Strona 1 z 1

Re: gorące przewody

: 31 lipca 2017, 13:06
autor: vinny
Pomierz alternator , jak parametry będą ok to przeczyść masę na regulatorze I dodaj dodatkową , nie będzie się grzało .

Re: gorące przewody

: 31 lipca 2017, 15:26
autor: Doniu
A tak z ciekawości,jak zrobić dodatkową masę,czy podłączyć do regulatora dodatkowy przewód i dać pod " - " akumulatora,jak to zrobić najlepiej?

Re: gorące przewody

: 31 lipca 2017, 15:39
autor: vinny
Doniu pisze:A tak z ciekawości,jak zrobić dodatkową masę,czy podłączyć do regulatora dodatkowy przewód i dać pod " - " akumulatora,jak to zrobić najlepiej?
Regulator jest przykręcony na dwie śruby do ramy i to jest " podstawowa " masa reglera ,wystarczy do najwygodniejszej z nich przykręcić kawałek przewodu z dwoma uchami I drugi koniec przewodu przykręcić do ramy . Jak Ci nie przeszkadza dodatkowy kabel w puszce akumulatora , to można pociągnąc do "-" klemy .

Re: gorące przewody

: 31 lipca 2017, 15:49
autor: vinny
mymlon pisze:Prąd ładowania ok 13,85V ale skacze do 13,95V a raz nawet wzrósł do 14.04, coś jeszcze zmierzyć?
Czyli ładowanie masz ale troche slabe ( masz spadek napięcia na wiązce ) , żeby je poprawić połącz bezpośrednio przewodem "+" od regulatora (kolor czerwony ) z plusem akumulatora ( oczywiście z jedej strony przewodu musi być odpowiednie uszko a z drugiej odpowiednia końcówka wszystko poizolowane ,tak jak być powinno w przewodach którymi płynie prad ), do tego dobra masa i będzie grało .Czytajcie forum , to było już opisane .

Re: gorące przewody

: 01 sierpnia 2017, 00:00
autor: Doniu
Dziękuję za odpowiedz.

Re: gorące przewody

: 01 sierpnia 2017, 20:36
autor: vinny
mymlon pisze:czyli rozpiąć czerwony przewód, czy podłaczyć do istniejącego już przewodu dodatkowy ?
W 535 miałem przewód "wpiety "do czerwonego na nim bezpiecznik 10 i do plusa . Teraz mam bezpośrednio z koski do plusa ( oryginalny jest wypiety całkowicie ) i też dziala super . Zrob jak Ci wygodniej .
A może , jak lubisz się bawić to zrób na jeden sposób , pomierz ladowanie , potem na drugi , zmierz ponownie , zapodaj wyniki na forum , będzie jakiś materiał do przemyśleń .

Re: gorące przewody

: 05 sierpnia 2017, 19:54
autor: vinny
Przewody i regulator zawsze będą ciepłe , bo to jest regulator " stratny" W 535 regulator jest przykrecony dwoma srubkami do radiatora powierzchnia stykowa radiatora i regulatora musi być dokładnie oczyszczona papierem ściernym z utlenionego aluminium wtedy uzyskasz dobrą masę . Radzilbym sprawdzić , czy styki w kostce alternator - regler nie są za lużne i czy nie ma na nich nalotu . Jeżeli powyższe warunki będą spelnione to układ będzie dzialal prawidłowo . Sprawdz jeszce alternator , pomiar prosty , opisany na forum .

Re: gorące przewody

: 15 września 2017, 23:43
autor: -waldi-
tam jest linka 1,5mm2, a przy normalnej pracy moto prąd płynący przez nie wynosi (z moich pomiarów) do 18A ....

przewody będą się grzać niestety ale nnie do przesady.w razie wątpliwości trzeba zmierzyć uzwojenia czy nie mają zwarcia do masy.