniany 1 raz.
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: czy cewki należy kupić nowe??? Virago 535 98r

Post autor: vinny »

Blunio pisze:
vinny pisze:wyjmij gaznik
Z całym szacunkiem, ale czy rzeczywiście musi wytargać gaźniki ? Z tego co wiem z autopsji wyciagnięcie gaźników jest niezbędne dla udrożnienia dysz ssania, resztę idzie ogarnąć na motocyklu bez wyciągania gaźników.
O diagnostyce cewek się nie będę wypowiadał bo nie przerabiałem tego tematu. Jednak jest metoda, ze zanim kupisz nietanie cewki spróbuj dogadać się z kimś aby swoich użyczył na podmianę w celu sprawdzenia. Nie sztuka wydać kasę i pozostać z nierowiązanym problemem. :kawa:
Blunio w zasadzie to masz racje :nazdrowie: , ale zeby się dostać do zaworu air cut trzeba niestety wyjmować gazniki a nawet je odseparować , chyba , że są jakieś inne sposoby nie znane mi :( . Przy okazji mozna wyczyścić dysze ssania :D I sprawdzić stan króćców , raz na 3 lata nie zaszkodzi .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
McGregor
Posty: 19
Rejestracja: 12 września 2012, 23:49
Motocykl: VIRAGO 535 98r
Wiek: 38
Status: Offline

Re: czy cewki należy kupić nowe??? Virago 535 98r

Post autor: McGregor »

Gazniki miały kapitalny remont 2lata temu... w zeszłym były regulowane.dzisiaj po dłuższej walce.. użyciu sprayu contakt na praktycznie wszystkich kostakach jakie znalazłem... efekt był taki że Moto odpalił. .. i chodził na poczatku "kulawo" tak jak by ssania nie było... ale popracować 15 min .. przytrzymalem bo na wyższych obrotach.... i praca silnika się ustabilizowala...
Awatar użytkownika
McGregor
Posty: 19
Rejestracja: 12 września 2012, 23:49
Motocykl: VIRAGO 535 98r
Wiek: 38
Status: Offline

Re: czy cewki należy kupić nowe??? Virago 535 98r

Post autor: McGregor »

Ladowanie się poprawiło odrobinę. Podniosłem obroty na gaźnikach bo gasl na wolnych chyba po prostu były za niskie ustawione I jeszcze jedna zmiana.. znikło strzelanie z wydechow na wysokich obrotach i pracował rowniej... i zauważyłem że po włączeniu świateł silnik lekko zwalnia .. czyli jedna to lądowanie jest troszkę za.małe
Awatar użytkownika
McGregor
Posty: 19
Rejestracja: 12 września 2012, 23:49
Motocykl: VIRAGO 535 98r
Wiek: 38
Status: Offline

Re: czy cewki należy kupić nowe??? Virago 535 98r

Post autor: McGregor »

Przepraszam za pisownię .. :( pisanie na telefonie mnie dobija
Awatar użytkownika
McGregor
Posty: 19
Rejestracja: 12 września 2012, 23:49
Motocykl: VIRAGO 535 98r
Wiek: 38
Status: Offline

Re: czy cewki należy kupić nowe??? Virago 535 98r

Post autor: McGregor »

2007XV1700 pisze:cewki można zamienić miejscami i sprawdzić czy dalej kuleje jeden z cycków.


nie sztuka żółtku wypowiadać się w nie wnosząc nic do tematu :twisted:
Nie można zamienić bo przewody wysokiego napięcia nie pozwalają na to lewa cewka patrząc od przodu jest od przedniego cylindra i kable jest krótszy.
Awatar użytkownika
McGregor
Posty: 19
Rejestracja: 12 września 2012, 23:49
Motocykl: VIRAGO 535 98r
Wiek: 38
Status: Offline

Re: czy cewki należy kupić nowe??? Virago 535 98r

Post autor: McGregor »

Jeszcze nie zrobiłem jazdy próbnej... więc tak na prawdę nie wiem czy już jest ok .. wiem tylko że Moto jak strzela na wysokich obrotach to nie jedzie tak u mnie było w zeszłym sezonie90-100km/h max
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: czy cewki należy kupić nowe??? Virago 535 98r

Post autor: 2007XV1700 »

McGregor pisze: Nie można zamienić bo przewody wysokiego napięcia nie pozwalają na to lewa cewka patrząc od przodu jest od przedniego cylindra i kable jest krótszy.
można, odkręcająć cewkę od ramy i łącząć z masą przedłużką.
dla chcącego nic trudnego.
przecież nie będziesz tak jeździł tylko do sprawdzenia prawidłowej pracy
Awatar użytkownika
McGregor
Posty: 19
Rejestracja: 12 września 2012, 23:49
Motocykl: VIRAGO 535 98r
Wiek: 38
Status: Offline

Re: czy cewki należy kupić nowe??? Virago 535 98r

Post autor: McGregor »

No tak to mozna
Awatar użytkownika
McGregor
Posty: 19
Rejestracja: 12 września 2012, 23:49
Motocykl: VIRAGO 535 98r
Wiek: 38
Status: Offline

Re: czy cewki należy kupić nowe??? Virago 535 98r

Post autor: McGregor »

Była jazda próbna... była... i jest tragedia... motocykl pracuje równo na każdych obrotach.. ale kompletnie nie ma "siły" ledwo jedzie.. :( teraz sprawdzę filtr powietrza.. i spuszcze stare paliwo.. i wleje swierze.. ehh najgorsze jest to ze nie mam czasu zbytnio i robie to wszystko z doskoku... :( a za gaźnik się trochę cykam zabierać trochę zbyt skomplikowane urządzenie jak dla mnie...
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: czy cewki należy kupić nowe??? Virago 535 98r

Post autor: -waldi- »

Odkręć dekielki membran i pooglądaj je czy nie spękane/dziurawe, oraz czy tłoczki płynnie chodzą
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: czy cewki należy kupić nowe??? Virago 535 98r

Post autor: vinny »

-waldi- pisze:Odkręć dekielki membran i pooglądaj je czy nie spękane/dziurawe, oraz czy tłoczki płynnie chodzą
Przy okazji sprawdz czy nie pozamieniali iglic . Iglica z przedniego gaznika powinna miec dlugzszy stozek z tylnego krotszy
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
ODPOWIEDZ