Które to śruby do regulacji?

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
radziu63
Posty: 218
Rejestracja: 18 grudnia 2013, 10:59
Motocykl: Jędza 250, 92'
Lokalizacja: Okolice Krosna Odrzańskiego
Wiek: 34
Status: Offline

Które to śruby do regulacji?

Post autor: radziu63 » 07 marca 2015, 20:21

Witam, od razu powiem, ze szukałem i nie znalazłem, więc albo słabo szukałem, albo nie ma :mrgreen:
Chodzi mi o śrubki regulacyjne gaźnika w 250-tce. Które to? Poproszę o fotkę z zaznaczonymi śrubkami jeśli ktoś ma, albo o dokładne wytłumaczenie, dzięki :D

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7065
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Które to śruby do regulacji?

Post autor: -waldi- » 07 marca 2015, 20:56

Popatrz od strony pompki paliwa, albo ją zdemontuj. Za nię bedziesz miał otwór w gaźniku a wewnątrz śrubka
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

Awatar użytkownika
radziu63
Posty: 218
Rejestracja: 18 grudnia 2013, 10:59
Motocykl: Jędza 250, 92'
Lokalizacja: Okolice Krosna Odrzańskiego
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Które to śruby do regulacji?

Post autor: radziu63 » 07 marca 2015, 21:05

Ok, czyli jest tylko jedna śrubka do regulacji???

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7065
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Które to śruby do regulacji?

Post autor: -waldi- » 08 marca 2015, 09:27

Jest jeden gaźnik na 2 cylindry - tym regulujesz skład dla biegu jałowego.

Chyba że pytasz o jakieś inne śruby regulacyjne
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

Awatar użytkownika
radziu63
Posty: 218
Rejestracja: 18 grudnia 2013, 10:59
Motocykl: Jędza 250, 92'
Lokalizacja: Okolice Krosna Odrzańskiego
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Które to śruby do regulacji?

Post autor: radziu63 » 10 marca 2015, 09:38

Chodzi mi o śruby regulacyjne od paliwa i od powietrza... Takie jakie są np przy gaźniku w komarku... No chyba ze tu jest inaczej... :? :? :? Pytam bo problemem są zakopcone świece i pomyślałem ze być może gaźnik do regulacji i tu pojawił się problem, bo nie wiem które to śruby go regulują... Obejrzałem gaźnik wokoło i na tym pozostałem :(

Awatar użytkownika
Pawcio89
Posty: 148
Rejestracja: 12 czerwca 2012, 10:13
Motocykl: XV 250 3LS, VT 1100
Lokalizacja: Przewrotne
Wiek: 29
Status: Offline

Re: Które to śruby do regulacji?

Post autor: Pawcio89 » 10 marca 2015, 13:51

To właśnie skład mieszanki regulujesz tą śrubą o której napisał Waldi. Skoro masz okopcone świece to widocznie masz za bogatą mieszankę więc powinieneś ją zubożyć poprzez dokręcenie wyżej wymienionej śruby.

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7065
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Które to śruby do regulacji?

Post autor: -waldi- » 10 marca 2015, 19:26

świece mogą być tez zakopcone przez niską temperaturę ich, pracę silnika na biegu jałowym, "branie" oleju itd..

pojeździć i po dłuższej trasie, bez pyrkania na jałowych sprawdzić izolatory świec
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

Awatar użytkownika
radziu63
Posty: 218
Rejestracja: 18 grudnia 2013, 10:59
Motocykl: Jędza 250, 92'
Lokalizacja: Okolice Krosna Odrzańskiego
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Które to śruby do regulacji?

Post autor: radziu63 » 11 marca 2015, 10:48

No właśnie, odkręciłem pompkę paliwa i klops...albo jestem ślepy, albo nie ma tam tej śruby regulacyjnej... A okopcone świece mogą być przyczyną robienia częstych i krótkich tras???

Awatar użytkownika
Bynio
Posty: 1290
Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
Motocykl: XVS 1300 2007r.
Lokalizacja: Kutno
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Które to śruby do regulacji?

