Śruba regulacji składu mieszanki

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
TibijskiViking
Posty: 11
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 17:03
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 22
Status: Offline

Śruba regulacji składu mieszanki

Post autor: TibijskiViking » 25 maja 2018, 10:07

Witam

Mam problem z motocyklem, mianowicie virago 535.
Oddałem do serwisu na czyszczenie i regulację gaźników, w serwisie powiedzieli mi że śruby od regulacji składu mieszanki ktoś za mocno wkręcił i nie da rady ich odkręcić. Widziałem na żywo, śruby są zmasakrowane...

Gość w serwisie powiedział że nie ma pomysłu jak to zrobić i najpewniej będzie do wymiany cały gaźnik z czym problem na rynku wtórnym...

Czy spotkał się ktoś z takim problemem? Jeśli złożą mi bez regulacji od razu będzie zalewać świece i temat od nowa.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
robdk
Posty: 108
Rejestracja: 29 listopada 2015, 12:14
Motocykl: Kawasaki EN500
Lokalizacja: Końskie TKN
Status: Offline

Re: Śruba regulacji składu mieszanki

Post autor: robdk » 25 maja 2018, 12:34

Miałem taki przypadek, choć nie w Virago. Trzeba rozwiercić cienkim wiertłem prawie po gwincie. Resztki wypchnie sprężynka. Potem trzeba poprawić gwint a na koniec zanabyć nowe śrubki ;)
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk

Awatar użytkownika
vinny
Posty: 704
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Śruba regulacji składu mieszanki

Post autor: vinny » 25 maja 2018, 14:14

Nie mialbym zaufania do mechanika , ktory twierdzi , ze srub nie da sie wykrecic , bo ktos za mocno wkrecil . Sruby sie zapiekly na gwincie , a on ( lub poprzednik ) probowali odkrecic je byle jakim , obrobionym srubokretem I zniszczyl rowek . Wszystkie dysze w gazniku nalezy odkrecac dobrze dopasowanymi srubokretami , o odpowiednim rozmiarze , najlepiej miec zestaw " tylko do gaznikow " Do naprawy dyszy potrzebny jest gwintownik M6x0,5 i wiertlo 4 mm . Ja robilem to sam , ale lepiej znalezc slusarza , ktory ma gwintownik (nie kazdy ma taki rozmiar ) wiertarke stolowa i zrobi Ci to w 10 min . Srube trzeba rozwiercic circa 5 mm w glab .
sorki za angielska klawiatura
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office

Awatar użytkownika
TibijskiViking
Posty: 11
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 17:03
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 22
Status: Offline

Re: Śruba regulacji składu mieszanki

Post autor: TibijskiViking » 25 maja 2018, 15:06

Dziękuję za szybkie odpowiedzi :) trochę się wkurzyłem jak usłyszałem że gaźnik do wymiany. Jutro odbieram sprzęt i jadę szukać ślusarza.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
TibijskiViking
Posty: 11
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 17:03
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 22
Status: Offline

Re: Śruba regulacji składu mieszanki

Post autor: TibijskiViking » 25 maja 2018, 18:25

Panowie rozumiem że chodzi o te dysze?
http://allegro.pl/dysza-regulacji-miesz ... 03020.html

tak wyglądają śruby :
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/4iI ... VX3SmCZ~lZ

Czy ten łebek nie powinien być złoty a nie srebrny jak w linku ?

Awatar użytkownika
Doniu
Posty: 165
Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
Lokalizacja: Wielkopolska
Status: Offline

Re: Śruba regulacji składu mieszanki

Post autor: Doniu » 26 maja 2018, 13:10

No niestety masz zjechane śruby składu,to częsta przypadłość niestety,śruby składu są z mosiądzu i tak się zdarza,śruba ogólnie powinna byc złota "teraz trochę walki przed tobą,polecam zastosować się do rad "Vinn-ego" a wszystko da się naprawić,też miałem okazję to przerabiać,głowa do góry wszystko będzie ok.
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...

Feniks
Posty: 156
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Status: Offline

Re: Śruba regulacji składu mieszanki

Post autor: Feniks » 26 maja 2018, 14:12

Sa takie zestawy do wykrecania urwanych srub. nawiercasz-wkręcasz takie cosik z lewym gwintem-wkręcając to coś wykręca sie sruba. Tylko trzeba być ostroznym bo za głębokie nawiercenie może oberwać dolną część dyszy i wtedy kupa bo ani wte ani wewte. Ja zeszlifowałem nawet kawałek korpusu gaznika zeby to mieć bardziej na wierzchu.
Finalnie udało mi się to zrobić ale teraz jakbym to robił to próbowałbym sposobem Vinn-ego.

Awatar użytkownika
TibijskiViking
Posty: 11
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 17:03
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 22
Status: Offline

Re: Śruba regulacji składu mieszanki

Post autor: TibijskiViking » 17 czerwca 2018, 10:19

Opiszę jak sytuacja się zakończyła, niestety nie poszło po mojej myśli.

