Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 18 maja 2008, 20:49
- Motocykl: Virago XV750 95'
- Lokalizacja: Pułtusk
- Wiek: 41
- Status: Offline
Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą
Witajcie.W gaźnikach mikuni mam założone według serwisówki główne dysze paliwa 122,5.Czy jak założę mniejsze dysze np. 117,5 to motocykl będzie mniej palił i czy nie będzie to miało wpływu na przyspieszenie?
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą
Wielkość dyszy dostosowana jest do całego układu zasilania. Jak założysz mniejszą dyszę to uboższa będzie mieszanka. Silnik będzie zasysał tyle samo powietrza co wcześniej, a paliwa będzie mniej. Mówiąc najbardziej obrazowo i w sposób prosty efektem tego będzie to, że silnik będzie musiał o wiele bardziej się wysilać aby wykrzesać z siebie satysfakcjonujące Ciebie osiągi. Zmienią się warunki spalania mieszanki co niestety może mieć negatywny wpływ na trwałość silnika - szybsze zużycie tłoków czy zaworów.
Jak chcesz aby mniej palił to kup moto o mniejszej pojemności lub skuterek ... Bo tu generalnie wszyscy chcą aby jak najszybciej jechał - czyli dysze jeśli wymieniają to raczej na większe, filtry powietrza na bardziej przepustowe, a wydechy na otwarte
Jak chcesz aby mniej palił to kup moto o mniejszej pojemności lub skuterek ... Bo tu generalnie wszyscy chcą aby jak najszybciej jechał - czyli dysze jeśli wymieniają to raczej na większe, filtry powietrza na bardziej przepustowe, a wydechy na otwarte
Tomek
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 18 maja 2008, 20:49
- Motocykl: Virago XV750 95'
- Lokalizacja: Pułtusk
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą
Nie potrzebuję motocykla do szybkiej jazdy bo jeśli bym chciał szybko jeździć to kupiłbym szlifierkę. Chodzi mi o to jak zmniejszyć zużycie paliwa. Virago 750 potrafi przy spokojnej jeździe palić 5.5l na 100, a mnie pali 6.8 przy jeździe do 100km/h.
- grzegorzbr2
- Posty: 4923
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
- Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
- Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą
Czy jest sens przymulać silnik aby zaoszczędzić na paliwie 8zł na 100km?
https://www.youtube.com/channel/UC2cqDn ... subscriber
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
- leszekk
- Posty: 4146
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą
To się da regulować. A przede wszystkim zdemontować zbędne gadżety, dbać o ciśnienie w oponach i delikatniej odwijać rolgaz.Luki17 pisze:Virago 750 potrafi przy spokojnej jeździe palić 5.5l na 100, a mnie pali 6.8 przy jeździe do 100km/h.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą
Zamiast eksperymentować z dyszami na początek zacząłbym od delikatnego zmniejszenia poziomu paliwa w gaźnikach. Ale najpierw obejrzałbym świece po dłuższej przejażdżce. Ich kolor dużo mówi o nastawach silnika, rzecz ogólnie ujmując. Jeśli są okopcone lub ciemne, można coś pokombinować z nastawami. Jeżli mają piękny kolorek kawy z mlekiem, należy raczej zweryfikować swój styl jazdy i kondycję techniczną motóra, na przykład czy nie obcierają hamulce.leszekk pisze:To się da regulować.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- hetman
- Posty: 439
- Rejestracja: 17 kwietnia 2011, 21:48
- Motocykl: Yamaha Virago 535 '89r
- Lokalizacja: Radom
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą
Otóż jest, i nie tylko ze względu na swój portfel. Chciałbym żeby moje dziecko kiedyś też znało zapach świeżego powietrza.grzegorzbr2 pisze:Czy jest sens przymulać silnik aby zaoszczędzić na paliwie 8zł na 100km?
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą
Ja z kolei chciałbym aby moje wnuki zaznały przyjemności jazdy na XV 750 z pustym wydechem oraz brzmienia silnika V8 tak od około 350 cali sześciennych czyli 5700 ccm Nie przesadzajmy z tym ekoterroryzmem. Startujący Jubo Jet produkuje tyle spalin ile Ty ze swoimi dziećmi nie wyprodukujesz do końca życia. Jest wiele innych sposobów na ochronę środowiska oprócz kastrowania motocykli.hetman pisze:Otóż jest, i nie tylko ze względu na swój portfel. Chciałbym żeby moje dziecko kiedyś też znało zapach świeżego powietrza.grzegorzbr2 pisze:Czy jest sens przymulać silnik aby zaoszczędzić na paliwie 8zł na 100km?
Tomek
Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą
Jak zalozysz kolego mniejsze dysze paliwowe to tylko zaszkodzisz, czy widziales kiedys wypalony zawór lub dziurę w tloku?
