Płonąca kostka po wymianie aku i regulatora XV 125 '98

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
szymon_wro
Posty: 4
Rejestracja: 25 kwietnia 2020, 17:28
Motocykl: Virago XV 125 '98
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 34
Status: Offline

Płonąca kostka po wymianie aku i regulatora XV 125 '98

Post autor: szymon_wro »

Witam wszystkich :)
To mój pierwszy post - szkoda, że w takich okolicznościach akurat... Do rzeczy.
Jestem raczej noga z elektryki, ale szybko się uczę i mam podstawie narzędzia oraz miernik :D
Wczoraj stopiła mi się kostka połączeniowa w moim 125 widoczna na filmiku. :shit:
https://photos.app.goo.gl/Y1BG77HCPBi6mpwz5

Zacznę od początku. Miesiąc temu okazało się, że mam do wymiany akumulator. Wymieniłem go. Po kilku dniach okazało sie, że akumulator się gotuje. Poza tym spaliła mi się nowo zamontowana żarówka światła H4 światła mijania/drogowego. Check na forum - mówią wszyscy "regulator - sprawdź napięcie na aku". Mam miernik samochodowy. Wyszło kilka voltów za duże i rosło przy dodawaniu gazu. Ponadto ta kostka połączeniowa, widoczna teraz na filmiku, który zrobiłem wczoraj, była w tamtym momencie mocno zaśniedziała oraz leciutko nadtopiona. Zakupiłem zamiennik regulatora napięcia, wyciąłem tą nadtopioną kostkę. Po wymianie regulatora, kostki i uzupełnienieniu ubytku w Aku wodą destylowaną już grało. Minęły dwa tygodnie i zacząłem czuć nieprzyjemny zapach - pod siedzeniem ujrzałem wczoraj to co na filmiku. Kostka stopioną. Nie ukrywam, że trochę mnie to podłamało.

Co i jak powinienem sprawdzić, wymienić?
Proszę o wyrozumiałość, bo motocykl mam dopiero od 2 miesięcy i powoli się z nim zapoznaję, a z elektryką nie jestem za pan brat... Jedno jest pewne - zapału mi nie brakuje :D
muniek
Posty: 142
Rejestracja: 29 listopada 2013, 05:31
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

Re: Płonąca kostka po wymianie aku i regulatora XV 125 '98

Post autor: muniek »