Jeden gaźnik zamiast dwóch

Tematy związane z gażnikami
piotr f.
Posty: 114
Rejestracja: 09 kwietnia 2009, 10:01
Motocykl: vs1400 nie dawno xv 920
Lokalizacja: Strzyżów - Żarnowa
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: piotr f. »

Gratulacje, zajebioza...,
piotr f.
JEŚLI ROBISZ COŚ
ŻLE TO RÓB TO DOBRZE!
Pozdrawiam wszystkich.
Awatar użytkownika
poolski
Posty: 961
Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
Motocykl: BLACK POWER CRUISER
Lokalizacja: ZŁO - PZL
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: poolski »

To zostaje "tylko" zestroić no, że to tylko to gwóźdź programu :bravo:
:chopper:
- VF4 750 C2 Magna Deluxe USA - 2x Yadźka Vir XV 1000 1985r. i 1986r. - :uklon:
Awatar użytkownika
jkonczynski
Posty: 13
Rejestracja: 04 czerwca 2020, 11:42
Motocykl: XV750 '81
Wiek: 30
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: jkonczynski »

Pierwsze próby. Odpala na wspomagaczu ale już chodzi na benzynie.
https://drive.google.com/file/d/1zCscuY ... p=drivesdk
Awatar użytkownika
jkonczynski
Posty: 13
Rejestracja: 04 czerwca 2020, 11:42
Motocykl: XV750 '81
Wiek: 30
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: jkonczynski »

Poleglem na Dellorto PHM, za cholere nie moglem go dobrze ustawic, zmienialem dysze iglice, poziom paliwa i tak byl caly czas jakis problem.
Trafilem w dobrej kasie Mikuni TMR41, z Husqvarny 450, mechaniczny gaznik, wyczynowa wersja Mikuni TM, rozni sie tym ze ma tam lozyskowana przepustnice i jakies inne drobne szczegoly typu wyrzut mieszanki itd., do tego jest pompka zrywu.
Jestem mega zaskoczony, dzisiaj wsadzilem, i po prostu odpalil, bez zadnego kombinowania etc. Trzyma wolne, jutro po zlozeniu hamulcy bede testowal pod obciazeniem, dysze sa w drodze, te same co w tm i w hsr.

https://www.youtube.com/watch?v=wjbJ8FQQB8E
Awatar użytkownika
poolski
Posty: 961
Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
Motocykl: BLACK POWER CRUISER
Lokalizacja: ZŁO - PZL
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: poolski »

Pogratulować :bravo:
- VF4 750 C2 Magna Deluxe USA - 2x Yadźka Vir XV 1000 1985r. i 1986r. - :uklon:
Awatar użytkownika
jkonczynski
Posty: 13
Rejestracja: 04 czerwca 2020, 11:42
Motocykl: XV750 '81
Wiek: 30
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: jkonczynski »

Nie jestem pewien czy to zasluga wiekszego silnika, bo jest teraz wrzucony 984ccm z 1985 w rame od 750 z 81', czy tego gaznika ale jest kosmos.
Moto ucieka spod dupska, mozna przy strzeleniu manetka spokojnie bokiem poleciec :)
Przeszlo mi przez mysl zeby wrzucic dwa takie mechaniczne gazniki w miejsce kolektora, na zasadzie oryginalnego rozwiazania, czysto teoretycznie, jak mozna by sie do tego zabrac? Nie widzialem na oczy gaznikow mikuni fabrycznych, podejrzewam ze przy gazniku na jeden cylinder zawijalby asfalt, tylko kwestia zbudowania sensownego mechanizmu lub zaadaptowania tego z fabrycznych mikuni
Awatar użytkownika
poolski
Posty: 961
Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
Motocykl: BLACK POWER CRUISER
Lokalizacja: ZŁO - PZL
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: poolski »

