Moto poskładane, strzela i traci obroty

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
Wheel&Steel
Posty: 78
Rejestracja: 17 września 2016, 11:27
Motocykl: XV 920
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Moto poskładane, strzela i traci obroty

Post autor: Wheel&Steel » 29 czerwca 2017, 12:14

Cześć

Poskładałem mój sprzęt. Tutaj wpis na temat: viewtopic.php?f=4&t=30904&start=75

Wszystko jest ok ale:
- jak należy podłączyć węże które wychodzą z króćców dolotowych? tam jest wąż który idzie do jakiejś "sondy", mixera czy co to jest. Podobno jest niesprawny, więc można go odpiąć. Ale co zrobić z króćcami i wyjściem na wąż w nich? w obu przypadkach jest zatkać? przedni cylinder jak jest odetkany to traci obroty i strzela. Po prowizorycznym zatkaniu pomaga. A co z tylnym cylindrem? teraz jest otwarty.

- odma - wychodzi z niej wąż którey w oryginale miał rozgałęzienie: jeden wąż idzie do ramy do kanału dologowego powietrza (zrobione) ale drugi nie wiem gdzie idzie. teraz jest luzem i leci z niego reszta oleju. Podobno powinienem całe wyjście z odmy zamienić na jeden wąż i wpakować w układ dolotowy. On będzie wtedy dopalał te resztki oleju? czy jak?

dzięki za podpowiedzi.

borgi
Posty: 70
Rejestracja: 22 czerwca 2016, 16:02
Motocykl: XV920J
Lokalizacja: Kraków/Zabrnie
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Moto poskładane, strzela i traci obroty

Post autor: borgi » 30 czerwca 2017, 14:03

Cześć

Co do pierwszej cześci. Ten dynks o którym piszesz to MCV czyli Mixture Control Valve. Zaworek który się otwiera i wpuszcza dodatkowe powietrze przy wysokich obrotach i dużym podciśnieniu - zubaża mieszankę. Najpierw sprawdź czy ci działa. Podaję poniżej dobry sznurek o tym z obrazkami ale uwaga na obrazku jest wersja dla XV750 z dwoma kranikami a ty masz jeden. Obydwa węże whodzą do króćca pomiędzy przednim cylindrem a gaźnikiem (króciec wylotowy). Jak sprawdzisz działanie wg. poniższego linku i stwierdzisz że nie działa albo chcesz się go jednak pozbyć to po prostu zaślep te wyjścia. W króćcu do tylnego cylindra powinno być tylko jedno wyjście które się podłącza do kranika (podciśnienie). Jak masz dwa to masz nie od tego modelu :-) Zaślep to dodatkowe po prostu.
http://www.viragotech.com/fixit/mixture ... valve.html


U mnie to tak wygląda (wąż paliwa od pralki już wymieniłem na czarny paliwowy :-) ).
Obrazek


PieS. Ludzie czasem wywalają MCV i dłubią w gaźnikach żeby wyeliminować strzelanie z tłumika - w sensie nie z hukiem tylko takie popierdywanie przy odpuszczeniu manetki. Ja też z tym zacząłem walczyć bo na pół ssaniu nie pykał i kręciłem śrupkami w gaźniku dopóki nie douczyłem się że to po prostu ma tak być. Nie mogę znaleźć sznurka gdzie to doczytałem ale poszukam jeszcze bo to mądre było a ja głupi rozregulowałem gaźniki. Mnie pyka ale gorzej odpala.

Druga część, czyli wyjście odmy. Pisałem ci już że odmę masz wyprowadzoną z tylnego cylindra a w 920tkach jest z przedniego. Sądzę że to nie ma znaczenia. Natomiast wyjścia z trójnika podpięte są do króćców dolotowych obydwu gaźników. U mnie obydwa króćce dolotowe (te kolanka z ramy do gaźnika) mają wejście na rurkę odmy od wewnątrz. Tego z zewnątrz nie widać i dopiero trzeba włożyć łapę i wymacać gdzie to idzie. Opary oleju z odmy mieszają się w gaźnikach z paliwem i dalej w cylindy i atmosferę :-). Jak nie masz tych wejść w obydwu króćcach to znów masz nie od tego modelu :-) Piszesz, że wpiąłeś to do kanału powietrza w ramie? Do ramy wpięte są rurki które idą do gaźników pod membrany. O tu je widać:
Obrazek

A te rurki z odmy idą do wyjścia w kolankach od wewnątrz.

PieS2. Przywiozłem swoją 920 do KRK to możemy się spiknąć na wymianę poglądów tylko z czasem krucho.

