gaźnik a pompa paliwa Virago 535

Tematy związane z gażnikami
sianko44
Status: Offline

gaźnik a pompa paliwa Virago 535

Post autor: sianko44 »

mam pytanko.,..nadal w sprawie pompy paliwowej....gdy w komorze paliwowej gaźnika jest juz odpowiedni poziom, zawór iglicowy zamyka dopływ paliwa. wtedy pompka dostaje jakiś impuls zeby zakonczyć chwilowo swoją prace?? jest od tego jakiś czujnik? podlaczylem wczoraj pompke do moto...zaklekotala tzn ze jest sprawna, ale nie pompuje paliwa:/ (w gaźnikach nie ma ani kropli:/):pomocy:
Awatar użytkownika
ayo007
Posty: 1207
Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: gaźnik a pompa paliwa Virago 535

Post autor: ayo007 »

..taki czujnik musiałby byc w gazniku, a tam nic niema, pompa wyłacza sie sama po osiagnieciu ządanego cisnienia,i po zamknięciu zaworu iglicowego w gazniku..
.. zrób prosty test zdejmij jeden z wezyków doprowadzających paliwo, włóż go do jakiegoś pojemniczka i włacz zapłon, powinno Ci pompowac paliwo, jesli Ci nie poleci to masz dalej pompe niesprawną...ja tak sprawdzałem pompe w swoim moto..
..tak jak pisałem popytaj na allegro, tam jest sporo czesci do 535..
Virago 1100,na razie starczy..:)
Awatar użytkownika
ZWIERZAK
Posty: 1028
Rejestracja: 04 listopada 2007, 13:57
Motocykl: VIRAGO 750 83'
Lokalizacja: Lachowice
Wiek: 35
Status: Offline

Re: gaźnik a pompa paliwa Virago 535

Post autor: ZWIERZAK »

jeśli się nie mylę to sianko już drugi raz pisze że pompa działa a jak ją włoży do motoru to nie działa.... a może to nie wina pompy tylko elektryki np. brak dojścia prądu?
"Ludzie nie latają, bo nie wierzą, że potrafią. Gdyby nie pokazano im kiedyś, że mogą pływać, do dziś wszyscy by się topili po wrzuceniu do wody"-William Wharton "Ptasiek"
Awatar użytkownika
Fidel
Posty: 120
Rejestracja: 08 lutego 2008, 19:58
Motocykl: XV1100
Lokalizacja: Suwałki
Wiek: 55
Status: Offline

Re: gaźnik a pompa paliwa Virago 535

Post autor: Fidel »

Sianko - jedno pytanko :) Masz paliwo w zbiorniku ? może też być niedrożny przewód , sprawdź to . Cze
Caramba!
sianko44
Status: Offline

Re: gaźnik a pompa paliwa Virago 535

Post autor: sianko44 »

paliwo w przewodzie jest- moto stoi od zimy zalane:) jak zdejmowałem pompke to ulałem sie po łokcie więc nie da sie go nie zauważyć:D zdejmujac wężyki z gaźnika dowiedziałem sie ze pompa jest niesprawna:) przed wykreceniem jej sprawdziłem w prosty sposób (zarówką na 12V) czy prąd dochodzi do pompki...zaświeciła a to znak ze prąd jest:) o włączeniu zapłonu tez pamietał...widocznie cos jest nie tak z pompką...moze jakies wewnetrzne styki nie dzialają...te pod kopułką, od góry wyczysciłem ale głębiej kopał nie bede.... znalazłem juz na allegro za 270 zł (to lepsze niz proponowane 1300:d)....a poza tym oddałem ją do mechanika, który ją sprawdzi w innym moto. postara sie cos z nia zrobic...jesli sie nie uda zakupie tą z allegro. a teraz jak słoneczko cieplej przygrzeje podlacze paliwo z głównego zbiornika prosto do gźników (oczywiscie z małym filterkiem), po uprzednim zalaniu go do pełna zeby cisnienie bylo odpowiednie ( a tego i wielu innych rzeczy dowiedziałem sie dzieku temu forum...) jest nadzieja ze wyjade z garazu w tym sezonie:) dzieki za wszystko! jesli kiedyś bede mógł- pomoge :wink:
Awatar użytkownika
Fidel
Posty: 120
Rejestracja: 08 lutego 2008, 19:58
Motocykl: XV1100
Lokalizacja: Suwałki
Wiek: 55
Status: Offline

Re: gaźnik a pompa paliwa Virago 535

Post autor: Fidel »

Powodzenia . A swoją drogą , skąd oni biorą te ceny ?
Caramba!
Polo
Status: Offline

Re: gaźnik a pompa paliwa Virago 535

Post autor: Polo »

pompa paliwa ma w sobie styk na trzpieniu poruszającym membraną ,
dziala to tak , cewka dostaje napięcie przesuwa trzpień do oporu - w tym momencie
styk rozłacza obwód - trzpien wraca w położenie spoczynkowe - styki się zwierają - cewka przesuwa trzpień . stąd to charakterystyczne cykanie pompy. W momencie gdy gaźnik jest pełny i zawor iglicowy zamknięty w przewodze pozostaje ciśnienie uniemozliwiające powrót membrany. gdy gaźnik spali ciut paliwa otwier się w nim zawór iglicowy od pływaka i spada ciśnienie w przewodzie co powoduje załącznie pompki i tak dalej..... Jest jeszcze zabezpieczenie takie ze gdy silnik nie pracuje
przekaźnik pompki załącza się tylko na 3-4 sec. potem pozostaje wyłaczony az do momentu odpalenia silnika . lub ponownego przekrecenia stacyjki w poz. ON
ODPOWIEDZ