Stacyjna

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Awatar użytkownika
Marek.
Posty: 476
Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
Motocykl: Yamaha XVS
Lokalizacja: Podkarpacie
Wiek: 55
Status: Offline

Stacyjna

Post autor: Marek. »

Witam
Mam problem ze stacyjką, dokładniej klucz mogę wyciągnąć w każdej pozycji. Radzę sobie zapinając kluczyk, by go nie zgubić, ale:
- Czy te stacyjki są naprawialne?
- Podejrzewam że nie, więc od razu. Czy stacyjki z aliexpress np.
https://pl.aliexpress.com/item/32911377 ... b201603_53
https://pl.aliexpress.com/item/32830717 ... 4beb9f8911
Nie będą odstawać jakością od oryginału?
Jeżeli ktoś wymieniał, czy wszystko pasowało?
Z jednej strony, tak jak teraz da się jeździć ale kluczyk coraz ciężej chodzi, coś go blokuje, co przy moim szczęściu może sie skończyć całkowitym zablokowaniem w najmniej odpowiednim momencie. :cool:
:motorcycle:
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Stacyjna

Post autor: leszekk »

Nie widziałem, nie dotykałem, trudno mi ocenić jakość.
Z drugiej strony - co za filozofia zrobić zamek/stacyjkę?
Moim skromnym zdaniem nowe zawsze będzie lepsze niż używane przez 20 lat.
A, sorry, spojrzałem, że mowa o 125 - zatem pewnie zamienisz taką samą chińszczyznę niesprawną na nową. Alternatywą jest wizyta u jakiegoś ślusarza od zamków, ale pewnie powie, że nie da się naprawić
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 2983
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Stacyjna

Post autor: Top Gun »

Za takie pieniądze :roll:

Pakiet zawiera:
1x stacyjka zapłonowa
1x blokada kierownicy
1x wlew paliwa zablokować
1x kask zamki
2x klucze

Brać i zakładać :motorcycle:
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
Guinamo
Posty: 128
Rejestracja: 23 lipca 2019, 01:08
Motocykl: Virago 125, 535
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 34
Kontakt:
Status: Offline

Re: Stacyjna

Post autor: Guinamo »

Też mam 125 i kluczyk też da się wyjąć w każdej pozycji. Wydaje mi się że to norma w naszych maszynkach. Kiedyś też szukałem informacji o tym i u każdego w sumie się wyciągał. Będę szczery zrobiłem już sporo km i nie zauważyłem aby jakoś kluczyk się wysuwał czy coś.
Awatar użytkownika
Marek.
Posty: 476
Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
Motocykl: Yamaha XVS
Lokalizacja: Podkarpacie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Stacyjna

Post autor: Marek. »

@Guinamo, O wysuwanie kluczyka się nie boję, bo zrobiłem zaczep :P Boję sie raczej że tego kluczyka kiedyś nie przekręcę, bo zaczyna już blokować.
Franck
Posty: 7
Rejestracja: 30 lipca 2019, 10:27
Motocykl: Virago 125
Status: Offline

Re: Stacyjna

Post autor: Franck »

Ja kluczyk przekręcam i wkładam do kieszeni:)
Awatar użytkownika
Marek.
Posty: 476
Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
Motocykl: Yamaha XVS
Lokalizacja: Podkarpacie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Stacyjna

Post autor: Marek. »

Widzę że to nie wada a cecha :cool:
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Stacyjna

Post autor: Feniks »

Do 1100 kupiłem jakąś najtańszą bo mi tez kluczyk wychodził ,a już koszty musiałem ciàć, i pierwszy rok działa.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
BARTEZ_TK
Posty: 450
Rejestracja: 17 listopada 2019, 07:59
Motocykl: VIRAGO 1100
Lokalizacja: KIELCE
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Stacyjna

Post autor: BARTEZ_TK »

Cześć
A jakie zadanie w 1100 ma ten zameczek z pałakiem umieszczony przy lewym mocowaniu amortyzatora
:menel: Pić pi#÷%×lić nie żałować bida musi pofolgować :kolejka:
Przepraszamy za błędy :!: ortograficzne

https://youtu.be/EdmZYu9Lths
Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 2983
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Stacyjna

Post autor: Top Gun »

BARTEZ_TK pisze: 16 stycznia 2020, 07:46 Cześć
A jakie zadanie w 1100 ma ten zameczek z pałakiem umieszczony przy lewym mocowaniu amortyzatora
Do przypinania np. kasku na postoju...
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
Awatar użytkownika
BARTEZ_TK
Posty: 450
Rejestracja: 17 listopada 2019, 07:59
Motocykl: VIRAGO 1100
Lokalizacja: KIELCE
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Stacyjna

Post autor: BARTEZ_TK »

Przypuszczełem ale bardziej pasowała mi tam np. Blokada na tarcze hamulców
:menel: Pić pi#÷%×lić nie żałować bida musi pofolgować :kolejka:
Przepraszamy za błędy :!: ortograficzne

https://youtu.be/EdmZYu9Lths
Awatar użytkownika
Hessus
Posty: 355
Rejestracja: 22 października 2016, 19:59
Motocykl: XV 1100, DL650
Lokalizacja: Czę100chowa
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Stacyjna

Post autor: Hessus »

W tej cenie to brać nie zastanawiać się. Nie wszystko od chinoli to tandeta.
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 2983
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Stacyjna

Post autor: Top Gun »

