Wyciek paliwa

Tematy związane z gażnikami
amaslow
Status: Offline

Wyciek paliwa

Post autor: amaslow »

Witam niedawno kupiłem Virago 1100 w bardzo złym stanie technicznym. Właściciel twierdzi że nie pali na jeden gar.
Zanim zacznę w nią inwestować, chcę sprawdzić czy w ogóle odpala.
Po przekręceniu kluczyka i ustawieniu przełącznika w pozycję do jazdy (run), daje się słyszeć jakby ciche "cykanie" i wycieka paliwo po prawej stronie silnika. Ściągnąłem prawą puszkę (filtr powietrza) i zauważyłem że wyciek paliwa jest z rurki gumowej idącej od jednego z gaźników i zaczepionej w specjalnym uchwycie od wewnątrz do tej puszki. Uchwyt posiada 2 otwory, czyli jakby był na dwa wężyki gumowe, ale dochodzi tylko jeden - sprawdziłęm z drugiej strony motocykla i do lewej puszki idą 2 wężyki od gaźników.
Czy możecie mi podpowiedzieć dlaczego przez ten wężyk wycieka paliwo?
Awatar użytkownika
GLIWICKI
Posty: 5643
Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
Motocykl: XV 750 '97
Lokalizacja: Śląsk
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa

Post autor: GLIWICKI »

amaslow pisze:Po przekręceniu kluczyka i ustawieniu przełącznika w pozycję do jazdy (run), daje się słyszeć jakby ciche "cykanie" i wycieka paliwo po prawej stronie silnika
W 1100 masz elektryczną pompkę paliwa i to co słyszysz to właśnie ona ...
Nie odpowiem Ci jednak konkretnie z którego wężyka masz ten wyciek :roll:
Zasada podstawowa na Forum : Zanim zapytasz uzyj funkcji Szukaj!!!
A reszta w Regulaminie ...
Awatar użytkownika
Andrzej S
Posty: 5542
Rejestracja: 30 września 2010, 21:43
Motocykl: GSF650S 2007r
Lokalizacja: Przyszowice
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa

Post autor: Andrzej S »

Może w gażniku jest uszkodzony pływak i dlatego nie pali na jeden gar bo go poprostu paliwo zalewa?
Więc chodź pomaluj mi świat na żółto i na niebiesko...
amaslow
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa

Post autor: amaslow »

Andrzej S pisze:Może w gażniku jest uszkodzony pływak i dlatego nie pali na jeden gar bo go poprostu paliwo zalewa?
i po zalaniu wylewa paliwo na zewnątrz poprzez ten odpowietrzający wężyk?
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa

Post autor: podbiel »

amaslow pisze:i po zalaniu wylewa paliwo na zewnątrz poprzez ten odpowietrzający wężyk
tak bo pływak nie zamyka komory przez zawór a paliwo jest podawane pływak nie musi być uszkodzony może być zacięty
amaslow
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa

Post autor: amaslow »

OK, czyli nie ma co czekać, tylko wyjmuję gaźnik i sprawdzam.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa

Post autor: -waldi- »

za nim wyciągniesz to puknij w gaźnik trzonkiem młotka - zaworek może się przyciąć, a puknięcie go ruszy
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
amaslow
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa

Post autor: amaslow »

Pukanie niestety nie pomogło.
Ściągnąłem gaźniki, wiem który jest winny- bo zalana paliwem była też gumowa rura doprowadzająca powietrze z filtra do gaźnika. Chodzi o lewy gaźnik ten od tylnego cylindra.
Czy możliwe, żeby aż tutaj się paliwo dostało, gdyby zawór lub pływak były wadliwe?

Otworzyłem komorę pływakową i nie znalazłem nic co by się rzucało w oczy że jest złe. Sprawdziłem szczelność zaworu metodą dmuchania w wężyk doprowadzający paliwo do komory i zaworek działał - nie wiem na ile to jest dobra metoda do sprawdzania szczelności zaworku?
Pływak wyglądał ok też.
Złożyłem wszystko z powrotem...dalej jak pompka dopompowała paliwo do komór, wycieka przez tą odpowietrzającą rurkę - szlag by trafił!

Wymontowałem jeszcze raz i rozmontowałem ponownie i ... jak wymontować pływak? Wygląda jakby jego ośka była zanitowana. Macie jakiś sposób?

