Ukręcone końcówki biegunów w akumulatorze - co zrobić?

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Awatar użytkownika
Feldek
Posty: 1406
Rejestracja: 19 marca 2008, 16:01
Motocykl: Virago 535 Custom
Lokalizacja: Poznań/Mosina
Wiek: 38
Kontakt:
Status: Offline

Ukręcone końcówki biegunów w akumulatorze - co zrobić?

Post autor: Feldek »

Czołem Ekipa
Dawno nie było problemów z maszyną, sezon najwyższa pora rozpoczynać, moto po wizycie w serwisie i zonk...
Pan pseudo mechanik dokręcił tak śruby pod kanapą, że aby je odkręcić złamałem przedłużkę z największego posiadanego klucza...bałem się co będzie z akumulatorem i obawy okazały się słuszne... zamiast odkręcić śruby od akumulatora ukręciłem obie końcówki biegunów (jedno lekko drugą no dosyć mocno). Pomijając fakt co za debil tak dokręca na maksa śruby akumulatora!!! To moje pytanie co dalej z tym zrobić? Czy można tak jeździć? Ewentualnie jak naprawić? Czy zostaje mi wymiana nowego aku na nowy :frustrated:
Dzięki za Wasze sugestie :drunksmile:
Załączniki
4
4
3
3
2
2
1
1
http://profile.imageshack.us/user/Feldek - fotki z motocyklowych wojaży
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Ukręcone końcówki biegunów w akumulatorze - co zrobić?

Post autor: Blunio »

Jest metoda naprawy polegająca na nadlewaniu klem. Trzeba tylko zrobić formę kształtu pożądanej końcówki (na przykład z gipsu) i mieć w czym rozpuścić ołów. W wojsku na akumulatorniach często tak naprawiano klemy uszkodzone w wyniku nadpalenia. Skutek słabo przykręconych kabli.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Ukręcone końcówki biegunów w akumulatorze - co zrobić?

Post autor: leszekk »

Ja bym zadał pytanie ile lat ma ten zepsuty akumulator ... Jeśli ma za sobą kilka sezonów, to należy się liczyć z tym, że po 6-7 sezonach wyzionie ducha i tak czy inaczej trzeba będzie kupić nowy. Zatem nadlewanie może być sposobem naprawy godnym polecenia (tylko skąd wziąć teraz ołowiane żołnierzyki do przetopienia). Można również usiłować jeździć z tym, co jest, mając nadzieję, że nie urwie się do końca czy nie przypali się przy rozruchu...
Z drugiej strony kusi perspektywa zakupu akumulatora na koszt mechanika ...
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
Feldek
Posty: 1406
Rejestracja: 19 marca 2008, 16:01
Motocykl: Virago 535 Custom
Lokalizacja: Poznań/Mosina
Wiek: 38
Kontakt:
Status: Offline

Re: Ukręcone końcówki biegunów w akumulatorze - co zrobić?

Post autor: Feldek »

leszekk pisze:Z drugiej strony kusi perspektywa zakupu akumulatora na koszt mechanika ...
Ta opcja kusi najbardziej, musze do niego podjechać i pokazać jego fachową robotę...

Bo samemu raczej nie zrobię odlewów z ołowiu

Aku ma półtora roku więc spokojnie powinien jeszcze kilka sezonów pośmigać - przynajmniej w stanie sprzed ukręcenia
http://profile.imageshack.us/user/Feldek - fotki z motocyklowych wojaży
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Ukręcone końcówki biegunów w akumulatorze - co zrobić?

Post autor: Arni »

O fuck - ładnie :shock:

Do mechanika trzeba byłoby się przejechać, żeby mieć podkładkę przed Rzecznikiem Konsumentów, że próbowało się reklamować nieprawidłowo wykonaną usługę która doprowadziła do zniszczenia akumulatora.

Akumulatory AGM Yuasa NP - zalecenia eksploatacyjne:

12. Do połączenia akumulatorów należy używać odpowiednich przewodów o tej samej rezystancji dla całej instalacji. Nie należy lutować klem akumulatorów. Podczas dokręcania śrub nie należy przekraczać podanego w poniższej tabeli momentu obrotowego.
Typ akumulatora Rozmiar śruby Max. moment dokręcania [Nm]
NP17-12 M5 2-3
NP24-12 M5 2-3
NP38-12 M5 2-3
NP65-12 M5 4-5,5

http://yuasa.com.pl/np/zalecenia-eksploatacyjne

Feldek napisz gdzie można skorzystać z tak fachowej obsługi serwisowej?
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Ukręcone końcówki biegunów w akumulatorze - co zrobić?

Post autor: Arni »

http://yuasa.com.pl/porady/74-jak-wymon ... -pojezdzie

Instalowanie akumulatora

- Zamocować akumulator na pojeździe. Należy dokręcić odpowiednio elementy mocujące, aby nie przesuwał się podczas jazdy. UWAŻAĆ, ABY NIE DOKRĘCAĆ ŚRUB Z NADMIERNĄ SIŁĄ.
- Z końcówki dodatniego bieguna akumulatora zdjąć osłonę i podłączyć przewód dodatni. UWAŻAĆ, ABY NIE DOKRĘCAĆ ŚRUB Z NADMIERNĄ SIŁĄ.
- Z końcówki ujemnego bieguna akumulatora zdjąć osłonę i podłączyć przewód ujemny (masowy). UWAŻAĆ, ABY NIE DOKRĘCAĆ ŚRUB Z NADMIERNĄ SIŁĄ.
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
mały v8
Posty: 565
Rejestracja: 19 kwietnia 2010, 23:05
Motocykl: GL 1200 , Jawa 250
Lokalizacja: Siedlce
Wiek: 47
Status: Offline

Re: Ukręcone końcówki biegunów w akumulatorze - co zrobić?

