PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: kyller »

micek1968 pisze:Byłem dziś i sobie pomierzyłem napięcia na akumulatorze...
- napięcie na aku bez uruchomionego silnika - 12,3V
- napięcie na aku po uruchomieniu silnika - 13,6V
- jw. tylko po włączeniu świateł mijania - 12,8V
- jw. tylko po właczeniu lightbarów (2x35W) - 12,4V (po podwyższeniu obrotów 12,9V)

i teraz pytanie do specjalistów... da radę prądnica czy będzie dupa blada i będę co chwila ładował aku?
sam sobie odpisałeś :-)
masz bilans energetyczny na minimalnym plusie
ładowac aku co chwile to nie bedziesz
ja bym tak nie jezdził ale ja to zboczony jestem bo nie instaluje na motocyklu nic co nie jest potrezbne
Awatar użytkownika
radar64
Posty: 525
Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
Motocykl: VTX 1300
Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
Wiek: 59
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: radar64 »

Kyller minimalny plus to to osiągnie jak będzie jechał z obrotami ok 3tyś.A co będzie jak utknie w korku albo włączy kierunkowskaz?Będzie piłował motor na obrotach czy rozładuje akumulator?Tu trza obadać alternator i weryfikować części,czy sypnęły się cewki alternatora czy wysypał się regulator ,a może po prostu druciki sa liche lub styki na konektorkach.Nie ma wyjścia mus szukać,a na dzieńdobry zamontować jakiś woltomierz działający po załączeniu stacyjki.
Awatar użytkownika
micek1968
Posty: 871
Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
Motocykl: VIRAGO XV 750
Lokalizacja: Zgierz
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: micek1968 »

wąsaty7 pisze: 3.Problem ten jest opisany dokładnie w tym temacie,pomiar napięcia międzyfazowego wykonuje się przy wypiętej wtyczce regulatora ok.20V na wolnych obrotach i ok.55V przy 3000 obr/min. natomiast woltomierz wpięty między fazy a masę powinien wskazywać 0V.
jakaś kupa mi wyszła... odłaczyłem wtyczkę i zrobiłem pomiary... wyszło 0V międzyfazowego i 0V pomiędzy fazą i masą :O
co do pomiaru opornosci według metody Traveler'a wyniosło
I. 1,006M 1,003M i 1,078M
II. 1044 996 i 1037 om
Pomiar robiłem najpierw na tej wtyczce od strony alternatora (ta trzymana w ręku)
Obrazek
A po podłączeniu regulatora do alternatora na jego wyjściu też było 0V
Nie podoba mi się to wszystko.. :(
Obrazek
Ostatnio zmieniony 04 maja 2010, 14:21 przez micek1968, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Micek
Obrazek
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: -waldi- »

mierzysz napięcia idące z generatora i ustaw miernik na pomiar napięcia zmiennego

opory bardzo dziwne czy Ty czasem nie mierzyłeś złącza regulatora napięcia?
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
micek1968
Posty: 871
Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
Motocykl: VIRAGO XV 750
Lokalizacja: Zgierz
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: micek1968 »

-waldi- pisze:...mierzysz napięcia idące z generatora i ustaw miernik na pomiar napięcia zmiennego...
nosz kurka... no przecież... całą nauka z elektrotechniki w techniku poszła w las :roll:
idę do motora pomierzyć...
-waldi- pisze:opory bardzo dziwne czy Ty czasem nie mierzyłeś złącza regulatora napięcia?
zgodnie z pomiarem Travelera zalecał (tak zrozumiałem) pomierzyć opory między masą i trzema stykami regulatora oraz pomiędzy nimi a czwartym przewodem (zachowując + i -).. podobno powinny być jednakowe...
Pozdrawiam
Micek
Obrazek
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: -waldi- »

jeżeli mierzyłeś opory regulatora to wygląda, ze są poprawne ale te z II pomiaru

zmierz opory uzwojeń
Ostatnio zmieniony 06 maja 2010, 21:02 przez -waldi-, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
micek1968
Posty: 871
Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
Motocykl: VIRAGO XV 750
Lokalizacja: Zgierz
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: micek1968 »