Rozumiem że pływak sprawdzę w miednicy, tzn. jego szczelność.
A może on jest ok tylko powinien wcześniej domykać zawór? Da się to regulować?
A może jednak zawór jest nieszczelny a metoda dmuchania się nie sprawdza?
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa

Post autor: pisior »

regulacja na pływaku polega na doginaniu tej blaszki ,co jest zawor iglicowy ,sprawdz w haynesie ,jaki jest poziom w gaziorach i tak ustaw ,tylko nie wkrecaj gaziora do moto ,a slup paliwa doprowadzanego do gaznika zrób przynajmniej ze 40 cm ,to jest odpowiednie cisnienie jakie robi pompa ,powodzenia :)
Obrazek
amaslow
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa

Post autor: amaslow »

pisior pisze:regulacja na pływaku polega na doginaniu tej blaszki ,co jest zawor iglicowy ,sprawdz w haynesie ,jaki jest poziom w gaziorach i tak ustaw ,tylko nie wkrecaj gaziora do moto ,a slup paliwa doprowadzanego do gaznika zrób przynajmniej ze 40 cm ,to jest odpowiednie cisnienie jakie robi pompa ,powodzenia :)
Udało mi się wyciągnąć ośkę i sprawdziłem pływak - jest szczelny, po zanurzeniu nie puszcza banieczek.
Zawór ma na końcu gumowy stożek - na oko nie wygląda źle.
Czyli pozostaje regulacja poziomu. Sprawdziłem w Haynesie na czym ona polega, ale zanim kupię rurkę, to przygnę tą blaszkę w pływaku, aby troszkę wcześniej zamykał zaworek.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa

Post autor: -waldi- »

amaslow pisze:Rozumiem że pływak sprawdzę w miednicy, tzn. jego szczelność.
amaslow pisze: sprawdziłem pływak - jest szczelny, po zanurzeniu nie puszcza banieczek.
w ciepłej wodzie ? bo w zimnej to nie puści tylko jeszcze zassa wodę :)
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
amaslow
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa

Post autor: amaslow »

-waldi- pisze: w ciepłej wodzie ? bo w zimnej to nie puści tylko jeszcze zassa wodę :)
w ciepłej.

[ Dodano: Nie Gru 05, 2010 5:21 pm ]
Dogiąłem blaszkę w pływaku bardziej, by sprawdzić czy zawór jest szczelny.
Efekt: pompka dobija ciśnienie paliwa i ...nic nie cieknie :) w końcu nie wywala paliwa przez rurkę odpowietrzającą.
Próbowałem go przepalić i niestety pali tylko na ten drugi cylinder.
Sprawdziłem świecę z tego co nie pali - była sucha. Czyli nie dochodzi paliwo.
Prawdopodobnie za bardzo przygiąłem pływak i całkowicie blokuje zaworek.
Co sądzicie: bawić się w ustawianie poziomu paliwa czy lepiej kupić zaworek (najlepiej w komplecie) ?
Czy można po tym zachowaniu sądzić że zaworek jest do kitu, czy jednak skoro zamyka to jest ok, tylko regulacja?
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa

Post autor: kyller »

po zachowaniu mozna sadzic ze mechanik nie ma pojecia o tym co robi cała wiedze czerpiac z internetu
odpusc albo najpierw poczytaj cos wiecej, jest cos takiego jak ksiazka to sie czyta bez komputera
1.juz sobie rozregulowałeś do końca pomyśl doginasz blaszki na wuja ?? dlaczego zaworek je podgiał?? i to jeszcze doginasz na oko
2.plywak w 1100 jak sie podwiesza to stukanie mało daje lepiej szarpac motocyklem na dwie strony (w 535 lepiej stukac)
3.trzeba było podmienic zaworek
soluszyn
zmien zaworek i ustaw prawidłowo poziom paliwa doginajac blaszke opis w serwisówce
amaslow
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa

Post autor: amaslow »

