Jeden gaźnik zamiast dwóch

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 42
Rejestracja: 23 kwietnia 2011, 22:38
Motocykl: YamahaXV750 Midnight
Lokalizacja: Kwidzyn\ Stargard Szczeciński
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Koniu »

pojemność podobna a i spalanie też, więc można kombinować i się bawić. Na razie i tak na szosy nie wystartuję wolę przygotować jak trzeba i dopiero
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: -waldi- »

no może być problem z gaźnikiem od maluszka, gardziel ma jak dobrze pamiętam 26, albo 28mm

od pf125 pomyśl tylko mechanicznym, nie podciśnieniowym
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
ALBINERO
Posty: 1091
Rejestracja: 21 marca 2011, 19:55
Motocykl: Yamaha Virago XV1000
Lokalizacja: Wrocław/UK
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: ALBINERO »

Miałem kiedyś Fiata 850 i miał gaźnik od malaka , dawał radę .
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Miszczu »

Nie będę czytał z fusów ale strzelam, ze do ok 3 tys obrotów bedzie ok a potem dostanie zadyszki :wink:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
MorePain
Posty: 1166
Rejestracja: 15 marca 2012, 18:08
Motocykl: Suzuki LS 650
Lokalizacja: Mazowieckie, Modlin
Wiek: 30
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: MorePain »

Czyli śmiem twierdzić że zmiana gaźnika potrafi zwiększyć moc. To zróbcie coś z tymi 250'kami bo z tym 26mm przelotu to chyba troszkę mało :D
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Miszczu »

MorePain pisze:Czyli śmiem twierdzić że zmiana gaźnika potrafi zwiększyć moc
To działa w obie strony :wink:
MorePain pisze:To zróbcie coś z tymi 250'kami bo z tym 26mm przelotu to chyba troszkę mało :D
Na tą pojemność to optymalna wartość żeby choć cień momentu obrotowego występował w zakresie niskich obrotów- większy gaznik lub większa ich ilość zwiększy moc( po odpowiednim ustawieniu) ale i moc i moment będą dość wysoko- zresztą szkoda czasu i kasy lepiej moto zmienić :wink:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
MorePain
Posty: 1166
Rejestracja: 15 marca 2012, 18:08
Motocykl: Suzuki LS 650
Lokalizacja: Mazowieckie, Modlin
Wiek: 30
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: MorePain »

Przerobić to na diesel i zamontować turbinę :)

A tak serio, to moto pierw trzeba mieć, a dopiero później zmieniać :)
Awatar użytkownika
ALBINERO
Posty: 1091
Rejestracja: 21 marca 2011, 19:55
Motocykl: Yamaha Virago XV1000
Lokalizacja: Wrocław/UK
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: ALBINERO »

Czy to co napisałeś to dotyczy Ciebie czy Ty tak w ogóle w każdym temacie masz coś do powiedzenia ale na niczym się nie znasz . Przygadywać jest łatwo ale pomóc to już trochę trudniej .
Awatar użytkownika
MorePain
Posty: 1166
Rejestracja: 15 marca 2012, 18:08
Motocykl: Suzuki LS 650
Lokalizacja: Mazowieckie, Modlin
Wiek: 30
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: MorePain »

Uznam to za krytykę skłonną napędzić moje zdolności intelektualne do lepszego przyswajania wiedzy. a teraz odpowiedź na Twój komentarz. W pewnym sensie dotyczy, a dokładniej już wkrótce będzie. Czytam różne informacje głównie po to aby zaznajomić się z tym co może mnie spotkać. Jak to mówią "ucz się przez całe życie", mimo że początki są trudne nie ma co się zrażać. Troszkę tu łyknąłem wiedzy, troszkę tam i jak mam jakiś pomysł to piszę, bo często nawet ta błaha z pozoru myśl może komuś pomóc i często najprostsze rozwiązanie jest najlepsze. Za przykład wezmę budowę wirusa hiv(pisze teraz w mega uproszczeniu), naukowcy próbowali rozwiązać te zagadkę przez wiele lat. Stworzyli grę aby totalni laicy z całego świata mogli w niej tworzyć wirtualne wirusy. Pewna grupa u której skład wchodzili również Polacy rozwikłała ową zagadkę mimo iż nie posiadała żadnej wyspecjalizowanej wiedzy.
http://science-everywhere.pl/harambee/
Awatar użytkownika
ALBINERO
Posty: 1091
Rejestracja: 21 marca 2011, 19:55
Motocykl: Yamaha Virago XV1000
Lokalizacja: Wrocław/UK
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: ALBINERO »

