Króćce

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
TibijskiViking
Posty: 23
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 17:03
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 29
Status: Offline

Króćce

Post autor: TibijskiViking »

Witam

Zamierzam wymienić krocce w virago, stare są popękane. Na allegro jest trochę do wyboru, pytanie czy jest jakaś różnica między tymi za 90zl :

https://allegro.pl/krocce-krociec-yamah ... 30855.html

A tymi za 240zl

https://allegro.pl/krociec-ssacy-yamaha ... 42734.html

Czy są to elementy które muszą być najwyższej jakości Japońskie czy te za 90z też będą? Montował ktoś podobne?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Króćce

Post autor: vinny »

Te za 240 mają zwężkę , nie wiem czy będziesz zadowolony , jak ubędzie Ci parę kucyków . Na temat jakości wyrobów Turomax zdania są podzielone , jak dla mnie to średniej klasy wyroby . Króćce raczej powinny być najlepiej oryginalne , lub zbliżone , po co masz potem walczyć z lewym powietrzem .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
jjanusz
Posty: 710
Rejestracja: 29 maja 2011, 10:45
Motocykl: Honda NT 650
Lokalizacja: krasnogliny(dęblin) lubelskie
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Króćce

Post autor: jjanusz »

Te za 90 montowałem ,z wyglądu solidne wykonanie,,pasowały bezproblemowo ,a jak długo pożyją to niewiadomo
jjjanusz
------------------------------------------------------------------
"Niedość, że masz prace to i pieniądze byś chciał?"
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Króćce

Post autor: 2007XV1700 »

na Ali są za 48,- ;)
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Awatar użytkownika
TibijskiViking
Posty: 23
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 17:03
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 29
Status: Offline

Re: Króćce

Post autor: TibijskiViking »

Króćce zamówione, wziąłem z aliexpres, dzięki za opinie i pomoc :D

Wykręciłem dziś napinacz łańcucha rozrządu z każdego cylindra i sprawdziłem naciągniecie, obydwa łańcuszki nie mają nawet milimetra luzu, skręciłem w odwrotnej kolejności. Czy trzeba na nowo regulować zawory po takiej "operacji"? ;)
Awatar użytkownika
jjanusz
Posty: 710
Rejestracja: 29 maja 2011, 10:45
Motocykl: Honda NT 650
Lokalizacja: krasnogliny(dęblin) lubelskie
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Króćce

Post autor: jjanusz »

Nie
jjjanusz
------------------------------------------------------------------
"Niedość, że masz prace to i pieniądze byś chciał?"
Awatar użytkownika
TibijskiViking
Posty: 23
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 17:03
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 29
Status: Offline

Re: Króćce

Post autor: TibijskiViking »

Panowie jeszcze dwa pytania: doszły dziś króćce, będę oddawał motor do serwisu na wymianę i późniejszą regulacje.
Wyciągnąłem też membrany, nie mają dziur i przetarć, jednak w porównaniu do nowych w kolegi moto są twardsze i nie tak elastyczne. Motocykl przyspiesza prawidłowo, nie ma dziur i nagłych skoków mocy, jednak po odjęciu gazu obroty potrzebują ułamek sekundy by zaczęły spadać.

1. Czy może być to wina twardych membran? Wymienił bym od razu jednak fundusze póki co na to nie pozwalają, dlatego dopiero około września zamówię nowe.
2. Czy po wymianie samych membran będę musiał na nowo regulować gaźniki?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Króćce

Post autor: vinny »

Przed wyjęciem gaźników sprawdz poziom paliwa , wolno schodzi z obrotów znaczy mieszanka nieprawidłowa , jak poziom prawidłowy to może wystarczy przeregulować śrubą " składu mieszanki " . Sprawdz zawór aircut czy membrana jest cała , czy tłoczek chodzi prawidłowo ,bo to urządzenie jest odpowiedzialne za skład mieszanki przy gwałtownym oddawaniu gazu . Po wymianie membran nie trzeba regulować gaźników . Twardsza membrana to na pewno nie jest przyczyna słabego schodzenia z obrotów .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
TibijskiViking
Posty: 23
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 17:03
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 29
Status: Offline

Re: Króćce

Post autor: TibijskiViking »

Wszystko zostało zrobione jak pisałeś Vinny, poziom paliwa OK, świece kolor brązowy.
Króćce ssące wymienione na nowe, membrany zarówno te w gaźniku i te wychodzące z góry gaźnika też, zero dziur, rys, przetarć. Byłem przy synchronizacji i wskazania są idealne, luz zaworowy także ustawiony.

