regulacja mieszanki raz jeszcze

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
wierzba
Posty: 473
Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
Motocykl: było 535 teraz 1100
Lokalizacja: Józefosław
Wiek: 49
Status: Offline

regulacja mieszanki raz jeszcze

Post autor: wierzba »

Witam !
Moje świece są czarne i okopcone co jednoznacznie wskazuje na zbyt bogatą mieszankę. Szukałem i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie w którą stronę kręcić śrubą przy gaźniku żeby mieszanka była uboższa.
Poziomu paliwa w komorach pływakowych jeszcze nie sprawdzałem, może tu leży pies pogrzebany ?

pozdrawiam
wierzba
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

Post autor: Blunio »

wierzba pisze:tu leży pies pogrzebany ?
Gaźnik zawiera kilka układów (ssanie, obroty jałowe, praca pod obciążeniem), które sa nawzajem zależne, uzupełniają się i "przenikają". Regulacja powinna być przeprowadzona kompleksowo, i wtedy będzie udana i skuteczna. Już kilka paluchów połamano na klawiaturze pisząc o tych rzeczach, poczytaj i wtedy już pytaj o konkrety.
A kręcenie śrubami, jak to napisałeś należy do elementu regulacji obrotów jałowych. Jak pojeździsz i dasz lalce "po zaworach" i dalej świece będą czarne, stawiałbym na poziom paliwa. Jeszcze jeden z kolegów odkrył, że reguluje się dawkę paliwa przesuwając iglice. Czyli można je wyciągnąć lub wsunąć względem obudowy.
To na razie tyle :-)
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
jaroz
Posty: 755
Rejestracja: 04 marca 2008, 22:03
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: galicja
Wiek: 56
Kontakt:
Status: Offline

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

Post autor: jaroz »

clymer, strona 405 (wersji elektronicznej); foto 21, 22. niestety, kierunku kręcenia śrubką nie podają. viewtopic.php?t=229
Awatar użytkownika
buchalter
Posty: 474
Rejestracja: 04 września 2007, 13:41
Motocykl: Honda VTX 1300C
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Wiek: 61
Status: Offline

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

Post autor: buchalter »

jaroz pisze:kierunku kręcenia śrubką nie podają
Wydaje mi się, że odkręcanie śrubki wzbogaca mieszankę, wkręcanie zubaża.
jacekts
Status: Offline

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

Post autor: jacekts »

buchalter pisze:
jaroz pisze:kierunku kręcenia śrubką nie podają
Wydaje mi się, że odkręcanie śrubki wzbogaca mieszankę, wkręcanie zubaża.
Z tego co wiem to wykręcanie zaworków iglicowych powoduje zwiększenie ilości powietrza w mieszance .Ostatnio z tym walczę.Według instrukcji 2 obroty out czyli wykręcic.Tyle że nie zawsze się da .Bo najpierw regulacja poziomu paliwa w gaźniku.
Awatar użytkownika
ayo007
Posty: 1207
Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

Post autor: ayo007 »

jacekts pisze:Z tego co wiem to wykręcanie zaworków iglicowych powoduje zwiększenie ilości powietrza w mieszance .
Mam nadzieje, ze to jest przejęzyczenie kolegi, proponuje troszke postudiowac temat i napisane na ten temat posty, a napewno wszystko stanie sie jasne :cool:
Virago 1100,na razie starczy..:)
Awatar użytkownika
kodimk
Posty: 58
Rejestracja: 21 grudnia 2008, 21:14
Motocykl: virago 750
Lokalizacja: Magdalenka k wawy
Wiek: 51
Status: Offline

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

Post autor: kodimk »

. mieszanke regulujesz (jesli juz) wkretem pod spodem gaznika,plywaka nie tykaj !!!!!!!ma byc fabrycznie i nie ma sensu tam nic ruszac.poziom ma byc taki zeby paliwo nie wylewalo sie z gaznika zwykle giecie wyginanie blaszek nic nie daje ,Poziom ma byc taki zeby nie dopuscic do opruznienia komory plywakowej .Zwykle tak sie nie dzieje bo odplyw mieszanki jest tuz nad dnem komory,wiec plywak sluzy tylko do tego by wpuscic odpowiedni nie zaduzo mieszanki .zamkanc doplyw tuz przed przelaniem prze otworek przelewowy .Ottorek ten nie ma znaczenia w pracy poniewaz jest na gorze .,i tyle Regulujesz tylko wkretem od powietrza i sruba od obrotow ,ta co ustawia spoczynkowa pozycje przepustnicy.........,jeli masz jeden gaznik to. wkrecasz na maxa srybe od powietrza i wykrecasz 2-3 obrotow pilnuja rolgazem by nie zgasl,krecisz ŚRUBKA tak by mial jak najrowniejsze obroty i zarazem najwyzsze,jak ci sie to uda,to obnizasz oboty do 900,sruba od obrotow ta wystajaca (jak w 750) i wszystko.Dla perfekcji mozesz znowu pokrecic ta od powietrza,apotem znowu od obrotow ale przewaznie raz wystarcza,WKRECAJAC SRUBE OD MIESZANKI ODEJMUJESZ POWIETRZA,TYM SAMYM WZRASTA PROPORCJONALNIE ILOSC PALIWA.WYKRECASZ DAJESZ WIECEJ POWIETRZA A MNIEJ PROPORCJONALNIE DOSTAJE PALIWA ,I TYLE Sztuka wtym zeby dobrze dobrac proporcje:))SILNIK MA BYC NAGRZANY I STAC PROSTO.]
Awatar użytkownika
EMAX
Posty: 196
Rejestracja: 24 lutego 2008, 22:29
Motocykl: Honda VFR 800fi
Lokalizacja: Choszczno
Wiek: 54
Status: Offline

