PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Awatar użytkownika
tomurbanowicz
Posty: 118
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
Motocykl: SV650S
Lokalizacja: Sztombergi
Wiek: 51
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: tomurbanowicz »

Chyba, że ten by-pass źle podpiąłem. Podłączyłem go od czerwonego zaraz prz wtyczce od regulatora do bezpośrednio + akumulatora.
Awatar użytkownika
tomurbanowicz
Posty: 118
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
Motocykl: SV650S
Lokalizacja: Sztombergi
Wiek: 51
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: tomurbanowicz »

Jakie powinny być książkowe napięcia z alternatora przy wolnych (prawidłowo ustawionych) obrotach i przy max obrotach?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: -waldi- »

Takiej odpowiedzi nie znajdziesz, bo na to napięcie ma wpływ dużo zmiennych. Prawo Faradaya.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
tomurbanowicz
Posty: 118
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
Motocykl: SV650S
Lokalizacja: Sztombergi
Wiek: 51
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: tomurbanowicz »

Spadki napięć na diodach mam w okolicach 0,38V
Awatar użytkownika
tomurbanowicz
Posty: 118
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
Motocykl: SV650S
Lokalizacja: Sztombergi
Wiek: 51
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: tomurbanowicz »

Udało mi się znaleźć w mojej okolicy Virago 125 i udałem się na pomiary - w znalezionej napięcia były książkowe. Pożyczylem regulator i niestety to samo... Zmierzylem napięcia alternatora w znalezionej virago i przy wolnych obrotach były ok. 21V. W mojej 8-10V. Czyli wychodzi na to, że mam problem z alternatorem....
Awatar użytkownika
tomurbanowicz
Posty: 118
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
Motocykl: SV650S
Lokalizacja: Sztombergi
Wiek: 51
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: tomurbanowicz »

Akumulator też wykluczylem - na pożyczonym jest tak samo.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: -waldi- »

tomurbanowicz pisze:Spadki napięć na diodach mam w okolicach 0,38V
bardzo dziwne, bo tyle to ma złącze germanowe, krzemowe teoretycznie 0,6V, przy złączach mocy około 0,5V

pomiary napięcia mierzysz na jałowych, zmierz przy podwyższonych.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
tomurbanowicz
Posty: 118
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
Motocykl: SV650S
Lokalizacja: Sztombergi
Wiek: 51
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: tomurbanowicz »

Podsumuję może mój problem.

Mój regulator podłączyłem do innej Virago - napięcie ładowania było książkowe.
Regulator z tej innej Virago (tej działającej poprawnie) podłączyłem do mojej i wyniki jak z moim regulatorem - nic się nie poprawiło...

Zmierzyłem napięcia międzyfazowe tej innej Virago - były w okolicach 21V przy biegu jałowym. U mnie, przy takich samych warunkach są w granicach 8-10V. Nie miałem czasu pomierzyć spadki napięć na pożyczonym regulatorze.

W międzyczasie pożyczyłem inny (żelowy) akumulator również 11Ah - nic to nie zmieniło. Zastosowałem by-pass - też nic nie zmieniło.

Ale skoro u mnie na wolnych obrotach w okolicach 1000 obr/min mam tylko 8-10V międzyfazowe z alternatora, to trudno się dziwić, że nie mogę uzyskach napięcia książkowego.

W mojej Suzuki SV przy obrotach zaniżonych ok. 800 napięcie ładowania mam już 14,2-14,4V.
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4920
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: grzegorzbr2 »

Masz zwarcie międzyzwojowe na uzwojeniach alternatora, alternator do przezwojenia lub kupić .
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: -waldi- »

to chyba pech że na trzech fazach ma jednakowe zwarcie :D

dalej będę obstawiał zwarcie do masy.... przy 11V na jałowych to jakieś 20V przy 3 tyś rpm, a to już musi 14V na regulatorze być

Ktoś tu chyba pisze by pisać, a pomiary wyssane z palca. Ja w cuda nie wierzę.
Przy zwarciu na wszystkich uzwojeniach po równo by było takie ładowanie jak kolega pisze musiał by na jałowych ze 3V mieć.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
tomurbanowicz
Posty: 118
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
Motocykl: SV650S
Lokalizacja: Sztombergi
Wiek: 51
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: tomurbanowicz »