na razie zmierzyłem (poprawnie) napięcia międzyfazowe (deszcz zaczął kropić więc musiałe zbierać manatki)... no i wyszło po około 15V, po podwyższeniu obrotów do 35V...
no i co to może być... szczotki, uzwojenia czy coś gorszego?
Pozdrawiam
Micek
Obrazek
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: wąsaty7 »

micek1968 pisze:na razie zmierzyłem (poprawnie) napięcia międzyfazowe (deszcz zaczął kropić więc musiałe zbierać manatki)... no i wyszło po około 15V, po podwyższeniu obrotów do 35V...
no i co to może być... szczotki, uzwojenia czy coś gorszego?
Napięcie międzyfazowe trochę niskie,sprawdź napięcie pomiędzy kolejnymi fazami a masą (rozłączona wtyczka regulatora) ma być 0V.
W tej maszynie elektrycznej nie ma szczotek.
Wąsaty7
Awatar użytkownika
micek1968
Posty: 871
Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
Motocykl: VIRAGO XV 750
Lokalizacja: Zgierz
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: micek1968 »

wąsaty7 pisze:Napięcie międzyfazowe trochę niskie,sprawdź napięcie pomiędzy kolejnymi fazami a masą (rozłączona wtyczka regulatora) ma być 0V.
W tej maszynie elektrycznej nie ma szczotek.
Jutro jak nie będzie padało pomierzę napięcia.. .Co może być przeczyną niskiego napięcia?
Pozdrawiam
Micek
Obrazek
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: wąsaty7 »

micek1968 pisze:.Co może być przeczyną niskiego napięcia?
Zwarcie części uzwojenia alternatora do masy lub między zwojami,na chłopski rozum-spalony alternator.
Wąsaty7
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: -waldi- »

złe przewinięcie lub niskie obroty silnika tez mają na to wpływ
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: wąsaty7 »

-waldi- pisze:złe przewinięcie lub niskie obroty silnika tez mają na to wpływ
Masz racje,ale zakładając że alternator fabryczny i wolne obroty w normie 15V to mało.
Wąsaty7
qwertx
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: qwertx »

czy sądzicie że uszkodzony alternator ma wpływ na szybkie przepalanie świec. Regularnie przepalana jest świeca w przednim cylindrze i diagnozowany jest brak ładowania- czy to może się ze sobą wiązać?
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: wąsaty7 »

Ładowanie to jeden problem a padanie świec to drugi problem.Odpowiedź na pierwszy znajdziesz w tym temacie.Co do drugiego problemu zamontuj świece Iskra oraz poważnie potraktuj temat regulacji gaźników.

[ Dodano: Nie Maj 09, 2010 12:57 am ]
I jeszcze jedna sprawa-uzupełnij swój profil wpisując jakie masz Virago i rocznik.
Wąsaty7
qwertx
Status: Offline

małe pytanko

Post autor: qwertx »

zabieram sie do rozkręcania lewej kapy. Rozumiem że należy najpierw spuścić olej ale czy to znaczy że alternator jest zanużony albo ma jakiś kontakt z olejem(mało prawdopodobne). Czy przejście elektryczne między uzwojeniem a kapą świadczy o spalonym alternatorze czy możliwa jest mniej znacząca usterka alternatora- pytam bo wciąż mam nadzieje że ominie mnie ta mniej optymistyczna wersja. Może to nie miejsce na to pytanie ale jaki środek polecicie do zaśniedziałych śrub kapy- przydałoby się im trochę blasku a jeśli chodzi kosmetykę to jestem zielony.
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: wąsaty7 »

Olej trzeba spuścić lub mocno przechylić na prawa stronę,alternator pracuje w oleju.Niestety przejście pomiędzy uzwojeniem a masą świadczy o uszkodzeniu alternatora.Masz do wyboru zakup nowego lub przezwajanie starego.Śruby możesz wypolerować,czyli pasta polerska i filc.
Wąsaty7
qwertx
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: qwertx »

dzięki. Słyszałem że można zanużyć w jakiś roztworach czy srebrzankach i efekt jest świetny. A tak na marginesie widzę wąsaty że jesteś aktywny na tym forum, trzeba mieć stalowe nerwy żeby odpowiadać tylu nieukom :mrgreen:
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: wąsaty7 »

