Fabrycznie zaślepione pilot screw

Tematy związane z gażnikami
Leon_
Posty: 61
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 09:05
Motocykl: Virago 750 92r.
Lokalizacja: Sosnowiec
Wiek: 33
Status: Offline

Fabrycznie zaślepione pilot screw

Post autor: Leon_ » 14 sierpnia 2017, 13:52

Zapoznaję się z gaźnikami w moim nowym nabytku i natrafiłem na niespodziankę :roll: zaślepione śruby składu mieszanki.
Czy jest możliwość usunięcia tych zaślepek ?
Wydaję mi się, że są wykonane z brązu i wklejone lub wprasowane w gniazdo śruby.

Awatar użytkownika
Doniu
Posty: 165
Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
Lokalizacja: Wielkopolska
Status: Offline

Re: Fabrycznie zaślepione pilot screw

Post autor: Doniu » 14 sierpnia 2017, 14:39

Tak można to usunąć,należy wywiercić mały otworek około fi 3 lub 4 wkręcić blachowkręt i wyrwać ten "dekielek"
Wiercić należy z precyzja i nie za głęboko aby nie uszkodzić śruby składu!!!
Tutaj masz:
https://www.youtube.com/watch?v=uAP2gfAqSII
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...

marekc1019
Posty: 65
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: Yamaha XV 535 1991r.
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Re: Fabrycznie zaślepione pilot screw

Post autor: marekc1019 » 14 sierpnia 2017, 21:56

W motocyklach na niektóre rynki są zaślepki. Producenci informują , że w gaźnikach skład mieszanki paliwa został wyregulowany fabrycznie i nie powinno się zmieniać ustawień. Tak jak napisał Kolega powyżej - rozwiercić .

Leon_
Posty: 61
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 09:05
Motocykl: Virago 750 92r.
Lokalizacja: Sosnowiec
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Fabrycznie zaślepione pilot screw

Post autor: Leon_ » 14 sierpnia 2017, 22:40

Dziękuję.
Aż dziw, że jeszcze tego nikt nie zrobił po tylu latach.
U mnie cichutko strzela w wydech podczas hamowania silnikiem, co wskazuje na zbyt ubogą mieszankę.
Trzeba to skorygować pilotami zapewne.
Jutro rozbieram gaźniki, zostaną wyczyczone i ponownie wyregulowane.
Dzisiaj kupiłem nowe króćce ssące.
Mam nadzieję, że wyeliminuje to kichanie w wydech.

marekc1019
Posty: 65
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: Yamaha XV 535 1991r.
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Re: Fabrycznie zaślepione pilot screw

Post autor: marekc1019 » 15 sierpnia 2017, 19:17

Przyczyną strzelania w wydech podczas zamknięcia manetki może być również niewłaściwe działanie zaworu wzbogacania paliwa ( mała membrana). Ma za zadanie zapobiec zjawisku wybuchowego spalania.

Leon_
Posty: 61
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 09:05
Motocykl: Virago 750 92r.
Lokalizacja: Sosnowiec
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Fabrycznie zaślepione pilot screw

Post autor: Leon_ » 15 sierpnia 2017, 21:03

marekc1019 pisze:niewłaściwe działanie zaworu wzbogacania paliwa ( mała membrana)
Albo syf w gaźnikach....
Nigdy nie widziałem tak upierniczonych gaźników :oops:
Jedno wielkie bagno i szlam.
Jak ten motocykl jeździł (a jeździł poprawnie, odpalał od pstryknięcia) nie mam pojęcia :shock:
Szkoda, że nie cyknąłem fotek.
Gaźniczki rozebrałem w drobny mak, wszystko wyczyściłem dwiema puszkami cleanera i przedmuchałem.
Generalnie gaźniki nie wyglądają na zużyte - przepustnice nie wytarte, membramy główne i te małe w zaworkach, o których pisze marekc1019, elastyczne i nie powyciągane.
Jedyna przeszkoda jaką napotkałem, to zapieczone na amen śruby łącznika korpusów, które trzeba było nacinać dremelem a dalej odkręcać śrubokrętem udarowym :frustrated: )
Jutro regulacja zaworów i montaż gaźników - jestem dobrej myśli.
Świeca są ładnie wypalone więc na razie tych zaślepek pilotów nie będę wyciągał, zobaczymy :rock:

Leon_
Posty: 61
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 09:05
Motocykl: Virago 750 92r.
Lokalizacja: Sosnowiec
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Fabrycznie zaślepione pilot screw

Post autor: Leon_ » 16 sierpnia 2017, 21:21

No i niestety, pół dnia walki i 1:0 dla Virago.
Odpala od strzała, wkręca się na obroty, ale tylny cylinder kicha, strzela w wydech i w gaźnik podczas zejścia z obrotów.
Nic nie daje regulacja pilotami - czy to 2, 4 czy 1 obrót, cały czas bez zmian.
Poziomy paliwa poprawnie, wszytko poskładane prawidłowo.
Jakieś pomysły?

Kirin
Posty: 216
Rejestracja: 15 maja 2016, 17:18
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Fabrycznie zaślepione pilot screw

Post autor: Kirin » 17 sierpnia 2017, 00:12

Leon_ pisze:, strzela w wydech i w gaźnik podczas zejścia z obrotów.
?

Żeby moja tak robiła :(

Doktor Virago
Posty: 40
Rejestracja: 05 października 2016, 16:55
Motocykl: Virago 700 1985
Status: Offline

Re: Fabrycznie zaślepione pilot screw

Post autor: Doktor Virago » 17 sierpnia 2017, 01:46

Zobaczy czy w chwili ,, dodawania gazu " klapki podnoszą się jednakowo.

Leon_
Posty: 61
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 09:05
Motocykl: Virago 750 92r.
Lokalizacja: Sosnowiec
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Fabrycznie zaślepione pilot screw

Post autor: Leon_ » 17 sierpnia 2017, 07:36

Dzisiaj raz jeszcze rozbiorę gaźnik tylnego cylindra, może coś poknocilem przy montażu lub wpadł gdzieś jakiś paproch. Ewidentnie gaźnik nie reaguje na jakiekolwiek zmiany skladu mieszanki.

Leon_
Posty: 61
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 09:05
Motocykl: Virago 750 92r.
Lokalizacja: Sosnowiec
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Fabrycznie zaślepione pilot screw

Post autor: Leon_ » 17 sierpnia 2017, 22:36

Sukces!
Gaźnik rozebrany, raz jeszcze wyczyszczony, zmontowany, ustawiony i bestia żyje ;)
Jutro jeszcze sprawdzenie synchronizacji i zapominam o gaźnikach na jakiś czas...mam nadzieję.

ODPOWIEDZ