Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

Tematy związane z gażnikami
Luki17
Posty: 67
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:49
Motocykl: Virago XV750 95'
Lokalizacja: Pułtusk
Wiek: 41
Status: Offline

Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

Post autor: Luki17 »

Witajcie.W gaźnikach mikuni mam założone według serwisówki główne dysze paliwa 122,5.Czy jak założę mniejsze dysze np. 117,5 to motocykl będzie mniej palił i czy nie będzie to miało wpływu na przyspieszenie?
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

Post autor: tylust »

Wielkość dyszy dostosowana jest do całego układu zasilania. Jak założysz mniejszą dyszę to uboższa będzie mieszanka. Silnik będzie zasysał tyle samo powietrza co wcześniej, a paliwa będzie mniej. Mówiąc najbardziej obrazowo i w sposób prosty efektem tego będzie to, że silnik będzie musiał o wiele bardziej się wysilać aby wykrzesać z siebie satysfakcjonujące Ciebie osiągi. Zmienią się warunki spalania mieszanki co niestety może mieć negatywny wpływ na trwałość silnika - szybsze zużycie tłoków czy zaworów.
Jak chcesz aby mniej palił to kup moto o mniejszej pojemności lub skuterek :wink: ... Bo tu generalnie wszyscy chcą aby jak najszybciej jechał - czyli dysze jeśli wymieniają to raczej na większe, filtry powietrza na bardziej przepustowe, a wydechy na otwarte :chopper:
Tomek
Luki17
Posty: 67
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:49
Motocykl: Virago XV750 95'
Lokalizacja: Pułtusk
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

Post autor: Luki17 »

Nie potrzebuję motocykla do szybkiej jazdy bo jeśli bym chciał szybko jeździć to kupiłbym szlifierkę. Chodzi mi o to jak zmniejszyć zużycie paliwa. Virago 750 potrafi przy spokojnej jeździe palić 5.5l na 100, a mnie pali 6.8 przy jeździe do 100km/h.
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4920
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

Post autor: grzegorzbr2 »

Czy jest sens przymulać silnik aby zaoszczędzić na paliwie 8zł na 100km?
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

Post autor: leszekk »

Luki17 pisze:Virago 750 potrafi przy spokojnej jeździe palić 5.5l na 100, a mnie pali 6.8 przy jeździe do 100km/h.
To się da regulować. A przede wszystkim zdemontować zbędne gadżety, dbać o ciśnienie w oponach i delikatniej odwijać rolgaz.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

Post autor: Blunio »

leszekk pisze:To się da regulować.
Zamiast eksperymentować z dyszami na początek zacząłbym od delikatnego zmniejszenia poziomu paliwa w gaźnikach. Ale najpierw obejrzałbym świece po dłuższej przejażdżce. Ich kolor dużo mówi o nastawach silnika, rzecz ogólnie ujmując. Jeśli są okopcone lub ciemne, można coś pokombinować z nastawami. Jeżli mają piękny kolorek kawy z mlekiem, należy raczej zweryfikować swój styl jazdy i kondycję techniczną motóra, na przykład czy nie obcierają hamulce. :motorcycle:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
hetman
Posty: 439
Rejestracja: 17 kwietnia 2011, 21:48
Motocykl: Yamaha Virago 535 '89r
Lokalizacja: Radom
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

Post autor: hetman »

grzegorzbr2 pisze:Czy jest sens przymulać silnik aby zaoszczędzić na paliwie 8zł na 100km?
Otóż jest, i nie tylko ze względu na swój portfel. Chciałbym żeby moje dziecko kiedyś też znało zapach świeżego powietrza.
Obrazek
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

Post autor: tylust »

hetman pisze:
grzegorzbr2 pisze:Czy jest sens przymulać silnik aby zaoszczędzić na paliwie 8zł na 100km?
Otóż jest, i nie tylko ze względu na swój portfel. Chciałbym żeby moje dziecko kiedyś też znało zapach świeżego powietrza.
Ja z kolei chciałbym aby moje wnuki zaznały przyjemności jazdy na XV 750 z pustym wydechem oraz brzmienia silnika V8 tak od około 350 cali sześciennych czyli 5700 ccm :mrgreen: Nie przesadzajmy z tym ekoterroryzmem. Startujący Jubo Jet produkuje tyle spalin ile Ty ze swoimi dziećmi nie wyprodukujesz do końca życia. Jest wiele innych sposobów na ochronę środowiska oprócz kastrowania motocykli.
Tomek
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

Post autor: Artur »

Jak zalozysz kolego mniejsze dysze paliwowe to tylko zaszkodzisz, czy widziales kiedys wypalony zawór lub dziurę w tloku?
Możesz mieć okazje zobaczyć, bo o ile silnik stoleruje za bogata mieszankę przykapcajac czasem na czarno,to mieszanka za uboga skutkuje w/w usterkami
Jest takie stare powiedzenie mechaników jeszcze z czasów gaźników w puszkach "silnik pali benzynę lub zawory"
Powodzenia :D
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

