Zanikający zapłon 1100 V

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Awatar użytkownika
Doniu
Posty: 255
Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
Lokalizacja: Wielkopolska
Status: Offline

Zanikający zapłon 1100 V

Post autor: Doniu »

Witam serdecznie i małe pytanko dla znających się na elektryce,mianowicie zauważyłem i poczułem ostatnio podczas jazdy spadek mocy oraz szarpanie motocykla,okazało się że na tylnym cylindrze,tym przy siedzeniu iskra raz się pojawia,a raz jej nie ma,pytanko czy to cewka,impulsator,moduł?Na przodzie jest iskra zawsze tył niestety nie domaga,czy impulsator jest jeden na dwa cylindry w roczniku 95 czy jeszcze coś jest odpowiedzialne za sterowaniem zapłonu
Świece dobre,oby dwie maja iskrę
Po włączeniu zapłonu pompa pracuje
Akumulator dobrze naładowany
Rezystory w fajkach wyczyszczone
Przewody WN dobre
napięcie do cewek dochodzi
czujnik podciśnienia (ten na cewkach)sprawdzony
Zostaje pomiar rezystencji cewek oraz impulsator,chociaż cewki na zimno mogą pokazywać że jest w porządku,tak samo jak impulsator
Co mogę jeszcze sprawdzić w własnym zakresie?
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zanikający zapłon 1100 V

Post autor: -waldi- »

impulsator masz jeden...

podejrzewam moduł i impulsator
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Doniu
Posty: 255
Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
Lokalizacja: Wielkopolska
Status: Offline

Re: Zanikający zapłon 1100 V

Post autor: Doniu »

Też tak sobie myślę o impulsatorze,ten mogę sprawdzić modułu już raczej nie dam rady :D
Dziękuje za odpowiedz,poinformuję co i jak !
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...
Awatar użytkownika
Maksus
Posty: 206
Rejestracja: 12 lutego 2013, 16:00
Motocykl: XV 920, VS 1400
Lokalizacja: Garwolin
Status: Offline

Re: Zanikający zapłon 1100 V

Post autor: Maksus »

W swojej 920-ce miałem podobne objawy. Po rozgrzaniu się silnika odcinało jeden cylinder, ten od kierownika. Iskra raz była, raz nie było, ale więcej nie było. Po wymianie świec, przewodów i innych wymyślonych przeze mnie rzeczy, wymieniłem moduł sterujący. Po jego wymianie Virówka wróciła do normalności i jest OK do dzisiaj. Może, ktoś ma w zapasie moduł to można zrobić podmiankę, przynajmniej jedną rzecz byś wyeliminował.
?Jedyną czynnością, która dobrze wychodzi samotnym, jest samogwałt.?
Andrzej Sapkowski
Awatar użytkownika
Doniu
Posty: 255
Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
Lokalizacja: Wielkopolska
Status: Offline

Re: Zanikający zapłon 1100 V

Post autor: Doniu »

Dziękuję za zainteresowanie tematem,niestety nie mam od kogo pożyczyć modułu niestety,ale jeżeli jest to moduł to prawdopodobnie padł tranzystor 2SD1071 Tranzystor TO-220 (npn) 450V 6A 100MHz,jest do kupienia ale nie jestem pewien >
https://www.youtube.com/watch?v=y8dt_w3FTpo
Pan opisał swój problem,u mnie tez nie ma iskry na tylnym cylinderku :?
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...
Awatar użytkownika
Doniu
Posty: 255
Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
Lokalizacja: Wielkopolska
Status: Offline

Re: Zanikający zapłon 1100 V

Post autor: Doniu »

Witam!
a więc dziś zabrałem się się za naprawy elektryczne i już wszystko jasne,miernik w rękę i jedziemy po kolei z pomiarami,to tamto i owanto(impulsatory,cewki) w klasie nie ma problemów wszystko się zgadza,myślę z ciekawości wyjmę moduł zapłonowy może jakiś kabelek poprawić styki,po prostu szukam,ok moduł wyciągnięty,ale jakiś taki dość dziwnie wyglądający tu szparka tam szparka,coś nie pasuje oglądam od spodu,gniazda wtyczek do dołu......... z modułu wyleciała WODA....hmmm pasuje,więc postanowiłem otworzyć moduł a tam co widzę,widzę trupy cmentarzysko :D ,ktoś go już naprawiał i nie zamknął tak jak trzeba w środku WODA I RDZA :shock:
Serdecznie dziękuję za podpowiedzi i teraz pytanko,szukać używki czy postarać się to naprawić,
Naprawiał ktoś moduł zapłonowy?
jeżeli można poprosić o podpowiedz gdzie takowy naprawić? :pomocy:
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...
Awatar użytkownika
Doniu
Posty: 255
Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
Lokalizacja: Wielkopolska
Status: Offline

Re: Zanikający zapłon 1100 V

Post autor: Doniu »

13187855_1194657680545679_1959458252_n.jpg
Ma ktoś może zdjęcie wnętrza modułu zapłonowego,potrzebuję symbol wartość drabinki prostowniczej przy mikrokontrolerze,bo mi zżarło
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...
Awatar użytkownika
Doniu
Posty: 255
Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
Lokalizacja: Wielkopolska
Status: Offline

Re: Zanikający zapłon 1100 V

Post autor: Doniu »

Serdecznie dziękuję za zainteresowanie moduł naprawiony za cenę 10 zł,przy okazji jeszcze powymieniane kondensatory bo stare "powysychały" :rock: oraz zmienione tranzystory,wszystko śmiga aż miło!
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...
Awatar użytkownika
Maksus
Posty: 206
Rejestracja: 12 lutego 2013, 16:00
Motocykl: XV 920, VS 1400
Lokalizacja: Garwolin
Status: Offline

Re: Zanikający zapłon 1100 V

Post autor: Maksus »

To świetnie :bravo: A tak dla wiadomości wszystkich zainteresowanych. Chciałem kupić w salonie Yamahy nowy moduł do 920-stki i mało nie padłem przy słuchawce - cena 4000 zł :paw: . Oczywiście znalazłem używkę za 400 zł. Jak kogoś interesuje to gdzieś mam jeszcze ten uszkodzony moduł na którym jest numer katalogowy, mogę odnaleźć i przekazać. :motorcycle:
?Jedyną czynnością, która dobrze wychodzi samotnym, jest samogwałt.?
Andrzej Sapkowski
ODPOWIEDZ