Strona 1 z 1

Przeróbka kranika 535

: 02 kwietnia 2018, 15:52
autor: Tomwoo
Witam!
Piszę bo może się przydać. U mnie poprzedni właściciel wyeliminował elektromagnes i zaślepił tył blaszką.
W ten sposób była cały czas rezerwa włączona na stałe, paliwo schodziło do końca. Tankował co 200 km plus
2 litry wachy w sakwach. To w sumie też jest jedno z możliwych rozwiązań do zaakceptowania.
Ja postanowiłem jednak odbudować to ustrojstwo, zakupiłem używany kranik w dobrym stanie oraz zestaw naprawczy.
W trakcie naprawy wpadłem na możliwość odblokowania rezerwy poprzez fizyczne przekręcenie kranika.
Rezerwa działa niezależnie od pracy elektrozaworu. Patrząc na uszczelkę od strony kranika wygląda on jak
bużka 2 oczka i uśmiech :D . Prawe oczko jest zaślepione, trzeba je rozwiercić wiertłem fi 5.2, następnie
rozpiłować blaszkę przednią tą z napisani ON, OFF. Dzięki temu kranik może przekręcić się dalej, otwierając
rezerwę. Teraz zalety tej operacji: w pozycji ON mamy paliwo z wyższej rurki, gdy zaczyna się dławić przełączamy
na kierownicy na RES i jeżeli mamy sprawny kranik z elektromagnesem wszystko jest ok tak jak być powinno.
Ale gdyby z jakieś przyczyny mimo przełączenia ( np. rdza na dzyndzlu ) rezerwa jednak nie zadziałała
to zamiast panikować przełączamy ręcznie kranik ( oczywiście po zatrzymaniu się :D ) i śmigamy dalej
najlepiej do najbliższej stacji benz. Jeżeli kogoś by to interesowało to spróbuję zamieścić kilka zdjęć dla zobrazowania.
Pzdr!

Re: Przeróbka kranika 535

: 02 kwietnia 2018, 16:19
autor: toooomelo
Nikt dotąd takiego myku nie robił. A opcja ciekawa.

Re: Przeróbka kranika 535

: 03 kwietnia 2018, 03:39
autor: Blunio
Tomwoo pisze:Witam!
zamiast panikować przełączamy ręcznie kranik ( oczywiście po zatrzymaniu się :D ) i śmigamy dalej
Takie rzeczy bez zatrzymywania się to tylko w WSK (Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego) :bravo:
Jak przetestujesz opisany patent w praktyce to napisz. :kawa:

Re: Przeróbka kranika 535

: 07 kwietnia 2018, 18:54
autor: Tomwoo
Witam!
Jestem właśnie po pierwszym odpaleniu, wszystko jest ok.
Wlałem ok. 2l benzyny, kranik na ON i przełącznik na kierownicy poz RES ( elektromagnes puknął) silnik zapalił.
Po przełączeniu na ON po małej chwili silnik zaczął się przyduszać, wtedy przekręciłem kranik pod dolnym bakiem
na nową pozycję RES i silnik odżył. Myślę że patent się sprawdził, i przeróbka jest warta świeczki.
Pzdr! LWG!