Tak, nie mam co robić tylko z palca ssać. Jak w to watpisz to zapraszam do mnie na pomiary...
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: -waldi- »

wiesz, za długo w temacie siedzę, albo pitolisz pomiary albo gdzieś przekłamujesz

nie ma opcji że na jałowych masz 11V i na wyższych brak ładowania..... tak dzieje się tylko w przypadku zwarcia do masy uzwojeń i tego typu regulatorze
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
tomurbanowicz
Posty: 118
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
Motocykl: SV650S
Lokalizacja: Sztombergi
Wiek: 51
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: tomurbanowicz »

Jestem elektronikiem, więc wiem co i jak mierzyć.
Awatar użytkownika
tomurbanowicz
Posty: 118
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
Motocykl: SV650S
Lokalizacja: Sztombergi
Wiek: 51
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: tomurbanowicz »

Czytasz dokładnie co napisałem wcześniej? Na jałowym mam 11V, a na wyższych obrotach ok 13,2V
Awatar użytkownika
tomurbanowicz
Posty: 118
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
Motocykl: SV650S
Lokalizacja: Sztombergi
Wiek: 51
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: tomurbanowicz »

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: -waldi- »

czytam, jesteś elektronikiem, fajnie to teraz weź wzory i policz zakładając jakieś tam B co generuje te 11V
zwiększ t zakładając takie same l objęte tym samym B

co wychodzi?
Nie chcę się wadzić ale pomierz porządnie jeszcze raz
Jeżeli masz na jałowych 11V to na wysokich musisz mieć >40V

aha fazowych napięć nie ma bo to gwiazda z "0" nie połączonym z masą

ja tam w sumie nie wiem czy jestem elektrykiem, energetykiem czy elektronikiem, a może i mechanikiem :)
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
tomurbanowicz
Posty: 118
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
Motocykl: SV650S
Lokalizacja: Sztombergi
Wiek: 51
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: tomurbanowicz »

Wiesz, ja poszukam może kogoś, kto mi pomoże w tym problemie, a nie będzie się mądrował. Jak to w Alternatywy 4 było, "są rzeczy, o których się cięciom nie śniło".
Ostatnio zmieniony 16 kwietnia 2016, 07:19 przez tomurbanowicz, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: -waldi- »

tomurbanowicz pisze:Wiesz, ja poszukam może kogoś, kto mi pomoże w tym problemie, a nie będzie się mądrował. Jak to w Alternatywy 4 było, są rzeczy, które się cięciom nie śniło. Z mojej strony EOT.
miło mi :)

piszesz w sprawie pomocy - udzielam, nie tylko ja - i próbujesz udowodnić coś tylko nie wiem co

Elektronik prostego problemu nie potrafi rozwiązać..... hmm... :roll:

Ps: ja Ci nie ubliżam i powstrzymaj się!

Cieci poszukaj gdzie indziej
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
tomurbanowicz
Posty: 118
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
Motocykl: SV650S
Lokalizacja: Sztombergi
Wiek: 51
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: tomurbanowicz »

-waldi- pisze:
tomurbanowicz pisze:Wiesz, ja poszukam może kogoś, kto mi pomoże w tym problemie, a nie będzie się mądrował. Jak to w Alternatywy 4 było, są rzeczy, które się cięciom nie śniło. Z mojej strony EOT.
miło mi :)

piszesz w sprawie pomocy - udzielam, nie tylko ja - i próbujesz udowodnić coś tylko nie wiem co

Elektronik prostego problemu nie potrafi rozwiązać..... hmm... :roll:

Ps: ja Ci nie ubliżam i powstrzymaj się!

Cieci poszukaj gdzie indziej
Słuchaj, wykreowałeś się na "speca" od elektryki, a nawet nie wiedziałeś i nie zwróciłeś uwagi, że napięcie z alternatora przy biegu jałowym mam zdecydowanie za małe i sugerowałeś, że regulator do wymiany (nie oddałem go, bo szczerze wątpiłem, że to jego wina, szukając w międzyczasie w okolicy innej Virago).

