Filtr paliwa

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
MrScythe
Posty: 1212
Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
Wiek: 33
Status: Offline

Filtr paliwa

Post autor: MrScythe »

Mam trochę banalne pytanie, ale nie mogę dojść do tego sam, więc pytam. Gdzie powinien znajdować się filtr paliwa? :) Czy można założyć dodatkowy filtr, mając już jeden?
Obrazek
Awatar użytkownika
IŻIK
Posty: 1795
Rejestracja: 16 marca 2009, 17:57
Motocykl: Yamaha 535-Czarnula
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 56
Status: Offline

Re: Filtr paliwa

Post autor: IŻIK »

Jak się chce to można wszystko, tylko po co, jeden wystarczy..... filtr paliwa w 535 jest pod siedzeniem kierowcy (na górze dolnego zbiornika). Jak zdjemiesz siedzenie będziesz widział.
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Filtr paliwa

Post autor: Blunio »

MrScythe pisze:zy można założyć dodatkowy filtr, mając już jeden?
Można, ale lepiej przepłukać ten istniejący. Pod warunkiem że jest siateczkowy, jak jest z bibuły to tylko wymienić. :cool:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
MrScythe
Posty: 1212
Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Filtr paliwa

Post autor: MrScythe »

W takim razie muszę go wymienić, bo jest w opłakanym stanie. Myślałem, że to jakiś dodatkowy filtr, bo tych przewodów paliwowych jest wuchte w Virago. Mam rdzę w zbiorniku i pewnie jest tam pełno syfu. ;/
http://allegro.pl/filtr-paliwa-yamaha-x ... 60506.html - taki się nada?
Obrazek
Awatar użytkownika
IŻIK
Posty: 1795
Rejestracja: 16 marca 2009, 17:57
Motocykl: Yamaha 535-Czarnula
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 56
Status: Offline

Re: Filtr paliwa

Post autor: IŻIK »

nada się.....
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
Awatar użytkownika
Adziel
Posty: 1608
Rejestracja: 09 grudnia 2010, 21:13
Motocykl: Yamaha xv 1000 GE
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Filtr paliwa

Post autor: Adziel »

Ale po pierwsze , - przepłukać dobrze zbiornik.Bo zaraz zasyfisz nowy filtr , i po ptokach :D
Obrazek
Awatar użytkownika
MrScythe
Posty: 1212
Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Filtr paliwa

Post autor: MrScythe »

No właśnie muszę go jakoś wyczyścić. Jakie są na to sposoby? Piaskowanie? Słyszałem, że dobrą metodą jest wsypanie kilograma malutkich gwoździków i wstrząsanie bakiem kilka godzin, ale to bym musiał hardkorowego koksa zatrudnić do tej roboty. :D
Obrazek
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Filtr paliwa

Post autor: pisior »

w sklepie motoryzacyjnym ,te filterki sa po 5-8 zlotych , kup 3 i wymieniaj co jakiś czas :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Adziel
Posty: 1608
Rejestracja: 09 grudnia 2010, 21:13
Motocykl: Yamaha xv 1000 GE
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Filtr paliwa

Post autor: Adziel »

Polecam nakrętki 6 (0,5 kg) potrzepać, wylać i tak kilka razy- a nie kilka godzin :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Andrzej S
Posty: 5542
Rejestracja: 30 września 2010, 21:43
Motocykl: GSF650S 2007r
Lokalizacja: Przyszowice
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Filtr paliwa

Post autor: Andrzej S »

Pisiorku "tych filterków" to nie uświadczysz w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym niestety :cry:
Więc chodź pomaluj mi świat na żółto i na niebiesko...
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Filtr paliwa

Post autor: pisior »

:roll: u mnie kupowalem w motoryzacyjnym , i żadnego problema nie bylo :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Andrzej S
Posty: 5542
Rejestracja: 30 września 2010, 21:43
Motocykl: GSF650S 2007r
Lokalizacja: Przyszowice
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Filtr paliwa

Post autor: Andrzej S »

Dokładnie taki jak w oryginale?
Więc chodź pomaluj mi świat na żółto i na niebiesko...
Awatar użytkownika
IŻIK
Posty: 1795
Rejestracja: 16 marca 2009, 17:57
Motocykl: Yamaha 535-Czarnula
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 56
Status: Offline

Re: Filtr paliwa

Post autor: IŻIK »

Andrzej S pisze:Dokładnie taki jak w oryginale?
też mi się wydaje że nie taki.... u nas ok 15-18 pln kosztuje.... taki jak na zdjęciu

http://www.lantis.pl/filtry-paliwa-c-368.html

różne rodzaje a ten z linku za 22pln
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Filtr paliwa