BARTEZ_TK pisze: 16 stycznia 2020, 17:14 Przypuszczełem ale bardziej pasowała mi tam np. Blokada na tarcze hamulców
O tym w Japonii nikt raczej nie myślał :wink: ale można tam zapiąć różne drobiazgi :motorcycle:
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
Awatar użytkownika
Marek.
Posty: 476
Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
Motocykl: Yamaha XVS
Lokalizacja: Podkarpacie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Stacyjna

Post autor: Marek. »

Hessus pisze: 16 stycznia 2020, 18:01 W tej cenie to brać nie zastanawiać się. Nie wszystko od chinoli to tandeta.
No dobra... już kupię tę stacyjkę... :P
A tak poważnie, obawiam sie powtórki z kierunkowskazami.
Też był piękne, prawie jak oryginalne, tanie... nawet jak przyszły, były całkiem ok. do momentu montażu, bo się okazało że inaczej jest zamontowana oprawka na żarówkę i oryginalna 21W się nie zmieści.
Fakt, dali taką co się mieści ale 5W mocy jaką rzekomo posiadała, też było dyskusyjne.
O kablu na skrętkę zamiast lutowania, nie wspominając.
PS
Praktycznie wszystko co kupowałem do moto, sobie czy znajomym (lightbary, lampy przód / tył, kierunki) były montowane bez kropli cyny, wszystko na skrętkę :shock:

No ale, nie ma wyboru.
:motorcycle:
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Stacyjna

Post autor: leszekk »

marpak pisze: 17 stycznia 2020, 16:56 Praktycznie wszystko co kupowałem do moto, sobie czy znajomym (lightbary, lampy przód / tył, kierunki) były montowane bez kropli cyny, wszystko na skrętkę :shock:
Cóż w tym niezwykłego? Nie wiem czy w swoim życiu widziałem choć jeden kawałek fabrycznej instalacji pojazdu (samochód, motocykl) robiony inaczej niż przez zaciskanie końcówki/złączki na żyle kabla. Widziałem nawet złączkę zaciśniętą na izolacji kabla (w przerywaczu malucha bisa świeżo odebranego z Polmozbytu - przerywacz działał na jednej nitce z kabelka przypadkowo krzywo przyciętego w fabryce póki ta się nie upaliła). Wydaje się to uzasadnione w urządzeniu które od czasu do czasu musi być rozebrane. Trudno mi także wyobrazić sobie rzeszę elektryków z lutownicami na linii montażowej ...
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
Marek.
Posty: 476
Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
Motocykl: Yamaha XVS
Lokalizacja: Podkarpacie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Stacyjna

Post autor: Marek. »

leszekk pisze: 17 stycznia 2020, 20:28 Cóż w tym niezwykłego?...
No, dla mnie to było dość niezwykłe, gdy podpiąłem dla sprawdzenie lampę tylną do akumulatora. Wpierw zaśmierdziało, później poszedł dym z izolacji i zanim sie skapnąłem o co chodzi, już miałem lekko poparzone paluchy :shock:
Tam nie było żadnych zacisków, kabel był wręcz zawieszony na styku i spadł. Od tamtej pory, wpierw wszystko rozbieram.
Z drugiej strony, jak kupuje jakieś moduły zasilaczy, wzmacniaczy, czy ostatnio oscyloskopu, to wszystko jest profesjonalnie polutowane i zabezpieczone :?:
Awatar użytkownika
Marek.
Posty: 476
Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
Motocykl: Yamaha XVS
Lokalizacja: Podkarpacie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Stacyjna

Post autor: Marek. »

Kupiłem zestaw zamków u majfrendów i lekka kupa.
Klucze od razu do dorobienia, bo takie miękki, że w kieszeni od noszenia się wyginają.
Zmieniłem jak na razie, tylko zamek stacyjki ale nie da się tego zrobić, wymieniając całość.
U mnie nie pasowała blacha jak i wtyki.
Wymieniłem więc sam wkład, reszta czyli styki elektryczne, blacha zostały stare (ale lepsze jakościowo), na szczęście pasowały.
Sam jeszcze nie wiem, czy wymieniać resztę ale chyba to zrobię, bo zawsze to jeden klucz mniej.
Z zamknięciem bocznym, raczej nie będzie problemu ale nie wiem, jak wyjdzie z wlewem, bo jeszcze nie sprawdzałem. Jeżeli da się wymienić sam wkład to wymienię, jeżeli nie to nie wiem, bo ten chinski jakiś taki...

W zestawie jest również zamek do blokady kierownicy, na taki sam klucz.
U mnie jest do tego osobny klucz i tak chyba jest w pozostałych 125/250?
Tego raczej nie wymienię, bo nie mam pomysłu, jak to zrobić :?:
Awatar użytkownika
Marek.
Posty: 476
Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
Motocykl: Yamaha XVS
Lokalizacja: Podkarpacie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Stacyjna

Post autor: Marek. »

A może ktoś ogarnia...

Obrazek

Obrazek
Pierwszy po lewej to wkład, do zamka blokady kierownicy.
Środkowy? Pojęcia nie mam, ktoś wie?
Blaszka, sprężyna, też nie wiem
Moja virażka ma trzy zamki na jeden klucz, czyli: Bak, boczny uchwyt na kask, stacyjka
i na drugi klucz, blokada kierownicy.
I chyba tyle?

Drugi problem.
Postanowiłem jednak wymienić również zamknięcie wlewu, ale czy jak odkręcę śrubkę ze zdjęcia, to nie będę przypadkiem musiał szukać nakrętki w zbiorniku?
Próbowałem wymacać, ale nie dostaje tam palcami.
Obrazek
ODPOWIEDZ