Kable od alternatora XV535

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Eyescream
Posty: 33
Rejestracja: 17 stycznia 2015, 13:53
Motocykl: Xv 535 ''94
Lokalizacja: Staszów
Status: Offline

Kable od alternatora XV535

Post autor: Eyescream »

Witam, mam problem, ufajczyło mi kostkę łączącą alternator z regulatorem. Zmieniając ją zapomniałem oznaczyć który kabel jest do którego. Ma to jakieś znaczenie? czy obojętne który do którego?
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Kable od alternatora XV535

Post autor: vinny »

Eyescream pisze:Witam, mam problem, ufajczyło mi kostkę łączącą alternator z regulatorem. Zmieniając ją zapomniałem oznaczyć który kabel jest do którego. Ma to jakieś znaczenie? czy obojętne który do którego?
Obojetnie ktory ,byle bialy do bialego :) , jak sfajczylo kostke to i regulator tez :( .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Eyescream
Posty: 33
Rejestracja: 17 stycznia 2015, 13:53
Motocykl: Xv 535 ''94
Lokalizacja: Staszów
Status: Offline

Re: Kable od alternatora XV535

Post autor: Eyescream »

Hmmm... to by mogło tłumaczyć brak ładowania :D
Możliwe że regler spalił się przez przegrzanie? Jeździłem dużo po mieście przy małych prędkościach, odstawiłem do garażu i na następny dzień ładowania brak :?
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Kable od alternatora XV535

Post autor: vinny »

Na pewno sie przegrzal , ale nie od jazdy po miescie , tylko brak pozadnej masy przy regulatorze lub slabego styku regulatora z chlodniczka regulatora ( takie aluminiowe uzebrowane przy regulatorze :D )
-waldi- o tym pisal wiele razy .
Sprawdz czy alternator jest sprawny !!
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
al99
Posty: 2340
Rejestracja: 07 maja 2008, 07:19
Motocykl: łoweł ,włotki,lacie
Lokalizacja: Tychy-Bieruń Nowy
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Kable od alternatora XV535

Post autor: al99 »

między zwojowe najpierw pomierz, pózniej na wyjścu leglera i na końcu dla pewności oporowo aku czy aby zwarcie na celach nie wystąpło, a masa to rzecz swięta.Ja dawałem płytkę z miedzi co by cieplo szybciej odprowadzać i egzamin zdawało,,,,,no ale jak nie znajdziesz żrodla gdzie defekt istnieje to posypią się koszty dla przkładu (może alternator tz prądnica padła wówczas napiecie rzędu 40/80v na jednej cewce na bank udupi regler co zaowocuje wydatkiem z zasady zbędnym skoro przyczyna tkwi przed a nie za..............moze też się zdarzyć że aku padaczka i też dupa blada. Wniosek prosty i banalny , miernik w dłoń ,,,,kista piwa karta,pisak i do dzieła i szamo szydłooooo z wola wylezie,POWODZENIA :motorcycle:,,,,A I KABELKI MASOWE DOKŁADNIE SPRAWDZ CZY ABY POD ŚRUBĄ RDZA SIĘ NIE DOSTAŁA I TRACI MASĘ.LUB PRZETARTY GAD PRZEWODZIK.
Lepiej być znanym Pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
czas nie patyk ,na moczarach nie stoi
Moimi obietnicami piekło jest całe wybrukowane.więc na Wasze już miejsca nie starczy.........
Alicante
Posty: 26
Rejestracja: 15 stycznia 2012, 18:46
Motocykl: Virago XV750 92r.
Lokalizacja: Kraków/ Mielec
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Kable od alternatora XV535

Post autor: Alicante »

al99 pisze:KABELKI MASOWE DOKŁADNIE SPRAWDZ CZY ABY POD ŚRUBĄ RDZA SIĘ NIE DOSTAŁA I TRACI MASĘ
Gdzie to sprawdzić? w Którym miejscu?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kable od alternatora XV535

Post autor: -waldi- »

w 750 masę masz od aku do śruby skręcającą kapę i czujnik stopu do karterów silnika

masa na wiązkę jest pod zbiornikiem paliwa, przykręcona do grzbietu ramy po lewej stronie
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Alicante
Posty: 26
Rejestracja: 15 stycznia 2012, 18:46
Motocykl: Virago XV750 92r.
Lokalizacja: Kraków/ Mielec
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Kable od alternatora XV535

Post autor: Alicante »

Masz gdzieś na jakiejś fotce to widoczne?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kable od alternatora XV535

Post autor: -waldi- »

wszystko na forum znajdziesz, trochę własnej inicjatywy...


http://virago.com.pl/viewtopic.php?f=2& ... 57#p590557
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Alicante
Posty: 26
Rejestracja: 15 stycznia 2012, 18:46
Motocykl: Virago XV750 92r.
Lokalizacja: Kraków/ Mielec
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Kable od alternatora XV535

Post autor: Alicante »

"masa na wiązkę jest pod zbiornikiem paliwa, przykręcona do grzbietu ramy po lewej stronie"
Czy można sie tam dostać bez demontowania baku?

Mam już zamówiony regulator napiecia, teraz mam jeszcze pytanie,
Jakie powinno być nominalne napiecie aku:
- naładowany w stanie spoczynku;
- albo rozładowany w stanie spoczynku;
- na wolnych obrotach;
- na wysokich obrotach - 14-15V ?
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4923
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Kable od alternatora XV535

Post autor: grzegorzbr2 »

Alicante pisze:" mam jeszcze pytanie,
Jakie powinno być nominalne napiecie aku:
- naładowany w stanie spoczynku;
- albo rozładowany w stanie spoczynku;
- na wolnych obrotach;
- na wysokich obrotach - 14-15V ?
U mnie są takie wartosci:
- 12,9V
- poniżej 12,4V
- 14,3V
- 14,2V
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kable od alternatora XV535

Post autor: -waldi- »

naładowane aku w spoczynku (nie bezpośrednio po zgaszeniu) 12,8V
aku skrajnie rozładowane 10,5V
aku rozładowane w spoczynku około 11V

ładowanie prawidłowe 14,5 +/-0,5V
na jałowych w zależności od ich ustawienia i sprawności koła magnesowego, uzwojeń i regulatora około 13,5V

Jeżeli napięcie spada przy wzroście obrotów to pora przejrzeć instalację, gdyż są na niej za duże spadki napięć.
Zarówno przewody + od aku do regulatora jak i masa regulatora, i połączenie -aku z ramą (silnikiem)
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
ODPOWIEDZ