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

Post autor: EMAX »

sory kodimk ale nierozumnie jednej kwesti ...mieszanke regulujesz (jesli juz) wkretem pod spodem gaznika,,,, tym wktentem co robisz synchronizację ,,,czy tym co jest w komorze pływakowej pod plywakiem .... cały czas mowa tu o 535 bo jak napisał
JAROZ to.....clymer, strona 405 (wersji elektronicznej); foto 21, 22. niestety, kierunku kręcenia śrubką nie podają. pytam bo te w komorze plywakowej ja mam wkrecone na maxa taraz sie zagubiłem :-(
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

Post autor: plaza66 »

EMAX pisze:kierunku kręcenia śrubką nie podają
W prawo wkręcasz, w lewo dwa obroty wykrecasz od momentu wkręcenia na max.
Tak mi się wydaje, że w 535 sa 2 obroty... wykręć.
I nie śrubą do synchro, tylko tą pod pływakiem...

:rock:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
Awatar użytkownika
EMAX
Posty: 196
Rejestracja: 24 lutego 2008, 22:29
Motocykl: Honda VFR 800fi
Lokalizacja: Choszczno
Wiek: 54
Status: Offline

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

Post autor: EMAX »

dzieki plaza66 pytam bo jak rozebrałem gażniki poraz pierwszy to mam na maxa wszystkie dokręcone i brak mi mocy max 80km/h :rock:
Robert von Berlin
Posty: 485
Rejestracja: 22 lipca 2008, 13:12
Motocykl: Yamaha XV 750 Special ´82
Lokalizacja: Berlin / Szczecin
Status: Offline

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

Post autor: Robert von Berlin »

Zasada jest taka, ze wykrecanie sruby zubaza mieszanke - wkrecanie wzbogaca. Przy czym wartosci fabryczne nalezy uznac za wykladnie a praktycznie trzeba uwzglednic potrzeby motaga, nieszczelnosci idt. Poprawiamy sklad leciutko i...sprawdzamy wyglad swiec po przejechaniu kilkudziesieciu km!!! Oczywiscie pomaga analizator spalin!
Jobejt XV 750 Special ´82
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

Post autor: plaza66 »

buchalter pisze:Wydaje mi się, że odkręcanie śrubki wzbogaca mieszankę, wkręcanie zubaża.
Bertoner pisze:Zasada jest taka, ze wykrecanie sruby zubaza mieszanke
Panowie zdecydujcie się... :roll:
Na logikę biorąc, to wkręcanie zubaża mieszankę. Wkręcając ją zamykamy dopływ paliwa :wink:

:rock:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
Awatar użytkownika
EMAX
Posty: 196
Rejestracja: 24 lutego 2008, 22:29
Motocykl: Honda VFR 800fi
Lokalizacja: Choszczno
Wiek: 54
Status: Offline

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

Post autor: EMAX »

Koledzy niemogę ustawić skladu mieszanki wtej chwili mam śrubę wkręconą do końca po wykręceniu 2 obrotów śruba wypada koniec gwintu niewiem oco tam chodzi nie orginalne śruby czy co teraz zgupialem bo skoro nie orginalne to jakie po wykręceniu 1 obrotu śruba jakoś lużno lata czy czegoś tam brakuje niewiem może wiecie jakie są orginalne rozmiary tej śruby moto był u mechanika w szczecinie :-(
Planowany jeszcze jeden xv 1100
mrroberto
Status: Offline

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

Post autor: mrroberto »

srubka ktora mozesz pokrecic i regulowac sklad mieszanki lecz tylko w zakresie wolnych obrotow znajduje sie od strony membran. powinna byc zaslepiona gumka. jest wkrecona gleboko na jakies 20 obrotow do calkowitego wkrecenia razem ze sprezynka i oringiema a na koncu zaostrzona. (przypomina stozek) nie ma mozliwosci aby byla luzna po wykreceniu na dwa obroty. reszta srubek w gazniku powinna byc dokrecona. obawiam sie ze krecisz nie tym co trzeba.
Ostatnio zmieniony 17 marca 2009, 09:18 przez mrroberto, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
EMAX
Posty: 196
Rejestracja: 24 lutego 2008, 22:29
Motocykl: Honda VFR 800fi
Lokalizacja: Choszczno
Wiek: 54
Status: Offline

