Witam. Od niedawna jestem właścicielem Virago XV 125
Kupiłem z problemem raczej braku masy w tylnej lampie i niedziałającym prawym kierunku.
Przednia lampa i lewe kierunki działają OK
Prawe kierunkowskazy źle działają. Tylny nie działa wcale, a przedni miga szybciej jak przy przepalonej/ braku jednej z żarówek ( tak jak w aucie ), a do tego mruga tylna lampa.
Jak naciska się hamulec, to prawy przedni kierunek się zaświeca ( raczej czujniki naciśnięcia hamulca są OK ).
Tylna lampa natomiast świeci jak się zapali światła, ale stopu niby brak. Niby coś się w żarówce dzieje po naciśnięciu hamulca, bo wygląda na to, że zapalają się różne włókna żarówki, ale słabo i tylna lampa mruga jak kierunek w prawo chodzi. Mruga tak jak by zapalały się inne włókna żarówki na zmianę.
Obstawiam brak masy w tylnej lampie i kierunkach prawych jak to w autach nazywa się "choinką" i tutaj pytanie - czy masa idzie przez ramę i elementy metalowe ( np. błotnik ) do lampy, czy oddzielne kable.
Pytam, bo jeszcze nie grzebałem oprócz sprawdzenia żarówki tylnego prawego kierunku, czy nie spalona, ale może ktoś coś może podpowiedzieć gdzie szukać złączek, wtyczek, lub gdzie mogło dojść do przetarcia/ złego styku masy. Może ktoś z was już przerabiał podobny temat.
Nie ukrywam, że chciał bym zrobić to szybko, bo chcę szybko zarejestrować go w kraju i jeszcze coś pojeździć, bo najbliższe parę dni ma niby nadawać się jeszcze do jazdy, ale najpierw rejestracja, przeglądy ( tutaj brak sprawnych świateł ), ubezpieczenie i pogoda może przepaść.
Dodam jeszcze, że motocykl pali dobrze, jeździ itp. OK, bo po mojej ulicy w jedną stronę z powrotem już parę razy jeździłem.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i za zainteresowanie tematem.
Problem ze światłam tylnym i kierunkami w 125 - brak masy
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 23 sierpnia 2017, 08:53
- Motocykl: virago 535
- Lokalizacja: kraków
- Wiek: 65
- Status: Offline
Re: Problem ze światłam tylnym i kierunkami w 125 - brak masy
Myślę że obstawiasz prawidłowo, połączenia kabelków od lampy i kierunków są pod kanapą kierowcy, przynajmniej tak jest w 535
Re: Problem ze światłam tylnym i kierunkami w 125 - brak masy
Kanape ściąga się przez odkręcenie tych dwóch śrub po bokach siedzenia czy coś jeszcze ?
Re: Problem ze światłam tylnym i kierunkami w 125 - brak masy
Zdjąłem kanapę i przeczyściłem zapyziałe złączki. We wtyczce męskiej z trzema białymi kablami ( nie wiem od czego to ) wymieniłem całe konektory, bo przy samych przewodach były zżarte ( kolejność zachowana, bo robiłem po jednym ).
Problem nie jest ze złączami pod kanapą, tylko gdzieś dalej.
Nie przyglądałem się, bo robiłem instalację od kanapy do błotnika tylnego, ale wygląda, że kable zchodzą się w przednią lampę od innych światłe i ich włączników i przełączników. Czy mam rację, czy gdzieś są jeszcze jakieś łączenia, np pod bakiem, czy może pod koszem akumulatora ?
Problem nie jest ze złączami pod kanapą, tylko gdzieś dalej.
Nie przyglądałem się, bo robiłem instalację od kanapy do błotnika tylnego, ale wygląda, że kable zchodzą się w przednią lampę od innych światłe i ich włączników i przełączników. Czy mam rację, czy gdzieś są jeszcze jakieś łączenia, np pod bakiem, czy może pod koszem akumulatora ?
- wąsaty7
- Posty: 1416
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Problem ze światłam tylnym i kierunkami w 125 - brak masy
Trzy białe przewody To mi wygląda na złącze alternator - regulator napięcia. Do tylnej lampy też idą trzy przewody - niebieski, żółty i czarny. Zobacz pod siedzeniem pasażera pomiędzy błotnikiem a rurą ramy z lewej strony.
Wąsaty7
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 23 sierpnia 2017, 08:53
- Motocykl: virago 535
- Lokalizacja: kraków
- Wiek: 65
- Status: Offline
Re: Problem ze światłam tylnym i kierunkami w 125 - brak masy
Z Twojego opisu wychodzi że minus (masa) prawego kierunku jest połączona z minusem tylnej lampy i w tym punkcie jest usterka (brak lub słabe połączenie z masą) i dlatego jest tzw. mrugająca choinka.
W 535 minus lewego kierunku jest połączony z minusem tylnej lampy pod siedzeniem i dalej leci prawdopodobnie do przedniej lampy więc wychodzi że trochę inaczej chyba że inaczej określasz kierunki prawy lewy, ja określam tak jak siedzę, prawa ręka to prawa strona.
Podglądnąłem u siebie kolory: lampa tył to czarny minus, niebieski pozycja, żółty stop, lewy kierunek to czarny minus, brązowy plus a prawy czarny minus, zielony plus.
Ocena wzrokowa pinów może być błędna, można poprawić, wymienić wszystkie a problem pozostanie, trzeba to sprawdzić miernikiem albo żarówką ok 20W i jeżeli po włączeniu kierunku lub światła pojawi się napięcie na minusowych (czarny) to połączyć z masą (rama )
W 535 minus lewego kierunku jest połączony z minusem tylnej lampy pod siedzeniem i dalej leci prawdopodobnie do przedniej lampy więc wychodzi że trochę inaczej chyba że inaczej określasz kierunki prawy lewy, ja określam tak jak siedzę, prawa ręka to prawa strona.