Nadal nie odpowiadasz w temacie , jak nie masz o czymś pojęcia to lepiej nie zabieraj głosu . Do nabijania sobie postów są inne tematy .
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Miszczu »

MorePain pisze:Przerobić to na diesel i zamontować turbinę :)
Powiem szczerze, że sporo myślałem o czymś takim ale z litra. Rozejrzałem się troche i jest to do ogarnięcia, potrzebne były by kute tłoki (mam takie w swojej) no i korbowody by sie przydały choć fabryczne powinny wytrzymać (zależy od ciśnienia i doładowania) są dostępne pomby wtryskowe montowane do wałków rozrządu, wtryski w miejsce świec i powinno banglać teoretycznie :humm: Z turbinką może by wycisnął ze 40-45 KM ale moment byłby spory.
Widziałem taką rzezbę z H-D i jakoś jedzie :wink:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
ALBINERO
Posty: 1091
Rejestracja: 21 marca 2011, 19:55
Motocykl: Yamaha Virago XV1000
Lokalizacja: Wrocław/UK
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: ALBINERO »

Nie widziałem wcześniej takiego projektu :bravo: Junak V 700 -tka . Zasilany jest jednym gaźnikiem ale nie mam pojęcia od czego on jest :
http://www.youtube.com/watch?v=9pVquf-S ... re=related
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Miszczu »

dellorto- jak w Husabergah i starych KTM-ach. Ładny junak swoją drogą :shock:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 42
Rejestracja: 23 kwietnia 2011, 22:38
Motocykl: YamahaXV750 Midnight
Lokalizacja: Kwidzyn\ Stargard Szczeciński
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Koniu »

panowie mam pytanko zmieniłem koncepcję i wróciłem do pomysłu z jednym gaźnikiem ale oryginalnym i potrzebuję pomocy gdzie w gaźniku znajduję się i czy jest coś do regulacji dawki powietrza potrzebuję ów dawkę zwiększyć. Głownie chodzi oto że zbyt dużo paliwa a mało powietrza, co zrobić czy zmniejszyć poziom paliwa czy tego w ogóle nie ruszać ? czy jest jakiś inny sposób na zmniejszenie dawki.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: -waldi- »

ale główna dawka czy na jalowych ?

na jałowych to wkrętem zmniejszysz, a główną dawkę to dyszą ogranicz - nominalnie masz 1cyl. 128, 2 cyl. 132
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 42
Rejestracja: 23 kwietnia 2011, 22:38
Motocykl: YamahaXV750 Midnight
Lokalizacja: Kwidzyn\ Stargard Szczeciński
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Koniu »

Witam ponownie tak jak powiedziałem tak zrobiłem zmieniłem koncepcję co do gaźników i zrobiłem na jednym i to oryginalnym gaźniku i chciałbym zaprezentować jak to chodzi

http://www.youtube.com/watch?v=s6YSwY-D ... e=youtu.be

jest to jak na razie w fazie testowania i prób dostrojenia, ale działa i odpala na dotyk.
Poza tym zmieniłem oryginalne cewki na cewki samochodowe i wyeliminowałem problem jak na razie padania świec, oczywiście podpiąłem i zespoliłem je z modułem zapłonu.
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Miszczu »

Co do strojenia to Ci powiem, że na stożku szkoda zdrowia- chyba, że jakąś zwężkę zastosujesz bo inaczej jak ustawisz żeby na postoju ładnie pracowała to znowu pod obciążeniem będzie stawiać opór i tak w koło Macieju :roll:
Założę sie, że jak na luzie dasz od razu pełny gaz to ja zdławi :wink: nie ma podciśnienia coby tłoczek uniósł.
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 42
Rejestracja: 23 kwietnia 2011, 22:38
Motocykl: YamahaXV750 Midnight
Lokalizacja: Kwidzyn\ Stargard Szczeciński
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Koniu »