Post autor: pisior »

Obrazek
Awatar użytkownika
IŻIK
Posty: 1795
Rejestracja: 16 marca 2009, 17:57
Motocykl: Yamaha 535-Czarnula
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 56
Status: Offline

Re: Filtr paliwa

Post autor: IŻIK »

to nie ten..zobacz różnice
http://www.lantis.pl/filtr-paliwa-yamah ... -2904.html

i popatrz też na te co wcześniej podałem link
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Filtr paliwa

Post autor: pisior »

dlugosc ta sama wyjscia 8mm , grubosc tez , to po co przepłacac?
Obrazek
Awatar użytkownika
IŻIK
Posty: 1795
Rejestracja: 16 marca 2009, 17:57
Motocykl: Yamaha 535-Czarnula
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 56
Status: Offline

Re: Filtr paliwa

Post autor: IŻIK »

pisior pisze:dlugosc ta sama wyjscia 8mm , grubosc tez , to po co przepłacac?
zgadza się .... ale jak to mówią, kto bogatemu zabroni..... żartuje
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
Awatar użytkownika
Andrzej S
Posty: 5542
Rejestracja: 30 września 2010, 21:43
Motocykl: GSF650S 2007r
Lokalizacja: Przyszowice
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Filtr paliwa

Post autor: Andrzej S »

Grzesiu kochany jak to mówią w Żywcu prawie robi wielką różnicę :wink: długość ta sama tylko końcówka już nie 8mm tylko 6mmm a przewód paliwowy jakiś taki uparty nie chce się wydłużyć, albo filtr w oryginalną gumową osłonę się nie mieści ...no ale jak się popieści to się ...... :mrgreen:
Więc chodź pomaluj mi świat na żółto i na niebiesko...
Awatar użytkownika
crucial
Posty: 99
Rejestracja: 24 października 2008, 18:41
Motocykl: XV535/VFR750 :)
Lokalizacja: Poddębice/Łódź
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Filtr paliwa

Post autor: crucial »

czyli do 535 można założyć bez obaw taki filterek ? http://www.moto-akcesoria.pl/tpm/akceso ... =800&h=294

czy musi być taki jaki był oryginalnie ? http://www.lantis.pl/images/produkty/14 ... 4c8885.jpg
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Filtr paliwa

Post autor: podbiel »

A oprócz szczegółów to czym one się różnią
Awatar użytkownika
vidharr
Posty: 712
Rejestracja: 28 czerwca 2012, 16:51
Motocykl: 535 '89, VFR 800Fi
Lokalizacja: Rzeszów/Jasło
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Filtr paliwa

Post autor: vidharr »

Nie chce śmiecić na forum i dublować wątków więc zapytam tutaj.
Właśnie jestem na etapie rozbierania mojej lali. Jeszcze ze 2 sesje w garażu i zostanie sama rama, ale mniejsza z tym. Może mi ktoś wytłumaczyć po jakiego grzyba mam dwa filtry paliwa? o.O Jeden na zbiorniku jak należy a drugi za pompą paliwa przed gaźnikami.
A skoro już jesteśmy przy filtrach to jak często należy/pasuje wymienić filtr powietrza? Ot takowy mam http://allegro.pl/filtr-powietrza-yamah ... 76987.html schowany w ramie - wymieniany w czerwcu (8tyś kilometrów temu ;))
Sława!!
XV 535 '89 USA Obrazek || VFR 800Fi (RC46) 2000 Obrazek
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Filtr paliwa

Post autor: leszekk »

Wprawdzie filtry zmniejszają przepływ paliwa ale za to chronią gaźnik przed syfem. Dzięki temu rzadziej musisz ściągać gaźniki do czyszczenia i unikasz regulacji od podstaw. Filtr - groszowa sprawa, wymiana (najczęściej tego pierwszego) też raczej prostsza niż ściąganie gaźników.
Filtr powietrza wymieniasz w zależności od warunków w jakich eksploatujesz motocykl. Obsługa podstawowa - obejrzeć, sprawdzić czy nie dziurawy nie nie zaklejony syfem, wytrzepać z much i kurzu, założyć, jeździć. Taka operacja nie rzadziej niż raz w roku lub po wyjechaniu stosownego przebiegu (6000km). Przy dużej wilgotności, kurzu warto do filtra zaglądać częściej. Wymiana wtedy, gdy filtr wygląda źle (nie skutkuje trzepanie) lub jest uszkodzony, raczej nie rzadziej niż co 2 lata (12 000 km) chyba, że mało jeździsz a dwuletni filtr wygląda jak nowo założony.
Oficjalne zalecenia w serwisówce (ale rozumiem, że pytałeś o praktykę a nie teorię)
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
vidharr
Posty: 712
Rejestracja: 28 czerwca 2012, 16:51
Motocykl: 535 '89, VFR 800Fi
Lokalizacja: Rzeszów/Jasło
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Filtr paliwa

