Pływak?

Tematy związane z gażnikami
piotrek1416
Posty: 19
Rejestracja: 08 marca 2018, 09:37
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Pływak?

Post autor: piotrek1416 »

Witam! Zaobserwowalem ze leci z rurki odpowietrzajcej gaznik. Dokladnie chodzi o pierwszy cylinder ( zewnetrzny), jadac szarpie przy odpalaniu potrafi strzelic z rury wydechowej. Tez zauwazylem ze cylinder wewnetrzny grzeje sie dosc mocno z kolei zawenetrzny ( pierwszy od kola przedniego) jest duzo chlodniejszy, Wymienilem swiece i przy ogladaniu starych swiec zauwazylem ze swieca w chlodniejszym cylindrze jest czarna, zas w drugim ( wewnetrznym) ma odpowieni kolor. Myslalem ze moze jest to plywak i pukalem w gaznik lecz nic to nie dalo. Czy mozna odkrecic plytke na pierwszym gazniku z lewej strony z ktorej wychodzi rurka ( z ktorej leci do chromowanej oslony) i zobaczyc co znajduje sie w gazniku?
Awatar użytkownika
Darek Adamczewski
Posty: 785
Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Pływak?

Post autor: Darek Adamczewski »

Pewnie odpaliłeś po zimowym przestoju? Paliwo odparowało i pływak poszedł tak nisko, że iglica zaworka zaklinowała się w dolnym skrajnym położeniu. Jeśli opukiwanie młotkiem (gumowym!) nic nie daje, to niestety trzeba gaźniki wyjąć. Przy okazji warto wtedy zobaczyć jakie jest położenie blaszki ograniczającej opadanie pływaka i troszkę ją dogiąć.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
piotrek1416
Posty: 19
Rejestracja: 08 marca 2018, 09:37
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Re: Pływak?

Post autor: piotrek1416 »

A gdybym odkręcił ta płytkę z której góra wychodzi rurka odpowietrZajaca? W to miejsce pukać młoteczkiem czy ogólnie w czy gaźnik dookoła?
marekc1019
Posty: 103
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: XV 535 , Victory1200
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Re: Pływak?

Post autor: marekc1019 »

Prawdopodobnie zawiesił się zaworek. Odkręć płytkę, uważaj aby nie uszkodzić uszczelki. Sprawdź czy pływak i zaworek poruszają się swobodnie.Unieś pływak do góry i przekręć stacyjkę aby pracowała pompa paliwa. Przy podniesionym pływaku paliwo nie powinno lecieć. Jeżeli wydostaje się z zaworka to jest zanieczyszczony lub do wymiany. Jeżeli trzyma , sprawdź ewentualnie wyreguluj poziom paliwa. Jak to zrobić znajdziesz opis na forum. Wymiana zaworka przy odrobinie umiejętności mechanicznych nie jest skomplikowana, sam zaworek niedrogi.
piotrek1416
Posty: 19
Rejestracja: 08 marca 2018, 09:37
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Re: Pływak?

Post autor: piotrek1416 »

ok, zauwazylem dzis cos takiego nie pracuje mi cylinder od przedniego kola. Odpalalem motocykl na jednym cylindrze ( drugim) odpalil, chcialem sprobowac odpalic tylko na przednim cylindrze i nic z tego. Swiece wymienione na nowe, iskra jest, przekladalem rowniez fajkie z dzialjacego cylindra i niestety nie pomoglo. Dodam ze dzialajacy cylinder ma odpowieni kolor swiecy. Ktora srubka jest od regulowania mieszanki? Zlota na dole gaznika z lewej strony?

podsumowujac : nie pracuje przedni cylinder, swiece wymienione, proba przelozenia fajki nie dala pozytywnego rezulatatu, co teraz?
marekc1019
Posty: 103
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: XV 535 , Victory1200
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Re: Pływak?

Post autor: marekc1019 »

Znajdź temat na forum , regulacja gaźnika.Tam jest wszystko szczegółowo opisane. Jeżeli świeca na skutek nieprawidłowej pracy cylindra w wyniku niewłaściwej mieszanki bądź problemów z układem zapłonowym będzie okopcona ,to nie będzie dawała iskry a cylinder nie będzie pracował. Miałem podobny przypadek. Układ zapłonowy sprawdzony, gaźniki wyczyszczone i wyregulowane, synchronizacja zrobiona,zawory wyregulowane i była lipa. Po kilku kilometrach świeca zakopcona i nie palił na jeden cylinder. Po długiej walce na gaźniku niepracującego cylindra przełożyłem zapinkę na iglicy membrany zmniejszając dawkę paliwa, po czym regulacja składu mieszanki i kolejna synchronizacja przepustnic . Po tym zabiegu świeca kawowa, problemy ustąpiły. Piszesz, że na pracującym cylindrze kolor świecy odpowiedni, ale ważniejsze jaki jest na niepracującym. Pamiętaj , że jeżeli silnik pracuje na wolnych obrotach lub jazda odbywa się na krótkim dystansie świeca będzie czarna . Eksploatacja przy rozgrzanym silniku i na dystansie kilku kilometrów powoduje samooczyszczenie świecy i nabierze właściwej barwy. Radzę dokładnie sprawdzić i wyregulować kompleksowo gażnik wraz z synchronizacją ,sprawdzeniem zaworów.Następnie sprawdzić cały układ zapłonowy pod względem prawidłowości połączeń, począwszy od styków cewek a skończywszy na wszystkich kostkach łącznie z modułem i stacyjką. Wiem z doświadczenia, że niby niewielkie osady na połączeniu poszczególnych elementów w zsumowaniu mogą skutkować nieprawidłową pracą układu zapłonowego. Warto też pokusić się po wieloletniej eksploatacji o wymianę kabli wysokiego napięcia i fajek.Koszt kilkudziesięciu złotych i dwóch godzin pracy a sprawność układu zapłonowego lepsza. Przewody ws są na stałe z cewkami , ale można je wymienić, opis na forum, filmik na youtube. Moja wirażka po przeprowadzeniu wszystkich opisanych powyżej zabiegów pracuje idealnie.
piotrek1416
Posty: 19
Rejestracja: 08 marca 2018, 09:37
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Re: Pływak?

Post autor: piotrek1416 »

Naprawione. Przyczyna był zaworek a dokładnie zeskoczył z blaszki pływaka, lekko podgialem pływak i motocyk odrazu odpalił na drugi cylinder. Zastanawiam się nad zmiana oleju. Czy trzeba?
marekc1019
Posty: 103
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: XV 535 , Victory1200
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Re: Pływak?

Post autor: marekc1019 »

Ustaw poziom paliwa, podginając pływak zmieniłeś jego wysokość.
piotrek1416
Posty: 19
Rejestracja: 08 marca 2018, 09:37
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Re: Pływak?

Post autor: piotrek1416 »

Jak to zrobić?
marekc1019
Posty: 103
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: XV 535 , Victory1200
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Re: Pływak?

Post autor: marekc1019 »

Tak jak pisałem wcześniej, szczegółowy opis znajdziesz na forum - regulacja gaźnika 535 z fotkami- . Pamiętaj aby motocykl stał w pionie , zabezpiecz przed przewróceniem. Po wyregulowaniu poziomu włącz silnik i obserwuj rurkę . Na wolnych obrotach jak i na podwyższonych poziom nie powinien się zmieniać.
viewtopic.php?f=22&t=5127
viewtopic.php?t=2686
ODPOWIEDZ