Prąd ładowania w 535

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Marek
Status: Offline

Prąd ładowania w 535

Post autor: Marek »

Chciałbym się dowiedzieć od Was jaki macie prąd ładowania akumulatora. U mnie jest tak, że na wolnych obrotach jest 13,7, a na wyższych spada do 13,3. Po włączeniu świateł jest jeszcze spadek o kolejne 0,2. Z tego co wiem to akumulator powinien być ładowany w pojeździe prądem od 13,9 do 14,5V. Czy to wina regulatora, czy to normalne w 535. No i ten spadek na wyższych obrotach. Poza tym wydaje mi się, że muszę sprawdzić styki na kostce między alternatorem, a regulatorem, bo dwa razy zauważyłem znaczniejsze wahania. Podpowiedzcie jak to jest u Was :pomocy:
demid
Status: Offline

Re: Prąd ładowania w 535

Post autor: demid »

jaki dokladnie jest prad ladowania to nie pamietam...
co do spadku przy wyzszych obrotach to jest to normalne i nie masz sie co przejmowac. z jednej strony jest to dobre bo odciaza silnik przy wysokich obrotach(wyprzedzaniach czy innnych) z drugiej to trzeba uwazac przy paradach i wolnych dlugich przejazdach- bo paru znajmomym przez to regulator sie troche zagotowal bo jest kolo tlumika a akumulator moze sie przeladowac.
dlatego mam regulator przeniesiony na przod...
Xondz
Status: Offline

Re: Prąd ładowania w 535

Post autor: Xondz »

Chciałbym tylko zauważyć że prąd ładowania okresla się w amperach - oznak. A
I dla xv535 nie powinno przekraczać 1,2 A (bo ma aku 12 Ah)
Co do napięcia jakie powinno byc na zasickach aku podczas ladowania to wlasnie
jest ono wyrazane w voltach - oznk V
A te moze byc rozne bo im bardziej naladowany aku tym wiekszy opor wewn aku,
i przy stalym pradzie lad. 1,2 A napiecie musi rosnąc i rosnie nawet do 16 V.
Ale spoko - np. XV500SE - mysle ze identyko z XV535, magneto ma takie parametry:
14V, 1,5 A przy 5000 obr/min
a regulator stara sie utrzymac napiecie pomiedzy 14-15 V
Na wolnych obrotach - ponizej 5000 - napiecie musi byc nizsze niz 14 V

pzdr
X
Marcin
Posty: 2153
Rejestracja: 04 września 2007, 17:27
Motocykl: Póki co nie ma
Lokalizacja: Koluszki
Wiek: 44
Status: Offline

Re: Prąd ładowania w 535

Post autor: Marcin »

A ja ładuję prostownikiem 6A. hmmmm można takim???
Obrazek
Xondz
Status: Offline

Re: Prąd ładowania w 535

Post autor: Xondz »

Pytanie jaki prąd podaje prostownik, bo to co jest na nim napisane to pewnie maksymalny prąd ładowania. Należałoby użyć miernika z możliwością pomiaru prądu do 10A, włączyć go szeregowo w obwód i zmierzyć jaki jest prąd.
Prąd będzie malał z czasem ładowania, w miarę wzrostu naładowania aku rośnie jego opór wewn. co objawia się spadkiem prądu ładowania a wzrostem napięcia ładowania.
Więc jeżeli twój prostownik 6Amperowy, daje te 6 A na początku ładowania a potem gdy
aku się naładuje spada prąd ładowania, to wtedy wszystko może być ok. W przeciwnym
wypadku gdy prostownik automatycznie będzie starał się utrzymać prąd o wart. 6A może
być gorzej - aku będzie się grzało - co może spowodować pokrzywienie cel, no i będą się
wydzielały duże ilość gazu - z aku może wychlapać się zbyt dużo elektrolitu.
Ładowanie tak dużym prądem aku motocyklowego - małego - nie będzie dla niego
zbyt zdrowe - długo nie pociągnie.

pzdr
X
Marcin
Posty: 2153
Rejestracja: 04 września 2007, 17:27
Motocykl: Póki co nie ma
Lokalizacja: Koluszki
Wiek: 44
Status: Offline

Re: Prąd ładowania w 535

Post autor: Marcin »

Aku nie grzeje się. Po naładowaniu prostownik wyłącza się automatycznie.
Obrazek
Xondz
Status: Offline

Re: Prąd ładowania w 535

Post autor: Xondz »

No to spoko. Wszystko znaczy sie jest dobrze.

pzdr
X
warrior_trooper
Status: Offline

Re: Prąd ładowania w 535

Post autor: warrior_trooper »

nie ma to jak automatyczne prostowniki mały a przydatny 'gadżet' :grin:
Marek
Status: Offline

Re: Prąd ładowania w 535

Post autor: Marek »

Trochę temat zboczył na inny tor...
Nie chodzi mi o ładowanie akumulatora prostownikiem tylko o prąd ładowania z alternatora. Dzięki za wypowiedzi w temacie.
demid
Status: Offline

Re: Prąd ładowania w 535

Post autor: demid »

Xondz pisze:Chciałbym tylko zauważyć że prąd ładowania okresla się w amperach - oznak. A
I dla xv535 nie powinno przekraczać 1,2 A (bo ma aku 12 Ah)
Co do napięcia jakie powinno byc na zasickach aku podczas ladowania to wlasnie
jest ono wyrazane w voltach - oznk V
A te moze byc rozne bo im bardziej naladowany aku tym wiekszy opor wewn aku,
i przy stalym pradzie lad. 1,2 A napiecie musi rosnąc i rosnie nawet do 16 V.
Ale spoko - np. XV500SE - mysle ze identyko z XV535, magneto ma takie parametry:
14V, 1,5 A przy 5000 obr/min
a regulator stara sie utrzymac napiecie pomiedzy 14-15 V
Na wolnych obrotach - ponizej 5000 - napiecie musi byc nizsze niz 14 V
tu jest co nieco... ale sa to wartosci dla 5000obrotow, a przy mniejszych obrotach prad ladowania co jest dosc dziwne w virago jest wiekszy. niestety nie jestem w satnie ci tego sprawdzic bo moje moto jest troche rozebrane.
Marek pisze:wyższych spada do 13,3
no troche malo, moja serwisowka i kolega Xondz sa zgodni ze powinno byc na poziomie 14-15V
Awatar użytkownika
elrychu
Posty: 366
Rejestracja: 13 września 2007, 21:57
Motocykl: była 535, jest 750
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Prąd ładowania w 535

Post autor: elrychu »

Niedawno miałem podobne problemy z ładowaniem i okazało się że miałem uszkodzony regulator napięcia:
viewtopic.php?t=337&postdays=0&postorder=asc&start=0
po wymianie regulatora napięcie ładowania utrzymuje się na około 14,4V a dodawanie gazu nie powoduje spadku napięcia.
ODPOWIEDZ