jkonczynski pisze: 30 maja 2021, 10:48 Nie jestem pewien czy to zasluga wiekszego silnika, bo jest teraz wrzucony 984ccm z 1985 w rame od 750 z 81', czy tego gaznika ale jest kosmos.
Moto ucieka spod dupska, mozna przy strzeleniu manetka spokojnie bokiem poleciec :)
Przeszlo mi przez mysl zeby wrzucic dwa takie mechaniczne gazniki w miejsce kolektora, na zasadzie oryginalnego rozwiazania, czysto teoretycznie, jak mozna by sie do tego zabrac? Nie widzialem na oczy gaznikow mikuni fabrycznych, podejrzewam ze przy gazniku na jeden cylinder zawijalby asfalt, tylko kwestia zbudowania sensownego mechanizmu lub zaadaptowania tego z fabrycznych mikuni
Te starsze silniki miały więcej mocy pierwsze litrówki miały 71KM potem 64KM a teraz te 1100 mają większy skok tłoka powiększony jak pamiętam 5-7mm i moc 61KM a poza tym dwa wiadra po pół lytra - czyli cały LYTER TO I CIAGNIE :rock:
- VF4 750 C2 Magna Deluxe USA - 2x Yadźka Vir XV 1000 1985r. i 1986r. - :uklon:
Awatar użytkownika
PanG
Posty: 550
Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
Motocykl: Twoja Stara 350
Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
Wiek: 16
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: PanG »

Mam i ja. Zrobiłem po swojemu, bo dość poronionym pomysłem wydaje mi się rżnięcie silnika k&n-em (spr empirycznie) robiącym za gmol i absorber na deszczówkę. Filtr od TS350 pod dupą. Chciałem od Skody 1100, ale jest o te 2cm dłuższy i 1cm szerszy od jawowskiego i przy aku 20Ah zabrakło dosłownie pol centymetra, a ten od TS ma większą powierzchnię membrany od oryginalnego XV, więc jest git. No i dodatkowo ciszej jest, bo poddupek z rurą robią za tłumik szmerów.

Obrazek

Obrazek

Gaźnik póki co FCR 41. Main 160, pilot 37,5, iglica pol ząbka w górę. Muszę jeszcze pokombinować, bo latencja mnie wkurwia. W rollgaz 3ba umić. Zamiennie testowałem HSR42 i nie podszedł. Kusi mnie TM38... :roll:

Zaiwania. Dołem jedzie jak diabeł, góra mnie nie interesuje. Bo jak tym żelazem powyżej 120/h w orzeszku jechać? No nie nada 😳

Obrazek

Kolejnym etapem eksperymentów z singlem będzie przegródka czyli tzw. kryza rozdzielająca światło obu dolotów i przyspieszającą przepływ mieszanki.

Obrazek

Choć patrząc na ceny paliw, chyba powoli zacznę rozglądać się za jakimś niedrogim amelinowym parownikiem.

Cheers :|

https://youtube.com/shorts/vetz8mI9d8A?feature=share
Żyj i daj rzyć innym.
Awatar użytkownika
poolski
Posty: 961
Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
Motocykl: BLACK POWER CRUISER
Lokalizacja: ZŁO - PZL
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: poolski »

No piknie panie tego ...
a lampa z przodu prima sort :bravo:
- VF4 750 C2 Magna Deluxe USA - 2x Yadźka Vir XV 1000 1985r. i 1986r. - :uklon:
Awatar użytkownika
PanG
Posty: 550
Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
Motocykl: Twoja Stara 350
Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
Wiek: 16
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: PanG »

Masz Ty zapłon :mrgreen:

Już dawno na ścigacza przerobiona :rock:
Żyj i daj rzyć innym.
Awatar użytkownika
poolski
Posty: 961
Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
Motocykl: BLACK POWER CRUISER
Lokalizacja: ZŁO - PZL
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: poolski »

Aaaa to masz wersje jak w BMW raz ścigacz raz rusek a jak kaprycho to kosiarka do trawy :shit: :shit: :shit:
:chopper: :bravo: :drunksmile:
- VF4 750 C2 Magna Deluxe USA - 2x Yadźka Vir XV 1000 1985r. i 1986r. - :uklon:
rc666
Posty: 1
Rejestracja: 20 czerwca 2022, 14:31
Motocykl: xv1100
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: rc666 »

Ja mam TM40-6 w moim vx1100 ale cos sie... Musze trochę pokombinować żeby ustawić .
Awatar użytkownika
MrScythe
Posty: 1212
Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: MrScythe »

