oznaczenie na kraniku virago750

Tematy związane z gażnikami
iremat1
Posty: 2
Rejestracja: 10 czerwca 2014, 12:37
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: Stargard szczeciński
Wiek: 58
Status: Offline

oznaczenie na kraniku virago750

Post autor: iremat1 »

Witam Wszystkich! Jestem nowicjuszem i mam pytanie które rozwali nie jednego ale zapytam.
Na kraniku przy zbiorniku paliwa są oznaczenia które już zostały przez Was opisane ale....w której pozycji kranik pokazuje np;ON ta dłuższa czy ta krótsza część tego kranika, bo na dobra sprawę "pokazuje 2 przeciwstawne, która wskazuje tę poprawna dłuższa czy krótsza końcówka tego pokrętła? Z góry dziękuje za podpowiedz
Awatar użytkownika
Ciastek9000
Posty: 384
Rejestracja: 15 maja 2014, 18:54
Motocykl: Yamaha XV750
Lokalizacja: Mazowieckie
Wiek: 36
Status: Offline

Re: oznaczenie na kraniku virago750

Post autor: Ciastek9000 »

Przecież pokrętło jest w kształcie strzałki, a którą częścią strzałka wskazuje?
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: oznaczenie na kraniku virago750

Post autor: leszekk »

Jeśli poprzednia podpowiedź nie wystarczyła to przeanalizuj gdzie masz napis PRI i która część kranika na nią wskazuje. Analogicznie będzie z ON i RES (tak się mądrzę bo nie pamiętam już)
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
iremat1
Posty: 2
Rejestracja: 10 czerwca 2014, 12:37
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: Stargard szczeciński
Wiek: 58
Status: Offline

Re: oznaczenie na kraniku virago750

Post autor: iremat1 »

...no tak po włączeniu halogena i dokładnym obejrzeniu kranika okazało się ze jest tam strzałka...Dzięki za podpowiedz!!! Wszystko jasne!
Awatar użytkownika
Pawel
Posty: 30
Rejestracja: 22 stycznia 2016, 14:34
Motocykl: XV 125
Lokalizacja: Cze-wa
Status: Offline

Re: oznaczenie na kraniku virago750

Post autor: Pawel »

dlaczego u mnie nie ma oznaczenia ON jest tylko PRI RES i FUEL
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: oznaczenie na kraniku virago750

Post autor: tylust »

Z tymi kranikami to różnie bywa. Moje np. jakiś magik kiedyś pewnie rozbierał i poskładał tak, że teraz PRI znajduje się w pozycji RES. Najlepiej ściągnąć wężyk i sprawdzić w jakiej pozycji leje grawitacyjnie (czyli PRI)
Tomek
Awatar użytkownika
kliper
Posty: 896
Rejestracja: 12 lipca 2014, 10:28
Motocykl: xvs 950
Lokalizacja: powiat starachowicki
Wiek: 49
Status: Offline

Re: oznaczenie na kraniku virago750

Post autor: kliper »

tylust pisze:Z tymi kranikami to różnie bywa. Moje np. jakiś magik kiedyś pewnie rozbierał i poskładał tak, że teraz PRI znajduje się w pozycji RES. Najlepiej ściągnąć wężyk i sprawdzić w jakiej pozycji leje grawitacyjnie (czyli PRI)
Pewnie ktoś rozbierał i przy montażu zamienił prawą stronę z lewą. U mnie na dół jest FUEL do przodu RES do tyłu PRI.
Awatar użytkownika
Pawel
Posty: 30
Rejestracja: 22 stycznia 2016, 14:34
Motocykl: XV 125
Lokalizacja: Cze-wa
Status: Offline

Re: oznaczenie na kraniku virago750

Post autor: Pawel »

a u mnie lewo czyli przód jest PRI , góra RES , a prawo czyli tył jest FUEL , no i w której pozycji powinien być przekręcony kranik , rozumiem że FUEL znaczy ON , może głupie pytanie ale jestem nowicjuszem
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: oznaczenie na kraniku virago750

Post autor: leszekk »

Pawel pisze:jestem nowicjuszem
Jeśli wszystko działa poprawnie to zaleca się jeździć w położeniu FUEL czy ON. Jeśli zapaliła się kontrolka niskiego poziomu paliwa należy przełączyć na RES (nie zaleca się jechać póki nie zacznie przerywać bo to nie jest fajne wrażenie gdy zaczyna przerywać w trakcie wyprzedzania TIRa).
PRI służy do uzupełnienia paliwa w komorach pływakowych gaźników po długotrwałym postoju (np. po zimie), po remoncie wymagającym opróżnienia gaźników z paliwa lub po wyjechaniu paliwa do ostatniej kropelki. I po wykonaniu tej czynności należy niezwłocznie przełączyć w pozycję normalnej eksploatacji czyli FUEL lub RES.
Są tacy, którzy na wszelki wypadek jeżdżą na RES dorabiając do tego różne teorie. Gdy kontrolka działa - w zasadzie można sobie na taką ekstrawagancję pozwolić (do czasu gdy szlag nie trafi żaróweczki czy czujnika poziomu paliwa). Mając na uwadze, że kontrolka rezerwy to raczej mało krytyczny obwód i nikt do niego trzech obwodów zapasowych nikt nie zrobił, lepiej jechać na FUEL i gdyby rezerwa się nie zapaliła, przerywający silnik przypomni nam o konieczności zatankowania. Przy jeździe na RES pozostanie zadzwonić po Assistance albo pchać do najbliższego CPNu
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
leopold
Posty: 579
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Status: Offline

