dziwna praca kierunkowskazów

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
marekc1019
Posty: 75
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: Yamaha XV 535 1991r.
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

dziwna praca kierunkowskazów

Post autor: marekc1019 » 27 lutego 2018, 19:43

Yamaha XV535 , 1991 rok. Zamontowałem ledowe kierunkowskazy, dwie ledowe kontrolki osobno na prawą i na lewą stronę, przerywacz do ledów. Wszystko działa poprawnie na wyłączonym silniku i na uruchomionym na wolnych obrotach. Prz zwiększeniu obrotów przestają migać i świecą światłem ciągłym. Napięcie bez względu na obroty silnika 13,8-14,00 V. Podejrzenie , że przerywacz wariuje przy wzroście napięcia można wykluczyć. Wymieniłem przerywacz i jest to samo, czyli nie przerywacz. Podejrzenie padło na kierunkowskazy, mimo że jest to raczej niemożliwe aby one były powodem, ale dla pewności wypiąłem i podłączyłem do każdego kierunku diodę z rezystorem 1 k ohma. Dalej to samo i zabrakło mi już pomysłów co jest nie tak.

Awatar użytkownika
jacek64
Posty: 508
Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
Motocykl: XVS 1,3
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 54
Status: Offline

Re: dziwna praca kierunkowskazów

Post autor: jacek64 » 28 lutego 2018, 08:13

Wymień przerywacz na taki do led albo kierunki na żarówkowe.

Awatar użytkownika
MorePain
Posty: 1164
Rejestracja: 15 marca 2012, 18:08
Motocykl: Suzuki LS 650
Lokalizacja: Mazowieckie, Modlin
Wiek: 25
Status: Offline

Re: dziwna praca kierunkowskazów

Post autor: MorePain » 28 lutego 2018, 20:46

Spróbuj włączyć do instalacji rezystor, który ograniczy napięcie z 14V do 12V. Łatwo sobie policzysz jaki ten opornik musi być. Niektóre ledy mają to do siebie że świecą słabiej, ale ciagle mimo przerwanego obiegu zasilania, a świecą silniej po zamknięciu obwodu. W szczególności jak dławik został źle dobrany.

Mam nadzieję że to rozwiąże Twój problem.

Awatar użytkownika
MarcinS
Posty: 91
Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
Motocykl: Virago XV535 2YL
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Wiek: 35
Status: Offline

Re: dziwna praca kierunkowskazów

Post autor: MarcinS » 01 marca 2018, 10:00

A może układ zapłonowy "sieje"? Miałem tak w Jawie przy przerywaczu samoróbce zrobionym na NE555.
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"

marekc1019
Posty: 75
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: Yamaha XV 535 1991r.
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Re: dziwna praca kierunkowskazów

Post autor: marekc1019 » 01 marca 2018, 12:34

Przy napięciu pomiędzy 12,5 z akumulatora a 14V przy uruchomionym silniku kierunkowskazy pracyją prawidłowo. Po dodaniu gazu, pomimo braku wzrostu napięcia świecą światłem ciągłym.Puszczę gaz , napięcie pozostaje na tym samym poziomie 13,8- 14V i zaczynają mrugać prawidłowo. Czyli wysokość napięcia nie wpływa na pracę przerywacza. Pytanie , co takiego się dzieje z prądem przy wzroście obrotów silnika.

Awatar użytkownika
MorePain
Posty: 1164
Rejestracja: 15 marca 2012, 18:08
Motocykl: Suzuki LS 650
Lokalizacja: Mazowieckie, Modlin
Wiek: 25
Status: Offline

Re: dziwna praca kierunkowskazów

Post autor: MorePain » 01 marca 2018, 13:22

Może pole elektromagnetyczne?

Wysłane z mojego CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
vinny
Posty: 755
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: dziwna praca kierunkowskazów

Post autor: vinny » 01 marca 2018, 13:39

Zmierz napięcie na przewodzie za przekaźnikiem przy kierunkowskazie , będziesz wiedział czy wzrasta wraz ze wzrostem obrotów i o ile .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office

marekc1019
Posty: 75
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: Yamaha XV 535 1991r.
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Re: dziwna praca kierunkowskazów

Post autor: marekc1019 » 01 marca 2018, 14:59

MarcinS pisze:A może układ zapłonowy "sieje"? Miałem tak w Jawie przy przerywaczu samoróbce zrobionym na NE555.
Też pomyślałem o zakłóceniach pochodzących z układu zapłonowego, zastanawiam się jak je wyeliminować by nie wpływały na prace przerywacza ?
Kolego Marcins jak rozwiązałeś problem ?

Awatar użytkownika
MarcinS
Posty: 91
Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
Motocykl: Virago XV535 2YL
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Wiek: 35
Status: Offline

Re: dziwna praca kierunkowskazów

Post autor: MarcinS » 01 marca 2018, 15:25

Ja rozwiązałem radykalnie...nie montując "mojego" przerywacza. Dla mnie była to tylko próba, czy zadziała.
Jawa miała zwykłe kable WN, zwykłe fajki NGK i świece bez opornika, siała więc zakłóceniami aż miło. Nie wiem jeszcze jak jest w 535.
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"

marekc1019
Posty: 75
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: Yamaha XV 535 1991r.
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Re: dziwna praca kierunkowskazów

Post autor: marekc1019 » 01 marca 2018, 15:52

MarcinS pisze:Ja rozwiązałem radykalnie...nie montując "mojego" przerywacza. Dla mnie była to tylko próba, czy zadziała.
Jawa miała zwykłe kable WN, zwykłe fajki NGK i świece bez opornika, siała więc zakłóceniami aż miło. Nie wiem jeszcze jak jest w 535.
Stare motocykle miały zapłon stykowy , tutaj jest bezstykowy i i odpadają zakłócenia powstałe w momencie zwarcia i rozwarcia styków. Może koledzy którzy montowali przerywacze led dadzą znać jakie zastosowali. Ja mam firmy JMT. Chociaż wydaje mi się , że to wina instalacji elektrycznej motocykla.
Może układ prostowniczy pracuje wadliwie i wpływa na pracę przerywacza, tylko nie wiem jak sprawdzić. Drugie podejrzenie pada na układ zapłonowy. Czekam na pomysły.

ODPOWIEDZ