Nie wiem skad w Tobie kyller taki sarkazm do ludzi, którzy prosza o pomoc - myslalem ze idea takiego forum polega na tym ze ludzie, ktorzy wiedza cokolwiek pomagaja tym, ktorzy pytaja.
kyller pisze:po zachowaniu mozna sadzic ze mechanik nie ma pojecia o tym co robi cała wiedze czerpiac z internetu; odpusc albo najpierw poczytaj cos wiecej, jest cos takiego jak ksiazka to sie czyta bez komputera
W istacie masz racje - nie jestem mechanikiem. Jestem osoba, ktora co nieco grzebala kiedys w samochodach i motocyklach i stara sie cos naprawic samemu przy pomocy ksiazki i forum. Zawsze to wieksza satysfakcja niz oddac do serwisu. Wiec, jak widzisz czytalem ksiazke, ale niestety nie na wszystkie pytania znajdziesz tam odpowiedz - dlatego ludzie szukaja odpowiedzi na tym forum.
1.juz sobie rozregulowałeś do końca pomyśl doginasz blaszki na wuja ?? dlaczego zaworek je podgiał?? i to jeszcze doginasz na oko
Widac ze nie dokonca zrozumiales, co pisalem: nic nie rozregulowalem, poniewaz przed moja regulacja paliwo przelewalo sie przez odpowietrzniki. Pomysl dogiecia na maxa, wzial mi sie stad aby sprawdzic czy zamkniety zaworek trzyma, czy jest nieszczelny - jak widac zaworek trzyma.
2.plywak w 1100 jak sie podwiesza to stukanie mało daje lepiej szarpac motocyklem na dwie strony (w 535 lepiej stukac)
Stukanie mlotkiem to pomysl mojego przedmowcy : -waldi-, nie moj.
3.trzeba było podmienic zaworek
soluszyn
zmien zaworek i ustaw prawidłowo poziom paliwa doginajac blaszke opis w serwisówce
Tak tez wlasnie zamierzam zrobic. Mimo ze zamkniety na maxa moze trzymac, ale pewnie w normalnej pozycji nie domykal.
Awatar użytkownika
Balwi
Posty: 592
Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa

Post autor: Balwi »

Niepotrzebnie doginałeś języczek pływaka. Teraz masz rozregulowany poziom paliwa. Szczelność zaworka można sprawdzić bez grzebania przy pływaku. Serwisówka w rękę i czytamy... Kupno nowego zaworku nie przyniesie rezultatu bez ponownej regulacji poziomu paliwa. To, że nie przelewa Ci się teraz paliwo to nic innego jak minimalny stan paliwa w komorze pływaka- paliwa jest tyle co nic... czyli tyle coby pływak poszedł w górę i tym dogiętym językiem zamknął zaworek.

To, że czytałeś książkę/serwisówkę nie wiele wniosło gdyż czytałeś bez zrozumienia. W żadnym gaźniku nie wygina się byle jak języczka pływaka coby sobie sprawdzić, czy zaworek trzyma. Przyczyną puszczania może być paproch/zastanie/wyrobienie gniazda lub samego zaworka....
Teraz serwisówka w rękę i czytamy jak prawidłowo ustawić poziom paliwa w gaźniku XV1100 :mrgreen:
amaslow
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa

Post autor: amaslow »

Zaworek nowy założony, poziom paliwa ustawiony według serwisówki.
Niestety moto nie odpala. Dziwne jest to że przed wymianą zaworku, motocykl odpalał chwilowo na jeden cylinder - teraz ani drgnie.
Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Iskra na świecach jest, po wyciągnięciu wydają się nawet lekko wilgotne, czyli jakby paliwo dochodziło, ale jednak nie zapala.
Co zauważyłem dziwnego: ssanie bardzo ciężko chodzi, trzeba trzymać manetkę mocno aby nie powracało do pozycji zerowej.
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa

Post autor: leszekk »

amaslow pisze:Iskra na świecach jest, po wyciągnięciu wydają się nawet lekko wilgotne, czyli jakby paliwo dochodziło, ale jednak nie zapala.
Może iskra jest za słaba aby zainicjować zapłon, świadczyłyby o tym wilgotne elektrody.
Doładuj akumulator, załóż nowe lub inne sprawdzone świece, powinno pomóc.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa

Post autor: kyller »

jeżu malusieńki

sam piszesz ze ssanie ciezko chodzi itp
rozbierasz ponownie regulujesz i składasz
az bedzie działało

wbrew pozorom jak juz sie gaznik rozreguluje na maksa to ponowna regulacja nie jest wcale taka prosta
Awatar użytkownika
bambosz99
Posty: 244
Rejestracja: 26 listopada 2010, 23:48
Motocykl: Virago 1100 XV 96
Lokalizacja: Tyszowce
Wiek: 44
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa

Post autor: bambosz99 »

amaslow pisze:Co zauważyłem dziwnego: ssanie bardzo ciężko chodzi, trzeba trzymać manetkę mocno aby nie powracało do pozycji zerowej.
A mi coś to przypomina. Przeczytaj to viewtopic.php?t=12084
A tu dokończenie tematu
viewtopic.php?t=12011
"Nie trać czasu dla tych, którzy go nie mają dla ciebie"
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa

Post autor: -waldi- »

amaslow pisze:Iskra na świecach jest, po wyciągnięciu wydają się nawet lekko wilgotne,
nie zapomnij wsadzić dobrych i nie zalanych świec
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
amaslow
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa

Post autor: amaslow »

-waldi- pisze: nie zapomnij wsadzić dobrych i nie zalanych świec
Świece nowe, irydowe wraz z nowymi fajkami założone.
Ssanie sprawne - po nasmarowaniu i rozruszaniu dźwigienek pomiędzy gaźnikami.
Motor wciąż nie odpala.
Po wstrzyknięciu niewielkiej ilości paliwa do obu gaźników, bez problemu odpala ale na krótko.
Pompa paliwa podaje paliwo do gaźników, czyli wszystko wskazuje na gaźniki? Ale oba na raz odmówiły posłuszeństwa?
Co może być przyczyną? Zatkane dysze? Jeżeli tak, to które przede wszystkim przeczyścić?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa

Post autor: -waldi- »

amaslow pisze:Pompa paliwa podaje paliwo do gaźników, czyli wszystko wskazuje na gaźniki?
sprawdz poziomy paliwa w komorach pływakowych, może pociągało Ci syf i przypchało siateczki filtracyjne na zaworkach iglicowych. Nie jest możliwością by zapchało Ci od razu 2 gaźniki i wszystkie układy tj. ssanie, jałowe i normalne obr.

A jeszcze mam takie pytanie czy wstrzykujesz tą samą benzynę co masz w zbiorniku? bo może w zbiorniku masz coś co już nie nadaje się jako paliwo - zazwyczaj benzyna po roku nadaje się na wylanie, a wstrzykujesz świeżą.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
amaslow
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa

Post autor: amaslow »

-waldi- pisze:sprawdz poziomy paliwa w komorach pływakowych, może pociągało Ci syf i przypchało siateczki filtracyjne na zaworkach iglicowych. Nie jest możliwością by zapchało Ci od razu 2 gaźniki i wszystkie układy tj. ssanie, jałowe i normalne obr.

A jeszcze mam takie pytanie czy wstrzykujesz tą samą benzynę co masz w zbiorniku? bo może w zbiorniku masz coś co już nie nadaje się jako paliwo - zazwyczaj benzyna po roku nadaje się na wylanie, a wstrzykujesz świeżą.
Poziomy paliwa w obu komorach ustawione według instrukcji.
Paliwo użyte w strzykawkach pochodziło ze spuszczania paliwka z komór pływakowych gaźników - jest więc identyczne z tym co w baku.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa

Post autor: -waldi- »

no to do sprawdzenia króćce ssące czy nie spękane, przewody podciśnieniowe czy podłączone i gaźniki do czyszczenia
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
amaslow
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa

Post autor: amaslow »

-waldi- pisze:no to do sprawdzenia króćce ssące czy nie spękane, przewody podciśnieniowe czy podłączone i gaźniki do czyszczenia
Podczas każdego demontażu gaźników, kroćce ssące przeglądnięte na lewą stronę i wiem że są całe, niespękane.
Gaźniki do czyszczenia są już wyciągnięte i przygotowane.
Ale z tymi przewodami podciśnieniowymi dałeś mi do myślenia. Czy to są przewody które m.in. powinny być podłączone do w/w kroćców ssących ( tak jak pokazuje instrukcja)? Jeżeli tak, to ja tam od początku miałem założone plastikowe zaślepki. Żadnych przewodów u mnie tam nie ma.
ODPOWIEDZ