Ładowanie jest, czy go nie ma i o co wogóle chodzi... ?

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Matys
Posty: 20
Rejestracja: 30 grudnia 2012, 22:13
Motocykl: Yamaha XV 535
Lokalizacja: Puławy
Wiek: 32
Status: Offline

Re: Ładowanie jest, czy go nie ma i o co wogóle chodzi... ?

Post autor: Matys »

Koledzy, dalej walczę z ładowaniem. Ciągle za niskie. Czasem na niskich obrotach jest lepsze niż na wyższych. Regulator był sprawdzany (test diod) - raczej jest ok.
Styki też czyszczone.

Teraz kolejny trop: jaki powinien być pobór prądu, gdy włączę kluczyk na "zapłon"?

Coś mi żre 4 Ampery prądu gdy tak zrobię. Oczywiście cała reszta wyłączona, a świeci się tylko NEUTRAL. Jak wyjąłem bezpiecznik "SIGNAL", to pobór spadł. Z wyjętym bezpiecznikiem mam trochę lepsze ładowanie (ale też bez rewelacji).

Cewki nie są przecież zasilane z tego bezpiecznika. Różne schematy widziałem i z tego bezpiecznika idzie tylko na:
- klakson
- tylny i przedni włącznik światła stop
- lampkę NEUTRAL
- przekaźnik kierunków
- oraz...

... na coś oznaczone na schemacie jako DIODE, które jest połączone z przekaźnikiem i włącznikiem od nóżki, który z kolei jest podpięty gdzieś dalej. Do czego to jest? Co może brać tyle prądu? Nie bardzo potrafię zlokalizować gdzie fizycznie się to znajduje. A może to przekaźnik kierunków? Jakaś podpowiedź?

Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
slobo
Posty: 45
Rejestracja: 10 grudnia 2014, 21:09
Motocykl: yamaha xv 750
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 44
Status: Offline

Re: Ładowanie jest, czy go nie ma i o co wogóle chodzi... ?

Post autor: slobo »

Witam Koledzy.
Odświeżę temat jak laik totalny....
Zmierzyłem dziś napięcie na zaciskach akumulatora i tak:

Sam akumulator 12,7V

Po uruchomieniu silnika - bez świateł:
1000 obrotów - 13,5V
3000 obrotów - 14,0V

Ze światłami mijania:
1000 obrotów - 12,9V
3000 obrotów - 13,2V

Ze światłami drogowymi:
1000 obrotów - 12,5V
3000 obrotów - 12,9v

Pytanie brzmi:
Jest dobrze czy nie?
Jeździć tak czy coś robić z tym?
Jeśli robić to może jakieś sugestie...
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Ładowanie jest, czy go nie ma i o co wogóle chodzi... ?

Post autor: -waldi- »

Zmierz czy uzwojenia nie mają zwarcia do masy, styki na instalacji popraw. Jeżeli nie pomoże to regulator.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
slobo
Posty: 45
Rejestracja: 10 grudnia 2014, 21:09
Motocykl: yamaha xv 750
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 44
Status: Offline

Re: Ładowanie jest, czy go nie ma i o co wogóle chodzi... ?

Post autor: slobo »

Dzięki waldi. Posprawdzam. Zobaczymy co będzie. Oby błachostka jakaś
Awatar użytkownika
Martin
Posty: 654
Rejestracja: 24 lutego 2012, 18:09
Motocykl: 0.9 litra szerszenia
Lokalizacja: Ziemięcice O/S
Status: Offline

Re: Ładowanie jest, czy go nie ma i o co wogóle chodzi... ?

Post autor: Martin »

Podepnę się pod temat by nie zaczynać nowego wątku :|

a problem jest taki -- doszedłem już do tego że padło ładowanie , przy pomiarze wskazywało jedynie 11.6 - 11,8V
( wczoraj ładowany bo musiałem chyba jezdzić już wczesniej na samym aku bez ładowania)
pierwsza myśl :idea: to regulator , ale po odpięciu kostki okazało się że na żaden z trzech styków nie dochodzi napięcie :!: :cry:
czyli poważniejszy problem ? :evil:
" Nie będąc motocyklistą tracisz z życia tyle samo co abstynent i impotent "
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Ładowanie jest, czy go nie ma i o co wogóle chodzi... ?

Post autor: -waldi- »

Jeśli masz na myśli wtyczkę 3-pinową to masz tam napięcie zmienne (3fazy) nie połączone z masą. Napięcie mierzysz między poszczególnymi pinami.

Wcześniej sprawdź czy nie masz zwarcia z masą - czyli na omy lub test diody i między masę a któryś z pinów.

Jak sobie nie dasz rady daj znać zaglądnę :)
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Martin
Posty: 654
Rejestracja: 24 lutego 2012, 18:09
Motocykl: 0.9 litra szerszenia
Lokalizacja: Ziemięcice O/S
Status: Offline

Re: Ładowanie jest, czy go nie ma i o co wogóle chodzi... ?

Post autor: Martin »

Pomiar na wtyczce 3-pinowej okazał się jednak błędny :cry: napięcie tam oczywiście jest , jednakowe pomiędzy wszystkimi trzema fazami,
zwarcia do masy nie ma, oporność pomiędzy fazami jedynie jest większa niż powinna - 1,3 ohma( ale to chyba lepiej ?)
A po podłączeniu nowego regulatora po ok. 3-4 minutach tak się rozgrzał że dotknąć go nie można było :shock:
nawet nie zdążyłem zmierzyć ładowania i już chyba było po nim :cry: bo teraz przy starcie świeci jedynie kontrolka rezerwy i oleju :cry:
" Nie będąc motocyklistą tracisz z życia tyle samo co abstynent i impotent "
Alicante
Posty: 26
Rejestracja: 15 stycznia 2012, 18:46
Motocykl: Virago XV750 92r.
Lokalizacja: Kraków/ Mielec
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Ładowanie jest, czy go nie ma i o co wogóle chodzi... ?

Post autor: Alicante »

Wczoraj zrobiłem pomiary na nowym akumulatorze Yuasa, na stykach aku:

Sam po całęj nocy ładowania zaraz po zakupie, po odpięciu 13,29V

Sam po pierwszej jeździe i nocy na ustabilizowanie: 13V
Po podpięciu do motocykla: 13V

Po odpaleniu, bez obciążenia: 14,1V

Ze światłami na min. obrotach: 14,1V
Przy obrotach 3000: 13,2V

Z halogenami: 12,4V
Przy obrotach 3000: 13,3V

Wydaje mi sie że jest dobrze, prawda?
Gawron1
Posty: 212
Rejestracja: 02 października 2014, 18:49
Motocykl: virago 1100 CBF 1000
Lokalizacja: ok, Jarosławia
Wiek: 61
Status: Offline

Re: Ładowanie jest, czy go nie ma i o co wogóle chodzi... ?

Post autor: Gawron1 »

Nie jest dobrze, za duże skoki napięcia ,zepnij wyjście z regulatora z akumulatorem plus i sprawdz napięcie na wolnych obroyach i wysokich .Jak dobre napięcie, szukaj w dziale Elektryka wszystko jest opisane co zrobić.
ODPOWIEDZ