Strona 1 z 1

Olej w lewym deklu ( stator )

: 07 czerwca 2017, 09:02
autor: axeldundee
Witam wszystkich serdeczne. Jest to mój pierwszy post. Po odkręceniu lewego dekla ( tam gdzie jest stator ) wyciekł olej, na oko jakieś niecałe pół litra. Kolega, który pomaga mi zlikwidować usterkę ( znikają iskry ) przestraszył mnie, twierdząc że tam nie powinno być oleju. Czy ktoś się orientuje w tym temacie ?

Re: Olej w lewym deklu ( stator )

: 07 czerwca 2017, 09:05
autor: axeldundee
Zapomniałem dodać, że motór to Keeway Supershadow 250 2007r, jest to 100% kopia virago 250,

Re: Olej w lewym deklu ( stator )

: 07 czerwca 2017, 09:42
autor: borgi
Ja nie wiem jak jest w Keeway Supershadow ani Virago 250 ale u mnie w wirażce nawet wlew oleju jest nad lewym deklem, tam gdzie jest stator. Napiszę więcej - jest go tam ponad 3 litry! :-)

Re: Olej w lewym deklu ( stator )

: 07 czerwca 2017, 09:55
autor: axeldundee
Wlew oleju mam po prawej stronie. W moim moto wszystkie części są dokładnie takie same jak w Virago 250 :D

Re: Olej w lewym deklu ( stator )

: 07 czerwca 2017, 11:52
autor: SoH
Nie wiem jak w Keeway'u oaz Virago 250, ale zazwyczaj stator alternatora (alternator na magnesach stałych) chłodzony jest własnie olejem silnikowym.

PS. Czemu ludzie nie czytają serwisówek zanim zaczną kręcić kluczem???

PSS:
axeldundee pisze:(...)W moim moto wszystkie części są dokładnie takie same jak w Virago 250 :D
Polemizowałbym. Yamaha radzi zmieniać olej co 6tys km. Keeway radzi co 2tys km.... więc części chyba nie do końca są takie same.

Re: Olej w lewym deklu ( stator )

: 07 czerwca 2017, 12:02
autor: axeldundee
Czemu w serwisówce nie ma takich informacji. .. ?

Re: Olej w lewym deklu ( stator )

: 07 czerwca 2017, 14:48
autor: SoH
axeldundee pisze:Czemu w serwisówce nie ma takich informacji. .. ?
Chodzi o olej w lewym deklu? Taka informacja nie jest konieczna, gdyż przed jego zdjęciem serwisówka mówi żeby spuścić olej z silnika :mrgreen:

Re: Olej w lewym deklu ( stator )

: 07 czerwca 2017, 15:20
autor: axeldundee
Oooo i to jest konkretna odpowiedź :) Czyli ten olej tam poprostu musi być, pewnie żeby chłodzić stator ;)