Hej! Ktoś może ma doświadczenie z tym zestawem? https://tiny.pl/wxjpx
Jestem już zmęczony walką z moimi oryginalnymi gaźnikami, a używki są aktualnie nie do dostania, poza tym nie wiadomo co się kupi i jak długo podziała. Szukam jakiegoś rozwiązania z pojedynczym gaźnikiem. Może są jakieś lepsze alternatywy do tych zestawów z Litwy? Albo może lepiej kupić sam kolektor i jakiś inny gaźnik? :pomocy:
Obrazek
Awatar użytkownika
PanG
Posty: 550
Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
Motocykl: Twoja Stara 350
Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
Wiek: 16
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: PanG »

Problem jest taki, że większość tych zestawów jest na "odpierdol się" robiona.
W 535 jest prostszy temat z ogarnięciem porządnego kolektora, ale trudniej w miarę estetycznie i ze sztuką zrobić filtrację/airboxa.
Po primo - kolektor dolotowy powinien być pozbawiony ostrych załamań i krawędzi. W tym tego nie ma.
Po drugo - powinien być mocowany do silnika elastycznie, przynajmniej z jednej strony. W tym tego nie ma.

Gaźnik warto zakupić mechaniczny, nie podciśnieniowy. Łatwiejsza regulacja, lepszy charakter oddawania mocy. TM34, VM34, PWK...

No i cena. Sam byłbyś w stanie ogarnąć to lepiej za połowę.
Żyj i daj rzyć innym.
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5395
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: toooomelo »

MrScythe pisze: 17 sierpnia 2022, 12:24 Hej!
Wow! Młodzieży po latach pojawiła się! :D
Wciąż nosisz długie włosy? :wink:
Nie kombinuj. A już z takim dziwadztwem, to wogóle.
Kup zestaw naprawczy, wyczyść gaziory, ustaw poziom paliwa, zrób synchro... to musi działać.
Załączniki
P1150384 800.jpg
P1150384 800.jpg (212.14 KiB) Przejrzano 3363 razy
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Awatar użytkownika
waldek777777
Posty: 5
Rejestracja: 25 marca 2014, 17:15
Motocykl: XV 750
Lokalizacja: Łowicz
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: waldek777777 »

Też myślałem o jednym gażniku, ale udało się wyregulować te co są. W Honda Valkyrie mam 6 gaźników a Honda gold wing z tym samym silnikiem ma tylko 2 i jest sporo łagodniejsza od walca.
Chyba jednak ilość ma znaczenie.
Awatar użytkownika
poolski
Posty: 961
Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
Motocykl: BLACK POWER CRUISER
Lokalizacja: ZŁO - PZL
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: poolski »

waldek777777 pisze: 12 września 2022, 16:49 Też myślałem o jednym gażniku, ale udało się wyregulować te co są. W Honda Valkyrie mam 6 gaźników a Honda gold wing z tym samym silnikiem ma tylko 2 i jest sporo łagodniejsza od walca.
Chyba jednak ilość ma znaczenie.
Jak jest opcja regulacji i da się zrobić to po co kombinować :motorcycle:
- VF4 750 C2 Magna Deluxe USA - 2x Yadźka Vir XV 1000 1985r. i 1986r. - :uklon:
Awatar użytkownika
MrScythe
Posty: 1212
Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: MrScythe »

toooomelo pisze: 18 sierpnia 2022, 11:44
MrScythe pisze: 17 sierpnia 2022, 12:24 Hej!
Wow! Młodzieży po latach pojawiła się! :D
Wciąż nosisz długie włosy? :wink:
Nie kombinuj. A już z takim dziwadztwem, to wogóle.
Kup zestaw naprawczy, wyczyść gaziory, ustaw poziom paliwa, zrób synchro... to musi działać.
Cześć Tomek :) To mi przypomniałeś heheh :) Włosy krótkie już od lat :D
Co do gaźników, to niestety nie było już tam czego regulować, bo co sezon była z nimi ta sama przygoda i odechciewało się jeździć. Na szczęście udało się kupić oryginalne gaźniki w dosyć dobrym stanie i jest w porządku. :)
Obrazek
ODPOWIEDZ