Virago 535 ładowanie

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
eMJot
Posty: 17
Rejestracja: 26 sierpnia 2016, 18:20
Motocykl: Virgo 535 '93
Lokalizacja: TKI
Status: Offline

Virago 535 ładowanie

Post autor: eMJot » 08 czerwca 2018, 13:00

Witam kolegów. Mam problem z ładowaniem w 535, mianowicie na wolnych obrotach napięcie z altka około 10v między fazami i tak samo do masy, po dodaniu gazu 30, 40v. Regulator już 3 wymieniony, zrobiony bypass na akumulator i napięcie ładowania wróciło na akumulator na jakieś 5 minut, potem z powrotem oscyluje koło 13v. Przewody od regulatora i alternatora bardzo się grzeją. Jak odepnę regulator, albo plus silnik dostaje większych obrotów, czy to możliwe że tak go aku męczy?
Czytałem na forum wątki o regulatorze i alternatorze i dalej nie wiem w czym leży przyczyna.

Awatar użytkownika
Kargul
Posty: 589
Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
Motocykl: BMW R1200GS
Lokalizacja: Grudziądz
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Virago 535 ładowanie

Post autor: Kargul » 08 czerwca 2018, 15:11

eMJot pisze:Witam kolegów. Mam problem z ładowaniem w 535, mianowicie na wolnych obrotach napięcie z altka około 10v między fazami i tak samo do masy, po dodaniu gazu 30, 40v.
Jeżeli pomiar prawidłowo wykonany to masz spalony alternator

eMJot
Posty: 17
Rejestracja: 26 sierpnia 2016, 18:20
Motocykl: Virgo 535 '93
Lokalizacja: TKI
Status: Offline

Re: Virago 535 ładowanie

Post autor: eMJot » 08 czerwca 2018, 15:27

Altek nowy włożony, przebicia do masy nie ma, poza tym dziwi mnie właśnie to obciążenie alternatora, że po odpięciu czerwonego przewodu silnikowi jest dużo lżej.

Awatar użytkownika
Kargul
Posty: 589
Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
Motocykl: BMW R1200GS
Lokalizacja: Grudziądz
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Virago 535 ładowanie

Post autor: Kargul » 08 czerwca 2018, 18:07

Jeżeli odpinasz czerwony przewód (zostawiając podłączone trzy przewody fazowe) na odpalonym moto, to masz bardzo duże szanse, że uszkodzisz regulator. jeżeli pomiędzy przewodem fazowym (jednym z trzech białych lub żółtych) a masą masz napięcie podczas pracy silnika (ma rozpiętej kostce z trzema fazowymi, białe lub żółte) to masz przebicie do masy na alternatorze.

eMJot
Posty: 17
Rejestracja: 26 sierpnia 2016, 18:20
Motocykl: Virgo 535 '93
Lokalizacja: TKI
Status: Offline

Re: Virago 535 ładowanie

Post autor: eMJot » 08 czerwca 2018, 21:17

To już nic nie rozumiem, ludzie piszą że napięcie między fazą a masą na odpalonym silniku powinno być..

Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1276
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Virago 535 ładowanie

Post autor: wąsaty7 » 08 czerwca 2018, 22:15

...powinno być 0 V.
Przeczytaj jeszcze raz PORADNIK-badanie alternatora i regulatora napięcia, tylko tak uczciwie ze zrozumieniem.
Pozwolę sobie zacytować jeden post.


Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Cytuj

Postautor: wąsaty7 » 08 paź 2011, 18:42

Uzwojenie alternatora to trzy cewki których początki są połączone razem natomiast końce zostały wyprowadzone na zewnątrz(trzy białe przewody).Przy rozłączonej wtyczce uzwojenie sprawne nie ma żadnego połączenia elektrycznego z masą. Stad pomiar napięcia między masą a fazą(rozłączona wtyczka, pracujący silnik) ma być równy 0.Pomiar oporności wynik - nieskończoność.

Wąsaty7
Wąsaty7

eMJot
Posty: 17
Rejestracja: 26 sierpnia 2016, 18:20
Motocykl: Virgo 535 '93
Lokalizacja: TKI
Status: Offline

Re: Virago 535 ładowanie

Post autor: eMJot » 08 czerwca 2018, 23:29

Ok, to skąd bierze się masa?

eMJot
Posty: 17
Rejestracja: 26 sierpnia 2016, 18:20
Motocykl: Virgo 535 '93
Lokalizacja: TKI
Status: Offline

Re: Virago 535 ładowanie

Post autor: eMJot » 09 czerwca 2018, 07:36

Dobra już wiem :) Dzięki Wąsaty.

Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4660
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535, 1100, 1700
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Virago 535 ładowanie

Post autor: grzegorzbr2 » 09 czerwca 2018, 22:07

eMJot pisze:Ok, to skąd bierze się masa?
Masa to potoczna nazwa w elektryce a jest to najczęściej ujemny biegun wyprostowanego napięcia połączony z ramą pojazdu i minusowym biegunem akumulatora.

eMJot
Posty: 17
Rejestracja: 26 sierpnia 2016, 18:20
Motocykl: Virgo 535 '93
Lokalizacja: TKI
Status: Offline

Re: Virago 535 ładowanie

Post autor: eMJot » 15 czerwca 2018, 08:34

Cały czas mi chodzi po głowie to 10v między fazą a masą. Rozumiem że musi być 0v, tylko czemu jak podłączę żarówkę 3v między fazę a masę nic się nie dzieje?

theo
Posty: 51
Rejestracja: 23 sierpnia 2017, 08:53
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: kraków
Wiek: 60
Status: Offline

Re: Virago 535 ładowanie

Post autor: theo » 15 czerwca 2018, 14:49

eMJot pisze:
15 czerwca 2018, 08:34
Cały czas mi chodzi po głowie to 10v między fazą a masą. Rozumiem że musi być 0v, tylko czemu jak podłączę żarówkę 3v między fazę a masę nic się nie dzieje?
Masz między 1fazą czy na wszystkich 3? bo jeżeli oporność izolacji jest za mała to raczej na wszystkich powinno być.
To że żarówka nie świeci to wygląda na niepełne zwarcie metaliczne, raczej upływność związaną z izolacją (lakierem) czy też wilgocią na przewodach uzwojenia czy też tych wychodzących do złączek, pomierz też omomierzem do masy jak i oporność cewek.
Można też użyć żarówki o jak najmniejszej mocy.







0

eMJot
Posty: 17
Rejestracja: 26 sierpnia 2016, 18:20
Motocykl: Virgo 535 '93
Lokalizacja: TKI
Status: Offline

Re: Virago 535 ładowanie

Post autor: eMJot » 16 czerwca 2018, 10:38

Oporności do masy brak, między cewkami 0.6om

Awatar użytkownika
SoH
Posty: 375
Rejestracja: 28 maja 2014, 21:25
Motocykl: FJR1300 / VFR800VTec
Lokalizacja: Warszawa oraz okazjonalnie Lublin/Świdnik
Wiek: 32
Status: Offline

Re: Virago 535 ładowanie

Post autor: SoH » 18 czerwca 2018, 13:46

eMJot pisze:
16 czerwca 2018, 10:38
(...) przebicia do masy nie ma,(...)

(...)Oporności do masy brak, (...)
Te dwa stwierdzenia się wzajemnie wykluczają.... :?
3076

ODPOWIEDZ