535 po wymianie filtra powietrza, nie trzyma obrotow

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
Spider
Posty: 177
Rejestracja: 07 lutego 2015, 23:16
Motocykl: xv535 -> FZ6
Lokalizacja: Łódź / Czaplinek
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: 535 po wymianie filtra powietrza, nie trzyma obrotow

Post autor: Spider »

trzymam kciuki,
moich nie dałem rady rozdzielić i wkręcam dziś bez zaglądania pod te małe pokrywki.
ślimak twardziel...
XV 535 Sportster
FZ6 Fazer
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5395
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: 535 po wymianie filtra powietrza, nie trzyma obrotow

Post autor: toooomelo »

A ja nie wierzę, że to wszystko robi dziewczyna!
Rewelacja! :)
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
bbruda
Posty: 39
Rejestracja: 13 kwietnia 2015, 11:31
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: 535 po wymianie filtra powietrza, nie trzyma obrotow

Post autor: bbruda »

Oba gazniki wyczyszczone i poskladane, zostal mi jeden malutki oring ale tylko jeden, drugiego nigdzie nie znalazlam, przejrzalam schematy i wyglada jak ten od dyszy wolnych obrotow (pilot jet), ale u mnie byla tylko dysza, sprezynka i podkladka.
Czy ktos przypadkiem ma wyjeta te dysze i jest na niej oring, w ktorym dokladnie miejscu powinien byc?

Dzis zamontuje gazniki na miejce, powinno dzialac bez tych oringow skoro jednego i tak nie bylo (chyba ze cos pokrecilam) :)
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: 535 po wymianie filtra powietrza, nie trzyma obrotow

Post autor: vinny »

bbruda pisze:Oba gazniki wyczyszczone i poskladane, zostal mi jeden malutki oring ale tylko jeden, drugiego nigdzie nie znalazlam, przejrzalam schematy i wyglada jak ten od dyszy wolnych obrotow (pilot jet), ale u mnie byla tylko dysza, sprezynka i podkladka.
Czy ktos przypadkiem ma wyjeta te dysze i jest na niej oring, w ktorym dokladnie miejscu powinien byc?

Dzis zamontuje gazniki na miejce, powinno dzialac bez tych oringow skoro jednego i tak nie bylo (chyba ze cos pokrecilam) :)
Ten oring jest ważny bo uszczelnia uklad ssący dla wolnych obrotów i na pewno jest na miejscu , potrzebujesz dobrą latarkę ( żeby sprawdzić w którym gażniku został ) i cienki drucik na końcu zagięty tak żeby go wyjąć . Jeżeli go nie wyjmiesz to przynajmniej bedziesz wiedziała w którym jest ,żebyś nie zapodala dwóch oringów w jedno gniazdo :D . Przed odpaleniem moto wymień filtr paliwa .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
bbruda
Posty: 39
Rejestracja: 13 kwietnia 2015, 11:31
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: 535 po wymianie filtra powietrza, nie trzyma obrotow

Post autor: bbruda »

vinny pisze:Ten oring jest ważny bo uszczelnia uklad ssący dla wolnych obrotów i na pewno jest na miejscu , potrzebujesz dobrą latarkę ( żeby sprawdzić w którym gażniku został ) i cienki drucik na końcu zagięty tak żeby go wyjąć . Jeżeli go nie wyjmiesz to przynajmniej bedziesz wiedziała w którym jest ,żebyś nie zapodala dwóch oringów w jedno gniazdo :D . Przed odpaleniem moto wymień filtr paliwa .
Dzieki, poszukam zatem tego drugiego oringu w razie co dokupie jakbym jednak zgubila...
Filtr paliwa mam kupiony, czeka w pidelku, wiec wymienie jak radzisz.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: 535 po wymianie filtra powietrza, nie trzyma obrotow

Post autor: -waldi- »

o-ring, podkładka, sprężynka....

często o-ring zostaje w środku otworu
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
bbruda
Posty: 39
Rejestracja: 13 kwietnia 2015, 11:31
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: 535 po wymianie filtra powietrza, nie trzyma obrotow

Post autor: bbruda »

-waldi- pisze:o-ring, podkładka, sprężynka.... często o-ring zostaje w środku otworu
Dzieki Waldi, dobrze ze tak wlasnie zrobilam, bo posta zobaczylam dzis rano :)

Gaznik prawie na miejscu ale duzo czasu zajela mi walka z gumami od dolotu powietrza, w zasadzie na razie tylko jedna siedzi na miejscu.
Za tak glupie rozwiazanie chetnie zabilam bym kogos dwa razy, raz przy wyciaganiu, drugi razy przy wkladaniu gaznika...