Podałem Ci wszystkie dane o które prosiłeś i to nie ja się z nimi narzucałem. Przebić alternator nie ma, a napięcia ma takie jak podałem - w innej Virago, Shadow, Suzuki napięcia przy biegu jałowym były książkowe - ok.20-21V międzyfazowe. Mój regulator w innej Virago działa poprawnie, z innej Virago regulator u mnie podaje napięcia jak podałem - za niskie. By-passy zrobione - i to nie tylko "+" ale i na wszelki wypadek "-".

Wszystkie pomiary wykonywałem kilkanaście razy, nawet zmieniając miernik. I nic nie próbuję udowodnić, tylko rozwiązać problem, bo chyba Cię nie dziwi, że chcę mieć 100% sprawny motocykl.

Rozumiem, że przypadek Cię przerasta, ale to nie powód pomawiania mi, że zmyślam wyniki!
Piszesz, że za długo w branży siedzisz, żeby... To może czas od czasu do czasu pomyśłeć, zamiast wpadać w rutynę.

A jeżeli nadal wątpisz w pomiary - to przyjedź i sam pomierz! Drzwi od garażu stoją dla Ciebie otworem.

A temat raczej jest rozwiązany - na 99% to wina jest po stronie alternatora (a nie regulatora ;> ).

A dla zainteresowanych podaję prawidłowe napięcia międzyfazowe przy biegu jałowym - powinny zaczynać się okolicach 3x20-21V - to po konsultacjach w innych forach + opinie kilku elektromechaników.

PS. Właśnie mnie obrażasz.
Ostatnio zmieniony 16 kwietnia 2016, 08:45 przez tomurbanowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1416
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: wąsaty7 »

tomurbanowicz pisze:


A temat raczej jest rozwiązany - na 99% to wina jest po stronie alternatora (a nie regulatora ;> ).

A dla zainteresowanych podaję prawidłowe napięcia międzyfazowe przy biegu jałowym - powinny zaczynać się okolicach 3x20-21V - to po konsultacjach w innych forach + opinie kilku elektromechaników.
UWAGA! Sensacyjne odkrycie :bravo:
A tak na poważnie bez konsultacji takie informacje znajdują się na pierwszej stronie tego tematu. Wystarczy odrobina chęci i umiejętność czytania ze zrozumieniem.
Wąsaty7
Awatar użytkownika
tomurbanowicz
Posty: 118
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
Motocykl: SV650S
Lokalizacja: Sztombergi
Wiek: 51
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: tomurbanowicz »

Na pierwszej stronie są wyniki pomiarów użytkownika, a nie wyniki jakie powinny być poprawne.
Awatar użytkownika
tomurbanowicz
Posty: 118
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
Motocykl: SV650S
Lokalizacja: Sztombergi
Wiek: 51
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: tomurbanowicz »

I jakbyśmy mieli opierać się tylko na pierwszej stronie, to po co wyprodukowano tyle postów?
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1416
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: wąsaty7 »

tomurbanowicz pisze:I jakbyśmy mieli opierać się tylko na pierwszej stronie, to po co wyprodukowano tyle postów?
A co będziesz robił w długie zimowe wieczory, pomijając :drunksmile:
Wąsaty7
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4920
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: grzegorzbr2 »

tomurbanowicz pisze:Czytasz dokładnie co napisałem wcześniej?
A czy ty czytaleś co napisałem wcześniej ?
Chyba nie :roll:
Alicante
Posty: 26
Rejestracja: 15 stycznia 2012, 18:46
Motocykl: Virago XV750 92r.
Lokalizacja: Kraków/ Mielec
Wiek: 39
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: Alicante »

W moim Virago podało mi ładowanie akumulatora,
Rozumie ze winny może być alternator, albo regulator napięcia? albo styk na masie?
Tylko nie wiem gdzie tego szukać, czy ktoś moze wrzucić fotke dla laika, z zaznaczeniem gdzie co jest?
Jutro mam nadzieje podjechać do kolegi z miernikiem i wstępnie poszukać winowajcy.
Prosze jeszcze o przypomnienie jakie napiecie powinien mieć prawidłowy akumulator, wprawdzie wymieniałęm go rok temu na yuase, ale też go podejrzewam.
Po podłądowaniu aku, przy zakładaniu go na motor, iskrzy przy stykaniu "-" czy to moze być jakiś typowy objaw jakiejś usterki?
ODPOWIEDZ