Synchronizacja gaźników na 3-4 tys obrotów xv920

Tematy związane z gażnikami
billymarks
Posty: 30
Rejestracja: 19 września 2013, 20:44
Motocykl: virago 750 silnik920
Lokalizacja: Słupsk
Wiek: 37
Status: Offline

Synchronizacja gaźników na 3-4 tys obrotów xv920

Post autor: billymarks »

Siema ponownie. Zsynchronizowałem gaźniki na wolnych obrotach. Śruby mieszanki ustawione na obu gaźnikach po 3 obroty. Dodam, że trudno mi wyregulować ilość mieszanki na biegu jałowym. Mimo że mam odkręcone po 3 obroty motocykl słabo reaguje na ssanie (dochodzi max do 2 tys obrotów przy odpaleniu) oraz od razu prawie trzyma obroty( 1000 rpm). Nie wiem czy zmniejszanie jeszcze ilości obrotów to błąd tzn poniżej 3 obrotów??? . Silnik lekko strzela w wydechy przy odpuszczaniu manetki podczas jazdy. Świece ok, kawa z mlekiem. Co do synchro to na wolnych obrotach jest równo na wakuometrach. Gdy powoli dodaje gazu idzie równo do 3 tys. Później wskazówki na waku się rozjerzdżają w przeciwną stronę. To samo obserwuję jak jadę do ok 4-5 tys jest ok ponad 5 tys silnik wpada w wibracje. Jak zrobić synchro na 3-4 tysiącach obrotów??? Dodam, że mam króćce ssące w słabej kondycji tzn. nie są popękane ale gumowy rant ten który wchodzi w szczelinę z przodu gaźnika jest gdzieniegdzie zerwany. Opaski są mocno zaciśnięte, czy może brak owego rantu spowodować zasysanie lewego powietrza??? Pozdrawiam!!!! :D
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4920
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Synchronizacja gaźników na 3-4 tys obrotów xv920

Post autor: grzegorzbr2 »

Błąd, wkrecając śrubki mieszanka staje się zubożala i stąd strzelanie w kominy, wykrecajac śrubki wzbogacamy mieszankę. Ja przy swoich gaziorkach mam wykrecone 3,5 i 4 obr, wczesniej gdy mialem 2,5 i 3 obr też popyrkiwala.
Nie ma twardej reguły że każda wirka ma mieć ustawione po np.2,5 lub 3 obr.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Synchronizacja gaźników na 3-4 tys obrotów xv920

Post autor: vinny »

Jak chcesz sprawdzić czy zasysa lewe powietrze to popsikaj na króćce samostartem , jak nie wzrosną obroty to znaczy , że są szczelne . Sprawdz membrany i czy slajsery się nie zacieraja . Jak dysze czyste , membrane cała i nie bierze lewego powietrza to synchro na wolnych i wysokich nie powinno się rozjeżdzać .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4920
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Synchronizacja gaźników na 3-4 tys obrotów xv920

Post autor: grzegorzbr2 »

I jeszcze jedno, przed synchro należy ustawić luz na zaworach w glowicach.
billymarks
Posty: 30
Rejestracja: 19 września 2013, 20:44
Motocykl: virago 750 silnik920
Lokalizacja: Słupsk
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Synchronizacja gaźników na 3-4 tys obrotów xv920

Post autor: billymarks »

Dzieki za info. Synchro robilem śrubami przepustnic bardziej niż samą śrubą do synchro bo nie wiem tak na prawdę jak nią regulować. Ona służy do lekkiego niwelowania tego co ustawiłem na srubach przepustnic czy do konkretnych ustawień odpowiednich do obrotów silnika? Pytam bo błądzę w temacie jak nigdy? a ręce poparzone już od cylindrów były nie raz kręcę w lewo i prawo i te same wartości na waku może zmienia sie wartość na wyższych obrotach? Help
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Synchronizacja gaźników na 3-4 tys obrotów xv920

Post autor: Arni »

Billy, nie wiem czy Ty kręcisz ale synchro robi się śrubą od synchro - tą pomiędzy gaźnikami. Ona ustawia wzajemne położenie przepustnic obydwu gaźników.
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: Synchronizacja gaźników na 3-4 tys obrotów xv920

Post autor: Artur »

synchro sie robi na wolnych obrotach a nie przy 3 tys, potem nie ma ono juz znaczenia
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Synchronizacja gaźników na 3-4 tys obrotów xv920

Post autor: tylust »

Zresztą na logikę.... jak synchronizację robi się JEDNĄ śrubką to jakim cudem da się to niby zrobić oddzielnie dla wolnych obrotów i oddzielnie dla np. 3 tys. obrotów ? Jak się, zacznie od nowa kręcić przy 3 tys. to się straci to co się ustawiło dla wolnych.... i odwrotnie.
Tomek
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Synchronizacja gaźników na 3-4 tys obrotów xv920

Post autor: vinny »

