Jak wyregulować gaźnik w xv125 po czyszczeniu?

Tematy związane z gażnikami
Mdziubek
Posty: 52
Rejestracja: 29 stycznia 2015, 19:45
Motocykl: Virago XV125 2000r
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 34
Status: Offline

Jak wyregulować gaźnik w xv125 po czyszczeniu?

Post autor: Mdziubek »

Podpowiecie mi jak wyregulować gaźnik w 125 po czyszczeniu go? ewentualnie czy można coś w nim usprawnić? z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi
Awatar użytkownika
jacekratownik
Posty: 49
Rejestracja: 18 grudnia 2015, 20:58
Motocykl: XV125 Virago Ogar200
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Jak wyregulować gaźnik w xv125 po czyszczeniu?

Post autor: jacekratownik »

Poziom, wg książki ok 9mm poniżej kreski, śruba składu mieszanki wykręcona 2,5 do 3,5 obrotów, tyle teorii, a w praktyce nie wiem bo u mnie tak nie działa. A co do usprawnienia gaźnika to poczytaj to: http://virago.com.pl/viewtopic.php?f=4&t=29527 Pozdrawiam. Napisz co wykombinujesz bo nikt nic nie mówi nt 125, aprobvlemów troche na forum jest.
Mdziubek
Posty: 52
Rejestracja: 29 stycznia 2015, 19:45
Motocykl: Virago XV125 2000r
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Jak wyregulować gaźnik w xv125 po czyszczeniu?

Post autor: Mdziubek »

Wielkie dzięki :rock: już zakupiłem potrzebne rzeczy do modyfikacji, teraz tylko potrzebuje czasu żeby je zrobić :)
Awatar użytkownika
jacekratownik
Posty: 49
Rejestracja: 18 grudnia 2015, 20:58
Motocykl: XV125 Virago Ogar200
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Jak wyregulować gaźnik w xv125 po czyszczeniu?

Post autor: jacekratownik »

a jakie masz teraz ustawienia gaziora? Bo ja nie mogę do ładu dojść ale też myślę nad modyfikacja.
Mdziubek
Posty: 52
Rejestracja: 29 stycznia 2015, 19:45
Motocykl: Virago XV125 2000r
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Jak wyregulować gaźnik w xv125 po czyszczeniu?

Post autor: Mdziubek »

U mnie w gaźniku były oryginalne dysze, z tego co ja wiem nikt wcześniej w nim nie grzebał. śrubkę mieszanki miałem o dziwo wykręconą na 1,5 obrotu i wszystko działało. Dzisiaj zmodyfikowałem gaźnik z tego tematu co podałeś w linku, ale nie zdążyłem go założyć. jutro spróbuje założyć gaźnik i zobaczę czy wszystko działa
hubertk
Posty: 69
Rejestracja: 03 stycznia 2019, 15:16
Motocykl: Virago 125 XV
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Jak wyregulować gaźnik w xv125 po czyszczeniu?

Post autor: hubertk »

Żeby nie tworzyć nowego tematu. A jak wyczyścić gaźnik w xv125? Jak w ogóle się za to zabrać? Mam pierwszy motocykl właśnie xv125, nie wiem czy kiedykolwiek ktoś czyścił w nim gaźnik. Dziękuję za wszelkie rady.
pozdrawiam, Hubert
facet
Posty: 67
Rejestracja: 04 września 2019, 00:11
Motocykl: virago 125 97r
Lokalizacja: Śląsk, DK81 (wiślanka)
Wiek: 47
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak wyregulować gaźnik w xv125 po czyszczeniu?

Post autor: facet »

Troszkę odkopię ale chętnie sam bym wyczyścił, w sumie wyczyścić to nie problem ale jak go później ustawić? My w 125 mamy dwa czy jeden gaźnik?
hubertk
Posty: 69
Rejestracja: 03 stycznia 2019, 15:16
Motocykl: Virago 125 XV
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Jak wyregulować gaźnik w xv125 po czyszczeniu?

Post autor: hubertk »

Odkopuję temat - Może jednak tu ktoś coś napisze... Gaźnik rozebrałem, przedmuchałem (co prawda mam problem ze skręceniem bo chyba zerwałem gwint i nie mogę dokręcić pokrywy, ale już problem rozwiązuję). Pytanie co teraz, jak nie zabrać do regulacji?

Jak się sprawdza i reguluje poziom benzyny. Przypomnę, że mamy jeden gaźnik w xv125 :)

ok wygraliście dotarłem w serwisowe jak to się robi :)
pozdrawiam, Hubert
hubertk
Posty: 69
Rejestracja: 03 stycznia 2019, 15:16
Motocykl: Virago 125 XV
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Jak wyregulować gaźnik w xv125 po czyszczeniu?

Post autor: hubertk »

HALLO KOLEDZY, gaźnik rozłożyłem wyczyściłem i złożyłem - z małymi przygodami. Teraz mam takie problemy i tu proszę o pomoc:

- śrubą niskich obrotów wykręcam na maksa bo inaczej wchodzi na duże obroty tzn może ma mieć większe, ale na mniejszych milej mruczy, ale na zimnym muszę trochę je dokręcić bo nawet na ssaniu nie chce palić.

