[XV535, 1990r] Problem z kranikiem

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
deviathor
Posty: 33
Rejestracja: 25 maja 2008, 20:48
Motocykl: Virago 535 90`
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

[XV535, 1990r] Problem z kranikiem

Post autor: deviathor »

cześć,

zaczęło się od tego, że po 10latach eksploatacji postanowiłem dobrać się do niedziałającej rezerwy. Zamontowałem zestaw naprawczy kranika. Po przekręceniu kluczyka w pozycję ON, pompka zaczęła 'burczeć' przez 5sek i za każdym razem, kiedy przekręciłem kluczyk tak reagowała. Okazało się, że z wężyka ledwo leci paliwo. Póki co sprawdziłem podciśnienie i ciśnienie jakie wytwarza pompa i są to kolejno: -0,2bar, 0,1bar. Przy czy, po uzyskaniu powyższych wartości pompka trzyma je przez kilka minut.
Problem w tym, że nie wiem, czy to jest ok, czy nie, bo żadna serwisówka nic o tym nie pisze.
Zanurzyłem końcówkę wężyka ssącego pompki w słoiku wypełnionym paliwem i momentalnie go przepompował.
Jest jeszcze opcja, że kranik nie puszcza paliwa - nie mam jednak odwagi zaciągnąć się oparami benzyny, żeby to sprawdzić, a nic mi do głowy nie przychodzi, jak przeprowadzić test.
No i jest :shit: , że tak powiem.
Ostatnio zmieniony 14 sierpnia 2015, 22:06 przez deviathor, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
deviathor
Posty: 33
Rejestracja: 25 maja 2008, 20:48
Motocykl: Virago 535 90`
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: [XV535, `90] Problem z pompą paliwa

Post autor: deviathor »

ok.
sprawdziłem jednak 'przewodzenie' wężyka wychodzącego z baku do pompki paliwa za pomocą odwróconej pompki rowerowej.
Wygląda to tak, że kiedy się wdmuchuje powietrze - wylatuje przez odpowietrzenie w górnym baku - czyli OK (ale nie słychać żadnego bul, bul.. w baku ;)
A kiedy zasysam - to nie zaciąga paliwa.
Nie rozumiem w czym jest problem - kranik sprawdzałem dwukrotnie. Nie wiem, na co zwrócić uwagę.
Awatar użytkownika
marian07
Posty: 271
Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
Motocykl: VN900
Lokalizacja: Zajezierze
Wiek: 59
Status: Offline

Re: [XV535, `90] Problem z pompą paliwa

Post autor: marian07 »

może rzecz banalna: jak robiłem kranik w 750 to parę godzin walczyłem bo nie leciało gdy podawałem podciśnienie. aż mnie olśniło że paliwa w zbiorniku jest mało i powinienem sprawdzać gdy jest w położeniu "RES". Działał znakomicie :D
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: [XV535, `90] Problem z pompą paliwa

Post autor: vinny »

W kraniku są dwa filtry siateczkowe , jeden do jazdy , drugi dla rezerwy , podobnie nad zaworami iglicowymi w gaznikach ,też siateczki jeżeli nie byly czyszczone przez 20 lat , to na pewno mają mniejszą przepustowośc ( osad z benzyny ) sprawdz jeszcze , czy filtr paliwa jest czysty . Aby oczyścić te siateczki w kraniku niestety trzeba wyjąć kranik :frustrated: ,natomiast te nad zaworkiem iglicowym można popsikać carbu cleanerem w rurkę od zasilania :D
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
marian07
Posty: 271
Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
Motocykl: VN900
Lokalizacja: Zajezierze
Wiek: 59
Status: Offline

Re: [XV535, `90] Problem z pompą paliwa

Post autor: marian07 »

no i próbowałeś na RES zasysa?
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
Awatar użytkownika
deviathor
Posty: 33
Rejestracja: 25 maja 2008, 20:48
Motocykl: Virago 535 90`
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: [XV535, `90] Problem z pompą paliwa

Post autor: deviathor »

Próbowałem z RES i bez... zalałem na wszelki wypadek 5litrów paliwa.
Przy okazji dowiedziałem się od mechanika, że pompę powinno się sprawdzać w następujący sposób:
ma wypompować 900ml paliwa na wysokość 1m, w czasie poniżej 1min.
Będę rozbierał kranik od pokrętła - zobaczę, skąd mi pocieknie paliwo.
Awatar użytkownika
deviathor
Posty: 33
Rejestracja: 25 maja 2008, 20:48
Motocykl: Virago 535 90`
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: [XV535, `90] Problem z pompą paliwa

Post autor: deviathor »

Problem rozwiązany: okazało się, że dzyndzel, który popycha membranę nie chodzi jak powinien (nie ma się co dziwić, w końcu przez 10 lat był nieużywany). Kiedy ruszałem go palcami wydawało mi się, że chodzi jak trzeba, ale elektromagnes był innego zdania. Pomogła płukanka w WD40. Teraz wreszcie mam rezerwę :)

Swoją drogą przyoszczędziłem trochę i kupiłem zestaw naprawczy kranika z samymi oringami i membraną. Po tym, jak rozebrałem kranik, to szczerze mówiąc teraz zakupiłbym zestaw ZE SPRĘŻYNKĄ, gdyż starej się trochę oklapło i była skorodowana.
Załączniki
Bez tytułu.jpg
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: [XV535, 1990r] Problem z kranikiem

Post autor: vinny »

Tak to jest , jak jak się robi za pierwszym razem byle jak . Mam nadzieję , że ten "dzyndzel " i sprężyne posmarowaleś smarem lub wazeliną , jeżeli nie to za dwa trzy lata nie będzie dzialało .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
deviathor
Posty: 33
Rejestracja: 25 maja 2008, 20:48
Motocykl: Virago 535 90`
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: [XV535, 1990r] Problem z kranikiem

Post autor: deviathor »

człowiek cały czas uczy się na błędach :)
Virago przyzwyczaiło mnie do tego, że rzadko cokolwiek przy niej naprawiam, a teraz ten kranik jest tak zabezpieczony, że raczej już tam zaglądać nie będę :) - czytaj: natłuściłem stożek (zwany dzyndzlem), zakleiłem silikonem otwór w obudowie elektromagnesu + uszczelka, która dodatkowo zachodzi na krawędź obudowy, aby tamtędy również nie dostawała się woda.
ODPOWIEDZ