Gaźnik do xv750
-
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sierpnia 2009, 12:53
- Motocykl: XV 750
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 39
- Kontakt:
- Status: Offline
Gaźnik do xv750
Witajcie, wydaje mi się że mam pewien błąd w regulacji gaźnika, zdaje sobie sprawę że "wydaje" mi się nie brzmi zbyt fortunnie, ale powiem dlaczego mam takie odczucia.
Mam Virago 750 z 1996r, w mieści pali mi 6,5 km/100 jazdy solo, natomiast w trasie w 2 osoby spala tyle samo. Dodam że nie cisnę manetki do oporu, zwykłą jazda tak 100-110.
Kolejnym objawem jest okopcona tylna świeca, z cylindra zaraz za przednim kołem jest moim zdaniem wzorcowa.
Motong nie potrzebuje ssania aby odpalić, po włączeniu ssania się dławi.
Regulację gaźnika wykonałem z ojcem sam jesienią 2009 r - pełna regulacja. Po tym czasie przejechałem jakieś 8 kkm.
- na motocyklu sprawdziłem poziom w komorze pływaka i jest taki jaki podaje serwisuwka 1,5-2,5 mm
- wykonałem pomiar wakuometrem i wskazania dla obu są niemal identyczne.
- zawory iglicowe są ok
- membrany są stosunkowo nowe, guma miękka cała - je wykluczam całkowicie
- gaźnik jest czysty
- iglica była ustawiona na środkowym ząbku, przesunąłem o jeden ząbek w górę aby dławiła.
W tym wszystkim zastanawia mnie jedna kwestia, ostatnio w sobotę doświadczyłem problemów ze stykami i 2 razy podczas jazdy moto gasło... w domu sprayem przeczyściłem styki, ale w opisie kolegi Ayo wyczytałem o czymś takim jak przyśpieszenie zapłonu. Pod lewą atrapą jest jkostka i z niej odchodzą kable, do gaźnika także są wyprowadzone jakieś przewody. Wie ktoś co to jest?
Po szarpnięci gazem z wolnych obrotów do poziomu 2-2,5 (max) strzela w gaźnik, nie w rurę a gaźnik, dopiero za drugim razem nie strzeli... wiec zastanawiam się nad tym zapłonem, czy jest tam jakiś moduł? i czy zaśniedziałe styki mogą powodować w/w objawy?
Podejrzewam że pojawia się tam prąd 1 2 V i w przypadku niesprawnych styków może występować problem, ale czy aby na tyle?
Może ktoś z kolegów miał podobną sprawę bądź wątpliwości i coś temu zaradził?
Ja poczyściłem styki spray'em oraz zmieniłem położenie iglicy, na ulicę jeszcze od weekendu nie wyjechałem więc nie wiem na ile coś zmieniłem.
Mam Virago 750 z 1996r, w mieści pali mi 6,5 km/100 jazdy solo, natomiast w trasie w 2 osoby spala tyle samo. Dodam że nie cisnę manetki do oporu, zwykłą jazda tak 100-110.
Kolejnym objawem jest okopcona tylna świeca, z cylindra zaraz za przednim kołem jest moim zdaniem wzorcowa.
Motong nie potrzebuje ssania aby odpalić, po włączeniu ssania się dławi.
Regulację gaźnika wykonałem z ojcem sam jesienią 2009 r - pełna regulacja. Po tym czasie przejechałem jakieś 8 kkm.
- na motocyklu sprawdziłem poziom w komorze pływaka i jest taki jaki podaje serwisuwka 1,5-2,5 mm
- wykonałem pomiar wakuometrem i wskazania dla obu są niemal identyczne.
- zawory iglicowe są ok
- membrany są stosunkowo nowe, guma miękka cała - je wykluczam całkowicie
- gaźnik jest czysty
- iglica była ustawiona na środkowym ząbku, przesunąłem o jeden ząbek w górę aby dławiła.
W tym wszystkim zastanawia mnie jedna kwestia, ostatnio w sobotę doświadczyłem problemów ze stykami i 2 razy podczas jazdy moto gasło... w domu sprayem przeczyściłem styki, ale w opisie kolegi Ayo wyczytałem o czymś takim jak przyśpieszenie zapłonu. Pod lewą atrapą jest jkostka i z niej odchodzą kable, do gaźnika także są wyprowadzone jakieś przewody. Wie ktoś co to jest?
Po szarpnięci gazem z wolnych obrotów do poziomu 2-2,5 (max) strzela w gaźnik, nie w rurę a gaźnik, dopiero za drugim razem nie strzeli... wiec zastanawiam się nad tym zapłonem, czy jest tam jakiś moduł? i czy zaśniedziałe styki mogą powodować w/w objawy?
Podejrzewam że pojawia się tam prąd 1 2 V i w przypadku niesprawnych styków może występować problem, ale czy aby na tyle?
Może ktoś z kolegów miał podobną sprawę bądź wątpliwości i coś temu zaradził?
Ja poczyściłem styki spray'em oraz zmieniłem położenie iglicy, na ulicę jeszcze od weekendu nie wyjechałem więc nie wiem na ile coś zmieniłem.
..."Strażnik Światła w każdym z nas"...
-
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sierpnia 2009, 12:53
- Motocykl: XV 750
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 39
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Gaźnik do xv750
spray do styków - nazwa to handlowa "Kontakt"
..."Strażnik Światła w każdym z nas"...
- Balwi
- Posty: 592
- Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
- Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
- Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Gaźnik do xv750
W przyśpieszaczu zapłonu nic nie kombinuj. Weź lepiej dokładnie obadaj zaworek iglicowy wraz z gniazdem w tylnym gaźniku. Okopcona świeca= również za duży stan paliwa, zmniejsz go jeszcze o 0,5mm a nawet 1mm i zobacz czy moto ładnie ciągnie i nie muli. Jezeli muli jedź ze stanem w górę o te 0,5mm....
