Virago 125 - przewody i cewka.

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Kaczucha1990
Posty: 16
Rejestracja: 08 kwietnia 2020, 08:36
Motocykl: Sachs Roadster 125
Status: Offline

Virago 125 - przewody i cewka.

Post autor: Kaczucha1990 »

Cześć,

Mam przebicie na przewodzie przy wejściu do cewki. Chciałem wymienić przewód i stąd pojawia mi się pytanie, czy w virago 125/250 przewody w cewce są na stałe czy da się je wykręcić. Czy trzeba wymienić komplet przewodu z cewką? Jeżeli da się wykręcić to czy przewód jest 5mm czy 7mm?
Z góry dziękuję za rady.

Pozdrawiam,

Andrzej
Awatar użytkownika
AndrzejJozwiak
Posty: 160
Rejestracja: 08 maja 2020, 23:07
Motocykl: Yamaha XV 125 Virago
Lokalizacja: Gubin
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Virago 125 - przewody i cewka.

Post autor: AndrzejJozwiak »

Nie sprawdzałem tego jeszcze u siebie, ale według katalogu cewka i przewód to jedna nierozłączna część (I cewka - 2UJ-82310-00, II cewka - 2UJ-82320-00), fajka jest kolejną osobną częścią (2 szt. - 1UY-82370-20).
Nigdy nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać. :chopper: :death:
Awatar użytkownika
MarcinS
Posty: 655
Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
Motocykl: Virago XV535 2YL '93
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Virago 125 - przewody i cewka.

Post autor: MarcinS »

W 535 też wymienia się komplet cewka-przewód, ale dla chcącego...: https://m.youtube.com/watch?v=ml_xv2lJltQ
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"
Kaczucha1990
Posty: 16
Rejestracja: 08 kwietnia 2020, 08:36
Motocykl: Sachs Roadster 125
Status: Offline

Re: Virago 125 - przewody i cewka.

Post autor: Kaczucha1990 »

Dzięki za informacje, ale z tego co się rozeznałem to cewka w Virago 125/250 jest na stałe połączona z przewodem. Zamówiłem komplet cewka + przewód. Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
AndrzejJozwiak
Posty: 160
Rejestracja: 08 maja 2020, 23:07
Motocykl: Yamaha XV 125 Virago
Lokalizacja: Gubin
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Virago 125 - przewody i cewka.

Post autor: AndrzejJozwiak »

Taka właśnie jest biznes-strategia producentów. Zamiast wymienić tylko zepsuty element (mały koszt), wymieniamy złożony podzespół (wielokrotnie wyższy koszt), ponieważ dany element jest trwale połączony z resztą podzespołu. Miałem podobną sytuację w aucie, zużyły się 2 małe przekaźniki w module komfortu, ale producent utrudnił dostęp do nich zalewając moduł jakąś żywicą, koszt 2 przekaźników w sklepie z elektroniką ponad 30 zł, koszt nowego modułu w ASO niecałe 2000 zł :lol: Na szczęście udało się wydłubać tą żywicę i wymienić przekaźniki :D
Nigdy nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać. :chopper: :death:
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Virago 125 - przewody i cewka.

Post autor: Feniks »

W podobny sposób niektórzy zabierają się do kabli, wydłubują je z cewek i montują nowe na żywicy
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
ODPOWIEDZ