Jeden gaźnik zamiast dwóch

Tematy związane z gażnikami
BoPos
Posty: 389
Rejestracja: 04 maja 2008, 08:02
Status: Offline

Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: BoPos »

Czeka mnie generalny remont gaźników (xv920-1982).
Policzyłem to: membrany, dysze, iglice, uszczelki, - wychodzi ponad 1500 zł.
Ale znalazłem opcję "B", jeden gaźnik => http://www.kjsmotorcycleworks.com/kjs_manifold.htm
W/g autoreklamy:
- eliminuje "strzelanie" systemu dwóch gaźników i problemy synchronizacyjne
- pojedynczy gaźnik zwiększa przepływ powietrza chłodzącego tylny cylinder
- poprawa wydajności, sprawności itp
- lepszy rozruch
W wielu V-twin jest jeden gaźnik. N.p. qaźnik do Harleya można mieć za ok 1000 - więc dlaczego nie spróbować?
Mamy jakieś doświadczenia z jednym?
tacim
Posty: 196
Rejestracja: 06 kwietnia 2008, 07:11
Motocykl: Yamaha Virago 1100 92r
Lokalizacja: oleśnica
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: tacim »

HM dostęp chyba lepszy będzie bo jak mniemam wydajność się nie zmieni.
krystian
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: krystian »

Gaźnik dostaniesz bez problemu, pytanie jak będzie z kolektorem...
wideo5
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: wideo5 »

jak widzę na zdjęciu i w opisie kolektor jest w komplecie. dobra alternatywa dla tych których czeka remont gaźników. lecz cena tego gaźnika wynosi 630$ + 85$ transport = 715$ x 2,17 zł i daje nam to ponad 1500 zł :-(
BoPos
Posty: 389
Rejestracja: 04 maja 2008, 08:02
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: BoPos »

Oczywiście myślałem o tym - muszę znaleźć firmę wyginającą rury nierdzewne i potrafiącą to zespawać + kryzy na kanały dolotowe głowic. Pozostaje pytanie, czy z powodu kąta 75 stopni te "gacie" powinny mieć równe 'nogawki", czy jakoś obliczone długości, przepływy - obawiam się że tak. Wszystko przede mną.
I będę mógł mieć w "nosie" synchronizację na hamowni! - Taki przynajmniej jest plan...
wideo5 pisze:jak widzę na zdjęciu i w opisie kolektor jest w komplecie. dobra alternatywa dla tych których czeka remont gaźników. lecz cena tego gaźnika wynosi 630$ + 85$ transport = 715$ x 2,17 zł i daje nam to ponad 1500 zł :-(
Jasne że tak - ale generalny remont 25-cio letnich gaźników może wynieść więcej => patrz moje szacunki w początkowym poście.
Liczę na '+' w postaci braku synchronizacji i lepszego chłodzenia cylindra #1.
wideo5
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: wideo5 »

jeśli chodzi o długość kanałów dolotowych to obawiam się że muszą być takie same, opóźnienia w zasileniu paliwem poszczególnych cylindrów są niepożądane. podczas instalacji np. gazu sekwencyjnego w aucie zaleca się doprowadzenie do poszczególnych cylindrów - gazu wężykami o takiej samej długości. w praktyce wydaje mi się że w virówce 1-2 cm nie będzie grał żadnej roli.
BoPos
Posty: 389
Rejestracja: 04 maja 2008, 08:02
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: BoPos »

"Obawiam się"? Tym lepiej!
Chociaż jak znam życie faceci po politechnice będą mieli swoje zdanie i wyliczenia, tak jak jest w przypadku składu mieszanki po 'wybebeszeniu' wydechów.
Zaczynam dojrzewać...
Awatar użytkownika
strazak
Posty: 1412
Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: strazak »

a mi się wydaje że długość kolektora dolotowego wcale nie musi być taka sama skoro teraz mamy dwa różne gaźniki (w sensie dysze) to i odległość może być różna .
ADAM
Awatar użytkownika
KoSS
Posty: 2657
Rejestracja: 04 lutego 2008, 19:17
Motocykl: VARADERO XL1000V '99
Lokalizacja: Będzin
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: KoSS »

Na pewno długość kolektorów można zastąpić średnicą tak aby objętość była identyczna i to powinno starczyć, tak się robi w przypadku wydechów.
"Czasami wychodzi lepiej niż planujesz" - pomyślał mąż, gdy rzucił młotkiem w kota, a trafił w żonę.


http://www.studio-kom.pl
http://www.szafa-malolata.pl
Awatar użytkownika
Fidel
Posty: 120
Rejestracja: 08 lutego 2008, 19:58
Motocykl: XV1100
Lokalizacja: Suwałki
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Fidel »