Re: oznaczenie na kraniku virago750

Post autor: leopold »

leszekk pisze:Są tacy, którzy na wszelki wypadek jeżdżą na RES dorabiając do tego różne teorie.
Oj tam, oj tam. Ja popylam na RES... bo bardzo nie lubię momentu paniki, gdy nagle moto mi się dławi. Co z tego, że po chwili domyślam się, że to "tylko" problem ustawienia kranika, gdy całe "easy" diabli wzięli?
Kontrolka + jakie takie ogarnianie tematu przejechanego dystansu (choćby za pomocą licznika "dziennego przebiegu") skutecznie zabezpiecza przez pustynią w zbiorniku; wszak trudno u nas znaleźć miejsce, z którego do stacji benzynowej jest więcej niż ze 30 km.
Pozdrawia Leopold

PS. Mam assistance :D
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: oznaczenie na kraniku virago750

Post autor: tylust »

też jeżdżę na RES ponieważ gdyż w moim roczniku brak kontrolki rezerwy... więc na nią nie czekam :mrgreen:
Tomek
Awatar użytkownika
Qbeł
Posty: 4042
Rejestracja: 19 stycznia 2009, 17:44
Motocykl: Honda ST 1300
Lokalizacja: Głęboka Wiocha k/Zgierza obok Łodzi
Wiek: 55
Status: Offline

Re: oznaczenie na kraniku virago750

Post autor: Qbeł »

A właściwie , to po co ta rezerwa , czemu miał służyć ten wynalazek? Ja z rezerwą miałem niemiłe doświadczenie , gdy dała znać o sobie na skrzyżowaniu przy lewoskręcie i od tamtego czasu zawsze już jeździłem na ON.
Obrazek
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: oznaczenie na kraniku virago750

Post autor: leszekk »

No rezerwa jest właśnie po to, żeby uniknąć niespodziewanego pchania przez 40 km. Jeśli masz świadomość, że paliwo jest na wykończeniu podjeżdżasz do CPN bądź przełączasz na rezerwę i podjeżdżasz na CPN. Jeśli masz sprawną kontrolkę rezerwy nie ma niespodzianek: lampka, przełącznik, tankowanie, Jeśli lampki nie ma lub się przepaliła musimy się pogodzić z tym, że czasem na światłach czy lewoskręcie zostaniemy jak ta pipa na środku skrzyżowania
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
Qbeł
Posty: 4042
Rejestracja: 19 stycznia 2009, 17:44
Motocykl: Honda ST 1300
Lokalizacja: Głęboka Wiocha k/Zgierza obok Łodzi
Wiek: 55
Status: Offline

Re: oznaczenie na kraniku virago750

Post autor: Qbeł »

Wcześniej napisałem ON , ale oczywiście chodziło mi o RES - mój błąd. Wg mnie coś takiego jsk przełączanie na rezerwę jest czymś zupełnie niepotrzebnym.
Obrazek
osman1971
Posty: 312
Rejestracja: 26 października 2013, 16:26
Motocykl: Była 535 jest 750
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 52
Status: Offline

Re: oznaczenie na kraniku virago750

Post autor: osman1971 »

u mnie jest tak, że najpierw zaczyna szarpać,przerywać a dopiero po przełączeniu na res i przejechaniu ok 2 km zapala się kontrolka.
Awatar użytkownika
Pandik
Posty: 2755
Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 19:55
Motocykl: Borsuk
Lokalizacja: Czerwionka
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

Re: oznaczenie na kraniku virago750

Post autor: Pandik »

osman1971 pisze:u mnie jest tak, że najpierw zaczyna szarpać,przerywać a dopiero po przełączeniu na res i przejechaniu ok 2 km zapala się kontrolka.
Mam to samo, dychę albo i więcej zrobię po szarpaniu i dopiero kontrolka pali.
Ale to chyba lepiej, wyobrażam sobie sytuację gdy zbliżam się do domu, silnik szarpie to daję rezerwę, parkuję w garażu a rano zapominam że jest na rezerwie ale po chwili przypomina mi o tym lampka. a tak to jest lampka, potem szarpie, włączam rezerwę, zapominam, jadę rano i widzę że się świeci to przełączam na rezerwę... o kurr...
ODPOWIEDZ