xv700 przerywanie, szarpanie gaśnięcie

Tematy związane z gażnikami
danek25
Posty: 189
Rejestracja: 15 lipca 2014, 12:27
Motocykl: virago XV700
Lokalizacja: Zambrów podlasie
Wiek: 40
Status: Offline

xv700 przerywanie, szarpanie gaśnięcie

Post autor: danek25 »

Koledzy to mój pierwszy post więc wszystko od początku. Od tygodnia jestem w posiadaniu virago XV700 z gażnikami hitachi wersja USA rok 86. Niby wszystko ok ale nie do końca. Pali ok na jałowym pracuje też ładnie, problem pojawia się dopiero jak przelecę się tak z prędkością 120-130km wówczas zaczyna szarpać brak płynności jazdy zachowanie jak by się paliwo kończyło. Wtedy odpuszczę manetkę zwolnię, zredukuje i dalej szarpie brak możliwości rozpędzenia, w tym momencie potrafi strzelić w wydech. Jak się zatrzymam to jałowe wtedy spadają do 400-500 obrotów, silnik kuleje nie daje się wkręcić w obroty i w końcu zgaśnie. Jak zgaśnie to jest problem z ponownym startem. Łapie i odrazu gaśnie i tak kilka razy, aż w końcu odpali jakby nigdy nic i znowu pracuje, dalej można jechać. Objaw nie występuje jak jej nie przyłożę. Poprzedniego właściciela znam i mówił mi co w niej robił. Jakiś mechanior wymieniał mu membranę w kraniku, bo puściła, rozbierał gażniki, czyścił je, stwierdził, że membrany są ok i nie wymagają wymiany. Gażniki zsynchronizował, wyregulował zawory i wymienił świece na NGK. Tak motocykl przyszykował do sezonu. Odkupiłem virago i u mnie pojawiły się takie problemy. Swiece wykręciłem i obejrzałem, wygląda to tak, że na przednim garze świeca lekko przykopcona brązowa, na tylnym świeca praktycznie biała, kawa z duża ilością mleka. Za co się na początek zabrać? Wczoraj rozebrałem troszkę motocykl i zauważyłem, że ktoś odłączył wężyk podciśnienia od gażnika tylnego cylindra. Wężyk ten co idzie od gardzieli do membrany z boku gażnika (regulator mieszanki czy jakoś tak). Nie wiem czemu tak zostało, robota celowa wężyk zaślepiony, żeby do gardzieli nie dostawał lewego powietrza. Po założeniu nic to i tak nie zmieniło. Membrana w tym gażniku ta z boku jest ok sprawdzałem vacum pompką szczelna. Pomocy
Kranik dopiero też wyciągałęm i membranka idealna tylko jakiś mechanior składał nową membranę smarując lekko silikonem :frustrated: oczyściłem paliwo zapierdziela na bank sitko w zbiorniku czyściutkie. Synchro gazników równiutkie bez regulacji, a motocykl się dławi. Skoro synchro trzyma równe to raczej membrany w gażnikach są ok. Wywalam gażniki na wierzch i czyszczenie może gdzieś zaciągnęło syfa.
Ostatnio zmieniony 16 lipca 2014, 10:08 przez danek25, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: xv700 przerywanie, szarpanie gaśnięcie

Post autor: Artur »

Sprawdź zawory możesz mieć za małe luzy, i jak przegonisz mocniej to ci podpiera
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: xv700 przerywanie, szarpanie gaśnięcie

Post autor: -waldi- »

na gniazdach zaworków iglicowych masz siteczka (filtry) sprawdź czy nie przytkane
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
danek25
Posty: 189
Rejestracja: 15 lipca 2014, 12:27
Motocykl: virago XV700
Lokalizacja: Zambrów podlasie
Wiek: 40
Status: Offline

Re: xv700 przerywanie, szarpanie gaśnięcie

Post autor: danek25 »

i wziołem się za gażniki rozebrałem n czynniki pierwsze i owszem było sporo syfu wypłukane wymyte drożne, membrany ok. Problem tylko z wyregulowaniem poziomu paliwa w jednej komorze. Zaworek wygląda ładnie, a wyregulować nie mogłem. Przy demontażu komory pływaka zaczepiała o pływak i lekko się zgiął pływak, miałem problem z ustawieniem poziomu paliwa w komorze, ale jakoś się udało. Po złożeniu i jeżdzie motocykl zapitala jak samolot, zero duszenia strzałów itp mocy przybyło. Tylko po kilku przejażdzkach ostrzejszych potrafi czasem wyłączyć tylny cylinder. W momencie jak wyłączył to wężykiem sprawdziłem, w lewym gażniku czyli cylinder tylny poziom jest stanowczo za duży. Jak stuknę w dekielek pływaka to kolejne pomiary poziomu wychodzą ok. Ewidentnie zacina się pływak o obudowę komory i to właśnie ten z którego regulacją miałem problem. Dziś mam mieć używany pływak z drugiego gażnika to podmienię, bo siedziałem chyba ze 3 godziny i przeginałem blachę pływaka, żeby się nie zacinała i jak widać i tak czasem się przytnie. Te gażniki to ciżęki temat jest idzie je wymienić na coś mniej awaryjnego?
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: xv700 przerywanie, szarpanie gaśnięcie