Możesz mieć okazje zobaczyć, bo o ile silnik stoleruje za bogata mieszankę przykapcajac czasem na czarno,to mieszanka za uboga skutkuje w/w usterkami
Jest takie stare powiedzenie mechaników jeszcze z czasów gaźników w puszkach "silnik pali benzynę lub zawory"
Powodzenia
Możesz mieć okazje zobaczyć, bo o ile silnik stoleruje za bogata mieszankę przykapcajac czasem na czarno,to mieszanka za uboga skutkuje w/w usterkami
Jest takie stare powiedzenie mechaników jeszcze z czasów gaźników w puszkach "silnik pali benzynę lub zawory"
Powodzenia
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą
Popieram w 100%. Silnik ma spalać mieszankę stechiometryczną, czyli 17 kg powietrza na 1 kg benzyny. Wszelkie odstępstwa od tej proporcji mają zły wpływ na silnik i własności trakcyjne pojazdu.Artur pisze:o ile silnik stoleruje za bogata mieszankę przykapcajac czasem na czarno,to mieszanka za uboga skutkuje w/w usterkami
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3% ... _powietrzaSilniki o zapłonie iskrowym źle pracują na mieszankach ubogich - podwyższa się temperatura spalin, spalanie jest wydłużone w czasie (przewlekłe) w rosnącej objętości nad tłokiem (spalanie izobaryczne), i wypalać się przy tym mogą przylgnie gniazd zaworowych, nadpaleniu mogą ulec elektrody świecy zapłonowej. Stąd w dawniejszych silnikach z gaźnikiem mieszanka tworzona była raczej w kierunku mieszanki bogatszej, co generowało powstawanie nadmiernej emisji toksycznych spalin i powodowało większe zużycie paliwa.
Idąc tokiem myślenia autora wątku, można by całkiem zadrutować dysze. Tylko gdzie wtedy przyjemność z jazdy
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą
Jezeli ma palic 5,5 l/100 km , to do tego co napisali wyzej koledzy dolozylbym synchronizacje gaznikow i bedzie tyle palila.
sorki za angielska klawiature
sorki za angielska klawiature
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą
Oczywiscie, bo fabryka takie dysze zalozyla tylko po to zeby narazic uzytkownika na wysokie uzycie paliwa.Luki17 pisze: główne dysze paliwa 122,5.Czy jak założę mniejsze dysze np. 117,5 to motocykl będzie mniej palił i czy nie będzie to miało wpływu na przyspieszenie?
Niedobra fabryka niedobra ...
To nie koniecznie tak dziala Przyklad ? Suzuki SV 650 zuzywa przy Viragowej 535 jezdzie 4 - 4,5 ltylust pisze: Jak chcesz aby mniej palił to kup moto o mniejszej pojemności lub skuterek ...
Zdecydowanie zbyt wiele osob tutaj przecenia znaczenie synchronizacjivinny pisze:Jezeli ma palic 5,5 l/100 km , to do tego co napisali wyzej koledzy dolozylbym synchronizacje gaznikow i bedzie tyle palila.
Synchronizacja dobra rzecz, ale nie jest zadnym panaceum na wszystkie bolaczki
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą
Dokładnie tak. Synchronizacja jest ostatnią kosmetyką po gruntownej regulacji zaworów, gaźników, wymianie filtrów i świec. To po prostu taka wisienka na torcieCpt. Nemo pisze:Synchronizacja dobra rzecz, ale nie jest zadnym panaceum na wszystkie bolaczki
Samo zaś spalanie paliwa jest wypadkową kondycji technicznej motóra i umiejętności kierowcy oraz szeregu czynników zewnętrznych, jak stan drogi, temperatura, ciśnienie atm, wilgotność powietrza, itd itp.
Na dwie pierwsze mamy niebagatelny wpływ i na tym trzeba się skoncentrować. Pierwszy czynnik jest inwestycyjny (jak dbasz - tak masz), drugi można można rozwijać i doskonalić bezinwestycyjnie
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą
Silniki gaźnikowe mają to do siebie. Kiedyś miałem świra na punkcie amerykańskiego V8 i parę latek kulałem się Oldsmobilem z silnikiem 5,7.... Taki silnik spali 12/100, ale spali też 30/100.... Kto co lubiCpt. Nemo pisze: ...
To nie koniecznie tak dziala Przyklad ? Suzuki SV 650 zuzywa przy Viragowej 535 jezdzie 4 - 4,5 l....tylust pisze: Jak chcesz aby mniej palił to kup moto o mniejszej pojemności lub skuterek ...
Tomek
- Bynio
- Posty: 1300
- Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
- Motocykl: XVS 1300 2007r.
- Lokalizacja: Kutno
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą
Opuść iglicę o jeden ząbek to będzie ci palił mniej
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 18 maja 2008, 20:49
- Motocykl: Virago XV750 95'
- Lokalizacja: Pułtusk
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą
Dzięki Bynio.Tak też uczynię.I zobaczymy czy to pomoże.
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą
Ze skuterkow np. Burgman 650 albo Honda FJS Silver Wing 600 czy tez Yamaha T-max XP 500tylust pisze: Jak chcesz aby mniej palił to kup moto o mniejszej pojemności lub skuterek
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo