XV 1100 Dławi się na wolnych obrotach, świece czarne - przypadek? Temat rozwiązany

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
exMagic
Posty: 24
Rejestracja: 28 maja 2018, 23:26
Motocykl: Virago 1100 93r
Lokalizacja: Norwegia
Wiek: 32
Status: Offline

XV 1100 Dławi się na wolnych obrotach, świece czarne - przypadek?  Temat rozwiązany

Post autor: exMagic » 02 lipca 2018, 14:52

Panowie szykuje się do rozwiązania problemu który prawdopodobnie sam spowodowałem.

postaram się opisać wszystko dokładnie, więc jeśli ktoś miał by ochotę postawić diagnozę zanim rozbiorę połowę motocykla to był bym wdzięczny.
To że moje świece stały się czarne i że moto dławi się na wolnych obrotach to wydaje się być częstym problem na tym forum, ale w moim przypadku obawiam się że przyczyną mogły być moje przeróbki :( i dla tego założyłem nowy temat, bo moja sytuacja raczej jest nietypowa.

//////////////////OPIS
Ale po kolei ...
Virago 93r 1100 kupione ponad misiac temu. przejechałem już ponad 2 tyś km.
Na początku było wszystko cacy. palił od strzała z odrobinką ssania. chodził równo i płynnie.
po paru tygodniach zacząłem się wsłuchiwać i zauważyłem że jak by kulał lekko na wolnych obrotach. I na zimnym i na ciepłym silniku, gdy na wolnych obrotach zdejmowałem przednią fajką prawie nie było różnicy, a gdy tylną motor gasł. (czyli domyślam się że potrzebna była synchronizacja gaźników).
W między czasie zdobyłem oryginalny wydech. Po zamontowaniu oryginalnego wydechu nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy silnika.
Poprzedni właściciel dał mi nowe świece NGK takie same jak były założone więc postanowiłem założyć i zobaczyć czy nie będzie lepiej.

W miedzy czasie motałem z wiązką przy reflektorze, zdejmowałem zegary, przestawiałem reflektor razem ze stacyjką, wymieniałem kierownice, obracałem risery itp. Pod tylną śrubę zbiornika wstawiłem dystans ok 4cm i podniosłem trochę fotel. Dwa przewody które odchodzą od zbiornika po prostu się trochę rozprostowały. Nie sądzę żeby to miało jaki kolwiek związek ze sprawą ale skoro piszę jak na spowiedzi to opisuje wszystko ;).
Gdzieś wyczytałem że stacyjka od drgań może powodować przerywanie silnika. więc wczoraj sprawdziłem czy aby na pewno dobrze ją poskładałem. Styki są czyste i nie poprzypalane więc, moim zdaniem moje zabawy z wiązką też nie powinny mieć wpływu na pracę silnika.

wracając do świec... po wymianie świec na nowe(stare, miały piekny kolor kawy z mlekiem) motocykl tak jak by delikatnie zaczął CZASAMI lekko się dławić podczas dodawania lekko gazu na wolnych obrotach. Z dnia na dzień coraz wyraźniej zaczynał się dławić.

W piątek postanowiłem wrócić do starych świec (nowe zdążyły już się nieźle okopcić, czarny kolor). i wyruszyć na zaplanowaną wcześniej wycieczkę (ok 600km po norweskich górach). Już na początku wyprawy motocykl po prostu zaczął gasnąć na biegu jałowym :shock:
jedynym ratunkiem było podkręcić śrubę wolnych obrotów. W trasie jak trzymałem obroty ponad 2-3 tyś to motocykl jechał normalnie sprawnie dynamicznie i się nie dławił. ale jak tylko musiałem się zatrzymać na chwilę to motor nie gasł (bo śrubką obrotów go trzymałem na prawie 2 tyś obrotów), ale jak musiałem ponownie ruszyć to motor się dławił okrutnie. Po kilku kilometrach jazdy na wyższych obrotach przestawał się dławić. zauważyłem że jak wysprzęglałem i wkręcałem motor na chwile na 7 tys obrotów kilka razy to strzelało z tłumika i znowu można było normalnie jechać.

Niestety w takim stanie zrobiłem kilkaset kilometrów i całe szczęście wróciłem cało do domu. Dziś sprawdziłem i świece są czarne jak smoła.

