gaźnik a pompa paliwa Virago 535
-
- Status: Offline
gaźnik a pompa paliwa Virago 535
mam pytanko.,..nadal w sprawie pompy paliwowej....gdy w komorze paliwowej gaźnika jest juz odpowiedni poziom, zawór iglicowy zamyka dopływ paliwa. wtedy pompka dostaje jakiś impuls zeby zakonczyć chwilowo swoją prace?? jest od tego jakiś czujnik? podlaczylem wczoraj pompke do moto...zaklekotala tzn ze jest sprawna, ale nie pompuje paliwa:/ (w gaźnikach nie ma ani kropli:/):pomocy:
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: gaźnik a pompa paliwa Virago 535
..taki czujnik musiałby byc w gazniku, a tam nic niema, pompa wyłacza sie sama po osiagnieciu ządanego cisnienia,i po zamknięciu zaworu iglicowego w gazniku..
.. zrób prosty test zdejmij jeden z wezyków doprowadzających paliwo, włóż go do jakiegoś pojemniczka i włacz zapłon, powinno Ci pompowac paliwo, jesli Ci nie poleci to masz dalej pompe niesprawną...ja tak sprawdzałem pompe w swoim moto..
..tak jak pisałem popytaj na allegro, tam jest sporo czesci do 535..
.. zrób prosty test zdejmij jeden z wezyków doprowadzających paliwo, włóż go do jakiegoś pojemniczka i włacz zapłon, powinno Ci pompowac paliwo, jesli Ci nie poleci to masz dalej pompe niesprawną...ja tak sprawdzałem pompe w swoim moto..
..tak jak pisałem popytaj na allegro, tam jest sporo czesci do 535..
Virago 1100,na razie starczy..
- ZWIERZAK
- Posty: 1028
- Rejestracja: 04 listopada 2007, 13:57
- Motocykl: VIRAGO 750 83'
- Lokalizacja: Lachowice
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: gaźnik a pompa paliwa Virago 535
jeśli się nie mylę to sianko już drugi raz pisze że pompa działa a jak ją włoży do motoru to nie działa.... a może to nie wina pompy tylko elektryki np. brak dojścia prądu?
"Ludzie nie latają, bo nie wierzą, że potrafią. Gdyby nie pokazano im kiedyś, że mogą pływać, do dziś wszyscy by się topili po wrzuceniu do wody"-William Wharton "Ptasiek"
- Fidel
- Posty: 120
- Rejestracja: 08 lutego 2008, 19:58
- Motocykl: XV1100
- Lokalizacja: Suwałki
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: gaźnik a pompa paliwa Virago 535
Sianko - jedno pytanko Masz paliwo w zbiorniku ? może też być niedrożny przewód , sprawdź to . Cze
Caramba!
-
- Status: Offline
Re: gaźnik a pompa paliwa Virago 535
paliwo w przewodzie jest- moto stoi od zimy zalane:) jak zdejmowałem pompke to ulałem sie po łokcie więc nie da sie go nie zauważyć:D zdejmujac wężyki z gaźnika dowiedziałem sie ze pompa jest niesprawna:) przed wykreceniem jej sprawdziłem w prosty sposób (zarówką na 12V) czy prąd dochodzi do pompki...zaświeciła a to znak ze prąd jest:) o włączeniu zapłonu tez pamietał...widocznie cos jest nie tak z pompką...moze jakies wewnetrzne styki nie dzialają...te pod kopułką, od góry wyczysciłem ale głębiej kopał nie bede.... znalazłem juz na allegro za 270 zł (to lepsze niz proponowane 1300:d)....a poza tym oddałem ją do mechanika, który ją sprawdzi w innym moto. postara sie cos z nia zrobic...jesli sie nie uda zakupie tą z allegro. a teraz jak słoneczko cieplej przygrzeje podlacze paliwo z głównego zbiornika prosto do gźników (oczywiscie z małym filterkiem), po uprzednim zalaniu go do pełna zeby cisnienie bylo odpowiednie ( a tego i wielu innych rzeczy dowiedziałem sie dzieku temu forum...) jest nadzieja ze wyjade z garazu w tym sezonie:) dzieki za wszystko! jesli kiedyś bede mógł- pomoge
-
- Status: Offline
Re: gaźnik a pompa paliwa Virago 535
pompa paliwa ma w sobie styk na trzpieniu poruszającym membraną ,
dziala to tak , cewka dostaje napięcie przesuwa trzpień do oporu - w tym momencie
styk rozłacza obwód - trzpien wraca w położenie spoczynkowe - styki się zwierają - cewka przesuwa trzpień . stąd to charakterystyczne cykanie pompy. W momencie gdy gaźnik jest pełny i zawor iglicowy zamknięty w przewodze pozostaje ciśnienie uniemozliwiające powrót membrany. gdy gaźnik spali ciut paliwa otwier się w nim zawór iglicowy od pływaka i spada ciśnienie w przewodzie co powoduje załącznie pompki i tak dalej..... Jest jeszcze zabezpieczenie takie ze gdy silnik nie pracuje
przekaźnik pompki załącza się tylko na 3-4 sec. potem pozostaje wyłaczony az do momentu odpalenia silnika . lub ponownego przekrecenia stacyjki w poz. ON
dziala to tak , cewka dostaje napięcie przesuwa trzpień do oporu - w tym momencie
styk rozłacza obwód - trzpien wraca w położenie spoczynkowe - styki się zwierają - cewka przesuwa trzpień . stąd to charakterystyczne cykanie pompy. W momencie gdy gaźnik jest pełny i zawor iglicowy zamknięty w przewodze pozostaje ciśnienie uniemozliwiające powrót membrany. gdy gaźnik spali ciut paliwa otwier się w nim zawór iglicowy od pływaka i spada ciśnienie w przewodzie co powoduje załącznie pompki i tak dalej..... Jest jeszcze zabezpieczenie takie ze gdy silnik nie pracuje
przekaźnik pompki załącza się tylko na 3-4 sec. potem pozostaje wyłaczony az do momentu odpalenia silnika . lub ponownego przekrecenia stacyjki w poz. ON