Wymiana filtra paliwa to byl bardzo dobry pomysl, nie chcecie wiedziec co w nim bylo :) az sie dziwie ze ten motocykl w ogole pracowal :)

Jeszcze tylko jedna cholerna guma, uzbroic gaznik, zamontowac bak i uzbroic jajka :) no moze w sobote wyjade :)
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: 535 po wymianie filtra powietrza, nie trzyma obrotow

Post autor: Blunio »

bbruda pisze:duzo czasu zajela mi walka z gumami
Tak to jest ... ja jak przerabiałem ten temat to ciągnąłem gumę szczypcami płaskimi za te odstające "uszy" a z góry pchałem ręką wsadzoną do ramy. Trochę bolało, ale poszło. :mrgreen:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
barg
Posty: 814
Rejestracja: 15 września 2011, 23:44
Motocykl: XV 700 '84 ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 53
Status: Offline

Re: 535 po wymianie filtra powietrza, nie trzyma obrotow

Post autor: barg »

Blunio pisze: Tak to jest ... ja jak przerabiałem ten temat to ciągnąłem gumę szczypcami płaskimi za te odstające "uszy" a z góry pchałem ręką wsadzoną do ramy. Trochę bolało, ale poszło. :mrgreen:
Wow ale hardkor. pewnie dlatego nie lubię używać gum :lol:
Milczę zawzięcie i czekam na znak by mogło być pięknie, bo nie jest aż tak.
-Ostry-
Posty: 129
Rejestracja: 17 grudnia 2013, 21:50
Motocykl: w trakcie spawania
Status: Offline

Re: 535 po wymianie filtra powietrza, nie trzyma obrotow

Post autor: -Ostry- »

Przed montażem gaziorów albo dolotów z airbox'a psikam trochę CarbCleanerem....i założenie nie zajmuje nigdy więcej jak minuta... :wink: :wink:
bbruda
Posty: 39
Rejestracja: 13 kwietnia 2015, 11:31
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: 535 po wymianie filtra powietrza, nie trzyma obrotow

Post autor: bbruda »

No, to skonczylam, prawie :)
Pogoda dzis dopisala, wiec udalo mi sie do konca poskladac wszystko, odpalilam, nagrzalam i wstepnie wyregulowalam na tyle zeby sie przejechac.

Bez porownania :) oprocz tego ze ten motocykl jest dla mnie za maly i nie moge sie na nim zmiescic, to zapiernicza jak szatan :) tylko strzela okropnie w wydech jak tylko odejmuje manetke gazu podczas jazdy.

Takze zostala mi regulacja do dokonczenia i synchornizacja ganizkow. Srubka regulacji skladu mieszanki na biegu jalowym, jest wykrecona na 2.5, poczytam forum jeszcze czemu strzela w wydech, nie wiem czy z obu cylindrow czy z jednego, ciezko to stwierdzic przy 50 milach na godzine :)
-Ostry-
Posty: 129
Rejestracja: 17 grudnia 2013, 21:50
Motocykl: w trakcie spawania
Status: Offline

Re: 535 po wymianie filtra powietrza, nie trzyma obrotow

Post autor: -Ostry- »

Najpierw synchro :idea:
Inaczej jakiekolwiek próby pod obciążeniem nie mają sensu.....
bbruda
Posty: 39
Rejestracja: 13 kwietnia 2015, 11:31
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: 535 po wymianie filtra powietrza, nie trzyma obrotow

Post autor: bbruda »