Post autor: Artur »

Tak na pompę wtryskowa z golfa TDI
danek25
Posty: 189
Rejestracja: 15 lipca 2014, 12:27
Motocykl: virago XV700
Lokalizacja: Zambrów podlasie
Wiek: 40
Status: Offline

Re: xv700 przerywanie, szarpanie gaśnięcie

Post autor: danek25 »

Kolego nie robię sobie jaj tylko pytam bo ponoć można zmienic. W temacie motocykli jestem laikiem dopiero zaczynam. Swoją drogą temat opanowany, powodem wyłaczania tylnego cylindra był zacinający się pływak w gażniku. Co do pomp TDi to nie rób jaj bo akurat w branży samochodowej jestem na co dzień :D.Kupiłem dopiero co motocykl i zaczynam więc proszę o wyrozumiałość. Dziękuje za pomoc.
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: xv700 przerywanie, szarpanie gaśnięcie

Post autor: Artur »

Kolego gaźnik motocyklowy jest skomplikowanym ustrojstwem, skoro masz xv700 wiec powinieneś mieć gaźniki Hitachi, podobno mniej kaprysne sa Mikuni montowane w wersjach europejskich.
Ale zasada działania jest ta sama
Sam u siebie mam Hitachi i niemoge na nie złego słowa powiedziec, działają jak powinny :)
A czym zastąpić gaźnik? Innym gaźnikiem? Teoretycznie da się nawet wtrysk paliwa zamontować tylko POCO :)
danek25
Posty: 189
Rejestracja: 15 lipca 2014, 12:27
Motocykl: virago XV700
Lokalizacja: Zambrów podlasie
Wiek: 40
Status: Offline

Re: xv700 przerywanie, szarpanie gaśnięcie

Post autor: danek25 »

Nie no oczywiste, że nie miałem na myśli przeróbek porządnej starej myśli technicznej, chodziło mi właśnie o zastąpienie gażnika Hitachi gażnikiem Mikuni, czy te drugie są lepsze i mnie sprawiają kłopotów, bo właśnie słyszałem, że tak. Póki co wyregulowałem swoje gaziory i jak na razie jest oki.
Awatar użytkownika
Silmavein
Posty: 27
Rejestracja: 25 maja 2012, 18:59
Motocykl: XV700 '86
Lokalizacja: Kraków, Nowa Huta
Wiek: 34
Status: Offline

Re: xv700 przerywanie, szarpanie gaśnięcie

Post autor: Silmavein »

Mam taką samą Virkę i ja bym nie zastanawiał się nad wymianą Hitachi na Mikuni bo to mija się z celem. Wykosztujesz się jedynie a regulować i tak trzeba. Bardziej bym pomyślał nad ewentualną wymianą pływaka jeśli wciąż będzie robił problemy, choć nie łatwo zdobyć elementy gaźnika. Te gaźniki jak już załapiesz jak są zbudowane to nie są tak trudne w regulacji, tylko co sezon czasami trzeba przy nich po grzebać.
---Peace&Love---
Obrazek
deejayadam
Posty: 54
Rejestracja: 05 września 2013, 18:00
Motocykl: Honda Deauville 650
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 54
Status: Offline

Re: xv700 przerywanie, szarpanie gaśnięcie

Post autor: deejayadam »

Ja wymieniłem Hitachi na Mikuni w Virago xv700 , bo niestety musiałem , były wyrąbane na maxa , dostawały dziwnych obrotów , gasła , pierwszy gar nie palił jak powinien , totalna czarna magia , ale po wymianie jestem zadowolony , chodzi jak powinien , tylko cena była nie mała za mikuni , ale nie żałuję.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: xv700 przerywanie, szarpanie gaśnięcie

Post autor: -waldi- »

jak masz pozostałości to odkupię zaworek ssania z Hitachi
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
deejayadam
Posty: 54
Rejestracja: 05 września 2013, 18:00
Motocykl: Honda Deauville 650
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 54
Status: Offline

Re: xv700 przerywanie, szarpanie gaśnięcie

Post autor: deejayadam »

No niestety już niemam tych Hitachi , sprzedałem w całości , mechanikowi z dopłatą za wymianę i regulację
ODPOWIEDZ