Post autor: mały v8 »

Mechanika to od razu możesz w pupę pocałować. Powie że trzeba było popsiukać, podgrzać, przytrzymać, obstukać, ostatecznie rozwiercić/ściąć łby śrub ,a nie kręcić jak debil . (swoją droga tak trzeba było robić :D )
Teraz to normalnie nalej klemy jak kolega wyżej wspomniał. Robota prosta. Trzeba tylko zrobić formę z cynkowanej blachy nalać ją ołowiem, najlepiej z klemy starego akumulatora samochodowego, i przewiercić . Otwór trzeba będzie zrobić z boku. Ale jak tam ta klema się do końca nie urwała, to ja bym podłożył podkładki, dokręcił z czuciem i jeździł.
Obrazek
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Ukręcone końcówki biegunów w akumulatorze - co zrobić?

Post autor: Arni »

mały v8 pisze:Mechanika to od razu możesz w pupę pocałować
raczej kopnąć!

A gdyby mu zerwał gwint na dźwigience zaworowej podczas regulacji i posypałaby się głowica to co by powiedział, że nie trzeba było odpalać i jeździć? :frustrated:

Feldek odkręcał klemę i nie wyczuł, że obrót śruby jej nie odkręca tylko ukręca cały słupek. Powinna się normalnie odkręcić. Gość zjebał robotę bo wcześniej najwyraźniej naprawiał ciągniki rolnicze z lat 70' i tym widocznie powinien się nadal zajmować.

Feldas, próbuj z Rzecznikiem Konsumentów. Jeśli się nie uda to wujek Arni przykręci Ci klemę krótkim wkrętem i też będzie jeździł :mrgreen:
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4923
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Ukręcone końcówki biegunów w akumulatorze - co zrobić?

Post autor: grzegorzbr2 »

mały v8 pisze:Mechanika to od razu możesz w pupę pocałować.
Teraz to normalnie nalej klemy jak kolega wyżej wspomniał. Robota prosta. Trzeba tylko zrobić formę z cynkowanej blachy nalać ją ołowiem, najlepiej z klemy starego akumulatora
W taki sposób to moźesz ciężarki na żyłkę do wędki lub guziki ołowiane odlewać. :)

Samo wlanie plynnego olowiu do formy uszkodzonego słupka da krótkotrwały efekt dlatego iź stary slupek nie polaczy się płynnie z nadlanym i po pewnym czasiew w miejscu ich łączenia powstanie tlenek który spowoduje slaby styk elektryczny.
Nadlewanie slupkow to nie takie proste jak piszesz, jest niebezpieczne i szkodliwe dla zdrowia, powinno się to robić przy pomocy zaostrzonej elektrody weglowej ktora jest zasilana z naprawianego aku lub z innego źródła prądu stałego 6 - 12V. Elektroda nagrzewa sie i trwale stapia, łaczy uszkodzony slupek z topnikiem olowiu ktory po zastygnieciu w formie z blachy ocynkowanej tworzy trwale i pewnie odlany slupek, coś jak topienie cyny lutownicą kolbową tylko że w tym przypadku zamiast lutownicy i cyny stosujemy zaostrzoną elektrodę węglową i ołów. Ta operacja topienia ( lutowania ) wymaga troszkę wprawy dlatego iż słupek przy aku motocyklowym jest niewielkich wymiarów, można go upalić lub wytopić plastikowe görne zamkniecie aku. :idea:


Kiedyś gdy nie bylo w sklepach na półkach niczego prócz octu to taką elektrodę odzyskiwałem rozbierajac baterię np. R 20.

Powodzenia :rock:
Awatar użytkownika
Feldek
Posty: 1406
Rejestracja: 19 marca 2008, 16:01
Motocykl: Virago 535 Custom
Lokalizacja: Poznań/Mosina
Wiek: 38
Kontakt:
Status: Offline

Re: Ukręcone końcówki biegunów w akumulatorze - co zrobić?

Post autor: Feldek »

mały v8 pisze:trzeba było popsiukać, podgrzać, przytrzymać, obstukać, ostatecznie rozwiercić/ściąć łby śrub ,a nie kręcić jak debil .
Popsikane wódką 40 oktanową było, podgrzane chuchaniem było, przytrzymane kombinerkami również, stuknięte młotencją też było, wwiercanie się wzrokiem w w/w obiekt też było - czyli wszystko wedle Twojej wskazówki :mrgreen:
Arni pisze:Feldek napisz gdzie można skorzystać z tak fachowej obsługi serwisowej? .
Nowinki koło Mosiny, ul. Dębowa 23 - luzy zaworowe wyregulowane ok chociaż jak przejeżdżę sezon to zweryfikuję :P

grzegorzbr2 - fachowy opis ale dla takiego beztalencia w tej materii jak ja raczej niewykonalne. Dla kogoś kto to już robił pewnie to banalne jak otworzenie browara, ale ja raczej się nie podejmę :nazdrowie:
Arni pisze:wujek Arni przykręci Ci klemę krótkim wkrętem i też będzie jeździł :mrgreen:
Mój ty MACHO :mrgreen: Zamawiam :rock: :rock: :rock:
http://profile.imageshack.us/user/Feldek - fotki z motocyklowych wojaży
ODPOWIEDZ