Cholera jeszcze zauwazylam ze jedna ze srubek spustu paliwa od gaxnika puszcza, mialam nadzieje ze ten oring wytrzyma ale nie wyyrzymal....
Nie do koncca jeszcze wiem jak dziala podcisniene w tym gazniku.
Czy jak odkrece te srubke calkiem to wyleci tyle paliwa ile w zbiorniku vzy tylko tyle paliwa ile w komorze plywakowej?
Nie koniecznie chce znowu rozlac paliwo na podjazd...
Update:
Tylko tyle ile w komorze :)
bbruda
Posty: 39
Rejestracja: 13 kwietnia 2015, 11:31
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: 535 po wymianie filtra powietrza, nie trzyma obrotow

Post autor: bbruda »

Szlag by to trafil... Moj synchronizator nie dziala :/ byc moze dlatego ze tosynchronizator na 4 gazniki i moze jakos uklad jest nie zamkniety..
A tak sie cieszylam ze dzis wyjedziemy na dwa moto...
Kolega ktory mi go pozyczal powiedzial ze na dwa tez powinien zadzialac...
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5395
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: 535 po wymianie filtra powietrza, nie trzyma obrotow

Post autor: toooomelo »

bbruda pisze:Moj synchronizator nie dziala :/ ...
Wakuometry robimy sobie sami ;-)
Bardzo prosta konstrukcja, zwykły wężyk!
Czytaj wątek: viewtopic.php?f=22&t=73&hilit=wakuometr#p385


A tak wygląda bardziej rozbudowany ;-)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
bbruda
Posty: 39
Rejestracja: 13 kwietnia 2015, 11:31
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: 535 po wymianie filtra powietrza, nie trzyma obrotow

Post autor: bbruda »

A i owszem zrobilam sobie sama z tego co mialam :) ale albo on nie dziala jak trzeba albo moich gaznikow nie da sie zsynchronizowac...
O ile udaje sie ustawic na biegu jalowym na rowno, to po dodaniu gazu zawsze ktorys ganizk pokazuje zle, po chwili pracy, znowu wraca na rowno. I oczywiscie ciagle jeszcze strzela w rure :/

Update:
Zesram sie a nie dam sie :) jak to ktos wczesniej napisal, virago to nie rakieta kosmiczna tylko konstrukcja mechaniczna z lat '80 - '90.
Uzbrojone w srubokrety pojechalysmy :) nie obylo sie bez krecenia...
Mialam wrazenie ze sruba wolnych obrotow sie rozregulowuje, bo wymagala podkrecenia, ogolnie dosc mocno jest podkrecona i wysoko podnosci mechanizm od przepustnic, jutro zrobie zdjecie.

Wynik krecenia, przestal strzelac ale poki co ma teraz zbyt wysokie obroty, jakby chcial odleciec w kosmos :)
Jutro sprawdze swiece jak wygladaja i po nagrzeniu jesli dalej bedzie mial zbyt wysokie obroty to zmniejsze. Przejechalysmy dzis ze 30mil wiec cos powinno byc widac na swiecach.

Jak mi wystarczy jutro czasu to zrobie upgrade mojego synchronizatora ale jego konstrukcja jest tak prosta ze chyba nie da sie tego zepsuc :)

Troche mi sie taka jakby telenowela zrobila :) sorki za to.
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: 535 po wymianie filtra powietrza, nie trzyma obrotow

Post autor: Blunio »

jesli dalej bedzie mial zbyt wysokie obroty to zmniejsze
Zasada jest prosta. Dużą śrubą od obrotów zmniejszay je, a staramy się podwyższać śrubkam wolnych obrotów - obiema na raz tyle samo wykręcać. Jak masz za mocno uchyloną przepustnicę (duża śruba z prawej strony) silnik opornie schodzi z obrotów :kawa:
Ja już wspominałem, synchro to kosmetyka po zrobieniu całej reszty. Na upartego zrobi je na słuch. Jak kręcisz śrubą synchronizacji i dźwięk pracującego silnika zaczyna Ci się podobać, to prawie pewne że zrobiłaś synchronizację. :kawa:
bbruda pisze:ten motocykl jest dla mnie za maly i nie moge sie na nim zmiescic
:uklon:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: 535 po wymianie filtra powietrza, nie trzyma obrotow

Post autor: vinny »