Napisze jak ja to robie .
Najpierw ustawiam (srubami uchylenia przepustnic ) obie przepustnice rowno otwarte , do tego potrzebny jest szczelinomierz 0,7 mm , cienki drucik lub igla . Wkladam szczelinomierz pomiedzy przepustnice a gardziel i krece srubami uchylenia przepustnic az uzyskam na kazdej taka sama przerwe ( az przepustnica oprze sie na szczelinomierzu ) . Nastepnie sruba wolnych obrotow sprawdzam czy obie przepusnice rowno zamykaja gardziel i czy rowno otwieraja .Majac rowno otwarte przepustnice ( okolo 0,7 mm) skladam gaznik i robie synchronizacje krecac sruba do synchronizacji ( w lewo lub prawo ) w zaleznosci od rego co pokazuja zegary lub wezyk z olejem ( wiadomo , ze ma byc rowno :idea: ) . Na koniec ustawiam wolne obroty , sruba wolnych obrotow .Jezeli gaznik jest czysty , membrany cale i nie ma luzow na osce przepustnic to przy niskich i wysokich obrotach synchro sie nie rozchodzi . Biorac pod uwage , ze nasze gazniki sa wiekowe moga wystapic roznice podcisnienia np. na niskich jest rowno a na wysokich sie lekko rozchodzi . Ja staram sie zawsze wyposrodkowac ( niewielka roznica na wolnych i niewielka na wysokich jest dopuszczalna :mrgreen: ) Poza tym lekkie odchylenia mozna skorygowac srubami skladu mieszanki ( wkrecajac lub wykrecajac je zmienia sie podcisnienie ) ale tymi srubkami trzeba krecic rozwaznie , nie wiecej niz max 0,5 obrotu , bo :mrgreen: jednoczesnie zmieniamy sklad mieszanki na wolnych obrotach .
Jezeli mam nieszczelne membrany lub wyrobione przepustnice to wole miec synchronizacje w zakersie obrotow uzytkowych ( 3-4 tys ) niz na wolnych
Synchronizacja jest tak samo wazna na niskich jak i na wysokic obrotach .Uff
sorki za angielska klawiature
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
billymarks
Posty: 30
Rejestracja: 19 września 2013, 20:44
Motocykl: virago 750 silnik920
Lokalizacja: Słupsk
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Synchronizacja gaźników na 3-4 tys obrotów xv920

Post autor: billymarks »

Ok! Wszystko super, ale o jakie śruby Ci chodzi mówiąc o śrubach uchylenia przepusnic? Jedna to ta od obrotów wiec jak ją kręcisz w celu ustawienia wolnych obrotów to wtedy przepustnica tego gaznika się uchyla i nie jest już równo z przepustnicą drugiego gaźnika. U mnie własnie ustawiłem na śruby przepustnic synchro bo srubą do synchro nic się nie zmieniało. Przy dodawaniu gazu był rozjazd podcisnień. Moze na śruby przepustnic należy ustawić fazę I a następnie śrubą od synchro, synchro na obrotach wyższych? Dodam ze cały czas śmigam na moto i nie jest to dla mnie sprawa zakończona w tym temacie, bo wkurza mnie spalanie( 7,5 l na 100). Przed remontem motocykla było 6 litrów. Rozjerzdżania podcisnien nadal nie usunąłęm( króćce są ok) Dzieki za zainteresowanie tematem.

* Synching Carbs At 3-4000 rpm: Once you?ve got your idle squared away to your satisfaction, you now need to synch your carbs at higher rpms, where you will do your riding. This synch is accomplished by turning the synch screw located between the carbs in the back. You?ll most likely need to remove the rear carb breather pipe to get to the screw, and move the tank up out of the way a bit. I have a screw driver that goes around corners to turn this screw. Once you get to it, it is usually quite simple to rev the bike to 3-4000rpm, hold it there, and check your synch. Then let go of the throttle, make a correction, and try again. A couple of adjustments should get it. Note that on some carbs the linkage between them has taken some serious wear and has slop in it which maybe difficult to take all the way out. Due to play in this linkage, the throttle valve of your right carb (where the throttle cable connects) will always open just a tad before the left carb throttle. This maybe noticeable at tiny throttle openings where your right cylinder will hit harder than the left, but if you are synched properly at idle (using the set screws) and at higher rpms using the synch screw, this effect will go away as the throttle is opened further, and is not usually bothersome.
billymarks
Posty: 30
Rejestracja: 19 września 2013, 20:44
Motocykl: virago 750 silnik920
Lokalizacja: Słupsk
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Synchronizacja gaźników na 3-4 tys obrotów xv920

Post autor: billymarks »

Z powodu luzu na śrubie synchronizacyjnej miałem rozjeżdżające się obroty. Teraz jest ok. Zawsze należy sprawdzić przynajmniej w gaźnikach Hitachi hsc czy dzwigienka przepustnicy która podnosi się pierwsza tj. ta którą ciągnie linka od rollgazu podnosi się wraz z dzwigienką przepustnicy w drugim gaźniku. Logicznym jest więc , że jezeli jedna podnosi się szybciej będzie różnica w podciśnieniu jak było u mnie :frustrated: Pozdro
ODPOWIEDZ