Witam :) bawiłem się bawiłem i wybawiłem :) założyłem pojedynczy gaźnik od H-D i ku mojemu zdziwieniu odpalił od razu dosłownie od "strzała" i powoli sobie pyrka nic nie trzeba było dostrajać nic ustawiać i nic nie kombinować po prostu dorobiłem kolektor skręciłem i działa :)

Dla informacji gaźnik keihen lecz więcej się nie wypowiem prawdopodobnie jest to od panhead, dopala ładnie i chodzi miękko świece kawa z mlekiem czyli ładnie przepala nie prycha nie kicha wkręca się ładnie i bez żadnych oporów postaram się wrzucić filmik w najbliższym czasie :D pozdrawiam .
Awatar użytkownika
KIT
Posty: 263
Rejestracja: 04 maja 2011, 23:11
Motocykl: Virago 1000 Gold
Lokalizacja: Wronki
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: KIT »

No czekamy z niecierpliwością .
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: 2007XV1700 »

Koniu pisze: prostu dorobiłem kolektor skręciłem i działa :)
czy mówisz o czymś takim?
Obrazek
Awatar użytkownika
HaCaT
Posty: 686
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: HaCaT »

Koniu pisze:Witam :) bawiłem się bawiłem i wybawiłem :) założyłem pojedynczy gaźnik od H-D i ku mojemu zdziwieniu odpalił od razu dosłownie od "strzała" i powoli sobie pyrka nic nie trzeba było dostrajać nic ustawiać i nic nie kombinować po prostu dorobiłem kolektor skręciłem i działa :)
biorąc pod uwagę całokształt, to podejrzewam, że chu.. z tego będzie, ale życzę powodzenia :cool:
Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 42
Rejestracja: 23 kwietnia 2011, 22:38
Motocykl: YamahaXV750 Midnight
Lokalizacja: Kwidzyn\ Stargard Szczeciński
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Koniu »

HaCaT pisze:
Koniu pisze:Witam :) bawiłem się bawiłem i wybawiłem :) założyłem pojedynczy gaźnik od H-D i ku mojemu zdziwieniu odpalił od razu dosłownie od "strzała" i powoli sobie pyrka nic nie trzeba było dostrajać nic ustawiać i nic nie kombinować po prostu dorobiłem kolektor skręciłem i działa :)
biorąc pod uwagę całokształt, to podejrzewam, że chu.. z tego będzie, ale życzę powodzenia :cool:

Nie nie sam wyrabiałem kolektor i dopasowywałem go do silnika i spasowałem z gaźnikiem, nie jest z plastiku a ze stali wykorzystane króćce ssące oryginalne i jak na razie działa bez zarzutów i na zimnym silniku pyk i bez ssania zaskakuje.

a w trakcie jazdy silnik pracuje miękko i przyspiesza super nie wiem jak ze spalaniem jeszcze tego nie sprawdziłem, ale postaram się to uczynić jak tylko będzie ładny dzionek do przejażdżki :D :lol:
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Miszczu »

Strzel fotkę tego gaznika cobyśmy mogli odgadnąć dokładnie co za ptak :wink:
Mam podejżenia ale chcę sie upewnić.
HaCaT pisze:biorąc pod uwagę całokształt, to podejrzewam, że chu.. z tego będzie, ale życzę powodzenia :cool:
kwestia cierpliwości ale jak sie wszystko ogarnie to ''złoty motór'' sie robi. Bo V2 powinno mieć jeden gaznik i basta :cool:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
Mocho
Posty: 639
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 21:33
Motocykl: virago xv250 '93
Lokalizacja: pod Kielcami ;)
Wiek: 33
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Mocho »

Miszczu pisze:V2 powinno mieć jeden gaznik i basta
ewentualnie 4 :D
moje wypowiedzi wyrażają moje poglądy na różne sprawy, masz prawo się z nimi nie zgadzać a ja mam prawo mieć to w d...
Obrazek
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Miszczu »

oczywiście :cool:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
ODPOWIEDZ