W Twoim przypadku chyba bedziesz musiala jeszcze raz wyciągnąc gażniki . Przed wkladaniem gaznikow należy wstępnie ustawić położenie przepustnicy powietrza tak ,żeby obydwie byly jednakowo otwarte ( szczelinomierz 0.7 mm wystarczy ) wtedy mamy pewność , że kręcac śruba od synchronizacji zmieniamy ich ( chodzi o przepustnice powietrza) polożenie względem siebie w obie strony . W jednym gażniku ustawiamy otwarcie przepustnicy 0.7 mm sruba wysokich obrotow a potem w drugim takie samo otwarcie ustalamy srubą synchronizacji i tak przygotowany gażnik wkładamy do motocykla . Tak jak opisujesz to wygląda , że jedna z nich jest już calkowicie zamknieta a druga otwarta i dlatego nie mozna tych gazników zsynchronizować .
Jeżeli chodzi o drobne korekty między wysokimi obrotami a niskimi ( na wysokich synchro ucieka ) to można skorygować srubami " składu mieszanki " wykręcając jedną z nich o więcej niż 2,5 obrotu. Ustawiamy synchro na wysokich obrotach , jak jest ok to schodzimy na niskie i wykrecamy srubę " składu mieszanki w gażniku ( czasami nawet dochodzimy do 3,5 obrotu ), gdzie podciśnienie jest za małe aż sie ustabilizuje na tym samych wartosciach .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
bbruda
Posty: 39
Rejestracja: 13 kwietnia 2015, 11:31
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: 535 po wymianie filtra powietrza, nie trzyma obrotow

Post autor: bbruda »

vinny pisze:W Twoim przypadku chyba bedziesz musiala jeszcze raz wyciągnąc gażniki .
Wiem ze chcesz dobrze ale cisnie mi sie na usta ze chyba chcesz mnie zabic...
vinny pisze:Przed wkladaniem gaznikow należy wstępnie ustawić położenie przepustnicy powietrza tak ,żeby obydwie byly jednakowo otwarte.
Tak tez zrobilam przed wlozeniem bo wydalo mi sie to logiczne. Ale bardzo mozliwe ze pozniej przez krecenie sruba po prawej od obrotow, calkiem sie to rozjechalo...

Obu wam dziekuje za porady, przyda sie ale sprubuje najpierw bez wycigania gaznikow :)
Jak sie nie uda to wycigne
bbruda
Posty: 39
Rejestracja: 13 kwietnia 2015, 11:31
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: 535 po wymianie filtra powietrza, nie trzyma obrotow

Post autor: bbruda »

Własnie usilowalam odpalic tego zloma po paru dniach i guzik z tego, chyba teraz rozumiem dlaczego znajomi mnie przestrzegali przed kupnem viargo :)

Przeciez nie bede co tydzien wyciagac gaznikow, to chore :/
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4920
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: 535 po wymianie filtra powietrza, nie trzyma obrotow

Post autor: grzegorzbr2 »

bbruda pisze:Własnie usilowalam odpalic tego zloma po paru dniach i guzik z tego, chyba teraz rozumiem dlaczego znajomi mnie przestrzegali przed kupnem viargo :/
Sory ale muszę to napisać :!:
Virago to mało awaryjne i wdzięczne moto, zrobiłem na virażce przeszlo 30 tyś km i zawsze mie dowiozla do domciu, jest jednak jedna zasada: JAK DBASZ TAK MASZ
bbruda pisze:

Przeciez nie bede co tydzien wyciagac gaznikow, to chore :/
Jeżeli masz zasyfiony uklad paliwowy to tak to będzie wyglądać niezależnie czy to w virago, intruderze, dragu czy komarku :idea:
Wyczyśc zbiornik baliwa, zamontuj nowy filtr, wyczyśc i wyreguluj ponownie bgaziorki a moto odzyska werwę jaką powinien mieć :!:
Ty zaczniesz sie cieszyć z latania na Virago co tego ci życzę, głowa do góry :wink:
bbruda
Posty: 39
Rejestracja: 13 kwietnia 2015, 11:31
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: 535 po wymianie filtra powietrza, nie trzyma obrotow

Post autor: bbruda »

grzegorzbr2 pisze:Sory ale muszę to napisać :!:
... JAK DBASZ TAK MASZ
Nie ma sie co obrazac, po prostu bylam mega zla ze znowu nie odpala...
Moja druga polowa zakochana w tym virago wiec nie pozostaje nic innego jak walczyc dalej...

