Boost sensor

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
gazownik
Posty: 413
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Boost sensor

Post autor: gazownik » 06 czerwca 2018, 12:36

Cześć.
Mam prośbę do kogoś kto będzie miał jakieś 5min wolnego czasu i dobrą wolę.
Potrzebuję sprawdzić jakim napięciem powinien być zasilany boost sensor (map sensor) w modelu 1100, zapewne 750 mają taki sam. Zasilanie pomiędzy biało-czerwonym przewodem a masą. Wystarczy tylko odkręcić dwie śruby (osłona cewek) zdjąć przewód podciśnieniowy i tyle, przyłożyć sondę od miernika do wspomnianego wyżej przewodu drugą do masy i włączyć zapłon.
Szarpnie się ktoś ? :motorcycle:

gazownik
Posty: 413
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: Boost sensor

Post autor: gazownik » 07 czerwca 2018, 09:02

Łołłłł spokojnie tylko nie pchajcie się wszyscy na raz z tą pomocą...

gazownik
Posty: 413
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: Boost sensor

Post autor: gazownik » 07 czerwca 2018, 22:30

Naprawdę każdy ma du..e pomoc koledze z forum? Aż tyle to kosztuje poświecić 5 min czasu?

Awatar użytkownika
vinny
Posty: 750
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Boost sensor

Post autor: vinny » 07 czerwca 2018, 23:01

Ja bym pomogl , ale w mojej 750 nie ma takiego ustrojstwa . Moze trafil mi sie jakis wybrakowany egzemplarz .
sorki za angielska klawiatura
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office

gazownik
Posty: 413
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: Boost sensor

Post autor: gazownik » 08 czerwca 2018, 09:40

vinny pisze:Ja bym pomogl , ale w mojej 750 nie ma takiego ustrojstwa . Moze trafil mi sie jakis wybrakowany egzemplarz .
sorki za angielska klawiatura
Faktycznie doczytałem się że owo ustrojstwo jest w modelach 1000 i 1100.

Awatar użytkownika
jacek64
Posty: 503
Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
Motocykl: XVS 1,3
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Boost sensor

Post autor: jacek64 » 13 czerwca 2018, 19:54

biało/czerwony - 7,91 v
czerwono/czarny - 4,97 v
zielono/czarny - masa

Nie mierzyłem niestety akumulatora ale kręcił normalnie :D .

gazownik
Posty: 413
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: Boost sensor

Post autor: gazownik » 14 czerwca 2018, 14:30

jacek64 pisze:
13 czerwca 2018, 19:54
biało/czerwony - 7,91 v
czerwono/czarny - 4,97 v
zielono/czarny - masa

Nie mierzyłem niestety akumulatora ale kręcił normalnie :D .
Dzięki za sprawdzenie.
Biało czerwony faktycznie powinno być 8V i może spadać do 6,5V
Pomiarowy przy tym napięciu powinien wystawiać ok 3V (w mojej maszynie jest ok 3,05V)
Ostatni to masa.
Tak z ciekawości sprawdź co się dzieje jak za symulujesz podciśnienie (czy wartość spada)? Bo tak powinno się dziać. Doczytałem się na viragotechforum że wartość bliska 5V oznacza uwalony sensor (i do tego nie reaguje na zmiany podciśnienia)
Bez względu na rezultat dzięki za zainteresowanie i poświęcony czas :motorcycle:

Awatar użytkownika
jacek64
Posty: 503
Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
Motocykl: XVS 1,3
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Boost sensor

Post autor: jacek64 » 14 czerwca 2018, 20:54

Sprawdzę jak ją jeszcze będę miał bo przyjechała na gaziory i mam finito. Myślałem że napięcia potrzebne ci są do zdiagnozowania modulu. Diagnozując czujnik robisz to co jest w serwisówce czyli podając napiecie zczytujesz wynik. Na motocyklu pomiary mogą wprowadzać cię w błąd. Akumulator może mieć 12v a równie dobrze 13,5 i już jest inaczej.
Reasumujac, jak tylko mi nie odbiorą sprzęta to luknę :D
pozdr

ps
a tak wogóle to silnik nie gada że szukasz ?
jakby co to tel mam w profilu

gazownik
Posty: 413
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: Boost sensor

Post autor: gazownik » 15 czerwca 2018, 08:24

jacek64 pisze:
14 czerwca 2018, 20:54
Diagnozując czujnik robisz to co jest w serwisówce czyli podając napiecie zczytujesz wynik. Na motocyklu pomiary mogą wprowadzać cię w błąd. Akumulator może mieć 12v a równie dobrze 13,5 i już jest inaczej.
Reasumujac, jak tylko mi nie odbiorą sprzęta to luknę :D
pozdr

ps
a tak wogóle to silnik nie gada że szukasz ?
jakby co to tel mam w profilu
Testowałem też na stole z zasilaczem laboratoryjnym i wyniki są takie same jak przy podłączonym sensorze do moto +/- 0,1V i tak samo reaguje na zmianę ciśnienia (podciśnienia) na stole i na moto.
Silnik działa pali benę nie koniecznie olej jeździ ostatnio 3000km w 7 dni przejechała. Tylko powyżej 90km/h ma jakieś takie nieprzyjemne wibracje...
Teoretycznie wszystko już sprawdzone nawet z wymianą membran. jedyne co jeszcze przychodzi mi do głowy to dynamiczna regulacja gaźników (napięcie sprężyn) bo na wolnych obrotach i przy 1500rpm podciśnienia są równe a podczas jazdy powyżej 3000rpm trochę się rozjeżdżają.

Awatar użytkownika
jacek64
Posty: 503
Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
Motocykl: XVS 1,3
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Boost sensor

Post autor: jacek64 » 15 czerwca 2018, 18:25

biało czerwony - 6,91v
czerwono czarny - 2,40v
przy podaniu podciśnienia
dysze na gaźnikach masz takie same ?

ODPOWIEDZ