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

Post autor: EMAX »

to ta śruba lecz jak mówisz ja mam wogule mie odtego :-(

[ Dodano: Wto Mar 17, 2009 9:19 am ]
umnie ona ma centymetr gwintu noto pech nigdy więcej na warsztat taki jak ten z kąd wziaść takie śrubki :-(
Planowany jeszcze jeden xv 1100
mrroberto
Status: Offline

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

Post autor: mrroberto »

a jaka masz w drugim gazniku?

acha i nie wyobrazam sobie aby bylo tam wkrecone cos innego...
Awatar użytkownika
EMAX
Posty: 196
Rejestracja: 24 lutego 2008, 22:29
Motocykl: Honda VFR 800fi
Lokalizacja: Choszczno
Wiek: 54
Status: Offline

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

Post autor: EMAX »

to jest śrubka regulująca sklad mieszanki znajduje się tam gdzie pływak-xv 535

[ Dodano: Wto Mar 17, 2009 9:37 am ]
śrubka chyba ma za zadanie wykręcając ją regulację iglicy ktura jest tam w środku sęk w tym że te u mnie niedochodzom do tej iglicy a pozatym wydaje misię że powinna być jakaś sprężynka i dluższa śrubka żeby się nie odkręcała :-(
Planowany jeszcze jeden xv 1100
mrroberto
Status: Offline

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

Post autor: mrroberto »

sklad mieszanki mozna regulowac:
1. srubka tak jak napisalem wyzej i tylko wolnych obrotow.
2. ustawiajac poziom paliwa. (podginajac blaszke na plywaku)
3. iglica pod membrana (zmieniajac zawleczke na rowkach iglicy, opuszczajac lub podnaszac iglice)
4. dysza glowna (wymiana na miejsza lub wieksza)

tak sie ustawia gaznik i o innych srubkach regulacyjnych nie slyszalem.
Awatar użytkownika
EMAX
Posty: 196
Rejestracja: 24 lutego 2008, 22:29
Motocykl: Honda VFR 800fi
Lokalizacja: Choszczno
Wiek: 54
Status: Offline

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

Post autor: EMAX »

plaza66 pisał o śrubce regulacyjnej poziom paliwa ,mam ustawiony zobacz post od począdku :???:

[ Dodano: Wto Mar 17, 2009 9:49 am ]
to śrubka składu mieszanki sory
Planowany jeszcze jeden xv 1100
mrroberto
Status: Offline

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

Post autor: mrroberto »

zamieszczam Ci teraz diagram zasady dzialania i budowy gaznika. Napisz czym Ty krecisz.
http://www.viragotech.com/XV500/chapter4_3_1.png
Awatar użytkownika
EMAX
Posty: 196
Rejestracja: 24 lutego 2008, 22:29
Motocykl: Honda VFR 800fi
Lokalizacja: Choszczno
Wiek: 54
Status: Offline

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

Post autor: EMAX »

Nie noge sie doszukać na tym diagramie ale sprawa jest taka odkręcam komore pływakowom jest plywak na u gury jest ta śrubka kturą kręce bo nadole plywaka jest śruba z dziurką to jest chyba dysza główna więcej tam śrubek niema zdjęcie jest w opisie ayo007 :???:
Planowany jeszcze jeden xv 1100
mrroberto
Status: Offline

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

Post autor: mrroberto »

Nie wiem czym krecisz ale to i tak niewazne. Tam nie ma nic do krecenia...wszystko ma byc dokrecone i basta. sposob regulacji jest taki jak napisalem wczesniej.
Awatar użytkownika
EMAX
Posty: 196
Rejestracja: 24 lutego 2008, 22:29
Motocykl: Honda VFR 800fi
Lokalizacja: Choszczno
Wiek: 54
Status: Offline

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

Post autor: EMAX »

prubowalem ustawić tymi śrubkami co piszesz i nic :-( sam już niewiem problem jest taki jak przyloże reke do filtra powietrza to dopiero wchodzi na obroty :-( :-( w końcu niewiem ty piszesz o śrubkach przy membranach tych zaśleoionych gumkami ...plaza66 pod pływakiem od drugiej strony będe próbował wszystkich sposobów :-(
Planowany jeszcze jeden xv 1100
mrroberto
Status: Offline

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

Post autor: mrroberto »

napisz mi na priv Twoj skype nick i wyjasnie Ci wszystko krok po kroku...
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

Post autor: plaza66 »

EMAX napisz co jej dolega, bo kręcisz, biegasz od kompa do moto... :razz:
Da radę odpalić Lalę :?:
Jeśli tak, to co się dzieje...

P.S.
Masz dwa gaźniki, dwa pływaki i dwie śrubki do regulacji składu mieszanki.
Za to jedną do synchronizacji :wink:
Ostatnio zmieniony 18 marca 2009, 11:32 przez plaza66, łącznie zmieniany 1 raz.
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
ODPOWIEDZ