Przespie sie, odpoczne i jutro zaczne walke na nowo :)
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4920
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: 535 po wymianie filtra powietrza, nie trzyma obrotow

Post autor: grzegorzbr2 »

bbruda pisze:
grzegorzbr2 pisze:Sory ale muszę to napisać :!:
... JAK DBASZ TAK MASZ
Nie ma sie co obrazac, po prostu bylam mega zla ze znowu nie odpala...
Moja druga polowa zakochana w tym virago wiec nie pozostaje nic innego jak walczyc dalej...

Przespie sie, odpoczne i jutro zaczne walke na nowo :)
Aleź ja się wcale nie obrazilem, bo i o co ?
Proponuję Ci przejsć tą ścieźką od poczatku, ktorą ci nakierowalem.
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: 535 po wymianie filtra powietrza, nie trzyma obrotow

Post autor: Blunio »

bbruda pisze:Przeciez nie bede co tydzien wyciagac gaznikow, to chore
Pisałem o tym, ale nie czytasz chyba ... gaźniki praktycznie trzeba wyciągać do udrożnienia dysz ssania. Resztę zrobisz na motocyklu bez demontażu gaźników. Ja też zakupiłem virażkę po paru latach stania i bezczynności. Trochę musialem się pogimnastykować, tzn przeszedłem ścieżkę którą teraz Ty przechodzisz. Robiłem i gaźniki, i czyszczenie zbiorników i rezerwę, koła, hamulce, zawory, wymiany filtrów i olejów.. Jak porobiłem miałem satysfakcję z własnoręcznie wykonanej pracy, "trochę" wiedzy o funkcjonowaniu i kondycji motocykla i pewność, że mogę wsiąść na siodło i jechać gdzie oczy poniosą bez większych obaw. Głowa do góry, dasz radę :motorcycle:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
bbruda
Posty: 39
Rejestracja: 13 kwietnia 2015, 11:31
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: 535 po wymianie filtra powietrza, nie trzyma obrotow

Post autor: bbruda »

Blunio pisze:
bbruda pisze:Przeciez nie bede co tydzien wyciagac gaznikow, to chore
Pisałem o tym, ale nie czytasz chyba ... gaźniki praktycznie trzeba wyciągać do udrożnienia dysz ssania.
A owszem czytalam, ale dla mnie czyszczenie gaznika to wyjecie rozlozenie i wlozenie. Nie widze fizycznej mozliwosci zrobienia tego porzadnie bez wyciagania gaznikow. Znaczy bez wykrecania ssania i tych malych membran ok. Moze moja wina ze lubie jak cos jest zrobione porzadnie, ale wtedy zajmuje mi to wiecej czasu niestety...
Blunio pisze:Robiłem i gaźniki, i czyszczenie zbiorników i rezerwę, koła, hamulce, zawory, wymiany filtrów i olejów.. Jak porobiłem miałem satysfakcję z własnoręcznie wykonanej pracy, "trochę" wiedzy o funkcjonowaniu i kondycji motocykla i pewność, że mogę wsiąść na siodło i jechać gdzie oczy poniosą bez większych obaw. Głowa do góry, dasz radę :motorcycle:
Czesc z tych rzeczy juz zrobilam, czesc do zrobienia albo poprawienia, z gornego baku wytrzasnelam jeden kamyk ale cos tam jeszcze grzechocze, zostawilam bo przez filtr paliwa nie przjedzie. Ale skoro mowicie ze trzeba czyscic oba zbiorniki to chyba poszukam jak to zrobic, ciezko stwierdzic co jest w rezerwie, skoro w gazniku byla skorupka slimaka :)

Macie jakis pomysl dlaczego swiece nie sa jakby rowno wypalone? tylko polowa swiecy jest ceglasta, druga jakby mniej wedlug mnie ten prencik na gorze swiecy powinien byc caly w kolorze ceglastym.

No nic, nie pozostaje nic innego jak walczyc dalej :)

Update:
Odpalilam, nagrzalam, wyregulowalam, zrobilam synchronizacje.
Dalej nie jestem zadowolona... Wstawie zdjecia i filmiki jutro, bo mam jeszcze pare watpliwosci...
ODPOWIEDZ