Sprzedałem XV 1100 1989r.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Gaźnik do xv750
Żubr, a nie pomieszałeś czasami dysz i iglic między gaźnikami?
Zdarza się, że ludzie pakują dysze i iglice 1 cylindra na przedni garnek, a on niestety jest drugim
Zdarza się, że ludzie pakują dysze i iglice 1 cylindra na przedni garnek, a on niestety jest drugim
-
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sierpnia 2009, 12:53
- Motocykl: XV 750
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 39
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Gaźnik do xv750
O waldi ! , to może być dobry trop
ja jak rozbierałem gaźnik, to złożyłem tak samo, ale skąd mam wiedzieć że poprzedni właściciel/mechanik jak w nim grzebał to nie pomylił iglic. Pamiętam że gaźnik był wybrakowany o jedną plastikową podkładkę, którą sam skombinowałem. Pamiętam że na forum był temat, że iglice różnią się średnicą, poszukam dobrze i sprawdzę raz jeszcze.
A na iglicy, na których ząbkach macie ustawione, pamięta ktoś?
ja jak rozbierałem gaźnik, to złożyłem tak samo, ale skąd mam wiedzieć że poprzedni właściciel/mechanik jak w nim grzebał to nie pomylił iglic. Pamiętam że gaźnik był wybrakowany o jedną plastikową podkładkę, którą sam skombinowałem. Pamiętam że na forum był temat, że iglice różnią się średnicą, poszukam dobrze i sprawdzę raz jeszcze.
A na iglicy, na których ząbkach macie ustawione, pamięta ktoś?
..."Strażnik Światła w każdym z nas"...
- madey
- Posty: 304
- Rejestracja: 03 lipca 2009, 16:35
- Motocykl: Virago XV 750 '93
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 38
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Gaźnik do xv750
z tego co pamiętam z walki z moimi gaźnikami w XV 750 w gaźnikach mikuni iglice są identyczne w obu gaźnikach...
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Gaźnik do xv750
ja mam gaźniki hitachi i też wydaje mi sie że za dużo pali :/
6-7l ale bliżej 7 niż 6
tak wyglądają poziomy paliwa u mnie:
PRZÓD
TYŁ
dodatkowo tylna świeca tak samo jest okopcona, przednia jest ok, kiedyś była brązowa teraz jest szara na czubku i czarna po bokach
6-7l ale bliżej 7 niż 6
tak wyglądają poziomy paliwa u mnie:
PRZÓD
TYŁ
dodatkowo tylna świeca tak samo jest okopcona, przednia jest ok, kiedyś była brązowa teraz jest szara na czubku i czarna po bokach
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Gaźnik do xv750
Masz winowajcę problemów,poziom powinien być poniżej krawędzi odlewu z napisem HITACHI.
Wąsaty7
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Gaźnik do xv750
dużo poniżej?
czytałem o 1,5-2,5mm
czytałem o 1,5-2,5mm
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Gaźnik do xv750
Tak dla modelu XV 750 od 1988 z gaźnikiem MIKUNI,XV 750 z gaźnikiem HITACHI przód 1.0 mm +/-1mm,tył 2.0 mm +/-1mm wg.Haynes
Wąsaty7
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Gaźnik do xv750
czyli z tyłu ma być mniej paliwa niż z przodu?
liczę ten milimetr od łączenia? i teraz pytanie w którą strone odgjąć blaszkę aby poziom się obniżył
liczę ten milimetr od łączenia? i teraz pytanie w którą strone odgjąć blaszkę aby poziom się obniżył
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Gaźnik do xv750
Clymer dla roczników 84-87 podaje 0 mm
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eec ... 0064a.html
Blaszkę pływaka podginasz tak aby pływak unosząc się zamykał(dociskał)zawór iglicowy,w normalnej pozycji gaźnika do góry.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eec ... 0064a.html
Blaszkę pływaka podginasz tak aby pływak unosząc się zamykał(dociskał)zawór iglicowy,w normalnej pozycji gaźnika do góry.
Wąsaty7
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Gaźnik do xv750
ok czyli mam delikatnie obniżyć poziom na obu gaźnikach aby był na równo z kreską?
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Gaźnik do xv750
w czwartek mam wolne to sie za to zabieram....10 dni do wyjazdu
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Gaźnik do xv750
tak, ale to się tyczy XV700 a kolega ma cylindry i głowice od XV750 i tam poziom jest nieco wyższy.wąsaty7 pisze:Clymer dla roczników 84-87 podaje 0 mm
Fuel level
Rear cylinder 1.0 +/- 1.0 mm (0.039 +/-0.039 inch)
Front cylinder 2.0 +/-1.0 mm (0.078 +/- 0.039 inch)
Z resztą już miał ustawiony niższy poziom paliwa, i moto w ogóle nie chciało jechać
Jak coś to ja ustawiałem poziom i w/g mnie ma ustawiony dobrze,
Bardziej bym się skupił na wymianie dysz z 132 na 122 i jak dostanie to i iglic, bo 750 miała inne niż 700
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Gaźnik do xv750
kurde to jest spalanie praktycznie w normie
co ty mister chcesz od tego spalania ?
oczywisci emozna ustawic bardziej ubogo tylko po co ?
jesli nie musisz wymieniac swiec co 1000 km to znaczy ze tak moze byc
co ty mister chcesz od tego spalania ?
oczywisci emozna ustawic bardziej ubogo tylko po co ?
jesli nie musisz wymieniac swiec co 1000 km to znaczy ze tak moze byc