KoSS pisze:Na pewno długość kolektorów można zastąpić średnicą tak aby objętość była identyczna i to powinno starczyć, tak się robi w przypadku wydechów.
Moim zdaniem średnica w dolocie ma znaczenie , inaczej będzie w przypadku długiego i o mniejszej śr. a inaczej przy większej śr. i krótszym . Mimo że objętość będzie taka sama inaczej będą się napełniać . Zresztą konstruktor na pewno bez powodu nie komplikowałby sobie życia , dwa gaźniki to większa moc itp. Jeżeli nie mam racji to bez sensu byłoby stosowanie np. czterech gaźników w czterocylindrowym silniku.
Caramba!
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: kyller »

srednica ma spore znaczenie nawet bardzo
przy 1 gazniku trzeba dac wikszy prelot gardzieli co skutkuje zmniejszniem predkosci przepływu na nizszych obrotach
a zysk z operacji polegajacy na braku potrzeby synchronizacji jest co najmniej waptliwy
ale jak juz bardzo rece ciebie siwerzbia to:
1.wykonanie kolektora z rurek miedzinych we własnym zakresi ejest opisane na viragotech.com
2.a moze dwa gazniki motocyklowe ?? np od etz koszt =2x200 zł no kolektory tez trzeba zrobic
wideo5
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: wideo5 »

volksvagen transporter w latach 80-tych wypuscił na rynek benzynowego boksera, bez potrzeby nie zaniechał produkcji wersii 2-gaźnikowych i zastąpił je kolektorem łączącym 4 cylindry i zasilił 1 gaźnikiem. zawsze byłły problemy z synchronizacją a i zużycie paliwa niemałe. jeden gaźnik zawsze łatwiej wyregulować. wydaje mi się że zastosowanie w virago 1 gaźnika ma przyszłość a i zewnętrzny filtr powietrza ciekawie wygląda.
Awatar użytkownika
Fidel
Posty: 120
Rejestracja: 08 lutego 2008, 19:58
Motocykl: XV1100
Lokalizacja: Suwałki
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Fidel »

wideo5 pisze:volksvagen transporter w latach 80-tych wypuscił na rynek benzynowego boksera, bez potrzeby nie zaniechał produkcji wersii 2-gaźnikowych
Tylko że w tym samochodzie priorytetem jest prostota konstrukcji , co za tym idzie koszta , transporter nigdy nie miał być drogi czy luksusowy , w motocyklu koszty nie mają już takiego znaczenia (nie do końca) tutaj priorytetem bez wątpienia są osiągi nawet kosztem zużycia paliwa . Oczywiście nie mam monopolu na wiedzę i mogę się mylić .
Pozdrawiam. :rock:
Caramba!
Awatar użytkownika
jozjag
Posty: 140
Rejestracja: 08 grudnia 2007, 18:45
Motocykl: Yamaha XV 250 i XV750
Lokalizacja: Goleniów
Wiek: 60
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: jozjag »

Może by tak podejrzeć w Kawasaki VN-800, podobna pojemność i gaźnik też jeden.
BoPos
Posty: 389
Rejestracja: 04 maja 2008, 08:02
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: BoPos »

Fidel pisze:Zresztą konstruktor na pewno bez powodu nie komplikowałby sobie życia , dwa gaźniki to większa moc itp. Jeżeli nie mam racji to bez sensu byłoby stosowanie np. czterech gaźników w czterocylindrowym silniku.
Wydaje mi się, że nie do końca masz rację. Z jednego gażnika też można uzyskać większą moc. Co innego silniki 4-ro cylindrowe z obrotami 12-16tys. gdzie potrzeby jest ogromny przepływ mieszanki a co innego nasze, w zasadzie wolnoobrotowe silniki. W Harleyach się sprawdza, w custom chopperach tez. To nie szlifierki i tam 1 gaźnik jest OK.
Awatar użytkownika
Fidel
Posty: 120
Rejestracja: 08 lutego 2008, 19:58
Motocykl: XV1100
Lokalizacja: Suwałki
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Fidel »

To bardzo śliski temat , o Harleyach (oczywiście nie mam ) tam są silniki z ogromną nadwyżką pojemności w stosunku do mocy .Trzymam kciuki za twoją ideę :bravo: , obawiam się tylko że twój świetny plan może spieprzyć jakiś niedouczony tokarz albo spawacz . Mimo Twoich argumentów mam obawy że jednak troszkę stracisz na osiągach , zyskasz za to niezawodność i oszczędność w obsłudze . Powodzenia i daj znać jak Ci poszło. :nazdrowie:
Caramba!
BoPos
Posty: 389
Rejestracja: 04 maja 2008, 08:02
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: BoPos »

