Witam
Problem jak w temacie. Yamaha rocznik 92 pięknie odpala, na zimnym chodzi idealnie, zbiera sie bardzo dobrze, idzie prawie jak moja 700 , jeździłem nią dwa tygodnie temu lecz krótko. Kilka dni temu dostałem telefon, że po przejechaniu ok 10 km na postoju nie chce zejść poniżej 4 000 obr/min. Gdy ostygnie wszystko wraca do normy. Jade w sobote to przy okazji zerknę na zawory itp. Proszę o sugestie co ewentualnie można sprawdzić.
XV 750, wysokie obroty na ciepłym silniku
- aurumcantus
- Posty: 198
- Rejestracja: 18 października 2012, 14:27
- Motocykl: TDM 900
- Lokalizacja: Sochaczew
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: XV 750, wysokie obroty na ciepłym silniku
Może po rozgrzaniu (coś się rozszerza termicznie) zawiesza się gdzieś linka gazu, albo przepustnica się nie domyka....ostygnie...wraca do wymiaru. Ja bym też to sprawdził...
Zawory... ...raczej nie mają wpływu na regulację obrotów silnika...pracują tak jak rozrząd każe...
Zawory... ...raczej nie mają wpływu na regulację obrotów silnika...pracują tak jak rozrząd każe...
"....quidquid latine dictum sit, altum viditur"
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 29 kwietnia 2008, 08:09
- Motocykl: Yamaha Virago XV 750
- Lokalizacja: śląsk
- Status: Offline
Re: XV 750, wysokie obroty na ciepłym silniku
Moja maszynka na zimnym silniku( bez dodawania gazu) gaśnie z powodu zbyt wolnych obrotów kiedy się jednak zagrzeje to obroty stabilizują się w granicach 1000ob/min i ten typ tak chyba ma ,powodem takiej różnicy są w stu procentach gaźniki ,jestem tego pewien bo na wiosnę wrzuciłem do mojej maszynki inne gaźniki i różnica pomiędzy zimnym a ciepłym silnikiem była owszem ale bardzo mała najwyżej 200obr. W opisywanym przez Ciebie przypadku wygląda tak jakby blokowała się któraś z przepustnic (nie domyka się do końca ) albo linka się blokuje i nie pozwala domknąć się przepustnicom albo przepustnica się zaciera no może nie sama przepustnica ale jej oś ,tego co prawda nie widać ale zdejmując gumowe kolanka łączące ramę z gaźnikami zagrzej motor i zaglądnij (używając lusterka i latarki ) czy przepustnice są zamknięte Prześwit pomiędzy przepustnicami a gardzielami powinien być bardzo mały przy zamkniętej manetce gazu ,tak na oko z 0,5mm .
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 maja 2017, 02:02
- Motocykl: virago 750 xv '92
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 58
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: XV 750, wysokie obroty na ciepłym silniku
Cześć, wiem że odkopuję dinozaura, ale mam taki sam problem, a rozwiązania szukajką nie znalazłem.
Zatem po pierwsze pomocy,
po drugie, zacząłem od rozbierania gaźników i w jednym z nich oś od przepustnicy (ta okrągła mosiężna blaszka) , jest po jednej stronie wytarta - to znaczy: z fabryki wychodzi pokryta czymś w rodzaju teflonu!? (ciemno szara powłoka - nie brud lub nagar) a u mnie jest na części obwodu, po jednej stronie wytarta. Spolerowałem oś po tej stronie, ale pomogło tylko częściowo.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
Zatem po pierwsze pomocy,
po drugie, zacząłem od rozbierania gaźników i w jednym z nich oś od przepustnicy (ta okrągła mosiężna blaszka) , jest po jednej stronie wytarta - to znaczy: z fabryki wychodzi pokryta czymś w rodzaju teflonu!? (ciemno szara powłoka - nie brud lub nagar) a u mnie jest na części obwodu, po jednej stronie wytarta. Spolerowałem oś po tej stronie, ale pomogło tylko częściowo.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
Pozdrawiam milaczq
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
- Motocykl: XV 535 , Victory1200
- Lokalizacja: Gdynia
- Status: Offline
Re: XV 750, wysokie obroty na ciepłym silniku
Łapie lewe powietrze.
- 2007XV1700
- Posty: 5106
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: XV 750, wysokie obroty na ciepłym silniku
wiesza się na przepustnicach?
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- martinez98
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 maja 2018, 22:55
- Motocykl: Virago xv125
- Lokalizacja: Rumia
- Status: Offline
Re: XV 750, wysokie obroty na ciepłym silniku
Może jakaś guma na dolocie dostaje plastyczności i lewe powietrze bierze. Może z wierzchu wyglądać dobrze, a po demontażu dopiero widać spękania.