Pierwszą metodą jaką zastosowaliśmy z mechanikiem to zapuszczenie śrub na 2 dni środkiem penetrującym. Po dwóch dniach poszedł wkrętak z lewym gwintem, ale śruby ani drgną. trzeba wiercić, tulejka na wiertło 4mm co by równiutko poszło dorobiona na tokarce i do dzieła. Najpierw poszło wiertło 6mm(otwór ma 6.2mm) żeby zrobić lejek pod 4mm. Wiertło 4mm weszło idealnie na 5mm wgłąb jak Vinny pisał. Dalej nic śruby jak siedziały tak siedzą, potem wiertło 4.2, 4,5,4.7, 5mm. Wyszło wszystko prócz gwintu który wkręcony dalej w ścianki siedział i ani drgnie... Co się okazało, poprzedni "majster" co składał gaźnik zakleił śruby na kleju do metalu.
Zostały obwódki w ściankach gaźnika, nagwintowaliśmy gwintownikiem m6x0,5, śruby regulacji kupiłem nowe.

Niestety gwint w jednym gaźniku okazał się zbyt słaby i śruba wkręca się o 1 obrót i następnie "odskakuje". W drugim sytuacja wygląda trochę lepiej bo 2,5 obrotu można zrobić.

Nie da rady wyregulować idealnie składu mieszanki, pozostaje kupić używany gaźnik i modlić się co by takich idiotów "mechaników" było mniej.

Wymieniliśmy świece, filtr paliwa, zawory wyregulowane, gaźnik wyczyszczony, zsynchronizowany, poziom paliwa, nowe zestawy naprawcze itp. ogólnie wszytko zrobione :)

Koledzy myślicie, że dopóki nie uda mi się kupić gaźnika mogę na tym jeździć bez obawy o silnik i inne podzespoły? Jedna śrubka składu mieszanki nie jest wyregulowana tak jak powinna. Dodam że świece wypalają się na jednakowy kolor(kawowo-mleczny), silnik chodzi o wiele lepiej po tych zabiegach, świec nie zalewa, nie gaśnie, odpala od strzała, przyśpiesza tak jak powinien, prędkości powyżej 140km/h nie są problemem itp. Jedynie co mnie martwi to strzelanie z wydechu przy zamknięciu manetki, czasem na wolnych obrotach i niskich obrotach silnika także strzeli. Praca silnika na ludzie też nie jest idealna. Dodam też że mam wyciągnięte wkłady z tłumików.

Awatar użytkownika
Doniu
Posty: 165
Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
Lokalizacja: Wielkopolska
Status: Offline

Re: Śruba regulacji składu mieszanki

Post autor: Doniu » 17 czerwca 2018, 13:18

Miałem taki sam przypadek jak u Ciebie,śruby zapieczone na amen,rozwiązałem to w następujący sposób tylko wymaga to niestety dostępu do obrabiarek(obrabiarki),chociażby do "sztywnej" wiertarki stołowej,jednak polecam frezarke,mianowicie gaźniki na stół frezarski(kżyrzowy) wstępne rowiercenie gniazd śrub składu i przetulejowanie,dorobienie tulejek z gwintem wewnętrznym i wprasowanie wszystkiego w gaźniki,zastosowany klej do metali "Chester Molecular-Super Metal",jest to triksotropowa pasta, wszystko działa do dziś i regulacja jest w pełnym zakresie.
Ps.
podczas rozwiercania"strego gwintu" trzeba zwrócić szczególną uwagę,na staranność oraz dokładność aby nie uszkodzić oryginalnych stożków śrub składu które są w korpusie gaźnika,ale to wszystko można pomierzyć,zabieg jest dość precyzyjny ale jak najbardziej do zrobienia,efekt końcowy zakończony spektakularnym sukcesem :mrgreen:
Best regards !!
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...

Awatar użytkownika
TibijskiViking
Posty: 11
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 17:03
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 22
Status: Offline

Re: Śruba regulacji składu mieszanki

Post autor: TibijskiViking » 19 czerwca 2018, 21:41

Rozumiem, będę próbował jeśli znajdę weekend wolnego coś wymodzić z tymi tulejkami.

Póki co zostaje tak jak jest, jeśli chodzi o jazdę na tych gaźnikach (głównie odcinki dom-miasto max 15km w obie strony) czy nie zaszkodzi to silnikowi i innym podzespołom ? Chodzi oczywiście o to strzelanie przy zamykaniu manetki.

Dziękuję wszystkim za pomoc :)

Awatar użytkownika
TibijskiViking
Posty: 11
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 17:03
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 22
Status: Offline

Re: Śruba regulacji składu mieszanki

Post autor: TibijskiViking » 20 czerwca 2018, 12:16

Film jak chodzi Virago, słychać wyraźnie strzelanie o którym mówiłem.

https://www.youtube.com/watch?v=Sa81XxZ ... e=youtu.be

ODPOWIEDZ