Awatar użytkownika
Wheel&Steel
Posty: 78
Rejestracja: 17 września 2016, 11:27
Motocykl: XV 920
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: Moto poskładane, strzela i traci obroty

Post autor: Wheel&Steel » 30 czerwca 2017, 20:03

Dzięki Borgi! juz łapię o co chodzi, nie byłem pewien. W weekend mam nadzieję mieć trochę czasu i pogrzebać.
Jak coś, to w 2 połowie tygodnia może obejrzymy nasze sprzęty? Mam nadzieję ogarnąć te małe bolączki w weekend.

PS: gdzie polecasz kupno dobrych jakościowo przewodów paliwowych w Krakowie? Te które kupiłem w Olek Motocykle są koszmarnej jakości, nie wytrzymują temperatury przy silniku a i paliwo też je pewnie szybko zabije...

Awatar użytkownika
Wheel&Steel
Posty: 78
Rejestracja: 17 września 2016, 11:27
Motocykl: XV 920
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: Moto poskładane, strzela i traci obroty

Post autor: Wheel&Steel » 03 lipca 2017, 10:53

borgi pisze:Cześć

Druga część, czyli wyjście odmy. Pisałem ci już że odmę masz wyprowadzoną z tylnego cylindra a w 920tkach jest z przedniego. Sądzę że to nie ma znaczenia. Natomiast wyjścia z trójnika podpięte są do króćców dolotowych obydwu gaźników. U mnie obydwa króćce dolotowe (te kolanka z ramy do gaźnika) mają wejście na rurkę odmy od wewnątrz. Tego z zewnątrz nie widać i dopiero trzeba włożyć łapę i wymacać gdzie to idzie. Opary oleju z odmy mieszają się w gaźnikach z paliwem i dalej w cylindy i atmosferę :-). Jak nie masz tych wejść w obydwu króćcach to znów masz nie od tego modelu :-) Piszesz, że wpiąłeś to do kanału powietrza w ramie? Do ramy wpięte są rurki które idą do gaźników pod membrany. O tu je widać:
Obrazek

A te rurki z odmy idą do wyjścia w kolankach od wewnątrz.

PieS2. Przywiozłem swoją 920 do KRK to możemy się spiknąć na wymianę poglądów tylko z czasem krucho.

Co do odprowadzenia gazów z odmy - już wiem co miałem nie tak podpięte, sprawdzę lada moment jak działa po korekcie.
Ale pytanie - zostaje mi niezagospodarowany jeden "króciec" w ramie - za silnikiem, na wysokości tylnego cylindra z ramy wystaje jakieś wejście, jakby do podłączenia jakiegoś przewodu. Jak kupiłem moto było zaślepione, a teraz słyszałem, że tam można odmę odprowadzić.. no ale ona jest odprowadzona gdzie indziej. Do czego więc służy tamto cholerstwo? Chyba to po prostu zaślepię?

PS: na PIRV napiszę odnosnie spotkania w KRK, bardzo chętnie

Awatar użytkownika
Wheel&Steel
Posty: 78
Rejestracja: 17 września 2016, 11:27
Motocykl: XV 920
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: Moto poskładane, strzela i traci obroty

Post autor: Wheel&Steel » 03 lipca 2017, 12:04

O to tutaj mi chodzi, ktoś mi powie do czego to służy? Nic tam nie mam podpiętego i działa :p

Obrazek

Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2685
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Moto poskładane, strzela i traci obroty

Post autor: tylust » 10 lipca 2017, 22:07

U mnie ten króciec jest zaślepiony gumową zatyczką nic tam nie było podłączone. Może na jakiś rynek w jakimś roczniku do czegoś to służyło :roll: modele na Usa Kalifornię miały kilka dziwnych patentów z recyrkulacją spalin itp. Moja to wersja kanadyjska. Generalnie obejrzyj dokładnie ramę bo jest tam kilka innych rurek przez które gaźniki mogą łapać lewe powietrze. Jest jeszcze jeden podobny od spodu ramy. Przez niego ucieka z ramy paliwo jak się zaworek iglicowy np. zawiesi i leje paliwo bez umiaru to paliwo sie przelewa i trafia do ramy i przelewa się na matkę ziemię przez ten króciec. U mnie jest na nim gumowy wężyk z takim zaworkiem zwrotnym. Jak zasysa powietrze przez ramę z filtra powietrza to ten zaworek powinien się zamykać (siła ssania go przytyka)... ale z czasem przestaje to działać i łapie przez tą rurkę dodatkowe powietrze co zubaża mieszankę :wink:
Tomek

ODPOWIEDZ