Koniec Alternatora?

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Awatar użytkownika
tomek60c
Posty: 11
Rejestracja: 13 października 2016, 19:43
Motocykl: Yamaha Virago XV 250
Wiek: 30
Status: Offline

Koniec Alternatora?

Post autor: tomek60c » 17 czerwca 2017, 14:16

Mam problem z ładowaniem w mojej Virago 250, stąd pytanie jakie powinno być napięcie na odłączonym regulatorze przy odpalonym silniku na zaznaczonych pinach?
Obrazek

Awatar użytkownika
Kargul
Posty: 573
Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
Motocykl: BMW R1200GS
Lokalizacja: Grudziądz
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Koniec Alternatora?

Post autor: Kargul » 19 czerwca 2017, 08:39

Nie zmam VX250, ale jeżeli to są te trzy przewody białe lub żółte idące z alternatora to napięci zmienne (AC) na wolnych około 18V, przy podkręcaniu obrotów rośnie - ważne przy każdej kombinacji tych 3 pinów takie samo przy danych obrotach.

Awatar użytkownika
tomek60c
Posty: 11
Rejestracja: 13 października 2016, 19:43
Motocykl: Yamaha Virago XV 250
Wiek: 30
Status: Offline

Re: Koniec Alternatora?

Post autor: tomek60c » 19 czerwca 2017, 09:44

Są to żółte przewody. Tak właśnie myślałem że powinno być więcej bo jest ok 4V na każdym. Chyba alternator się skończył

Awatar użytkownika
Kargul
Posty: 573
Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
Motocykl: BMW R1200GS
Lokalizacja: Grudziądz
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Koniec Alternatora?

Post autor: Kargul » 19 czerwca 2017, 09:55

A nie miałeś przypadkiem ustawionego miernika na napięcie stałe DC. Napisz dokładnie jak dokonałeś pomiaru. I sprawdź jeszcze omomierzem czy jest przejście pomiędzy dowolnym z tych 3 przewodów a obudową silnika - jeśli będzie przejście to uszkodzone masz uzwojenie

Awatar użytkownika
tomek60c
Posty: 11
Rejestracja: 13 października 2016, 19:43
Motocykl: Yamaha Virago XV 250
Wiek: 30
Status: Offline

Re: Koniec Alternatora?

Post autor: tomek60c » 19 czerwca 2017, 21:52

A miernikiem da się sprawdzić czy jest przejście? Nie zbyt ogarniam obsługę miernika

Awatar użytkownika
Kargul
Posty: 573
Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
Motocykl: BMW R1200GS
Lokalizacja: Grudziądz
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Koniec Alternatora?

Post autor: Kargul » 19 czerwca 2017, 23:02

https://www.youtube.com/watch?v=BDKJ_Ave56o

tu masz filmik jak badać alternator - tylko, że pomiar napięcia wykonujesz w trzech kombinacjach żółtych przewodów (napięcia powinny być takie same).

Awatar użytkownika
tomek60c
Posty: 11
Rejestracja: 13 października 2016, 19:43
Motocykl: Yamaha Virago XV 250
Wiek: 30
Status: Offline

Re: Koniec Alternatora?

Post autor: tomek60c » 20 czerwca 2017, 17:27

A więc tak, po obejrzeniu tego poradnika zmierzylem na tych 3 pinach napięcie ok 10-50V w zależności od obrotów silnika. Przebicia cewek nie ma a gdy podlacze regulator pod plus do aku to pali bezpiecznik główny. Wnioski??? Regulator do wymiany?

Awatar użytkownika
Kargul
Posty: 573
Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
Motocykl: BMW R1200GS
Lokalizacja: Grudziądz
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Koniec Alternatora?

Post autor: Kargul » 20 czerwca 2017, 19:32

dokładnie, regiel do wymiany

Awatar użytkownika
tomek60c
Posty: 11
Rejestracja: 13 października 2016, 19:43
Motocykl: Yamaha Virago XV 250
Wiek: 30
Status: Offline

Re: Koniec Alternatora?

Post autor: tomek60c » 20 czerwca 2017, 20:47

A czy musi być oryginalny czy może być inny z 5 pinami?

Awatar użytkownika
Kargul
Posty: 573
Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
Motocykl: BMW R1200GS
Lokalizacja: Grudziądz
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Koniec Alternatora?

Post autor: Kargul » 21 czerwca 2017, 08:40

Dowolny 5-pinowy dopasowany do mocy alternatora.

Awatar użytkownika
tomek60c
Posty: 11
Rejestracja: 13 października 2016, 19:43
Motocykl: Yamaha Virago XV 250
Wiek: 30
Status: Offline

Re: Koniec Alternatora?

Post autor: tomek60c » 21 czerwca 2017, 21:24

Myślisz że taki będzie dobry?

Obrazek

ODPOWIEDZ