lightbar

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Awatar użytkownika
Marko22
Posty: 418
Rejestracja: 25 sierpnia 2011, 20:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Starogard Gdański
Wiek: 60
Status: Offline

lightbar

Post autor: Marko22 » 19 marca 2018, 20:29

Cześć,mam pod zbiornikiem paliwa włącznik dodatkowych lamp.Podczas wyłączania lightbarów - ustawione jako drogowe, dużo uwagi tracę na jego szukanie.Czy mogę prąd na przekaźnik podać z żarówki światła drogowego ? Instalacja dla świateł dodatkowych jest wykonana na przekaźniku,a dotyczy
Virdzini 1100 z 1988r

Awatar użytkownika
IRE
Posty: 100
Rejestracja: 22 kwietnia 2016, 18:51
Motocykl: 535,HD ROAD KING
Lokalizacja: opolskie
Status: Offline

Re: lightbar

Post autor: IRE » 19 marca 2018, 21:59

Najlepsza dieta-dieta roślinna
Chmiel, żyto, tytoń, konopie

Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 1690
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: XV1100, CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 54
Status: Online

Re: lightbar

Post autor: Top Gun » 20 marca 2018, 11:37

Dobry wyłącznik :D a lightbary Podłącz do świateł mijania, nie drogowych :nazdrowie:
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,

Awatar użytkownika
Marko22
Posty: 418
Rejestracja: 25 sierpnia 2011, 20:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Starogard Gdański
Wiek: 60
Status: Offline

Re: lightbar

Post autor: Marko22 » 20 marca 2018, 17:26

Wszystko fajnie,ale 1100 W + mijania do jazdy w dzień- trochę zbytek,a w sumie potrzeba jest tylko w nocnych powrotach,super efekt.Na dodatek są już ustawione jako drogowe.Wyłącznik jest ok.ale pozostaje nadal pytanie :?: ,czy dla przekaźnika dobry jest prąd z lampy głównej i nie wpłynie to na osłabienie światła podstawowego. :frustrated: Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Marko22
Posty: 418
Rejestracja: 25 sierpnia 2011, 20:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Starogard Gdański
Wiek: 60
Status: Offline

Re: lightbar

Post autor: Marko22 » 20 marca 2018, 17:31

[album][/album]

Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 1690
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: XV1100, CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 54
Status: Online

Re: lightbar

Post autor: Top Gun » 20 marca 2018, 21:13

1100W :roll: alternator da temu rady :wink:
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,

Awatar użytkownika
kapitanwasyl
Posty: 499
Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
Motocykl: WSK , Junak...XV 250
Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
Wiek: 42
Status: Offline

Re: lightbar

Post autor: kapitanwasyl » 20 marca 2018, 21:22

Marko22 pisze:Wszystko fajnie,ale 1100 W + mijania do jazdy w dzień- trochę zbytek,a w sumie potrzeba jest tylko w nocnych powrotach,super efekt.Na dodatek są już ustawione jako drogowe.Wyłącznik jest ok.ale pozostaje nadal pytanie :?: ,czy dla przekaźnika dobry jest prąd z lampy głównej i nie wpłynie to na osłabienie światła podstawowego. :frustrated: Pozdrawiam
Podepnij sobie ten przekaźnik pod postojowe i daj dodatkowy wyłącznik po drodze .Będziesz mógł sobie włączać bary kiedy będziesz miał ochote . Prąd z lampy głównej dla "wzbudzenia" przekaźnika będzie ok. Prąd do zasilenia bar po przekaźniku to już raczej osobny + z aku.

kamyk2351
Posty: 303
Rejestracja: 12 lutego 2015, 19:27
Motocykl: Yamaszka
Lokalizacja: południowy wschód
Status: Offline

Re: lightbar

Post autor: kamyk2351 » 20 marca 2018, 22:39

Nie słuchaj ich..
Wysterowanie cewki przekażnika nie wpłynie na jakość świateł drogowych czy mijania.
Ale zasilanie ligtbar jeśli masz žarówkicżarnikowe to co innego, chyba że do ligtbar masz Lech to ok

Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 1690
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: XV1100, CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 54
Status: Online

Re: lightbar

Post autor: Top Gun » 21 marca 2018, 07:40

Kapitanwasyl ma rację :bravo:
A ile mocy ma alternator w Virago 1100 :P bo coś mi się wydaje że kolega przesadził z tą mocą :wink:
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,

