Koledzy POMOCY!!

Tematy związane z gażnikami
Skyman75
Status: Offline

Koledzy POMOCY!!

Post autor: Skyman75 »

Witam wszystkich. W dniu dzisiejszym z powodu nadmiaru czasu wolnego oraz zbliżającego się WIELKIMI krokami (mam nadzieję)nowego sezonu 2011 wziąłem się za regulację gaźników (zawory wyregulowałem wczoraj :lol:) . Nagrzałem silniczek i chciałem wkręcić wkręty biegu jałowego do oporu zgodnie z instrukcją. Niestety jakiś wieśmak bez obrazy sam mieszkam na wsi a mówiąc wieśmak mam na myśli ludzi naprawiających wszystko młotkiem i przecinakiem, rozwalił śruby do tego stopnia że nie da się ich nawet wykręcić. I tu moje pytanie co zrobić bo rozwiercanie to raczej odpada, na pukanego nie pójdzie bo śruby za głęboko, a wymieniać całych gaźników mi się nie uśmiecha . POMÓŻCIE PROSZĘ. :pomocy:
Awatar użytkownika
meteor
Posty: 97
Rejestracja: 06 lutego 2011, 15:47
Motocykl: Virago 535 S
Lokalizacja: Zduńska Wola/Warszawa
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Koledzy POMOCY!!

Post autor: meteor »

Możesz spróbować naciąć śrubę za pomocą dremelka i tarczki diamentowej, sam w ten sposób odkręcam "okrągłe" śrubki. Będziesz potrzebował do tego giętki wałek bo jest tam kiepski dostęp.
Skyman75
Status: Offline

Re: Koledzy POMOCY!!

Post autor: Skyman75 »

Ta śrubka jest wewnątrz takiej tulejki więc podejście jakąkolwiek tarczką tnącą raczej odpada chyba że bym ciął razem z gaźnikiem co raczej odpada.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Koledzy POMOCY!!

Post autor: -waldi- »

cienkie wiertło 0,5mm-1mm i wiertareczka modelarska wysoko-obrotowa

Poprawiasz nacięcie i po problemie - ja tak wykręciłem u siebie wkręt



czasami nie pukaj śrubokrętem bo rozepchasz łebek wkrętu i wtedy to będzie dopiero problem
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
VIKING
Posty: 1765
Rejestracja: 12 października 2008, 12:43
Motocykl: Custom 1400 xt350 DL
Lokalizacja: Wieruszów
Wiek: 51
Kontakt:
Status: Offline

Re: Koledzy POMOCY!!

Post autor: VIKING »

Skyman75 pisze:Ta śrubka jest wewnątrz takiej tulejki więc podejście jakąkolwiek tarczką tnącą raczej odpada chyba że bym ciął razem z gaźnikiem co raczej odpada.
Jeden sposób mniejsze wiertło owiń papierkiem i owiń taśmą klejącą by się nie rozwijała, papierowa tulejka musi się przesuwać po wiertle a tulejka papierowa mieścić się w otworze gaźnika. Wsuwasz papierową tulejkę do gaźnika dokładnie do obrobionej śrubki smarujesz końcówkę wiertła klejem nie za dużo by nadmiar kleju nie dostał się na gaźnik ma się przykleić do śrubki odczekaj aż ściągnie i spróbuj odkręcić. Dlaczego wiertło jest twarde ja przykleiłem kocem którym idzie do wiertarki i się udało a i lekko nawierciłem śrubkę by klej nie wycisnął się za bardzo.
Może poda ktoś inny sposób.
sz_kamil
Status: Offline

Re: Koledzy POMOCY!!

Post autor: sz_kamil »

Bierzesz wiertełko 1 mm i nawiercasz ( centralnie na srodku ) ja tak zrobiłem :D i niby ok tyle ze teraz zeby wykrecic dysze musisz uzyc bita czyli koncówki dawanych do wkretaka . Ja osobiscie wybrałem koncówke ala imbus hartowana , wbiłem ja delikatnie i wykreciłem . Przed wykreceniem warto wielokrotnie psiknac wd 40. A teraz rady ktorych ja nie zastosowałem :P jak bedziesz nawiercał to nie wierc głeboko !!!! max to ok 3-4 mm potem przewiercisz dysze i bedzie dupa . Uzyj bita ktory jest twardy hartowany i odpowiedniej wielkosci , ja zastosowałem bita ktory był za cienki i pękł w trakcie krecenie i to dopiero narobiło mi kłopotu bo hartowanego bita nie szło rozwiercic ponownie . Reasumując:Psikasz kilkakrotnie wd 40 mozesz nawet zastawic na noc . Wiertło 1-2 mm nawiercasz centralnie na głebokosc ok 3-4 mm , wbijasz delikatnie bita na taka głebokosc ( twardy hartowany bit koncówka ala imbus rozmiar ok 2 mm ) i wykrecasz . Pamietaj ze w razie czego lepiej rozwiercic dysze gróbszum wiertłem np 4 mm i wykrecic grubszym bitem ( niby zniszczysz dysze ) ale lepiej wymienic dysze niz gazniki :P . Nowe dysze dostepne tylko w ASO cena 70 zł szt . Pozdrawiam i trzymam kciuki , mnie niestety nie udało sie ponownie wykorzystac moich dysz ale byłem zadowolony ze je wogóle wykreciłem .
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Koledzy POMOCY!!