Lepiej schodzi z obrotów ale dalej to nie jest to.
Im śruba od wolnych obrotów jest mniej dokręcona, w sposób gdzie motocykl prawie gaśnie obroty schodzą szybko i idealnie chodzi, nie strzela w tłumik itp. Jednak muszę odkręcić ją by nie zgasł, wtedy obroty coraz oporniej zaczynają schodzić i strzela w tłumik. Czasem zdarza się że po puszczeniu gazu i wciśnięciu sprzęgła przy zmianie biegów obroty na sekundę rosną i potem normalnie spadają.
Mam zalany olej 15w50 półsyntetyk motula, temperatura 25 stopni, odpalam na ssaniu na 30s, potem do połowy i na spokojnie jadę 1.5km, po tym czasie ssanie wyłączam i motor gaśnie na luzie, dopiero po około 4km nie gaśnie. Nie mogę podkręcić obrotów biegu jałowego bo jak się mocno nagrzeje to wtedy muszę znowu przykręcić, no i obroty zaczynają coraz wolniej schodzić. Może być to wina gęstego oleju?

Rozkładam ręce bo nie mam już pomysłów.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Króćce

Post autor: vinny »

Nie wiem którą śrubą próbujesz regulować , ja pisałem o śrubie "składu mieszanki" to są te pod pokrywkami membran .. Sruba wolnych obrotów jest wspólna dla obydwóch gaźników , a składu mieszanki są dwie , po jednej dla każdego gaźnika i to tymi trzeba regulować .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
TibijskiViking
Posty: 23
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 17:03
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 29
Status: Offline

Re: Króćce

Post autor: TibijskiViking »

Reguluje śruba wolnych obrotów ta wspólna dla obydwu gaźników, im mocniej ja podkręce tym obroty wolniej schodzą, jak ustawie ja idealnie tak by obroty szybko spadały i nie strzelało w wydech to na luzie gaśnie. Śrub od składu mieszanki nie ruszyłem po synchronizacji, wykręcone o 2 obroty, świece są ok.

Kiedyś na forum wyczytałem że po regulacji śrubami składu mieszanki potrzeba na nowo wykonać synchronizacje czy to prawda?
marekc1019
Posty: 103
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: XV 535 , Victory1200
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Re: Króćce

Post autor: marekc1019 »

Regulacje wolnych obrotów przeprowadza się na w pełni rozgrzanym silniku, ok. 1200 obr/min. Najlepiej po krótkiej jeździe. Powolny spadek obrotów i strzelanie może być spowodowane zbyt bogatą mieszanką paliwa. W twoim przypadku wykluczam, ponieważ kolor świec jest prawidłowy. Sprawdziłbym filtr powietrza, nawet przy prawidłowo przeprowadzonej regulacji na zanieczyszczonym filtrze w zależności od temp. silnika mogą wystąpić różnice w pracy . Drugim powodem powolnego spadku obrotów ( tylko przy rozgrzanym silniku ) może być łapanie lewego powietrza.
Z kolejną synchronizacją daj sobie spokój, jeżeli nie ruszałeś śruby synchro. to nic nie mogło się zmienić.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Króćce

Post autor: vinny »

TibijskiViking pisze: 03 sierpnia 2018, 17:59 Reguluje śruba wolnych obrotów ta wspólna dla obydwu gaźników, im mocniej ja podkręce tym obroty wolniej schodzą, jak ustawie ja idealnie tak by obroty szybko spadały i nie strzelało w wydech to na luzie gaśnie. Śrub od składu mieszanki nie ruszyłem po synchronizacji, wykręcone o 2 obroty, świece są ok.

Kiedyś na forum wyczytałem że po regulacji śrubami składu mieszanki potrzeba na nowo wykonać synchronizacje czy to prawda?
Wykręć śruby składu mieszanki na 2,5 obrotu ( fabryczne ustawienie ) , jak nic się nie zmieni to odkręć nawet do 3,5 obrotów ( tak po pół obrotu i sprawdzaj czy już jest ok ). Wolne obrotu ustaw "na ucho " tak na 1000 . W 535 nie ma obrotomierza , ja robiłem to tak , zmniejszałem obroty tak , żeby ledwo dychał , a potem wkręcałem śrubę wolnych obrotów do momentu gdy tylny błotnik przestawał drgać . Póżniej , jak już miałem obrotek i podłączałem go pod cewkę to pokazywał 1000 obrotów :D
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
TibijskiViking
Posty: 23
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 17:03
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 29
Status: Offline

Re: Króćce

Post autor: TibijskiViking »

Filtr powietrza wymieniony razem z olejem w kwietniu. Jeśli będę kręcił śrubami składu mieszanki nie potrzeba potem robić na nowo synchronizacji? Rozumiem że wykrecajac śrubki zwiększamy dopływ powietrza i mieszanka robi się "bogatsza" i świeca bardziej czarna, a im bardziej wkręcam mieszanka jest uboższa i świeca będzie robić się bardziej biała? :)
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Króćce