Awatar użytkownika
kapitanwasyl
Posty: 499
Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
Motocykl: WSK , Junak...XV 250
Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
Wiek: 42
Status: Offline

Re: lightbar

Post autor: kapitanwasyl » 21 marca 2018, 17:09

kamyk2351 pisze:Nie słuchaj ich..
Wysterowanie cewki przekażnika nie wpłynie na jakość świateł drogowych czy mijania.
Ale zasilanie ligtbar jeśli masz žarówkicżarnikowe to co innego, chyba że do ligtbar masz Lech to ok
Przecież o tym właśnie pisałem ... Czy ledowe czy nie to i tak osobne zasilanie najlepiej.
A swoją drogą jak ledowe to i przekaźnik chyba zbędny ?

Zasilanie \ wzbudzenie przekaźnika z przedniej lampy z światła postojowego + włącznik
Zasilanie lightbar najlepiej osobnym przewodem z akumulatora + bezpiecznik
:chopper:
Ja mam podłączone w ten właśnie sposób . Włącznik do całkowitego wyłączenia jest po to , bo dodatkowe dwa światła w motocyklu ( jeśli nie zamontowane fabrycznie ) są niedozwolone . Żadne dwa światła umieszczone po bokach lampy głównej nie powinny mieć miejsca a już na pewno nie w Virago.
Z tego co sobie przypominam to można jedynie mieć dodatkowe przeciwmgłowe jako 1 szt w pionie pod światłem głównym :mrgreen: Ale to też nie na 100 %

Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 1690
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: XV1100, CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 54
Status: Online

Re: lightbar

Post autor: Top Gun » 22 marca 2018, 08:01

kapitanwasyl pisze:
kamyk2351 pisze:Nie słuchaj ich..
Wysterowanie cewki przekażnika nie wpłynie na jakość świateł drogowych czy mijania.
Ale zasilanie ligtbar jeśli masz žarówkicżarnikowe to co innego, chyba że do ligtbar masz Lech to ok
Przecież o tym właśnie pisałem ... Czy ledowe czy nie to i tak osobne zasilanie najlepiej.
A swoją drogą jak ledowe to i przekaźnik chyba zbędny ?
Tak mają być podłączone :bravo:a przykaznik przy ledach będzie się kleił :wink: a 1100W spali instalację, bo w kablach popłynie prąd powyżej 90A :mrgreen:
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,

Awatar użytkownika
Marko22
Posty: 418
Rejestracja: 25 sierpnia 2011, 20:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Starogard Gdański
Wiek: 60
Status: Offline

Re: lightbar

Post autor: Marko22 » 23 marca 2018, 19:50

Panowie,sorki i przepraszam za 11ooW.Tak mi pasuje pojemność mojej Virdzini,że poszło z silnika na żarówki.Dwie żarówki po 55W,nie ledy,zasilane osobnym układem,na przekażniku,na przewodach wg.instrukcji,z bezpiecznikiem i tym nieszczęsnym wyłącznikiem ukrytym pod zbiornikiem paliwa.Do zmiany świateł z drogowych na mijania muszę jednocześnie zmienić w lampie głównej i szybko odszukać wyłącznik pod zbiornikiem,a to już sztuka. Dodatkowe światła, to drogowe,bo są mi potrzebne i są super,dlatego chodzi mi tylko o ich sterowanie z kabla od świateł drogowych. Kiedyś czytałem , ze Virki rocznik 88 mają alternatory w granicach 4oo Wat,więc podane 1100, to błąd w pisowni.

Awatar użytkownika
Marko22
Posty: 418
Rejestracja: 25 sierpnia 2011, 20:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Starogard Gdański
Wiek: 60
Status: Offline

Re: lightbar

Post autor: Marko22 » 23 marca 2018, 20:03

Dzięki za sugestie. Kusi mnie wstawić do oprawek świateł dodatkowych małych żarówek ledowych,wiąże się to z wierceniem otworów w odbłaskach,dodatkowymi kablami,wyłącznikami,dlatego dam spokój i poszukam lightbarów fabrycznych, a najlepiej z kocim okiem jak nie przymierzając w BMW. Wszystko to pierdoły, o których człowiek myśli po długim parkowaniu,a tu 8 kwietnia rozpoczęcie sezonu w Sobowidzu.Do zobaczenia. :rock:

ODPOWIEDZ