////////////////////MOJA DIAGNOZA
W między czasie znalazłem na forum. ten link:
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=2993
i po jego przestudiowaniu dochodzę do wniosku że w moim przypadku winny jest "układ pilotujący". Dodam że motocykl mimo wszystko potrafi rozpędzić się do 160km/h i więcej z pasażerką i bagażem.
No ale mimo wszystko trochę ciężko mi uwierzyć że te całe dławienie nie ma żadnego związku z tymi moimi przeróbkami?! Taki zbieg okoliczności że gaźniki akurat teraz gdzieś się przytkały i to obydwa jednocześnie?
Moim zdaniem problem leży gdzieś w układzie zasilania mieszanką paliwowo- powietrzną, a nie w układzie elektrycznym. gdyby z elektrykę było coś nie tak to chyba nie śmierdziało by paliwem na wolnych obrotach i chyba motocykl nie rozpędził by się do 160km.
Czy skoro wszystkie znaki na niebie mówią że mieszanka jest zbyt bogata to powiniem szukać usterki w układzie powietrznym czy paliwowym?


Zauważyłem też że guma która łączy ramę z filtrem powietrza(?) po prawej stronie jest uszkodzona. dokładnie pod linkami przepustnicy. być może podczas zmiany kierownicy za mocno je gdzieś napiąłem i za mocno nacisnęły tą gumę, no ale czy to, co PRZED filtrem ma aż taki wpływ na ewentualne dławienie się silnika?
a może jeśli miałem wcześniej wybebeszony wydech to mam też założone większe dysze główne w gaźnikach? ale jeśli tak to dla czego motor nie dławił się od razu po założeniu oryginalnego wydechy?

Dodam że jestem dopiero na początku zagłębiania się w budowę i działanie gaźników, ale ogólne pojęcie o mechanice i silnikach mam więc proszę nie pisać że powinienem oddać moto do specjalisty. W Norwegii raczej nie ma specjalistów, są serwisy Yamaha do których trzeba zapisywać się na dwa miesiące przed wizytą a cena za GODZINĘ pracy to lekko ponad 500zł.
Mam na biurku serwisówkę Clymer-a, zapał, ambicje i 3 tygodnie urlopu :cool:

Jeśli komuś chciało się doczytać do tego momentu to wielkie dzięki! a jeśli ktoś zechce podzielić się swoją opinią, lub diagnozą to będę bardzo uradowany :)
wszelkie sugestie od czego powinienem zacząć diagnozę miele widziane.

tak czy siak jak rozkminie temat to dam znać.
:kawa:
..:: Nie spinaj się za ortografię. Jak inni pisali dyktanda ja rysowałem motocykle na marginesach! :rock: ::..

Awatar użytkownika
exMagic
Posty: 24
Rejestracja: 28 maja 2018, 23:26
Motocykl: Virago 1100 93r
Lokalizacja: Norwegia
Wiek: 32
Status: Offline

Re: XV 1100 Dławi się na wolnych obrotach, świece czarne - przypadek?

Post autor: exMagic » 02 lipca 2018, 20:08

Panowie problem rozwiązany.
powód był tak banalny że powinienem usunąć konto z tego forum, karteczkę z loginem i hasłem spalić w piecu węglowym, wszystkim tym którzy przeczytali mój pierwszy wpis w tym temacie wypłacić sowite odszkodowania, a na koniec popełnić harakiri.
No trudno muszę jakoś z tym żyć... może przynajmniej ktoś się roześmieje tak jak ja się śmiałem dziś sam z siebie... :roll:

TAK, jechałem kilkaset kilometrów na otwartym SSANIU! :frustrated: :frustrated: :frustrated:

jak zmieniłem kierownicę to tak ją ustawiłem że ssanie i przełącznik rezerwy na manetce wadziły o zbiornik, więc linkę ssania poprowadziłem nad ramą przed zbiornikiem do prawego klaksonu(tak tymczasowo). no i dziś odkryłem że przy takim zagięciu linka cały czas była lekko napięta i otwierała trochę ssanie.
wiem Idiotyczne i głupie. najgorsze jest to że dopiero po tylu kilometrach do tego doszedłem. WSYTD.

moje jeszcze i tak nieistniejąca reputacja runęła w gruzach ehh...
lepiej pójdę jakieś fotki wstawić do działu turystyka :kawa:
..:: Nie spinaj się za ortografię. Jak inni pisali dyktanda ja rysowałem motocykle na marginesach! :rock: ::..

Awatar użytkownika
SoH
Posty: 375
Rejestracja: 28 maja 2014, 21:25
Motocykl: FJR1300 / VFR800VTec
Lokalizacja: Warszawa oraz okazjonalnie Lublin/Świdnik
Wiek: 32
Status: Offline

Re: XV 1100 Dławi się na wolnych obrotach, świece czarne - przypadek?

Post autor: SoH » 02 lipca 2018, 20:24

A mówią, nie poprawiać fabryki.... :P
3076

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 4091
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: XV 1100 Dławi się na wolnych obrotach, świece czarne - przypadek?

Post autor: 2007XV1700 » 02 lipca 2018, 22:00

ex nie przejmuj się.
zdarza się najlepszym
45825243 T78 A R.I.P 2029
Obrazek
Obrazek

Po co mieć jedną brodę skoro można mieć dwie?

Awatar użytkownika
vinny
Posty: 755
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: XV 1100 Dławi się na wolnych obrotach, świece czarne - przypadek?

Post autor: vinny » 03 lipca 2018, 01:14

Ja też tak kiedyś jechałem :oops: , ale kapnąłem się po 3 milach :mrgreen:.
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office

Awatar użytkownika
aurumcantus
Posty: 194
Rejestracja: 18 października 2012, 14:27
Motocykl: TDM 900
Lokalizacja: Sochaczew
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: XV 1100 Dławi się na wolnych obrotach, świece czarne - przypadek?

Post autor: aurumcantus » 03 lipca 2018, 20:43

W serwisie skasowaliby 3 klocki za naprawę :D. Pokaż no jak podniosłeś siedzenie ? Szpara pewnie jest czy zamawiałeś nowe okucie ?
Nie ma co się łamać. Kiedyś jadąc z Litwy na 4ce zrobiłem ok 80 km :mrgreen:
Obrazek

Awatar użytkownika
jarodex
Posty: 301
Rejestracja: 11 marca 2018, 21:30
Motocykl: xv1100
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 56
Kontakt:
Status: Offline

Re: XV 1100 Dławi się na wolnych obrotach, świece czarne - przypadek?

Post autor: jarodex » 03 lipca 2018, 20:56

:hug:
... Kto nie kombinuje ten się nie myli!!! Szacun za skruchę!!!
A dla innych ważne co-nie-co w razie podobnych dramatów!!

LWG i szerokości :bravo:

PS. Fajna owiewka...... sprzedajesz???? :mrgreen:
Świeć pomimo wszystko,
i bierz przykład ze słońca -
ma w d***e, czy kogoś razi!!


:chopper: .... i wwwrrrrummmmm....... :bravo:

Moja baza wiedzy o VIRAGO

Awatar użytkownika
exMagic
Posty: 24
Rejestracja: 28 maja 2018, 23:26
Motocykl: Virago 1100 93r
Lokalizacja: Norwegia
Wiek: 32
Status: Offline

Re: XV 1100 Dławi się na wolnych obrotach, świece czarne - przypadek?

Post autor: exMagic » 04 lipca 2018, 00:25

Dzięki za otuchę :nazdrowie:
jarodex pisze:
03 lipca 2018, 20:56

LWG i szerokości :bravo:
co znaczy LWG?
aurumcantus pisze:
03 lipca 2018, 20:43
Pokaż no jak podniosłeś siedzenie ? Szpara pewnie jest czy zamawiałeś nowe okucie ?
Żeby nie śmiecić działu "Gaźniki"
zapraszam do tematu:
https://virago.com.pl/viewtopic.php?f=6&t=33125
tam opisałem kwestie fotela
..:: Nie spinaj się za ortografię. Jak inni pisali dyktanda ja rysowałem motocykle na marginesach! :rock: ::..

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 4091
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: XV 1100 Dławi się na wolnych obrotach, świece czarne - przypadek?

Post autor: 2007XV1700 » 04 lipca 2018, 13:28

LWG lewa w górę
45825243 T78 A R.I.P 2029
Obrazek
Obrazek

Po co mieć jedną brodę skoro można mieć dwie?

ODPOWIEDZ