- mam problem z rolgazem bo niby gaz wraca kiedy go poruszam bezpośrednio, a manetka nie wraca, do tego jeśli dodam dużo gazu i wchodzi na wysokie obroty to czasem jest problem i nawet jak odejmę gazu na manetce to jeszcze przez 1-2 sekundy są wysokie obroty i dopiero wtedy schodzi. Tak, wiem że linka mogła się zagiąć, ale nie wiem już gdzie bo kręciłem ją w te i we wte i ciekawe jest to, że jak nie jest podłączona linka to dość łatwo wraca, może w manetce jest jakaś sprężynka, która spadła, albo się zerwała, bo przed rozkręceniem działało idealnie.

Z ciekawszych rzeczy to przed rozłożeniem gaźnika, zauważyłem, że na górze gaźnik zaciągał powietrze poprzez dziurę pomiędzy gaźnikiem i tą gumą wystającą z ramy, teraz przy składaniu zauważyłem, że dalej jest ta przerwa i okleiłem ją dookoła izolacją, mam wrażenie, że teraz motocykl dostał powera i mniej dźwięczy przy wyższej prędkości, tak jakby zasysał teraz powietrze do gaźnika poprzez filtr powietrza, a do tej pory to bardziej przez nieszczelność nad gaźnikiem.

Pomożecie? Dzięki Hubert
pozdrawiam, Hubert
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak wyregulować gaźnik w xv125 po czyszczeniu?

Post autor: Feniks »

hubertk pisze: 09 maja 2020, 17:54 HALLO KOLEDZY, gaźnik rozłożyłem wyczyściłem i złożyłem - z małymi przygodami. Teraz mam takie problemy i tu proszę o pomoc:

- śrubą niskich obrotów wykręcam na maksa bo inaczej wchodzi na duże obroty tzn może ma mieć większe, ale na mniejszych milej mruczy, ale na zimnym muszę trochę je dokręcić bo nawet na ssaniu nie chce palić.

- mam problem z rolgazem bo niby gaz wraca kiedy go poruszam bezpośrednio, a manetka nie wraca, do tego jeśli dodam dużo gazu i wchodzi na wysokie obroty to czasem jest problem i nawet jak odejmę gazu na manetce to jeszcze przez 1-2 sekundy są wysokie obroty i dopiero wtedy schodzi. Tak, wiem że linka mogła się zagiąć, ale nie wiem już gdzie bo kręciłem ją w te i we wte i ciekawe jest to, że jak nie jest podłączona linka to dość łatwo wraca, może w manetce jest jakaś sprężynka, która spadła, albo się zerwała, bo przed rozkręceniem działało idealnie.

Z ciekawszych rzeczy to przed rozłożeniem gaźnika, zauważyłem, że na górze gaźnik zaciągał powietrze poprzez dziurę pomiędzy gaźnikiem i tą gumą wystającą z ramy, teraz przy składaniu zauważyłem, że dalej jest ta przerwa i okleiłem ją dookoła izolacją, mam wrażenie, że teraz motocykl dostał powera i mniej dźwięczy przy wyższej prędkości, tak jakby zasysał teraz powietrze do gaźnika poprzez filtr powietrza, a do tej pory to bardziej przez nieszczelność nad gaźnikiem.

Pomożecie? Dzięki Hubert
Ty to twardziel jesteś :bravo:
Nie wiem jak to z tym odbijaniem linki w 125 jest ale u mnie wystarczy zmienić kąt linki i też zaczyna sie blokować, z tym że mam nieorginalną kiere a linka orginalna.
Poczytaj jeszcze o ustawieniu gaziora bo jesli powoli schodzi z obrotów to może to być też uboga mieszanka. Albo lewe powietrze, jak bedzie pykał sobie na wolnych obrotach to popsikaj plakiem okolice gazników, jak obroty skoczą to znaczy że lewe powietrze ciągnie.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak wyregulować gaźnik w xv125 po czyszczeniu?

Post autor: Feniks »

Wolne obroty proponuje ustawić według serwisówki. W starszych silnikach to o tyle ważne że zbyt niskie mogą np. wpływać na układ smarowania nie dając odpowiedniego ciśnienia w układzie.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
hubertk
Posty: 69
Rejestracja: 03 stycznia 2019, 15:16
Motocykl: Virago 125 XV
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Jak wyregulować gaźnik w xv125 po czyszczeniu?

Post autor: hubertk »

Wg serwisówki to niestety nie umiem może to śmieszne, ale ja nigdy nie słyszałem idealnie czy dobrze pracującej XV125, serio. To co ustawiam to na mój gust żeby tak terkotał jak na filmach o harleyowcach :). Nie wiem jak sprawdzić czy jest tyle obrotów ile mam być, dodatkowo jak tu czytam to 2,5 - 3 obroty jak wkręcę na max i wykręcam te 3 obroty to i tak obroty są bardzo duże, teraz mam ustawione na 4,5 obrotu i chodzi na moje ucho ok, Ale czy to nie za dużo? A może trzeba wykręcić i wkręcać te 2,5 - 3 obroty tylko ja nie umiem tego doczytać?
Jak rozumiem wkręcona śruba wciska accelerator pump plunger czyli może tu jest jakiś problem w ustawieniu?

Rolgaz już działa tzn rozkręciłem manetkę i tam się okazało, że linka spadła na tym mocowaniu i dlatego nie wracał. Chociaż to mam rozwiązane.

A może jest ktoś w okolicy Tomaszowa Mazowieckiego (bo tu trzymam XV na działce) kto. by mi za opłatą wyregulował gaźnik, ale pod warunkiem, że ja będę mógł się przyglądać :)
pozdrawiam, Hubert
ODPOWIEDZ