Post autor: vinny »

Synchro nie rozjedzie się aż tak , żeby trzeba było robić na nowo ( wykręć w obydwu gaźnikach tyle samo obrotów ) . Nie przejmuj się na razie kolorem świec , ani nie wnikaj wzbogacasz czy ubożysz mieszankę bo zdania są podzielone , po prostu "miej ufność " i wykręć 2,5 do 3,5 obrotu :) .Jak moto będzie chodziło jak szwajcarski zegarek wtedy przyjdzie czas na kolor świec ,i dywagacje czy regulacja śrubami wzbogaca , uboży czy tylko zwiększa ilość mieszanki podawaną przy zamkniętej przepustnicy .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
TibijskiViking
Posty: 23
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 17:03
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 29
Status: Offline

Re: Króćce

Post autor: TibijskiViking »

Ok, zrobię zrobię jak piszecie :) dzięki za porady, w tygodniu pojadę w trasę i będę wykrecał po pół obrotu. :D
Awatar użytkownika
Piter7011
Posty: 881
Rejestracja: 07 stycznia 2018, 15:00
Motocykl: XV 535 Vstrom650
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Króćce

Post autor: Piter7011 »

TibijskiViking pisze: 10 lipca 2018, 17:12 Króćce zamówione, wziąłem z aliexpres, dzięki za opinie i pomoc :D

Ja też potrzebuje możesz napisac które konkretnie kupiłeś bo ceny tam też różne są najtańsze za 14 DOLARÓW no i coraz droższe a sprawa pilna bo dziś je wyciągnąłem a one trochę spękane a dalej chce jeżdzic a z ali mogą przyjśc za dwa mc. więc teraz trza zamówic.
Awatar użytkownika
TibijskiViking
Posty: 23
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 17:03
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 29
Status: Offline

Re: Króćce

Post autor: TibijskiViking »

Z tego co pamiętam dałem za nie 15 dolarów, kolega kupił z allegro za 89zł i są identyczne co moje z aliexpres a nie trzeba czekać 1.5 miesiąca.
Na swoich przelatałem już ponad 4tys kilometrów i wyglądają jak nowe.
Jeśli będziesz kupował z aliexpress to zwróć tylko uwagę by nie miały przewężenia w środku.
Awatar użytkownika
Piter7011
Posty: 881
Rejestracja: 07 stycznia 2018, 15:00
Motocykl: XV 535 Vstrom650
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Króćce

Post autor: Piter7011 »

TibijskiViking pisze: 23 października 2018, 12:52 Z tego co pamiętam dałem za nie 15 dolarów, kolega kupił z allegro za 89zł i są identyczne co moje z aliexpres a nie trzeba czekać 1.5 miesiąca.
Na swoich przelatałem już ponad 4tys kilometrów i wyglądają jak nowe.
Jeśli będziesz kupował z aliexpress to zwróć tylko uwagę by nie miały przewężenia w środku.
Dzięki oto mi chodziło. Właśnie sprawdzałem czy stare nie mają przewężeń bo niby na króccach miała byc przydławiona ale nie jest a zobaczyłem ze są w lichej kondycji chociaż mechanik inaczej to widział ale teraz zamawiam .
Awatar użytkownika
Piter7011
Posty: 881
Rejestracja: 07 stycznia 2018, 15:00
Motocykl: XV 535 Vstrom650
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Króćce

Post autor: Piter7011 »

Piter7011 pisze: 23 października 2018, 14:17
TibijskiViking pisze: 23 października 2018, 12:52 Z tego co pamiętam dałem za nie 15 dolarów, kolega kupił z allegro za 89zł i są identyczne co moje z aliexpres a nie trzeba czekać 1.5 miesiąca.
Na swoich przelatałem już ponad 4tys kilometrów i wyglądają jak nowe.
Jeśli będziesz kupował z aliexpress to zwróć tylko uwagę by nie miały przewężenia w środku.
Dzięki oto mi chodziło. Właśnie sprawdzałem czy stare nie mają przewężeń bo niby na króccach miała byc przydławiona ale nie jest a zobaczyłem ze są w lichej kondycji chociaż mechanik inaczej to widział ale teraz zamawiam .
Krućce doszły mają dobry wygląd kupione na ali za 52 zeta teraz potrzebuje jeszcze tuleje gumowo-metalowe do tylnych amortyzatorów tylko na ali jeszcze ich nie znalazłem może ktoś widział
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Króćce

Post autor: 2007XV1700 »

huali factory outlet

napisz do nich bo nie mają wystawione.
napisz że chcesz tuleje gumowe całe (nie dzielone) i średnice tulejek metalowych (jedna jest inna ;) ) to Ci wyślą
albo szukaj zakładu w kraju który robi polibusze
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
ODPOWIEDZ