Post autor: Blunio »

Ten temat już był wałkowany na forum. Musisz poszukać !
Generalnie kolegom nie sprawdziły się różnego rodzaju "patenty" i z tego co czytałem, najlepiej wymontować gaźniki i zawieźć do ślusarzy precyzyjnych. Oni Ci jeszcze dotoczą śrubki, bo stare to ... :-(
Jak sam będziesz wiercił "z ręki", to nic dobrego nie zrobisz. Wiertarka musi być kolumnowa, gaźniki twardo umocowane w imadle maszynowym.
ps. to skutek nie stosowania zaslepek do kanalików, w których mieszczą się śrubki. Zastanawiam się jeszcze, czy nie byłoby zasadnym conajmniej raz w sezonie pokręcić tymi śrubkami - oczywiście zapamiętując położenie początkowe. To mogłoby zapobiec ich zapiekaniu się :roll:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
hunter of wind
Posty: 2029
Rejestracja: 26 lipca 2009, 23:41
Motocykl: xv 535 S; CBF1000
Lokalizacja: Cegłów - Mińsk Mazowiecki
Wiek: 65
Status: Offline

Re: Koledzy POMOCY!!

Post autor: hunter of wind »

Musisz zastosować tzw. "wykrętak", czyli gwintownik lewy. Tu masz też opis innego sposobu z zastosowaniem trzpienia wykręcającego, z instrukcją jak to zrobić i rysunkami poglądowymi: http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A0690%2014.pdf

A tu masz tanie wykrętaki, ale nie wiem jak z ich jakością? http://www.sklep-grene.pl/product_info. ... s_id/12982

To oczywiście jeśli chcesz sam się z tym bawić. Ja na Twoim miejscu poszedłbym z tym do ślusarza lub mechanika, który zrobi to lepiej, szybciej i taniej, gdyż ma odpowiedni sprzęt i doświadczenie.
Navigare necesse est, vivere non est necesse.
Skyman75
Status: Offline

Re: Koledzy POMOCY!!

Post autor: Skyman75 »

Wielkie dzięki wszystkim za wyczerpującą odpowiedź na moje wołanie o pomoc .Teraz na pewno da się radę WIELKIE THX.
Awatar użytkownika
kubi70
Posty: 753
Rejestracja: 19 listopada 2010, 23:33
Motocykl: XV750 ->HD Sport
Lokalizacja: Odrzykoń
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Koledzy POMOCY!!

Post autor: kubi70 »

Ja popieram wszystkich po trochu. Ale przede wszystkim najpierw zastanów się czy jesteś sam w stanie to zrobić. Jeżeli nigdy nie robiłeś takich rzeczy to raczej poproś o pomoc kogokolwiek kto trochę majstruje przy takich rzeczach. Na pewno nie zaszkodzi dzień wcześniej zapuścić czymś dobrze penetrującym i popieram wykrętaki. Jeżeli masz gdzie kupić to kup sobie jeszcze ,,LEWE" wiertło. Czasem już przy samym nawiercaniu śrubki puszczają. Jeżeli nie masz gdzie chciałbyś spróbować, to mogę Cię poratować takim lewym 1 albo 1.5 mm bo coś tam mam. A raczej wbijanie czegokolwiek w rozwierconą śrubkę z reguły kończy się całkowitym zablokowaniem. Jak by cós to PW, powodzenia :grin:
:motorcycle: :chopper:
Skyman75
Status: Offline

Re: Koledzy POMOCY!!

Post autor: Skyman75 »

Sprawa raczej rozwiązana . Oddam moto kumplowi do warsztatu motocyklowego. Jeszcze raz dziękuje Wszystkim za pomoc .
ODPOWIEDZ