Post autor: Blunio »

Artur pisze:o ile silnik stoleruje za bogata mieszankę przykapcajac czasem na czarno,to mieszanka za uboga skutkuje w/w usterkami
Popieram w 100%. Silnik ma spalać mieszankę stechiometryczną, czyli 17 kg powietrza na 1 kg benzyny. Wszelkie odstępstwa od tej proporcji mają zły wpływ na silnik i własności trakcyjne pojazdu.
Silniki o zapłonie iskrowym źle pracują na mieszankach ubogich - podwyższa się temperatura spalin, spalanie jest wydłużone w czasie (przewlekłe) w rosnącej objętości nad tłokiem (spalanie izobaryczne), i wypalać się przy tym mogą przylgnie gniazd zaworowych, nadpaleniu mogą ulec elektrody świecy zapłonowej. Stąd w dawniejszych silnikach z gaźnikiem mieszanka tworzona była raczej w kierunku mieszanki bogatszej, co generowało powstawanie nadmiernej emisji toksycznych spalin i powodowało większe zużycie paliwa.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3% ... _powietrza
Idąc tokiem myślenia autora wątku, można by całkiem zadrutować dysze. Tylko gdzie wtedy przyjemność z jazdy :?:
:motorcycle:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

Post autor: vinny »

Jezeli ma palic 5,5 l/100 km , to do tego co napisali wyzej koledzy dolozylbym synchronizacje gaznikow i bedzie tyle palila.
sorki za angielska klawiature
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

Post autor: Cpt. Nemo »

Luki17 pisze: główne dysze paliwa 122,5.Czy jak założę mniejsze dysze np. 117,5 to motocykl będzie mniej palił i czy nie będzie to miało wpływu na przyspieszenie?
Oczywiscie, bo fabryka takie dysze zalozyla tylko po to zeby narazic uzytkownika na wysokie uzycie paliwa.
Niedobra fabryka niedobra ...

tylust pisze: Jak chcesz aby mniej palił to kup moto o mniejszej pojemności lub skuterek :wink: ...
To nie koniecznie tak dziala :) Przyklad ? Suzuki SV 650 zuzywa przy Viragowej 535 jezdzie 4 - 4,5 l :)


vinny pisze:Jezeli ma palic 5,5 l/100 km , to do tego co napisali wyzej koledzy dolozylbym synchronizacje gaznikow i bedzie tyle palila.
Zdecydowanie zbyt wiele osob tutaj przecenia znaczenie synchronizacji :)
Synchronizacja dobra rzecz, ale nie jest zadnym panaceum na wszystkie bolaczki :)
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

Post autor: Blunio »

Cpt. Nemo pisze:Synchronizacja dobra rzecz, ale nie jest zadnym panaceum na wszystkie bolaczki
Dokładnie tak. Synchronizacja jest ostatnią kosmetyką po gruntownej regulacji zaworów, gaźników, wymianie filtrów i świec. To po prostu taka wisienka na torcie :mrgreen:

Samo zaś spalanie paliwa jest wypadkową kondycji technicznej motóra i umiejętności kierowcy oraz szeregu czynników zewnętrznych, jak stan drogi, temperatura, ciśnienie atm, wilgotność powietrza, itd itp.
Na dwie pierwsze mamy niebagatelny wpływ i na tym trzeba się skoncentrować. Pierwszy czynnik jest inwestycyjny (jak dbasz - tak masz), drugi można można rozwijać i doskonalić bezinwestycyjnie :bravo:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

Post autor: tylust »

Cpt. Nemo pisze: ...

tylust pisze: Jak chcesz aby mniej palił to kup moto o mniejszej pojemności lub skuterek :wink: ...
To nie koniecznie tak dziala :) Przyklad ? Suzuki SV 650 zuzywa przy Viragowej 535 jezdzie 4 - 4,5 l....

Silniki gaźnikowe mają to do siebie. Kiedyś miałem świra na punkcie amerykańskiego V8 i parę latek kulałem się Oldsmobilem z silnikiem 5,7.... Taki silnik spali 12/100, ale spali też 30/100.... Kto co lubi :mrgreen:
Tomek
Awatar użytkownika
Bynio
Posty: 1300
Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
Motocykl: XVS 1300 2007r.
Lokalizacja: Kutno
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

Post autor: Bynio »

Opuść iglicę o jeden ząbek to będzie ci palił mniej :)
Obrazek
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
Luki17
Posty: 67
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:49
Motocykl: Virago XV750 95'
Lokalizacja: Pułtusk
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

Post autor: Luki17 »

Dzięki Bynio.Tak też uczynię.I zobaczymy czy to pomoże.
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

Post autor: Cpt. Nemo »

tylust pisze: Jak chcesz aby mniej palił to kup moto o mniejszej pojemności lub skuterek
Ze skuterkow np. Burgman 650 :) albo Honda FJS Silver Wing 600 czy tez Yamaha T-max XP 500

:) :)
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
ODPOWIEDZ