Regulator napięcia - podłączenie XV125/250

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Awatar użytkownika
Sackaf
Posty: 84
Rejestracja: 08 listopada 2019, 16:27
Motocykl: Virago 125
Wiek: 26
Status: Offline

Regulator napięcia - podłączenie XV125/250

Post autor: Sackaf »

Siemka, mam problem z ładowaniem, odkryłem ze regulator napięcia mam włożony marki "niewiadomoco", z tego co się zorientowałem to i podłączenie jest zmienione bo oryginalny ma wtyki a ten mój ma tak ja na zdjęciach poniżej.
Moje pytanie brzmi, od czego są te 3 przewody białe, i od czego jest czerwony i czarny.
A drugie pytanie brzmi jak podłączyć ten nowy skoro mam zrobione takie coś.....

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
:motorcycle:
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1416
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Regulator napięcia - podłączenie XV125/250

Post autor: wąsaty7 »

3 białe - 3 fazy z alternatora [prąd zmienny]
czerwony - plus [+]
czarny- minus [-]
Wąsaty7
Awatar użytkownika
Sackaf
Posty: 84
Rejestracja: 08 listopada 2019, 16:27
Motocykl: Virago 125
Wiek: 26
Status: Offline

Re: Regulator napięcia - podłączenie XV125/250

Post autor: Sackaf »

Dobra teraz pytanie, jak kupie taki sam jak był (znalazłem że to z suzuki gn125, link niżej) to bedzie to działać?
Czy te regulatory są specjalnie do konkretnego modelu?

https://motor-x.pl/regulator-napiecia-d ... 5-2,p.html
:motorcycle:
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Regulator napięcia - podłączenie XV125/250

Post autor: leszekk »

Zasadniczo są do konkretnego modelu, jednakże często jeden typ regulatora pasuje do wielu motocykli. Przy zbliżonych pojemnościach należy się spodziewać zbliżonych parametrów elektrycznych. Zatem bardziej istotne będzie pytanie czy sposób mocowania będzie właściwy. Jeśli gabarytowo jest tożsame, powinno działać. Ludzie przerabiający motocykle czasem zmuszeni są zrezygnować z oryginalnego osprzętu, w tym elektrycznego. Wówczas decydują parametry elektryczne i sposób mocowania umożliwiający skuteczne chłodzenie.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
Sackaf
Posty: 84
Rejestracja: 08 listopada 2019, 16:27
Motocykl: Virago 125
Wiek: 26
Status: Offline

Re: Regulator napięcia - podłączenie XV125/250

Post autor: Sackaf »

leszekk pisze: 02 lipca 2021, 16:51 Zasadniczo są do konkretnego modelu, jednakże często jeden typ regulatora pasuje do wielu motocykli. Przy zbliżonych pojemnościach należy się spodziewać zbliżonych parametrów elektrycznych. Zatem bardziej istotne będzie pytanie czy sposób mocowania będzie właściwy. Jeśli gabarytowo jest tożsame, powinno działać. Ludzie przerabiający motocykle czasem zmuszeni są zrezygnować z oryginalnego osprzętu, w tym elektrycznego. Wówczas decydują parametry elektryczne i sposób mocowania umożliwiający skuteczne chłodzenie.
Dzięki!
Z racji że cena jest sporo mniejsza, kupię na próbę ten z linku, jak będzie nie tak, to zdecyduję się na oryginał.
Niestety ale właśnie u mnie jest to trochę inaczej zamocowane dlatego trzymam kciuki że będzie śmigać.
:motorcycle:
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Regulator napięcia - podłączenie XV125/250

Post autor: leszekk »

Sackaf pisze: 02 lipca 2021, 16:52 Niestety ale właśnie u mnie jest to trochę inaczej zamocowane dlatego trzymam kciuki że będzie śmigać.
W razie czego zastanów się nad dorobieniem jakiegoś radiatora, do którego przymocujesz regulator. On musi mieć dobry kontakt z odpowiednio dużym kawałkiem ramy (lub dodatkowym radiatorem) żeby gdzieś odprowadzić nadmiar ciepła. Tak chyba kiedyś ktoś mądry tu pisał
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
Sackaf
Posty: 84
Rejestracja: 08 listopada 2019, 16:27
Motocykl: Virago 125
Wiek: 26
Status: Offline

Re: Regulator napięcia - podłączenie XV125/250

Post autor: Sackaf »

leszekk pisze: 04 lipca 2021, 23:48
Sackaf pisze: 02 lipca 2021, 16:52 Niestety ale właśnie u mnie jest to trochę inaczej zamocowane dlatego trzymam kciuki że będzie śmigać.
W razie czego zastanów się nad dorobieniem jakiegoś radiatora, do którego przymocujesz regulator. On musi mieć dobry kontakt z odpowiednio dużym kawałkiem ramy (lub dodatkowym radiatorem) żeby gdzieś odprowadzić nadmiar ciepła. Tak chyba kiedyś ktoś mądry tu pisał

Z tym nie będzie problemu, jest przymocowany do ramy pod akumulatorem tak jak na zdjęciu.

Obrazek
:motorcycle:
Awatar użytkownika
Marek.
Posty: 476
Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
Motocykl: Yamaha XVS
Lokalizacja: Podkarpacie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Regulator napięcia - podłączenie XV125/250

Post autor: Marek. »

Nie chodzi tylko o samo zamocowanie do ramy ale o to by radiator regulatora przylegał jak największa powierzchnią do metalu ramy. Regulator to diody i tyrystory i dość mocno się grzeją a radiator tego regulatora nie wyglada na zbyt duży
Awatar użytkownika
ki_czort
Posty: 94
Rejestracja: 17 czerwca 2021, 17:10
Motocykl: VX250 1992
Status: Offline

Re: Regulator napięcia - podłączenie XV125/250

Post autor: ki_czort »

Proponuję między regulator a ramę wkleić taśmę samoprzylepną termoprzewodzącą. Im bardziej nierówna powierzchnia ramy tym grubszą taśmę mozna założyć, ona jest trochę jak pianka i dobrze wklejona wypełni nierówności i zwiekszy powierzchnie styku i oddawania ciepła. Żeby uniknąć bąbli powietrza proponuję najpierw nakleić ją na idealnie płaskie plecki regulatora naklejając od krawędzi do krawędzi wypychając powietrze i obcinając nadmiar wystajacego plastra, potem na ramę przykładając lekkim skosem i dokręcac wstępnie pierwszą śrubkę trzymając lekko drugi bok w powietrzu a podtem dociągnąć drugą śrubkę, tak zeby też jak najmniej powietrza zlapac od strony ramy. Pasta termoprzewodząca zamiast plastrów mogłaby się wypłukac z deszczem lub przy myciu brudząc wszystko dookoła, nie polecam.

https://www.komputronik.pl/category/175 ... nQQAvD_BwE

Awatar użytkownika
Sackaf
Posty: 84
Rejestracja: 08 listopada 2019, 16:27
Motocykl: Virago 125
Wiek: 26
Status: Offline

Re: Regulator napięcia - podłączenie XV125/250

Post autor: Sackaf »

ki_czort pisze: 07 lipca 2021, 06:33 Proponuję między regulator a ramę wkleić taśmę samoprzylepną termoprzewodzącą. Im bardziej nierówna powierzchnia ramy tym grubszą taśmę mozna założyć, ona jest trochę jak pianka i dobrze wklejona wypełni nierówności i zwiekszy powierzchnie styku i oddawania ciepła. Żeby uniknąć bąbli powietrza proponuję najpierw nakleić ją na idealnie płaskie plecki regulatora naklejając od krawędzi do krawędzi wypychając powietrze i obcinając nadmiar wystajacego plastra, potem na ramę przykładając lekkim skosem i dokręcac wstępnie pierwszą śrubkę trzymając lekko drugi bok w powietrzu a podtem dociągnąć drugą śrubkę, tak zeby też jak najmniej powietrza zlapac od strony ramy. Pasta termoprzewodząca zamiast plastrów mogłaby się wypłukac z deszczem lub przy myciu brudząc wszystko dookoła, nie polecam.

https://www.komputronik.pl/category/175 ... nQQAvD_BwE
A ja się właśnie zastanawiałem czym jest wysmarowany ten stary regulator, a to na pewno ta pasta termoprzewodząca była.
Dzięki za podpowiedź.
:motorcycle:
Awatar użytkownika
Sackaf
Posty: 84
Rejestracja: 08 listopada 2019, 16:27
Motocykl: Virago 125
Wiek: 26
Status: Offline

Re: Regulator napięcia - podłączenie XV125/250

Post autor: Sackaf »

Wszystko poskładane, ładowanie 14.3-14.4 więc chyba takie jak trzeba.
:motorcycle:
ODPOWIEDZ