Nie wiem jak w xv535 ale w mojej xv1100 łebki śrub są chromowane,zawsze można zmienić na nierdzewne.A tak na marginesie :nazdrowie:
Wąsaty7
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: podbiel »

Witam, chociaż kupiona niedawno to wydaje mi się że dopadł mnie problem alternatora. Po przyłożeniu miernika do końcówek alternatora i masy wszystkie wskazują przebicie. Sprawdzałem też regulator i wykazał podobny opór na wszystkich końcówkach ale o połowę mniejszy niż u micek1968. Jeśli ktoś wie jaki powinien być ten opór to niech napisze. Altka nie sprawdzałem jakie daje napięcie w czasie pracy bo aku wyjęty ale i tak widać że jest spalony :twisted: i w związku z tym proszę o poradę starszych stażem kolegów o poradę gdzie w Wawie można to zrobić szybko i tanio. Pzdrawiam :rock:
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: kyller »

podbiel pisze:Witam, chociaż kupiona niedawno to wydaje mi się że dopadł mnie problem alternatora. Po przyłożeniu miernika do końcówek alternatora i masy wszystkie wskazują przebicie. Sprawdzałem też regulator i wykazał podobny opór na wszystkich końcówkach ale o połowę mniejszy niż u micek1968. Jeśli ktoś wie jaki powinien być ten opór to niech napisze. Altka nie sprawdzałem jakie daje napięcie w czasie pracy bo aku wyjęty ale i tak widać że jest spalony :twisted: i w związku z tym proszę o poradę starszych stażem kolegów o poradę gdzie w Wawie można to zrobić szybko i tanio. Pzdrawiam :rock:
1.a przywitał sie ładnie ?
2.a serwisówke przeczytał jaki opór pwoinien byc ?
no dobra
primo -regulatora nei pomierzysz bo kazdy typ moze miec inny wynik
secundo- nikt w warszawie nie zrobi ci tego szybko i tanio
bo nikt w wawce nie zrobie tego dobrze neizaleznie od ceny
cyklo-motor robi takie rzeczy ok.220 zyla ale u nich jest loteria szansa ze bedzie dobrze moze wieksza niz w lotto ale los tez drozszy
problem z przewajaniem jest taki ze tam nei ma karkasów i trzeba to robic bardzo proecyzyjnie drutem "importowanym" :-) ze tak powiem inaczej po 1000 km dostaniesz przebicie do masy
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: podbiel »

Witam w przywitalni był i ładnie się przywitał.
Czyli zostaje nówka ewentualnie używka(też loteria), jakieś inne pomysły???
Serwisówki niestety brak.
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: kyller »

dział download masz haynesa i clymera (polecam haynesa)
z przewijaniem poszukja przez jakie sprywatne kontakty wtedy moze bedzi ejakas gwarancja
niestety moj przewijacz (bardzo dobry i drogi nawiasem mówiac ) jest cholernie nieterminowy i jak zwuklae by to robił ze dwa miesiace
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: -waldi- »

czy ktoś wie może jaka jest średnica drutu nawojowego na uzwojeniach alternatora ? chodzi o 750 i 1100
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Clinth
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: Clinth »

Witam. Mam prośbę o diagnozę.
Sytuacja:
1. moto nie ładuje, prąd 12,4V - podejrzewam regulator
2. podłączam swój regulator do Jędzy kumpla - też nie ładuje, więc po tym prostym teście kupuje nowy regulator (oryginalny japończyk)
3. podłączam u siebie - prąd 14,5V
4. zwiększam obroty i kur...a du...a h...j wracam do punktu 1
5. biorę sznur, wiążę pętlę i wchodzę na krzesło
6. Przebłysk inteligencji, schodzę z krzesła i wchodzę na forum...
i co dalej?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: -waldi- »

Clinth pisze:. zwiększam obroty i kur...a du...a h...j wracam do punktu 1
jaśniej - jak obroty spadły nie ładuje?

to szlag do trafił, pomierz jeszcze uzwojenia i napięcia generowane przy "wolnych" i podwyższonych obrotach
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
ODPOWIEDZ