Cześć,
Mam przebicie na przewodzie przy wejściu do cewki. Chciałem wymienić przewód i stąd pojawia mi się pytanie, czy w virago 125/250 przewody w cewce są na stałe czy da się je wykręcić. Czy trzeba wymienić komplet przewodu z cewką? Jeżeli da się wykręcić to czy przewód jest 5mm czy 7mm?
Z góry dziękuję za rady.
Pozdrawiam,
Andrzej
Virago 125 - przewody i cewka.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 08 kwietnia 2020, 08:36
- Motocykl: Sachs Roadster 125
- Status: Offline
- AndrzejJozwiak
- Posty: 160
- Rejestracja: 08 maja 2020, 23:07
- Motocykl: Yamaha XV 125 Virago
- Lokalizacja: Gubin
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Virago 125 - przewody i cewka.
Nie sprawdzałem tego jeszcze u siebie, ale według katalogu cewka i przewód to jedna nierozłączna część (I cewka - 2UJ-82310-00, II cewka - 2UJ-82320-00), fajka jest kolejną osobną częścią (2 szt. - 1UY-82370-20).
Nigdy nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać.
- MarcinS
- Posty: 655
- Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
- Motocykl: Virago XV535 2YL '93
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Virago 125 - przewody i cewka.
W 535 też wymienia się komplet cewka-przewód, ale dla chcącego...: https://m.youtube.com/watch?v=ml_xv2lJltQ
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"
I am a man who walks alone"
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 08 kwietnia 2020, 08:36
- Motocykl: Sachs Roadster 125
- Status: Offline
Re: Virago 125 - przewody i cewka.
Dzięki za informacje, ale z tego co się rozeznałem to cewka w Virago 125/250 jest na stałe połączona z przewodem. Zamówiłem komplet cewka + przewód. Pozdrawiam
- AndrzejJozwiak
- Posty: 160
- Rejestracja: 08 maja 2020, 23:07
- Motocykl: Yamaha XV 125 Virago
- Lokalizacja: Gubin
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Virago 125 - przewody i cewka.
Taka właśnie jest biznes-strategia producentów. Zamiast wymienić tylko zepsuty element (mały koszt), wymieniamy złożony podzespół (wielokrotnie wyższy koszt), ponieważ dany element jest trwale połączony z resztą podzespołu. Miałem podobną sytuację w aucie, zużyły się 2 małe przekaźniki w module komfortu, ale producent utrudnił dostęp do nich zalewając moduł jakąś żywicą, koszt 2 przekaźników w sklepie z elektroniką ponad 30 zł, koszt nowego modułu w ASO niecałe 2000 zł Na szczęście udało się wydłubać tą żywicę i wymienić przekaźniki
Nigdy nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Virago 125 - przewody i cewka.
W podobny sposób niektórzy zabierają się do kabli, wydłubują je z cewek i montują nowe na żywicy
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.