Post autor: Bynio » 11 marca 2015, 10:53

Przy krótkich trasach świeca może się nie oczyścić bo nie złapie temperatury i takie objawy mogą być choć bardziej bym stawiał na regulację lub poziom paliwa.
Obrazek
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach

Awatar użytkownika
roboluch
Posty: 75
Rejestracja: 28 września 2014, 18:33
Motocykl: XV 125
Lokalizacja: Lubsko
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

Re: Które to śruby do regulacji?

Post autor: roboluch » 11 marca 2015, 12:23

Za pompką paliwa od prawej strony na dole gaźnika jest śruba do regulacji biegu jałowego i tylko biegu jałowego. Zdemontuj pompkę to ją znajdziesz. Może być zasłonięta gumowym korkiem. I tak jak koledzy piszą, świece mogą być nie dogrzane. Piszesz, że są okopcone, ale są czarne i suche czy czarne i mokre? Proponował bym zajrzeć do filtra powietrza czy aby nie jest zabity pyłem. W takim przypadku też bierze więcej wachy.
Tylko dwie rzeczy są nieskończone, wszechświat i ludzka głupota, chociaż co do pierwszego nie mam pewności.
Albert Einstain

Awatar użytkownika
radziu63
Posty: 218
Rejestracja: 18 grudnia 2013, 10:59
Motocykl: Jędza 250, 92'
Lokalizacja: Okolice Krosna Odrzańskiego
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Które to śruby do regulacji?

Post autor: radziu63 » 12 marca 2015, 08:45

Dzięki roboluch, świece są czarne i suche... Jak będę miał chwilkę to posprawdzam... A skoro jest podjęty temat świec, to czy normalne jest to ze obydwie (nowe) świece tak same z siebie przestaną działać? W tamtym roku w maju wkręciłem nówki (NGK CR6HS) i teraz gdzieś z 2 tygodnie temu zauważyłem ze silnik ciężko odpala, jakoś tak dziwnie chodzi i właśnie wczoraj po odpaleniu pochodził chwilkę po czym zgasł i już więcej nie odpali... Odkręciłem świece i okazało się ze żadna nie ma iskry a jak już zaświeci to ledwo co... Po zmianie świec na nowe odpala od strzała... Dodam ze zimą moto odpalałem co tydzień, dwa... Felerne świece czy jak :shock: :shock: :shock:

Awatar użytkownika
Pawcio89
Posty: 148
Rejestracja: 12 czerwca 2012, 10:13
Motocykl: XV 250 3LS, VT 1100
Lokalizacja: Przewrotne
Wiek: 29
Status: Offline

Re: Które to śruby do regulacji?

Post autor: Pawcio89 » 12 marca 2015, 14:12

radziu63 pisze: Dodam ze zimą moto odpalałem co tydzień, dwa...
I podczas takiego odpalanie oczywiście czekałeś aż silnik osiągnie właściwą dla swojej pracy temperaturę tak aby świece podczas pracy zdążyły się wygrzać, bo w przeciwnym razie takie odpalanie "na chwilkę" to bardzo skuteczny sposób na zamordowanie świec

Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2694
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Które to śruby do regulacji?

Post autor: tylust » 12 marca 2015, 17:58

W wielu wątkach pojawia się ta sama złota myśl, którą warto zapamiętać radziu - moto odpalamy tylko wtedy kiedy mamy zamiar na nim jeździć. Przepalanie w zimie, żeby sobie posłuchać itp niszczy świecie i kilka innych rzeczy.
Tomek

Awatar użytkownika
radziu63
Posty: 218
Rejestracja: 18 grudnia 2013, 10:59
Motocykl: Jędza 250, 92'
Lokalizacja: Okolice Krosna Odrzańskiego
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Które to śruby do regulacji?

Post autor: radziu63 » 13 marca 2015, 09:07

No tak, zgadza się, czasem było odpalanie na chwilkę i pewnie przez to załatwiłem świece... To sprawa wyjaśniona, dzięki Panowie za poradę :bravo: :motorcycle:

ODPOWIEDZ