Przeróbka kranika 535

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
Tomwoo
Posty: 16
Rejestracja: 09 maja 2017, 16:11
Motocykl: Yamaha XV 535 Virago
Wiek: 51
Status: Offline

Przeróbka kranika 535

Post autor: Tomwoo » 02 kwietnia 2018, 15:52

Witam!
Piszę bo może się przydać. U mnie poprzedni właściciel wyeliminował elektromagnes i zaślepił tył blaszką.
W ten sposób była cały czas rezerwa włączona na stałe, paliwo schodziło do końca. Tankował co 200 km plus
2 litry wachy w sakwach. To w sumie też jest jedno z możliwych rozwiązań do zaakceptowania.
Ja postanowiłem jednak odbudować to ustrojstwo, zakupiłem używany kranik w dobrym stanie oraz zestaw naprawczy.
W trakcie naprawy wpadłem na możliwość odblokowania rezerwy poprzez fizyczne przekręcenie kranika.
Rezerwa działa niezależnie od pracy elektrozaworu. Patrząc na uszczelkę od strony kranika wygląda on jak
bużka 2 oczka i uśmiech :D . Prawe oczko jest zaślepione, trzeba je rozwiercić wiertłem fi 5.2, następnie
rozpiłować blaszkę przednią tą z napisani ON, OFF. Dzięki temu kranik może przekręcić się dalej, otwierając
rezerwę. Teraz zalety tej operacji: w pozycji ON mamy paliwo z wyższej rurki, gdy zaczyna się dławić przełączamy
na kierownicy na RES i jeżeli mamy sprawny kranik z elektromagnesem wszystko jest ok tak jak być powinno.
Ale gdyby z jakieś przyczyny mimo przełączenia ( np. rdza na dzyndzlu ) rezerwa jednak nie zadziałała
to zamiast panikować przełączamy ręcznie kranik ( oczywiście po zatrzymaniu się :D ) i śmigamy dalej
najlepiej do najbliższej stacji benz. Jeżeli kogoś by to interesowało to spróbuję zamieścić kilka zdjęć dla zobrazowania.
Pzdr!
Załączniki
korpus11.jpg
korpus11.jpg (236.07 KiB) Przejrzano 406 razy
blaszka11.jpg
blaszka11.jpg (227.54 KiB) Przejrzano 406 razy
blaszka22.jpg
blaszka22.jpg (245.27 KiB) Przejrzano 406 razy

Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 4678
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 49
Kontakt:
Status: Offline

Re: Przeróbka kranika 535

Post autor: toooomelo » 02 kwietnia 2018, 16:19

Nikt dotąd takiego myku nie robił. A opcja ciekawa.
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek

Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5551
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Suzuki V-strom DL650
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 66
Status: Offline

Re: Przeróbka kranika 535

Post autor: Blunio » 03 kwietnia 2018, 03:39

Tomwoo pisze:Witam!
zamiast panikować przełączamy ręcznie kranik ( oczywiście po zatrzymaniu się :D ) i śmigamy dalej
Takie rzeczy bez zatrzymywania się to tylko w WSK (Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego) :bravo:
Jak przetestujesz opisany patent w praktyce to napisz. :kawa:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!

Awatar użytkownika
Tomwoo
Posty: 16
Rejestracja: 09 maja 2017, 16:11
Motocykl: Yamaha XV 535 Virago
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Przeróbka kranika 535

Post autor: Tomwoo » 07 kwietnia 2018, 18:54

Witam!
Jestem właśnie po pierwszym odpaleniu, wszystko jest ok.
Wlałem ok. 2l benzyny, kranik na ON i przełącznik na kierownicy poz RES ( elektromagnes puknął) silnik zapalił.
Po przełączeniu na ON po małej chwili silnik zaczął się przyduszać, wtedy przekręciłem kranik pod dolnym bakiem
na nową pozycję RES i silnik odżył. Myślę że patent się sprawdził, i przeróbka jest warta świeczki.
Pzdr! LWG!

ODPOWIEDZ