Podglądnąłem u siebie kolory: lampa tył to czarny minus, niebieski pozycja, żółty stop, lewy kierunek to czarny minus, brązowy plus a prawy czarny minus, zielony plus.
Ocena wzrokowa pinów może być błędna, można poprawić, wymienić wszystkie a problem pozostanie, trzeba to sprawdzić miernikiem albo żarówką ok 20W i jeżeli po włączeniu kierunku lub światła pojawi się napięcie na minusowych (czarny) to połączyć z masą (rama )
Re: Problem ze światłam tylnym i kierunkami w 125 - brak masy
Ogólnie ktoś pomylił masę z jednym z przewodów tylnej lampy, a i masa kierunku z tej samej wtyczki jest wzięta co lampy. Przewody do kierunkowskazu tylnego były w takim stanie ( wyprute po długości ), że nadawały się tylko do wymiany. Ktoś wcześniej poowijał to izolacją, a w jednym miejscu ciągłość obwodu zapewniały tylko 3 "włoski". Zrobiłem wstawkę między samymi wtyczkami, a kierunkowskazem, z tym że porządnie, ale to tylko na teraz, a zimą jak będzie przestój, to się zrobi nową instalację.
theo, masa kierunku prawego fabrycznie jest połączona z masą tylnej lampy, ale jak wyżej, jakiś głąb zamienił kable.
Tutaj z tego co widzę, to to co idzie na tył idzie z przodu ku tyłowi. Też określam kierunki tak jak się siedzi na/ w pojeździe.
U mnie lampa tylna kolorystycznie jak u ciebie się zgadza i kierunek lewy też ( brąz i czarny ), jak i prawy ( zielony i czarny ), ale z tą różnicą tylko, że lampa ma wspólną masę z prawym kierunkiem. Niestety pierwszego dnia już po ciemku, przy kiepskim świetle i schorowany nie zauważyłem, że czarny z mocno ciemnym zielonym jest zamieniony. Same wtyki, złącza i bezpieczniki na razie tylko przeczyszczone preparatami, przeszlifowane, żeby pojeździć teraz, ale zimą zamierzam przejrzeć całą instalację co w tym motorku jest śmieszne w porównaniu z przejrzeniem centymetr po centymetrze każdego kabla we wiązce silnika w autach, a już trzy takowe mam za sobą.
Z mechaniką, elektryką, elektroniką mam styczność na co dzień w pracy, lub hobbystycznie, a i mierniki i oscyloskopy inne są mi znane. Moje inne hobby, to profesjonalne nagłośnienia SQ ( sound quality ) w domu i bardziej w aucie, elektronika amatorsko i od jakiegoś czasu modele zdalnie sterowane zawodnicze w kategorii RC Drift i mam nadzieję, że do tego dojdzie jednoślad.
Zawsze też uważam, że warto zapytać, zanim się zacznie samemu grzebać, bo ktoś może już coś podobnego przerabiał i coś podpowie, a i sam też nie stronię od udzielenia rady/ pomocy. Dla tego najpierw pytam.
Tak więc dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i odpowiedzi, a i pewnie jeszcze będę miał wiele pytań.
theo, masa kierunku prawego fabrycznie jest połączona z masą tylnej lampy, ale jak wyżej, jakiś głąb zamienił kable.
Tutaj z tego co widzę, to to co idzie na tył idzie z przodu ku tyłowi. Też określam kierunki tak jak się siedzi na/ w pojeździe.
U mnie lampa tylna kolorystycznie jak u ciebie się zgadza i kierunek lewy też ( brąz i czarny ), jak i prawy ( zielony i czarny ), ale z tą różnicą tylko, że lampa ma wspólną masę z prawym kierunkiem. Niestety pierwszego dnia już po ciemku, przy kiepskim świetle i schorowany nie zauważyłem, że czarny z mocno ciemnym zielonym jest zamieniony. Same wtyki, złącza i bezpieczniki na razie tylko przeczyszczone preparatami, przeszlifowane, żeby pojeździć teraz, ale zimą zamierzam przejrzeć całą instalację co w tym motorku jest śmieszne w porównaniu z przejrzeniem centymetr po centymetrze każdego kabla we wiązce silnika w autach, a już trzy takowe mam za sobą.
Z mechaniką, elektryką, elektroniką mam styczność na co dzień w pracy, lub hobbystycznie, a i mierniki i oscyloskopy inne są mi znane. Moje inne hobby, to profesjonalne nagłośnienia SQ ( sound quality ) w domu i bardziej w aucie, elektronika amatorsko i od jakiegoś czasu modele zdalnie sterowane zawodnicze w kategorii RC Drift i mam nadzieję, że do tego dojdzie jednoślad.
Zawsze też uważam, że warto zapytać, zanim się zacznie samemu grzebać, bo ktoś może już coś podobnego przerabiał i coś podpowie, a i sam też nie stronię od udzielenia rady/ pomocy. Dla tego najpierw pytam.
Tak więc dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i odpowiedzi, a i pewnie jeszcze będę miał wiele pytań.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 23 sierpnia 2017, 08:53
- Motocykl: virago 535
- Lokalizacja: kraków
- Wiek: 65
- Status: Offline
Re: Problem ze światłam tylnym i kierunkami w 125 - brak masy
Fajnie że zrobiłeś i działa, szybko rejestrować i jeździć.