Woda w gaźniku XV535. Jak się jej pozbyć?

Tematy związane z gażnikami
EasyRaider
Posty: 4
Rejestracja: 15 czerwca 2017, 19:06
Motocykl: xv 535
Lokalizacja: Lubelskie
Wiek: 44
Status: Offline

Woda w gaźniku XV535. Jak się jej pozbyć?

Post autor: EasyRaider »

Niestety ostatnio zabrakło mi paliwa i byłem zmuszony zalać niezbyt dobre ( przekonałem się o tym po fakcie). Efekt brak niskich obrotów + strzały przy schodzeniu z obrotów i dodaniu gazu. Podejrzewam wodę w gaźnikach. Pytania: Czy spuszczę ją rurką do ustawiania poziomu paliwa?? Na jakim poziomie jest wlot tej rurki w komorze pływakowej? Bawić się w spuszczanie paliwa rurką czy od razu zdjąć pokrywę komory pływaka??
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Woda w gaźniku XV535. Jak się jej pozbyć?

Post autor: vinny »

Ad 1 chyba chodzi o króciec do sprawdzania poziomu paliwa ? Jeżeli tak to spuścisz wszysko , jest na poziomie 0 .
Nie wystarczy spuścić paliwa z komory , bo woda już jest w dyszach i dlatego masz problem . Trzeba przeczyścić dysze i przedmuchać kanały .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
EasyRaider
Posty: 4
Rejestracja: 15 czerwca 2017, 19:06
Motocykl: xv 535
Lokalizacja: Lubelskie
Wiek: 44
Status: Offline

Re: Woda w gaźniku XV535. Jak się jej pozbyć?

Post autor: EasyRaider »

Tak chodzi mi o ten króciec.
Żeby przeczyścić dysze to trzeba je rozebrać czy można przedmuchać powietrzem pod ciśnieniem bez rozbierania gaźnika??
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Woda w gaźniku XV535. Jak się jej pozbyć?

Post autor: vinny »

Trzeba rozebrac z lewej i prawej strony , ale nie musisz wyciągać gażników , potrzebujesz dobry zestaw śrubokrętów ( najlepiej nowe używane tylko do gażników) , żeby nie poniszczyć dysz , carburator cleaner w spraju i pół godziny na każdy gażnik . Ja w każdym gażniku obowiązkowo wymieniam śruby od pokryw na ampolowe
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Woda w gaźniku XV535. Jak się jej pozbyć?

Post autor: -waldi- »

aby pozbyć się wody z paliwa wystarczy dolać troszkę denaturatu, spirytusu...
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Woda w gaźniku XV535. Jak się jej pozbyć?

Post autor: Blunio »

Po odkręceniu pokryw komór pływakowych mamy dostęp praktycznie do wszystkich dysz. Można je zdemontować w tzw. przeze mnie module, tylko trzeba uważać na uszczelkę żeby jej nie uszkodzić i zapinki druciane do zaworków iglicowych. Tak że na trawie nie stawiać motóra do roboty.
Co do spirytusu technicznego zwanego denaturatem to mam przykre doświadczenia. Był kiedyś mróz poniżej -20 st. C i dolałem denaturatu do baku Skody S-110. Silnik wkrótce zgasł i tylko uratowało mnie że ten typ samochodu posiadał śrubę spustową w baku i pompę paliwa z ręcznym napędem. Udało mi się pozbyć denaturatu i odpalić auto ponownie, a trasę miałem 250 km. Tak że nie polecam. A jakby co to lać spirytus rektyfikowany :kawa:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
ODPOWIEDZ