Mam nawet pewien typ na myśli - gaźnik Sportster 883 (silnik Evo) - 883ccm a ja mam 920ccm. Średnica króćca zew.46mm, wew.41mm.
krystian
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: krystian »

BoPos, oglądałem te "gacie" i nie sądzę by jakiejś firmie chciało się bawić w wyginanie rury a raczej będą robić z gotowych kolanek które sam możesz kupić w sklepie. Dlaczego będą robić z gotowych kolanek - bo mało która firma ma taką giętarkę by taki kont wygięcia zrobić idealnie bez fałd i tym podobnych. Po drugie bez rysunku technicznego to nawet do firm nie podchodź. A jak zamawiasz jedną sztukę to możesz się spodziewać, że się nie podejmą.

Proponuje podjechać do sklepu handlującego nierdzewką zakupić kolanka wyżebrać w tymże samym sklepie jakieś odpady na kołnierze (na bank coś mają) zawieść motor do zaufanego mechanika z migomatem dać mu gaźnik skrzynkę piwa i po prostu mu pomóc. Chyba, że chcesz te kolektory polerować to wypadało by to pospawać metodą Tig. Ja tak bym zrobił i nie wiem, czy męczyłbym się z kołnierzami, czy nie wykorzystałbym oryginalnych od gaźników, po dobrym skręceniu obejm nic nie powinno się obracać.
Awatar użytkownika
KoSS
Posty: 2657
Rejestracja: 04 lutego 2008, 19:17
Motocykl: VARADERO XL1000V '99
Lokalizacja: Będzin
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: KoSS »

Ostatnio rozmawiałem chłopakami z GŚ na temat jednego gaźnika i mam pytanie czy ktoś spróbował założyć jeden??
"Czasami wychodzi lepiej niż planujesz" - pomyślał mąż, gdy rzucił młotkiem w kota, a trafił w żonę.


http://www.studio-kom.pl
http://www.szafa-malolata.pl
Awatar użytkownika
motobambo
Posty: 350
Rejestracja: 26 stycznia 2009, 10:08
Motocykl: Junak
Lokalizacja: Pińczów
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: motobambo »

jak kupiłem moją lalke od kolesia co troche próbował niewiem czy udało mu sie znajde zaraz kotakt do niego jest użytkownikiem forum ...(szukam)

[ Dodano: Wto Wrz 08, 2009 9:00 am ]
profile.php?mode=viewprofile&u=1782 znalazłem :o `
piotr f.
Posty: 114
Rejestracja: 09 kwietnia 2009, 10:01
Motocykl: vs1400 nie dawno xv 920
Lokalizacja: Strzyżów - Żarnowa
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: piotr f. »

No ale udało sie czy nie?
piotr f.
JEŚLI ROBISZ COŚ
ŻLE TO RÓB TO DOBRZE!
Pozdrawiam wszystkich.
Awatar użytkownika
motobambo
Posty: 350
Rejestracja: 26 stycznia 2009, 10:08
Motocykl: Junak
Lokalizacja: Pińczów
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: motobambo »

chyba tak zastosował kolektor gumowy ale wiem że teraz nie posiada żadnego motocykla to kontakt z forum sie zkończył moge sie z nim skontaktować jesli ktos chce
piotr f.
Posty: 114
Rejestracja: 09 kwietnia 2009, 10:01
Motocykl: vs1400 nie dawno xv 920
Lokalizacja: Strzyżów - Żarnowa
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: piotr f. »

Dzieki kontaktowałem sie z kolegą
piotr f.
JEŚLI ROBISZ COŚ
ŻLE TO RÓB TO DOBRZE!
Pozdrawiam wszystkich.
Awatar użytkownika
KoSS
Posty: 2657
Rejestracja: 04 lutego 2008, 19:17
Motocykl: VARADERO XL1000V '99
Lokalizacja: Będzin
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: KoSS »

I jaka odpowiedź? I jak zastosował jeden gaźnik?
"Czasami wychodzi lepiej niż planujesz" - pomyślał mąż, gdy rzucił młotkiem w kota, a trafił w żonę.


http://www.studio-kom.pl
http://www.szafa-malolata.pl
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: plaza66 »

Znalazłem na sprzedaż takie coś:
Obrazek
Jest tu silnik HD panhead - V na jednym gaźniku.
Obrazek
Może te fotki coś Ci podpowiedzą...

Powodzenia :rock:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
ODPOWIEDZ