Post autor: vidharr »

a no dokładnie, interesuje mnie praktyka. Bo jak wiadomo ta nie zawsze pokrywa się z teorią ;) A doświadczenia zaawansowanych motórzystów cenniejsze niż serwisówka ;)

A moto eksploatuję w każdych warunkach. Nie raz się zdarzyło w mniejszym bądź większym deszczu jeździć.
Sława!!
XV 535 '89 USA Obrazek || VFR 800Fi (RC46) 2000 Obrazek
Awatar użytkownika
mayor
Posty: 22
Rejestracja: 10 czerwca 2012, 12:41
Motocykl: virago 535
Lokalizacja:
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Filtr paliwa

Post autor: mayor »

Witam,

Może wyda się to śmieszne, ale wolę zapytać się niż potem żałować.

Jak wymienić filtr paliwa?

W momencie gdy zacząłem ściągać wężyk z króćca wychodzącego z dolnego baku, benzyna zaczęła tryskać, więc zgłupiałem. rozumie, że troszkę ciśnienia jest tam zbudowane przez pompkę paliwową, ale podejmowałem kilka prób a benzyna cały czas tryskała. Tak przy okazji jakaś mądra głowa mogła by przybliżyć jak działa układ paliwowy w virago. podstawowe pytania:
- czemu z górnego zbiornika odchodzą dwa przewody wpadające do dolnego?
- jak działa pompka paliwa (zasysa paliwo z dolnego zbiornika? Potem widzę, że przewód idzie do pierwszego i drugiego gaźnika, lecz one przecież działają na podciśnieniu to jak pompka może do nich pompować paliwo?
- czemu z gaźników wychodzą przewody (w sumie dwa) do chromowanego jaja po lewej stronie baku (coś kiedyś słyszałem że tam jakiś filtr czasem jest).

Będę wdzięczny za wyjaśnienie moich pewnie śmiesznych pytań.
P.S. czy brudny filtr paliwa może powodować obniżenie Vmax do 120km/h

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Filtr paliwa

Post autor: vinny »

mayor pisze:Witam,

Może wyda się to śmieszne, ale wolę zapytać się niż potem żałować.

Jak wymienić filtr paliwa?

W momencie gdy zacząłem ściągać wężyk z króćca wychodzącego z dolnego baku, benzyna zaczęła tryskać, więc zgłupiałem. rozumie, że troszkę ciśnienia jest tam zbudowane przez pompkę paliwową, ale podejmowałem kilka prób a benzyna cały czas tryskała. Tak przy okazji jakaś mądra głowa mogła by przybliżyć jak działa układ paliwowy w virago. podstawowe pytania:
- czemu z górnego zbiornika odchodzą dwa przewody wpadające do dolnego?
- jak działa pompka paliwa (zasysa paliwo z dolnego zbiornika? Potem widzę, że przewód idzie do pierwszego i drugiego gaźnika, lecz one przecież działają na podciśnieniu to jak pompka może do nich pompować paliwo?
- czemu z gaźników wychodzą przewody (w sumie dwa) do chromowanego jaja po lewej stronie baku (coś kiedyś słyszałem że tam jakiś filtr czasem jest).

Będę wdzięczny za wyjaśnienie moich pewnie śmiesznych pytań.
P.S. czy brudny filtr paliwa może powodować obniżenie Vmax do 120km/h

Pozdrawiam.
Trzeba zakrecic kranik , albo wyjezdzic paliwo z gornego zbiornika , wtedy paliwo nie poleci .
Przewody sa dwa jeden to odpowietrzenie , zebys nie spedzal na stacji benzynowej pol godziny przy tankowaniu.
Pompka paliwa jest cisnieniowa , po napelnieniu komory paliwowej w gazniku sama sie wylacza.
Dwa przewody do jaja to odpowietrzenie gaznikow , zeby w komorze paliwowej gaznika bylo cisnienie atmosferycze ( pompka wtedy pracuje prawidlowo)
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
ODPOWIEDZ